Kesäkuu!

Mie oon sentään käyny jo tälle kesää kerran uimassa, mutta tuota talviturkkia olikin pidetty nelisen vuotta varmaan. :D Että oli jo aikakin. :wink Hyvin oli kyllä ehtinyt jo unohtua, miten kylmältä se vesi ensin tuntuu, mutta äkkiähän siihen tottui. En kyllä taitaisi uskaltaa näin kylmällä kelillä uimaan mennä, ellei sitten saunasta suoraan. Hui, kun paleltaa jo pelkkä ajatus. :D
 
No en mäkään ilman saunaa uskaltais, vaikka oon aiemmin käynyt monta kertaa avannossakin ilman saunaa :)
 
Äh, yllätävä rahanmeno iski. 150e ku käytti koiran lääkärissä, korvatulehdus ja lääkkeet. Onneks siinä samalla hoidettii rokotukset ni ei tarvii ens kuussa niistäkin taas maksaa.
 
Meillä olis hevosen rokotus ja hampaiden raspaus edessä syyskuussa. Saas nähdä paljonko on taas hinnat noussu… o_O
 
Minunkin pitäis viedä kissat rokotukseen, madottaa ja hankkia niille feromonihaihdutin. Kisut vähän sekos, kun toinen oli kaks viikkoa karkuteillä.
 
Mikä on feromonihaihdutin? :eek: Ja miten se toimii?
 
Se laitetaan pistorasiaan (tai on niitä semmosia pöytämallejaki) ja siitä alkaa tulemaan semmosta mieltä rauhottavaa haisua ilmakehään, jonka vaan eläimet haistaa. Vähän niinkun ihmiset polttaa kannabista niin vähän samaan tyyliin rauhottaa kissoja ja parhaimmassa tapauksessa myös lopettaa turhan tappelemisen yms. häiriökäyttäytymisen. Käytetään myös paljon koirilla samantapaisesti esim. eroahdistuksen hoidossa :) Niin siis feromonit on eläimillä niitä stressin aiheuttajia niin tää laite ehkäsee niitä tulemasta.
 
Juu no siit suihkeest oon joskus lukenukin mut toi laite tuli uutena juttuna :grin

Mä oon ollu tänää ja eilenä ahkera :) Eilen siivosin koko kämpän (no makkari uupuu vieläki ku pitäs koko järjestys pistää uusiks) ja tänää laitoin esikolle puhtaat verhot ikkunaa ja järjestelin sen hyllyn uutee uskoo. Nyt odottelen et leipätaikina kohoo. Ja pyykkiäkii tullu pestyä :)

Jotenki nyt taas riittää virtaa ku monta viikkoa menny sellases alavirees o_O .
 
Hauskaa jussia mammat ja mukulat! Me mennää poriin ja ollaa siel viel ens viikollakin jonkun aikaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Hyvää juhannusta kaikille minunkin puolesta! :)

Minä olin kovasti suunnitellut järvessä uintia. Nyt kuitenkin on pieni ongelma. Eilen oli hulina- ja matkustuspäivä ja poika joi eka kerran maitoa kunnolla tissistä vasta kasin aikaan illalla. Yölläkin hän sit tankkas kunnolla pariin otteeseen, mut siitä huolimatta nyt on tissit järkyttävän pinkeet ja siitä syystä myös vähän kipeät. Pelottaa, että tulee rintatulehdus helpommin, kun on näin täynnä tissit ja menee kylmään veteen.
 
Ihanaa juhannusta kaikille! Me mennään mun vanhemmille savusaunaan ja grillaan :) huomenna isäntä lähtee festareilla käymään ja kaveri lupas tulla mua viihdyttään poikansa kanssa kun hänen miehensä on töissä :) älkää sammuko hankeen :wink
 
Me ollaa kotiuduttu juhannuksen vietosta.
Torstaina lähdettiin mummiukkilaa ja tänää tultiin tosiaan kotiin. eilen käytii muumimaailmassa :)
lapsilla oli kivaa viettää aikaa mummin ja ukin kanssa ja heidän koti saikin elämää pariks päiväks. Asuvat siis parin tunnin ajomatkan päässä niin siellä ei tule käytyä ihan niin usein kun he täällä...

Oliko teillä kiva juhannus?
 
Me oltii eilen koko perheen voimin mun vanhemmilla.. Syötiin, käytiin savusaunassa, grillattiin ja istuttiin iltaa.. ukko lähti pojan kans kahdeksan aikaan kotiin iltatoimille ja mä jatkoin n puolen yön tienoille kukkumista kunnes tulin kotii nukkuu... Tänään ukko nous pojan kans aamulla ja minä posootin unta kuuppaan puol 11 asti(!!??) :D
ukko läks festareille ja mä oon ollu pojan kans kotona.. Käytiin me taas kyl mun porukoita moikkaamassa ettei nyt ihan pää sekoisi :D
Ainiin ja kävi tossa kaverikin kylässä tänää.. ihana piristys ku sai jutella pari tuntia kaikesta mahdollisesta ku poika veti unta kuuppaa sillä välin :)
Eli ihan kiva juhannus :) Huomenna vielä käyn kummityttöä moikkaamassa :)
 
Meillä mukava juhannus takana! Pe oltiin kaverin mökillä, molemmat naperot jaksoivat tosi hienosti, vaikka lähdettiin ajelemaan kotiinpäin vasta yhdentoista maissa yöllä....:) Eilen oltiin mun vanhempien mökillä, saunottiin miehen kanssa rauhassa ja syötiin hyvin. Tänään ajattelin lähteä piipahtamaan alennusmyynneissä jos sieltä löytyisi lapsille jotain kivaa päällepantavaa! Ja illemmalla pitäis mennä ratsastelemaan, toivottavasti vettä ei tulisi silloin ihan hirveästi, nyt täällä on ainakin taivas ihan mustana :oops:
 
Me oltiin kans mökkeilemässä perjantaina mun isovanhempien mökillä ja Santtu meni siellä nukkumaan vasta puol 12 yöllä!! :eek: Kotiin lähdettiin joskus kahden jälkeen, kun tää mamma otti vähän sidukkaa serkun kans. :wink Santtu ei välittäny kyllä yhtään, vaikka puettiin päälle ja nostettiin autoon jne. Nukkua posotti vaan ja aamulla herättiin vasta 10 aikoihin. Eilen grillattiin mun porukoilla ja tänään mennään miehen kans kahdestaan leffaan. :thumright
 
Hyvät unenlahjat! Meillä kyl olis herätty... Silloin toukokuussa häissä ku siirrettiin yöllä autosta mökkiin, nii kyllä heräs mut onneks tissillä taintui unille uudestaan..

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top