Kesäkuun höpinät

On tää hirveetä, ollaan vielä reissussa 😥
Ei kai se auta kun seurailla. Vai mitä tälläsessä tilanteessa pitää tehdä kun ei aiempaa kokemusta ole 🤷 ei taida auttaa vaikka tekisi testin, tuskin heti alkaa haalenemaan.
 
Mulla alkoi verinen vuoto 😭 ei aiempia keskenmenoja ole mutta vaikuttaa siltä,että eiköhän tämä ollut tässä 🥺
Ei välttämättä tarkoita vielä keskenmenoa! Pääsisitkö johonkin ultraan katsomaan tilanteen vaikka maanantaina?

Mullakin vuosi vähän torstaina ja alaselkäkipu ollut vaivana sen jälkeen. Pelkään myös pahinta, mutta käyn maanantaina tarkistamassa tilanteen 😥
 
Varmaan pitäisi yksityiselle mennä,en usko että kunnallisella ultraavat näissä tilanteissa.
Mennään maanantaina kotiin, seuraan siihen asti ja soitan vaikka neuvolaan ja kysyn neuvoa. Keskiviikkona olisikin ollut eka neuvola aika😔
 
Varmaan pitäisi yksityiselle mennä,en usko että kunnallisella ultraavat näissä tilanteissa.
Mennään maanantaina kotiin, seuraan siihen asti ja soitan vaikka neuvolaan ja kysyn neuvoa. Keskiviikkona olisikin ollut eka neuvola aika😔
Joo, yksityiselle mäkin meen. Ei ne kunnallisella tee muuta kuin käske odottelemaan. Tsemppiä, toivottavasti kaikki olisi hyvin ❤️ Jos ei ole kipuja, vuoto voi olla peräisin ihan vaan emättimen limakalvolta tai hematoomasta, eikä sikiöllä ole välttämättä mitään hätää ❤️
 
On tää hirveetä, ollaan vielä reissussa 😥
Ei kai se auta kun seurailla. Vai mitä tälläsessä tilanteessa pitää tehdä kun ei aiempaa kokemusta ole 🤷 ei taida auttaa vaikka tekisi testin, tuskin heti alkaa haalenemaan.
Toivotaan, että kyse olisi vaan harmittomasta verenvuodosta ❤️ ja pikkuiselle toivon tarrasukkia! ❤️
 
Onko teillä muilla helmikuisten odottajilla ollut mahakipuja? Itselläni on välillä koviakin kipuja, jotka onneksi menneet ohi kuitenkin. Nämä aina itseäni huolestuttaa.. osa kivuista voi johtua kyllä ihan kohdun kasvusta..
 
Mulla alkoi verinen vuoto 😭 ei aiempia keskenmenoja ole mutta vaikuttaa siltä,että eiköhän tämä ollut tässä 🥺
Toivotaan että olisi vain harmitonta ❤️

Ihanaa juhannusta jokaiselle❤️
Milloin te muuten aijotte kertoa läheisille raskaudesta? Mietin että koska sitä ite uskaltaa esim lapsille sanoa tai lähisukulaisille😊
Me kerrottiin mun vanhemmille kun oli 6+1, kun juhlittiin mun valmistumista ja mies antoi lahjaksi äitiyteen liittyvän kirjan. Kertoi etukäteen että hänen lahjansa on sellainen josta arvaa, ja yhdessä päätettiin avata lahja mun vanhempien seurassa juhlia edeltävänä iltana. Alunperin ei pitänyt kertoa noin aikaisin, mutta tuntui sopivalta. Juhlien jälkeen vain mun omat kummit, läheiset minulle, oli enää paikalla joten esiteltiin lahja heillekin. He ovat tulossa ensi kuussa itse ekaa kertaa isovanhemmiksi, ja olivat tosi iloisia.

Muuten ollaan ajateltu, että seulontojen jälkeen voi kertoa sitten muille, jos halutaan. Ei ehkä varsinaisesti julisteta mutta kerrotaan kun tilanne on sopiva. Mies ei halua kertoa vanhemmilleen kovinkaan aikaisin, ei oikein ole läheisissä väleissä ja tietää että äitinsä kaivaa sitten kaikki mahdolliset vanhat tavarat ja ostaa kaikkea turhaa jota ei haluta, kielloista huolimatta. Yhdelle kaverilleni kerron heinäkuun lopussa, kun lähdetään yhdessä viikon reissuun. Nt-ultra on juuri ennen matkaa.
 
Onko teillä muilla helmikuisten odottajilla ollut mahakipuja? Itselläni on välillä koviakin kipuja, jotka onneksi menneet ohi kuitenkin. Nämä aina itseäni huolestuttaa.. osa kivuista voi johtua kyllä ihan kohdun kasvusta..
Ajoittain joo sellaisia menkkakrampin tyyppisiä, menevät ohi parissa minuutissa. Ehkä kerran viikossa ollut?
 
Hyvää juhannusta kaikille❤️🌞 on kyllä kelit suosinu, toivotaan että yö olisi edes vähän viileämpi mitä nyt päivällä ollut 28 astetta😅🥵

Tuohon mahakipuun liittyen, mulla on kyllä päivittäin semmosta nipistelyä ja outoja tunteita, samaan aikaan ne on inhottavia mutta samaan aikaan ne tuo jotain helpotusta että kyllä siellä joku toivottavasti kasvaa, viikot nyt 6+0😇
 
Ihanaa juhannusta jokaiselle❤️
Milloin te muuten aijotte kertoa läheisille raskaudesta? Mietin että koska sitä ite uskaltaa esim lapsille sanoa tai lähisukulaisille😊
Mä kerroin heti kahdelle ystävälleni ja tänään äidilleni. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon, ja silloin tajusin että mun on hyväkin kertoa heti niille, joille siitä keskenmenostakin kertoisin. Silloin siitäkin on helpompi puhua. Oli jotenkin tosi surullista kun kerroin äidilleni että olin ollut raskaana vaan en ollut enää. Ois ollut huomattavasti helpompaa jos oisin kertonut jo raskaudesta.
 
Mä kerroin heti kahdelle ystävälleni ja tänään äidilleni. Ensimmäinen raskaus päättyi keskenmenoon, ja silloin tajusin että mun on hyväkin kertoa heti niille, joille siitä keskenmenostakin kertoisin. Silloin siitäkin on helpompi puhua. Oli jotenkin tosi surullista kun kerroin äidilleni että olin ollut raskaana vaan en ollut enää. Ois ollut huomattavasti helpompaa jos oisin kertonut jo raskaudesta.
Mä kans kerroin parhaalle ystävälle tänään raskaudesta ja oli kyllä onnellinen meijän puolesta kun tietää et hartaasti ollaan pientä toivottu. Kellekkään muulle en oo. Lapsille kyllä aattelin kertoa vasta kun ekassa ultrassa oon käynyt ja keskenmeno riski pienenee. Koska eihän ne ymmärrä mitä tarkottaa keskenmeno. Lähisukulaisille kans sit varmaan samaan aikaan 😊
 
Onko teillä muilla helmikuisten odottajilla ollut mahakipuja? Itselläni on välillä koviakin kipuja, jotka onneksi menneet ohi kuitenkin. Nämä aina itseäni huolestuttaa.. osa kivuista voi johtua kyllä ihan kohdun kasvusta..
Semmosia viiltäviä kipuja on välillä. Nyt jo olen saanu riesaksi aamupahoinvoinnin. Vielä ei oo yrjö lentäny mut tuntuu et pahenee päivä päivältä. Mut toisaalta on oireita raskaudesta.😊
 
Ei oo eilen aamun jälkeen tullut enää mitään, voiko olla että kaikki tuli kerralla pihalle ja vuoto loppui siihen? Netistä en oikein löytänyt tietoa ja itsellä ei aiempaa kokemusta tällaisesta ole 😥
Soitan tiistaina lääkäriin, sen verran luin että lääkäriin pitää soittaa ja siellä sitten tarkistetaan tilanne,ettei ole jäänyt mitään jämiä mitkä sitten aiheuttaisi tulehdusta ym.
 
Täällä on myös mahakipuja. Tai lähinnä sellaisia pistoksia tai piikin omaisia tuntemuksia tulee välillä. Tämä juhannusviikko oli muutenkin olojen puolesta aivan jäätävä. Ehdin jo toivoa, että paha olo olisi laantunut, mutta sitten yht äkkiä oksetti ihan hirveästi kellon ympäri. Tein koko viikon makuuasennossa etätöitä. Nyt taas vihdoin toiveikkaampi olo.
 
Ei oo eilen aamun jälkeen tullut enää mitään, voiko olla että kaikki tuli kerralla pihalle ja vuoto loppui siihen? Netistä en oikein löytänyt tietoa ja itsellä ei aiempaa kokemusta tällaisesta ole 😥
Soitan tiistaina lääkäriin, sen verran luin että lääkäriin pitää soittaa ja siellä sitten tarkistetaan tilanne,ettei ole jäänyt mitään jämiä mitkä sitten aiheuttaisi tulehdusta ym.
Mulla kesti viimeisin keskenmenovuoto 3 viikkoa, eli en usko että jos sulla olisi kesken mennyt, vuoto olisi ollut tuossa. Luultavasti ja toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto oli harmitonta. Hyvä että soitat lääkäriin ❤️
 
Ei oo eilen aamun jälkeen tullut enää mitään, voiko olla että kaikki tuli kerralla pihalle ja vuoto loppui siihen? Netistä en oikein löytänyt tietoa ja itsellä ei aiempaa kokemusta tällaisesta ole 😥
Soitan tiistaina lääkäriin, sen verran luin että lääkäriin pitää soittaa ja siellä sitten tarkistetaan tilanne,ettei ole jäänyt mitään jämiä mitkä sitten aiheuttaisi tulehdusta ym.
Tää ei oo nyt ollenkaan mitään asiantuntemusta mitä kirjoitan, mutta näin mulle yks gyne kerran selitti. Jos vuoto oli normaalia kuukautisvuotoa vähäisempää, niin suurella todennäköisyydellä harmitonta. Selitti myös että alkuraskaudesss alkio ”tunkeutuu” kohdun limankalvoon ja samalla sitä rikkoutuu, mikä aiheuttaa vuotoa, tai sitten siellä voi olla hematooma. Kannatan myös soittoa lääkäriin, mikäli yhtään askarruttaa. Tsemppiä epätietoisiin hetkiin! 💕
 
Pakko kertoa itsekin lohdutuksena, että mulla tuli menkat huhtikuussa JA toukokuussa. Viimeiset vähän niukemmat ja olin aivan varma keskenmenosta vaikka raskaustesti oli positiivinen. Kävin gynellä varmistamassa ja syke siellä oli! Mulla ei ekassa raskaudessa ollut tällaista, eli en osannut yhtään odottaa. Gyne myös sanoi, että jos jotain pientä tiputtelua olisi, niin ei tarvitse heti rynnätä vastaanotolle, vaan voi olla ihan normaalia. Mene vaan lääkärille! :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on ollut välillä sellasia lieviä menkkajomotuksia keskellä alavatsaa. Viikonloppuna oli kyllä poikkeuksellisesti myös vasemmalla alavatsalla lievää kipua ja tuli jo mieleen kohdun ulkoisen mahdollisuudet ym, mutta se meni onneksi ohi.
 
Mulla on ollut välillä sellasia lieviä menkkajomotuksia keskellä alavatsaa. Viikonloppuna oli kyllä poikkeuksellisesti myös vasemmalla alavatsalla lievää kipua ja tuli jo mieleen kohdun ulkoisen mahdollisuudet ym, mutta se meni onneksi ohi.
Mulla on kanssa ollut edellisissä raskauksissa just sillä puolen miltä puolelta irtosi munasolu. Eikös siitä munarakkulasta tule keltarauhanen (saa korjata jos oon ihan hakoteillä! 😅) ja se kasvaa. Ensimmäisessä raskaudessa mulla tuli siihen joku ihme kasvannainen, täysin vaaraton kuulemma. Itelläkin mielessä pyörinyt kohdunulkoinen raskaus, mutta erona olis se että silloin kipu vaan yltyis eikä helpottais. Ja ilmeisesti kipu on silloin todella kovaa.
 
Mulla ton hyvin ajoittaisen menkkamaisen kivun lisäksi välillä tulee sellaista paineen/painon tunnetta alavatsaan. Se on jotenkin jännä tunne, ei yhtään kipeä vaan sellainen painava paine jota on vaikea huomata. Menee aika nopeasti ohi.
 
Takaisin
Top