Kesäkuun hölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Cocoa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käyään nyt viikolla parin yön lomareissulla ku miehellä ainut loma vk kesällä, jussiks tullaa kotiin. Sunnuntaina tulee mun vanhemmat, ma ja ti saavat olla lapsenlikkana ku mulla hammaslääkäriä.

Mä näin pari yötä sit keskenmeno unen :( oli ahdistavaa. Onneks liikkeitä tuntuu päivittäin. Ja huomenna vihdoin ru <3

Tänään käytiin tutustumassa päiväkotiin, ens kk sit alkaa työt. Heti iltavuorolla :S

Me ollaan ihan vaan kotona perheen kesken. Meidän lähellä on tuossa tanssilava, siellä olis juhannuskokko joka meille asti näkyy kun kävelee tien toiselle puolelle rantaan. En tiiä sitten lähetäänkö yhessä lasten kanssa ihan paikan päälle katsomaan. Mennessä näkee. Ei kyllä suurta innostusta oo lähteä mihinkään.

Aneska, Voi miten kurjan unen oot nähnyt. :'( Varmaan jotain alitajuisia pelkoja. Tsempit alkaviin töihin, niin ja pienelle päiväkodin aloitukseen. Suuria muutoksia kummallekin!

Voi olispa auto niin ehkä mekin mökkeiltäis.. Kyllä mökki kuuluu tietyllä tapaan kesään ja siinä on se sellainen oma fiilis, etenkin juhannuksena. :)

Tsemppiä Aniska töiden ja päiväkodin aloitukseen :happy: Kohtapa se äitiyslomakin alkaa.

Meillä on torstaina 5v hääpäivä, joten mietittiin pitäisikö juhlistaa jossain hotellissa tms. Päädyttiin kumminkin siihen, että piipahdetaan juhannuksena mökillä ja sitten ollaan vaan kotona, kun niitä rahareikiä on kumminkin tulossa muuton ja vauvan muodossa ...

Oikein ihanaa 5-vuotis hääpäivää jo näin etukäteen Barbieq! :love7

Mä oon aamuvuoroissa. Illalla saatetaan mennä grillailemaan kaveriperheen tykö pe tai la. Muuten lepäilyä, ei kelit suosi uimaan lähtöä :(

Kivaa hääpäivää Barbieq:lle <3

Me vietetään juhannuksen lisäksi syntymäpäiviä kun mies täyttää pyöreitä! :) Lähdetään kaupungin vilskeestä maalle sukuloimaan perjantaina. Saas nähdä millaiset ruuhkat on, normaalisti ajomatka kestää noin puolitoista tuntia, katsotaan kauanko nyt... Toivottavasti ei niin kauaa että matkapahoinvoiva esikoinen hermostuu liian pitkään istumiseen ja syömättömyyteen. :hungover:

Oletteko Niiinu kokeilleet lapselle pahoinvointirannekkeita matkapahoinvointiin? Itselle niistä on ollut tähän raskauspahoinvointiin iso apu, ja olen kuullut monelta taholta, että lapset ovat myös hyötyneet rannekkeista, vaikka kärsisivät pahasta matkapahoinvoinnista. Rannekkeet eivät siis auta kaikkia, mutta joillekin niistä voi olla hyvä apu, eikä pahoinvointilääkkeitä tarvitsisi syödä.

Ei olla kokeiltu. Eikä tuon ikäisille lääkkeitäkään vaivaan saa antaa. Pitääkin tutkia noiden pahoinvointirannekkeiden käyttöä reilu vuosikkailla. Me vaan pelaillaan ruokailut siten, että poika ei ole syönyt mitään tuntiin-puoleentoista ennenkun lähdetään ajelemaan. Yksi mikä varmaan helpottaa vaivaa tulevaisuudessa on se kun istuin käännetään kasvot menosuuntaan, toistaiseksi kun hän matkustaa selkä menosuuntaan turvallisuussyistä.

Meillä viimeksi pidemmällä automatkalla juuri poika oksensi. Ilmeisesti matkapahoinvointia mutta oli toki oma mokani kun annoin hänen katsella lastenohjelmaa autossa. Oltiin syötykin alle tunti sitten. Tästä viisaastuneena osaamme toimia toisin seuraavalla autoreissulla. Juuri tuo selkä menosuuntaan on varmasti pahin, ainenkin näin itsellenikin tulee helposti huono olo.

Tsemppiä Niiinu automatkalle! :)

Muistin kysyä vihdoin terveyskeskuksesta tuota kanta.fi -asiaa, Fimlab ei kuulemma kuulu siihen systeemiin ollenkaan, joten eivät tallenna labratuloksia kantaan lainkaan :wideyed: Onko tosiaan näin? Miten teillä, joilla labratulokset näkyvät tuolla kannassa, käyttekö terveyskeskusten omilla labroilla, vai käytättekö Fimlabin palveluita? Meillä ei täällä päin ole muuta vaihtoehtoa kuin Fimlab. Lisäksi ihmettelen, kun Fimlabista sanottiin, että lähetteen tehnyt taho tallentaa tiedot, ja nyt sitten taas terveyskeskus sanoo, että Fimlabin pitäisi. Mikähän tässä nyt on taas se totuus... :shifty:

Meillä ei edes ole mitään Fimlabia vaan terveyskeskusten ja sairaaloiden labrat. Niistä kyllä tulee heti tulokset näkyviin, kun vaan ne kerkeävät ne tutkimaan :happy: Mietin vaan, että mistä teillä lääkärit näkevät ne tulokset, kun meillä lääkärit katsovat ne kannasta.

Mutta miten mulla ei esimerkiksi näy terveyskeskuksen mutta sairaalan näkyy?
Näidenhän pitäisi olla yhteydessä toisiinsa.
Outo juttu oli myös nimen kanssa kun muutettiin tänne niin mun nimen joutui korjaamaan sekä lääkärissä, että labrassa ja vielä keskussairaalassa erikseen! Luulisi että nää tiedot niinkuin menisivät yks yhteen.

Meillä ei edes ole mitään Fimlabia vaan terveyskeskusten ja sairaaloiden labrat. Niistä kyllä tulee heti tulokset näkyviin, kun vaan ne kerkeävät ne tutkimaan :happy: Mietin vaan, että mistä teillä lääkärit näkevät ne tulokset, kun meillä lääkärit katsovat ne kannasta.

Täällä taas terveyskeskuksissa on Fimlab (siis niissä kahdessa, joissa on mahdollista käydä, oma kunta ja naapurikunta), samaten TAYS:ssa. Ainoa muu paikka, missä joitain labroja voi käydä otattamassa, on työterveys, sillä taitaa kyllä olla oma labransa, joten niiden tulokset näkyy. On tämä nyt aika sotkua kuitenkin :( Sitä en kyllä tiedä, mistä ne lääkärit sitten ne tulokset katsoo, ehkä jotain muuta kautta sitten kuin kannasta, kenties Fimlabin ja terveyskeskuksen/sairaalan välillä on joku tietoliikennesysteemi?

Kylläpä olisikin kätevää, jos kaikki tieto kerääntyisi sinne kantaan kaikille näkyville, siis niille tahoille, joille itse potilas antaa luvan katsella tietoja. Näyttää vaan olevan niin pirun vaikeaa näköjään nykyisenä tietoteknisenäkin aikana toteuttaa tuommoinen asia :shifty: Totta kai siinä on tietoturva-asiat ja tiedon varastointitavat huomioitavana kuitenkin, eipä nuo pilvetkään niin turvallisia paikkoja ole ihmisten tietojen säilytykseen...

Miitu ootko kirjottanu jonkun suostumuslomakkeen, että terveyskeskus saa tallentaa tiedot kantaan? Mulla näkyy kannassa kaikki terveyskeskuksen, neuvolan ja sairaalan käynnit sekä labra tulokset :happy:

Takaisin