Kesäkuun kalkatukset

Hyvää päivää!

Tää pesua kävi sitten mökkeilemässä. Paljon taas Joonan ekoja! Eka juhannus, eka saunominen, eka oma vihta (mummo teki pojalle myös oman aikuisen kämmenen kokoisen pikkuvihdan ;)), eka yö yksin omassa huoneessaan ja sitten se ekaa kertaa pääsi myös istuskelemaan autoon ratin taakse (sillon ku auto ei liikkunut)... Joona on kyllä niin ihana ja helppo, ei vierasta just koskaan ja sen kanssa voi lähteä minne vaan. Mummon kanssa se kierteli naapureillakin "näytillä" (anoppi on ihana, niin ylpeän pollea tosta aurinkonassusta!) ja vaikka vähän väsytti, niin kiltisti se silti oli jaksanut kaikki hurmata. Saunassa oli Joonan mielestä ihan huisia, tosin vihta meinas mennä lähinnä suuhun ja sitten se hakkasi sillä kylpyammeessa vettä, ei itseään ;) Saunan jälkeen isi kanto pojan mökkiin mummon ja papan hoiviin, jotta äiti ja isi sai saunoa kaksistaan. Joona oli vähän hörppinyt maitoa, sitten mummo oli vienyt sen sellaseen pikkukammariin, johon oli se matkasänky kasattu. Siellä se kölli ja rapsutteli verkkoa, jonkun ajan päästä mummo oli käynyt katsomassa, niin Joona nukkui täyttä häkää. Eli eipä paljoo hetkauttanut, että oli vieras paikka ja ihan yksin sinne jäi :) Siellä pikkukammarissa kun ei oikeestaan ees hengailtu päivän aikana, että olis seinät näyttäneet vähän tutummalta... Äiti ja isi sai saunoa ihan rauhassa kaksistaan, petipaikka meille oli saunakammariin laitettu, eli aamulla ois saatu nukkua niin myöhään ku ois haluttu. En tiiä, mitä kello oli nukkumaan mennessä, mutta jotain piirua yli puolenyön vasta... Joona oli herännyt seiskalta syömään vähän maitoa ja sitten nukahtanut mummon kainaloon. Me miehen kanssa herättiin jo puol ysi, kun ei vaan väsyttänyt! Joskus ysin jälkeen sitten kun kavuttiin saunakammarista mökkiin, niin siellä oli kaikki kolme täydessä unessa! :O

Halipossun ja Ailimen kanssa sitten pitää pitää Heitä sikaa -turnajaiset! Pelataan vaikka webbikameralla, jos ei muuta keksitä ;)

Halipossun uni sai kylmät väreet selkäpiihin... tota oon monesti miettinyt, että apua, jos joku vaan nappais Joonan vaunuista, kun hetkeks käännän vaikka kaupassa selkäni! :S
Onneks näistä nyt ei tarvii Suomessa ihan kovin huolissaan olla, sen verran harvinaista, mutta eihän se koskaan mahdotonta tietysti oo... :(

No jo on kuuma Hollannissakin! Hyi yök! Täällä ollut sellasta sopivaa pariakymmentä, ja silti mulla tuskasen kuuma. Mökillä köllöttelin ulkosalla, varjossa oikeestaan koko ajan, ja silti oon käräyttänyt nahkani. UV-pitoisuudet kun on ihan hulluja nykyään just tollon päivän kuumimpaan aikaan... Vaan ei sitä sisälläkään jaksais möksätä!
Ja mä en onneks pala sillain kipeesti. Nahka kärtsää ihan punaiseks, mutta tarvii olla jo vesikelloilla, ennenku mua sillain kärvistelee ja kuumottaa. Jotain hyvää sentään tässäkin ihossa! :)

Josko sitä menis tekemään pari savukalaleipää... Mmmmm.. Anoppi oli laittanut tietysti pöydät koreaksi (hohohooh, ei siis kuitenkaan korean kielellä ;)) ja kalaa löyty jos jonkunmoista. Ja koska ei jaksettu kaikkea syödä paikan päällä, niin mukaanhan se sitä myös pakkas.
 
Hyvää iltaa! (pitkästä aikaa)

Kyllähän siinä oli Juhannusta riittämiin ja tapahtumia sen tiimoilta ja vierestä monta päivää... En sitten viimeisen viestin enää ehtinyt koneelle, kun menoa oli sen verran reippaasti. MUTTA; nyt täällä!

JA nyt täällä omassa keittiössä, jonka ikkunan takana aukeaa se ruispelto. Auringon lasku pilvissä valeanpunaisena ja omenapuu ikkunan alla. Pihanavetan kattotiilet sopivan harmaantuneet ja jonkun oranssin värinen kissa nostelee tassujaan pihan hiekkatiellä.... ME OLLAAN KOTONA!

Muutto: yllättävän helppo! Tosin kamat on yhä hujan hajan. Mutta ei haittaa ollenkaan!

Venla viihtyy täällä! Istua nakottaa pydän päässä syöttötuolissa emännän elkein ja syö joka pöperön vikuroimatta! Ainoo mitä se oudoksuu, on tuo sauna osasto, joka on alakerrassa. Portaissa aina takertuu mun tukkaan kiinni ja puhisee uh-uh -uuu uh... Tänään kyllä jo pisti vähän jokeltelua ja riehakasta hetkutusta, kun mentiin ilta suihkuun. Lopulta remusi suihkun lattialla (sitterissä) semmosta kyytiä, että pelkäsin puota muksahtavan kovalle kaakelille!

NO JOO; se JUHANNUS!!!! Minulla nyt jotenkin onnistaa! (kiitos elämälle) Meillä oli taivaallisen ihanaa, vaikka koko koti siis kaaoksen vallassa ja remontin kourissa, niin silti....UUsia perunoita, mausteista possua. Kyytipoikana valkoviiniä huurteisessa jalkalasissa. (olin pakannut ne lasit päälimmäiseksi)
 Pusattiin puutarhaan viinimarjojen ja omeapuiden lomaan se vihreä juhlakatos. Sinne kynttilät ja lyhdyt. Mies töihin ja vauva nukumaan!!!! di diiiii ja aikuisen tyttäreni kanssa nakotettiiin siellä auringon laskusta sen nousuun. Ja mieskin töistä tultuaan liittyi meidän (jo väsyneiden) naisten seuraan!!! SE OLI AATTO.

JUHANNUSPÄIVÄ I.
Kitarat ja kilistimet takakonttiin ja kylän puodille "KEIKALLLE"!! Ja täällähän paistoi aurinko. Sinne kaupan sivupihalle pitkin nurmikkoa köllöttelemään ja isäntä alkaa trubaduuri osuutensa. Tuli ihan älyttömän hieno juhannus fiilis! Tanssittiin siinä nukkavieruna paljain varpain nurmikolla ja Venla kilkutteli tamburiinia... vähän epätahtin, mutta kuitenkin!!!! Jäätelö maistui ja se siideri.... joillekin!

Uintireissu musiikin päälle. Venla Lyyli Amalia UI JÄRVESSÄ!!!!!!! Isin sylissä, kaulaa myöten ja ilakoi! Pieni pulahdus, mutta kuitenkin!

Siitä paistin kimppuun! Tuo oli ladannut possun niskarullan täyteen basilikaa ja valkosipulia ja ommellut sen kiinni.... Siihen vielä uunipottu laatikko ja se pari lasia punkkua....

Sauna. Ja unta ei tarvinut odotella!!!!
------------------
TÄÄLLÄ KODISSA NUKKUU HIRVEÄN HYVIN!!!
--------------------------------

TÄNÄÄN; Juhannuspäivä II:

Mies sanoi aamupalalla, että lähteekö mamma siiderille... terassille... että isi on kuski! MITÄ Mitä? Arvatkaa tuliko kiire suihkuun? Elikkä päivällinen Somerolla kera siiderin. Ja tohkeissani jälkiruoka valikoimasta lappasin kulhoni täyteen VATTUHILLOA kermavaahdolla, kun luulin, että se olis KIISSELIÄ! Oli se kyllä hiton imeläää, mutta söin KAIKEN!!!! Venla söi isin syöttämän savulohta ja aurinkohedelmiä!
...hm...ja jotta ei ihan olis ollu tyhjänpäiväinen kuski juttu, niin vihjaisin, että olispa kiva käydä KIRNUSSA!!! Tammelassa. (MArianna.... se on just hyvä terassi!!!!) Elikkä siellä yhellä.


PS: Eikä krapulaa, se viimeisen jälkeen! (meni oppi perille ja tuli tolkku päähän, että vähemmälläkin pärjää)

NÄIN OMAA NAPAA; EN OLE VIELÄ OLLUTKAAN SEN SYNNYTYS KERTOMUKSEN JÄLKEEN::: MUTTA EI SE MITÄÄN!!! Kaikkien jutut luin... koirien pois menot ja Eeemelin maito hommat ja Sannan mökkireissut ja AMpun vauvakuumeet ja Halipossun äitiysvaatteet....oi joi!!!

Hyvää yötä!
PS. Radiossa soi tällä kertaa yöhitaat....
 
Jee, täällä palstalla on taas elämää! Kyllä koko vau tais olla aika hiljaisena pari päivää, kun ei esim. eilen hirmuisesti uusia tekstejä ilmestynyt oikein mihinkään. Toivottavasti kaikilla oli oikein hyvä juhannus!

Sanna: teidän mökkireissu kuulosti oikein kivalta! Joonakin päässyt nauttimaan juhannuksen vietosta oikein kunnolla. :) On se kyllä reipas pieni poika! Lynkataankohan mut, jos paljastan, että Benji kävi ekan kerran saunassa silloin meidän ekalla Suomen reissulla, äijän ja mummun kanssa... (En muista paljastaneeni tätä aiemmin?) Oli kyllä aika viilee sauna, ja on tuo onneks ihan hyväkuntoinen lapsi vieläkin. Vähän kyllä oli huono omatunto jälkeenpäin.
Hahaa, joo! Heitä sikaa-turnajaiset on oikein mainio idea. ;D

Amppu: pesuohjelaput ja napit on Benjinkin lemppareita. Mutta kun ostin sille vartavasten sellaisen rievun, jossa on paljon tuollaisia pesuohjelapun oloisia lärpäkkeitä, niin ei se jaksakaan sitten siitä oikein innostua. Vain aidot lärpäkkeet siis kelpaavat! :D


Tällainen riepu se on.

Maarinenkin oli päässyt perheineen nautiskelemaan jussina oikein kunnolla. Teidän juhlat sun muut kuulostaa aina niin tunnelmallisilta. :) Ja iih, Venla oli päässyt oikein järveen uimaan! Hienoa!

Nyt mä vetäydyn yskimään tuonne sohvalle, ei tää mun tauti vaan meinaa hellittää...
 
Voihan juhannusjuhla, ihanaa vissiin ollut myös maarisella! Tosin se kai oli arvattavissa, kun ei uhoilusta huolimatta meidän seuraks tänne pinoon joutanut. Ja terdellekin ehtinyt, jee! On se teidänkin isi aika kiva ja ajattelevainen, kun kuskiks lupautui :)

Ailime, kyllä mä oisin Joonan jo aiemmin voinu saunaan viedä, jos ois puusaunaan päässy. Toi meidän muutaman neliön kokonen kotisauna, sähkölämmityksellä, kun on niin tuskasen ällöttävä jo itellekin, ettei sinne vauvaa kyllä viedä. Eipä sillä, eihän siellä ois kunnon tilaakaan... Että mä en ainakaan oo sua kivittämässä pienokaisen saunottamisesta ;) Terveydenhuollonammattilaiset kirjojensa takaa saattaisivat, mutta tuskin nekään yksityishenkilöinä, jos suomalaisia ovat :D
Ja kovasti nyt paranemisia sinne!! Kulaus kossua ja toinen konjakkia, villasukat viinakylpyyn ja valkosipulia suullinen, niin eiköhän se parane. Ite en noita oo kylläkään kokeillut, mä parantelen kaikki sairaudet aina JÄÄTELÖLLÄ! :D

Taas on kello yli yhden, ja mä täällä vaan kuikuilen. Voin paljastaa... tänään ois uni maittanut, mutta mieli myllertää. Erehdyin lukemaan näitä: http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/117668/_onko_teille_koskaan_tapahtunut_mitaan_yliluonnollista_/sivu/1
 
Hei palatkaa jo sieltä juhannuslaitumilta? :( Vai alennusmyynteihinkö kaikki on menneet jo?

Höh. Mulla on tylsää. Joona ei kerrankin HALUA leikkiä mun kanssa, vaan touhottaa ittekseen. Aleihin mäkin menisin, jos pääsis suihkuun eka.... ois ostettava kengät ja mekko heinäkuun häihin, ja jos jotain muutakin löytyis, niin se ois ihan jees. Plääh...
 
Hui Sanna, mä yöllä lueskelin sun kirjoitusta, ja sain ahdistuskohtauksen pelkästään tuosta sanasta "yliluonnollinen". :D Nukuin (siis yritin nukkua) yksin olohuoneen sohvalla, kun en halunnut pitää miestä ja Benjiä yskäni kanssa hereillä. Unen puutteen vuoksi selailin keskellä yötä palstaa. Ehkä mä tälleen päiväseltään uskallan mennä niitä juttujakin lueskelemaan.

Täällä on taas ihan hirveen kuuma!! Hiki vaan valuu, eikä kello oo vielä ees kymmentä... Mennään tänään moikkailemaan melkeinpä viimeisillään raskaana olevaa vanhaa koulukaveria, jännää! Toivottavasti kaupungissa päin ois viileämpää.

Edit. Kyllä nuo jutut saa silti näin päivälläkin mun sydämen näköjään pamppailemaan..
 
Olipas se kiva Juhannus! Aurinkoa, veneilyä ja grillausta [:)] Ja teksteistä päätellen muidenki juhannus meni putkeen. Kivaa!

Pitäis varmaan lähtä ulos, kun ilma on niin hieno. Ja illalla tulee sisko perheineen kylään. Tuleepahan tähänki tupaan vähä menoa ja meininkiä [:D]

Palaillaan!
 
Hellou!

Hyvää juhannuksen jälkeistä arkea kaikille! En ole oikein koskaan osannut suhtautua juhannukseen "juhlana". Se on vaan juhannus. Laitettiin ruokaa isolla porukalla ja syötiin ulkona pitkän pöydän ääressä. Illalla join oluen ja kömmin jo ennen puolta yötä täkin alle. [:)]

Maarisella ainakin on ilmeisesti ollut vähän "perinteisempi" juhannus. Tai sen alku. [;)] Darrasta pitää sanoa sen verran, että mulla oli joskus viitisen vuotta sitten IHAN JÄRKYTTÄVÄ darra - oikea sikiökrapula. Jäi niin kamalat muistot, että en ole sen jälkeen kupitellut. Se oli jotakin ihan kamalaa... [:@][:'(][X(]

Amppu Pinjankin lemppareita on kaikki pesulaput. Ne tutkitaan aina hirmu tarkasti ja jostain syystä niitä pitää aina komentaa. [8|] Vauvamasu ois kyllä kiva. Ei sellainen viimeisillään oleva, vaan sellainen mukavan pyöreä. [:D] Ja lasten ikäerosta vielä "kokemuksen ääntä": tuttu kävi kylässä - hänellä tytöt 2 ja 4 v - ja totesi lapsista puhuessa, että olisi tehnyt lapset pidemmällä välillä, jos olisi tiennyt millaista tulee olemaan. Toisaalta onhan niistä lapsista seuraa toisilleen sitten, kun osaavat leikkiä... [:)]

Ihania koiravauvoja galleriassa!!! [:)] Ja lepoon päässeitä koiravanhuksia... [:(]

Täällä pyörähdettiin jo alessa! Tytölle ostin perusbodyja, farkut ja villatakin.

Kukas se siitä synnytyksestä kyselikään... Lenkkikaverini on synnyttänyt kolme tenavaa ja hänellä oli synnytykset menneet siten, että ensimmäinen 1,5 h ponnistus + imukuppi, toinen 14 min ponnistus, kolmas kaksi ponnistusta. [:D] Ja lapsukaisilla on kuitenkin ollut kokoa neljä kiloa tai päälle. Sanoi, että keskimmäinen, joka oli painavin, oli helpoin synnyttää.

Oiskohan päiväkahvi...
 
Ailime, mua kans kylmäs ja pahasti koittaa noiden jälkeen nukkua...! Siinä sitten koitin saada ajatuksiani pois ja lopulta katselin hetken hömppää telkusta ja sit painu silmät niin kovin vastustamattomasti kiinni, että oli vaan uskaltauduttava. Mä saan itseni lietsottua kyllä ihan käsittämättömään hysteriaan tollasten juttujen kanssa! (ja silti RAKASTAN sitä adrenaliiniryöppyä :D)

Huh, tänään taas niin tuskasen kuuma päivä. Joona veti 2.5h päikkärit, mutta muuten tässä ollaan vaan kiukuttu... Ei tee mieli lähteä ees ulos, kun kärtsäis vaan molempien nahka. Hetken kävin tossa pihalla, kun vein pyykit kuivuu, ja jo poltteli. Siis ihan puolessa minuutissa!! Mahtaa olla taas yli viiden uv-arvot :S Noh, josko sitä sit illemmalla...? Eli vähän toisissa aatoksissa kuin Bunni :D Mä voisin kyllä rantsuun lähteä, jos vois vaan vedessä polskia, mutta eipä taida uskaltaa vielä ton ipanan kanssa mennä mereen...
Kotona istutaan tuuletinpömpelin läheisyydessä, siinä Joona saa ees hetken rauhaa, mutta äitiä pelottaa, että noinkohan tuo on hyväksi pienen korville? Vaan eipä sitä kai voi kaikelta suojautua... ja aina välillä ton sammutan, ettei nyt ihan koko päivää oo tässä jumiteltu ;)

Joona myös kolautti sitten päänsä patteriin... keikkas istuma-asennosta ja iso klonk kuulu vaan. Ja sitten aivan mieletön parku! Ei meinannut rauhottua ollenkaan... sylissä kannoin, lauloin ja koitin näyttää kaikkea muuta, että kipu unohtuis. Hetkellisesti onnistuikin, mutta edes lähelle patteria ei saanut mennä, kun Joona kai sitten muisti (??) että tossa se kipu tuli... Voi murua! Nyt onneksi kuitenkin ihan ok mielin on taas tässä patterin luona, tosin mä laitoin vahingosta viisastuneena tyynyn tohon eteen, ettei uusiks käy mitään! Komea kuhmu kyllä taitaa jäädä pariks päivää muistuttamaan äitiäkin olemaan huolellisempi!

hennas oliko alessa tänä vuonna paljon kamaa? Kun ovat uhkailleet, että vaisuksi jäisi... Itellä on yks mekko kiikarissa Lindexiltä, lupasin oottaa aleihin ja nyt toivon, että a) sitä ylipäänsä on vielä siellä ja b) se olis alennuksessa. Taitaa vaan olla turha toivo, että kovin hyvä tuuri tän suhteen ois!

Kohta taas ruokaa, sekä Joonalle että mulle. Joona saa vielä bataattia ja kukkakaalia, mutta keskiviikkona kun tulee 6kk täyteen, niin aletaan antaa lihaa. Tai ehkä jo huomenna, tai sitten vasta torstaina... ei nyt mitenkään turhan tarkasti oo tätä aateltu ;) Millä lihoilla te ootte alottaneet? Kanalla vai kalalla?
Ja äitille sitten aas jämäruokia... kaupassa käyty viimeks pe, jollon ei paljon viittitty ostaa, kun vähän arveltiin, että mökiltä palataan taas anopin ylijäämäruokien kanssa. Ja  niinhän siinä kävi... Perunaa ei vaan oo, joten oli pakko soveltaa. Anoppi oli tehnyt lihapullia, joten heitin lihapullat ja tomaattimurskaa uunivuokaan, päälle puol purkkia ruokakermaa ja joukkoon keittämäni makaronit, vähän yrttejä ja sipulikeittopussin. Eiköhän tosta jotain tuu :) (tai sit lähen pitsalle :D)
 
Taas mä täällä luen noita pelottavia juttuja, en voi lopettaa!! Aargh. Varmaan kivat painajaiset ensi yönä... Mä oon kanssa kauhufriikki, ja tykkään pelotella itseäni. [:D]

Hennas, rupes naurattamaan tuo sikiökrapula, en ollutkaan moista ilmaisua aiemmin kuullutkaan. Käperrytäänkö siinä siis sikiöasentoon, vai mitä ihmettä?

Ja jee, Hollanti voitti taas! Woo!
 
Iltaa!

Täällä on RAPU-nainen.... semmoinen rauhallinen (?) kodin hengetär :) (helevetillinen pilikun viilaaja ja joka paikan höylä ja kaikki aina boheemisti siihen suuntaa..... ) MUTTA PYYKIT!!! NE JA VAATTET, järjestystä pitää olla . Ja se silitys on niin ihanaa!!!!! Ja kun ne lakanat ja sun muut tytön pitsikaulkset ja miehen ruutuflanellit on nätisti OIKEILLA paikoillaan!

Ja Ei KAUHUJA mulle enää tähän aikaan! Meinasin jo napata tuon linkin, mutta totesin että menee ne yöunet vähemmästäkin! Olen nykyää boikotoinu kaikkee kauhuun liittyvää. Yliluonnolista tässä el'mässä on normistikin, että antaa niiden juttujen olla.!!!

.... se olis myöhänen sauna oottamassa. Oli hiukan vaikeaa saada lapsukainen unten maille. Mikä lie?

Ja kasvihuone oli tänään ihan kauheessa kunnossa. Hitto. Kuiva ja ylikasvanut. Huonosti hoidettu! Kitkin ja kitkin ja harvensi ja kastella suhuutin niitä pitkin päivää. Kävin tuuppimassa multaa, joka hemmetin tillin kupeeseen, etteivät kuole. Kyllä ne sitten illalla pinkosivat topakasti pystyyn. En ole tosiaan muutamaan päivään tuonnekaan joutanut kurkkumaan. Vaan yllätys löytyi sieltäkin. Komeat tummanvihreät chilin hedelmät tulollaan!!! Ihanaa!

Ja omenoita tulee ihan sairaasti! Miehen kanssa tuumattiin, että ei kukaan jaksa niin paljon mehua juoda... täytyy tislata siideriksi!! Samoin luumut. Me hukutaan siihen hilloon, joten jos vaikka jotain viinin tapasta? Ei olla kyllä ikinä semmosia tehty. Jännää, tää maalla touhuuminen. Varmaan meille nuo tuolla kylällä vähän tirskuu kämmen syrjään!

Heh, joo on mies ihana. Tuli tuolta telkkarin äärestä ja rupes paistaa meille lettuja ja banaaneja. Ja kuulema kermavaahtoa siihen päälle...nam nam. HYVÄÄ YÖTÄ!
 
Ailime, no äläpä! Järki sanoo, et nyt lopeta lukeminen, mutta silti on vaan joku pakko vielä yks sivu lukea! Ja sit niskavillat pystyssä pelkään jo peiton kahahdustakin! Etenkin tuolla, kun moni liittyy vauvoihinkin... hrrrrh!

Amppu, hihih, no tuu sit syömään!! Tuolla sitä vielä on, vaikka oli kyllä oikeesti ihan hyvää! Yleensähän tollaset "heittelenpä nyt vähän tätä ja tota täältä kaapista" -jutut on parhaita; niinku pyttipannu ja pitsa!
Ja ihanasti yhdistit kirpeet karkit ja kauhuelokuvat, ilmeisesti musta on tullu semivanha, koska just kans noista suurkulutin ennen ihan hulluna, mut nyt joutuu jo vähän miettii, et näinköhän nyt kannattaa... Mutta (vihreet) kirpeet pääkallot ja ne autonrenkaat (??) on kyllä silti edelleen poimittava sieltä makuunista tms. irtokarkkikaupasta sinne pussiin. Hih, alko jo pelkkä ajatuskin jäytää tota kielen takasivustoa!

maarinen, jahas jahas.. vai että omppua ja luumua! Koskas olikaan ne sadonkorjuujuhlat? ;)
Mä just kaatelin menemään tossa illalla kaappia siivotessani aimo kasan kaikennäköistä juominkia... litratolkulla oli myös miehen viime kesänä tekemää kotiviiniä. Hirveä hoppu oli sitä tehä ja isot satsit, vaikka jo sillon sanoin, että tuskinpa tulee kaikki juotua. Ja niin vaan kävi! Samoin oli vanhaks mennyttä siideriä, lonkeroa ja olutta... On maailmankirjat sekaisin, kun tällaisia meidän kaapissa menee vanhaks! Samoin oli jos jonkunnäköisiä sipsipussinjämiä, suolapähkinää, suklaata (!!!) ja muuta. Mut tulipa siivottua, kun sain inspiksen! (ja tää liitty maarisen tekstiin näin; mies puheli, et pitäiskö tehdä kiiwisiideriä tänä vuonna! Ukkoni, joka ei mun mielestä syö kiiwejä eikä juo ku tosi kuivaa omppusidua!)
 
Kuuma päivä tulossa. Maarinen valitteli, että Venla oli nukahtanut huonosti - meillä sama juttu. Ollut jo useampana iltana. Ihme kitinää ja pyörimistä. Monta kertaa saa käydä kääntämässä, kun kääntyy mahalleen ja poikittain ja konttausasennossa kitskuaa. [>:] Oisko näillä keleillä jotain osuutta asiaan...

SannaKoo eipä sieltä alesta ihmeitä löytynyt. Itselle en edes ehtinyt katsoa mitään. Lastenvaateliikkeen alekorista nappasin kaikki sopivan kokoiset ja väriset bodyt - oikeasti kaikki - josta myyjä ei oikein tykännyt. Totesi kassalla, että taisit viedä kaikki tätä kokoa. No niin vein, p*rk*l*!!! No, luulisi, että niille on nyt ihan sama kuka ne laarit tyhjentää ja eurot tuo. [:@][:'(] Jep, mutta henkkamaukalta ja lindexiltä ei oikein löytynyt mitään. Ne vaaleanpunaiset farkut ja villatakki - nekin Pinjalle.
Mulla on aina ihan sama juttu noiden aletuotteiden kanssa. Sitä kyttää jotain tiettyä ja kun ale vihdoin alkaa, niin hinta on normaali tai koot on loppu! [X(]

Ampulle onnittelut TrippTrappista! Olin jo päättänyt, että sen hankin, mutta hinta järkytti. No meillä on se samantyylinen Brio ja olen ollut tosi tyytyväinen! Ja hintaakin yli satasen vähemmän...[;)]

Ailime en tiedä, onko tuo "sikiökrapula" mitenkään yleisesti käytetty, mutta mies kutsui sitä sillä termillä, koska makasin koko päivän sängyssä, sikiöasennossa, ja ulisin kuin pikku vauva. Välillä tietysti konttasin halailemaan pyttyä... [:'(]

Viinoista, viineistä yms. Meillä oli aiemmin IHAN JÄRKYTTÄVÄ viinavarasto. Oli mukava kokeilla jotain uusia drinksuja - meillä on sellainen kirjakin. Drinksujen tekoa varten pitää tietysti olla aika paljon erilaisia liköörejä yms. Kun muutettiin pari vuotta sitten, sanoin miehelle, että uusia ei osteta ennen kuin vanhat on juotu tai muuten tuhottu. Suurimman osan kaadoinkin viemäriin, kun ne oli jotain ällömakeita. Viimeksi olen muuten juonut drinkin joskus neljä vuotta sitten! [8|] Miehelle sanoin, että jos haluaa ostaa jotain alkomahoolia, niin tuokoon MINULLE shamppanjaa! [;)][:D]

Sanna meillä on Pinjalla sellainen pehmustettu, kypärätyylinen viritys päässä istuessa. Ukko sanoo sumopainijan kalsareiksi. Se on joku PikkuPiia tai vastaava. Kamalan näköinen häkkyrä, mutta eipähän kopsahda pää niin kovasti lattia, jos tyttö kippaa. Eilen muuten kääntyi ensimmäisen kerran konttausasennosta itse istumaan!!! [:D]

Kahveelle!!!
 
Hyvää huomenta!

ARKI, se on oikeestaan aika ruma sana. Ja nyt se on täällä! Venlalla meni koko yö IHAN OIKEESTI tissiin perässä ryömimiseksi. Just kun olin ehtiny hehkuttaa, miten loistavasti se nukkuu täällä uudessa kodissa. Pikkutuntien vikinöitten jälkeen en enää viitsinyt edes kelloa katsoa. Puol kasi vetäsin verhot auki, että olkoot sitten päivä.... Mitä tekee tää? Heittää jalat ja kädet peitonreunan yli ja alkaa nukkumaan! tässä mää nyy sitte itekseni sitä puuoo haudutelen.

Oisko tuolla nyt vihdoin tullut "muuto-ahdistus"? Tai sitten se oli sitää kuumuutta! Jota näyttää jatkuvan tänään. Ehkä se on tehtävä uintireissu? Tai sitten se opettelee kiivaasti liikkumista, kerta oli aina jossakin kummallisessa mykkyrässä kun minä älysin havahtua... Tossa sängyssä tosiaan mahtuu seikkailemaan. Siinä on meinaan leveyttä reilusti HULPPEAT 2metriä! Silti on aika hassua, että löydetää aamulla itsemme kaikki samasta syrjästä hikisen nihkeänä, tiukasti lähekkäin....


PRRRR... tää viesti karkasi omia aikojaan OK:n kautta eetteriin...

Hm.. Piti kysyä, että mites teillä vitamiinit? Minä olen kokonaan unohtanut omat, sekä lapsen d-vitskut reilun viikon ajan, eli tän muutto ym. hässäkän. Onhan tuolla tuo aurinko, että kait siitä ei niin kauheeta vahinkoa ole tullut. Tänään sitten taas tipat kehiin.

Ja nyt tällä mutsille kahvia.

PS: SANNA EN TIIJÄ MILLON NUO LUUMUT KYPSYY, mutta omppuvarkaissa oltiin pentun joskus siinä koulun alun aikaan... kait elokuuta......
 
Joku epäili aiemmin, että viestilaskurin summa ei oikein pidä paikkaansa. Katsokaahan minun kahden viimeisimmän viestin lukemaa, molemmissa 132!!!!!!!! 
 
Hei vaan kaikille ja oikein aurinkoista kesää!
 
Välillä olen käyny lueskelemassa juttujanne. Minusta on tullu vissiin laiska kirjautumaan tänne. [:)]
Kaisa nousee jo itse istuskelemaan ja karhukävelyasento on oikein kiva, varsinkin kun joku ottaa käsistä kiinni että saa ponnahtaa pystyyn.
Ruoasta... Meillä on saatu maistella jo kanaa, nautaa ja possua. Kuin myös lanttu, porkkana, peruna, bataatti, parsa- ja kukkakaali. Erilaisia hedelmäsoseita ja näitä vauvojen omia jogurttivalmisteita on saanu. Viljoista enää vehnä on maistelematta kunnolla.
Konttaus asentoon Kaisa nousi 5kk iässä. Yöt menee nukkuessa 10 tuntia. Päivällä tapellaan unta vastaan, mut sit ku se nukahtaa niin saattaa mennä 2-4,5 tuntiin. Aamusin saa maissivelliä ja illalla joko kaura- tai riisivelliä.
Saunominen on mukavaa edelleen. Ja mökkireissukin on jo kokeiltu neidin kanssa, hyvin meni. Anoppi oli vaan innokas neuvojaan jakamaan. Joissain asioissa omat vanhemmat ottaa päähän, kun tullaan opastamaan ja muka tunnetaan neiti kuin omat taskut. kukakohan se on 24/7 lapsen kanssa? No onneksi tätä ei tapahdu joka päivä.
Edelleenkään en pidä tästä meidän neuvolamuijasta. Viimeksi kysy onko huolia ja kun jotain selvitin niin se ei kuunnellu loppuun asti, kun seposti jo takas jotain.
Kaisan puolivuotis mitat: Paino 7730g, pituus 65cm ja pää 41,8cm. (Neiti siis syntyny 12.12)
 
Tässäpä kuulumisia meidän suunnalta. Nyt täytyy jo mennä kun kalkatus tuntuu käyvän ulkona [:)]
 
- Wessu -
 
 
Heippa, taasen!

Hauskaa kulla sinustakin, WESSU! Kovin liikunnallinen tyttö tuntuu tuo teidän Kaisa olevan! Huh! Onneks meillä Venla tököttää turvallisesti siinä omalla neliömetrin reviirillään, eikä edes yritä konttaus asentoon!!! ... ei tästä kaikesta tämän hetken tohinasta muuten mitään olisi tullutkaan!

Muutenkin hoksasin, että kappasvaan, tyttäremme täyttää ensi viikolla seitsämän kuukautta! Taitaa lähteä yhtä myöhään liikkeelle kuin siskonsa ... kaksi kymmentävuotta sitten! Taitaa tulla sonkin sortin taiteilija tästäkin. Muuten meuhkaa ja pitää ääntä ja rymyää, mutta ite ei viiti peppua nostaa!

Isosisko lähtikin sitten suoraan kävelemään kaksi viikkoa ennen yksivuotis syntymäpäiviä. Se seisoi sohvan vieressä, kiinni pidellen. Katsoi minua suurilla silmillään. Minä kuiskasin hänen korvaansa, että "kuule tyttönen, saat lähteä kävelemään, jos haluat." Hän irroittaa otteensa sohvan reunasta ja kädet ojolla köpöttää elämänsä ensimmäiset askeleet olohuoneen pöydän kulmalle!!!! 

Muuttomuijan ajatus:
- nyt väsyttää. Ensimmäinen hetki, moneen päivään, ettei ole mitään tekemistä!!! Omituista! Mies kyllä sahailee listoja tuolla verstaassa, mutta mä en enää keksi, mitä voisin puuhailla. Ei kait se niin väliä, jos vähän vetää henkeä.....

Tulkaahan kirjailemaan, että on lukemista!
 
Takaisin
Top