Kesäkuu!

Mä olen myös lämpiminä päivinä antanut tytön istuskella maassa ja tunnustella kaikkea, hiekkaa, käpyjä, kiviä ym, pikku kätösillään. Sitä on hauska seurata kun toinen on niin innoissaan kaikista uusista jutuista!

Hauskaa kesäkuun alkua kaikille mammoille :)
 
En voi tajuta, että nyt on kesäkuu ja koulut loppu ja kaikki. Apua, miten nopeeta aika menee ja kesän lopussa mullakin jatkuu opiskelu. Positiivista sentään, et miehellä alkaa 3 viikon loma tän viikon jälkeen :) ei kyl oo vielä kummosia suunnitelmia paitsi maalle viikoksi juhannuksesta lähtien ja korkeasaaressa pitäis käydä.
 
Meillä oli tänään sydänpoli ja arvatkaapa mitä?! Santun sydän on edistynyt tosi hyvin ja vasemman kammion supistuvuus on normaalin alarajoilla + että se kammio on pienentynyt. Lääkäri sanoi, että nyt on hänen mielestään toipuminen lähtenyt oikeasti kunnolla käyntiin, eikä ole enää syytä pelätä äkkikuolemaa! Silti riski on, että huononee yllättäen, koska tää meidän tapaus on niin harvinainen... Lääke ei vielä loppunut, kun painoa ei ollut tullut tarpeeksi viime kertaan nähden. Seuraava käynti vasta yhden vanhana eli syyskuun 4. päivä. Huhhuh! :smiley-ashamed004
 
Tosi kiva kuulla, että asiat alkavat näyttämään valoisammilta! Tunnen pari muutakin sydänlasta ja se vanhempien huoli on ollut käsin kosketeltavaa. Oon tosi iloinen teidän puolesta!
 
Poijalla oli tullut nyt yöllä ihme kurkkukröhä ja soitin tk:hon ja kysyin voinko antaa ventolinee ja hengiteltäs höyryy niin tää kävi ettei mun tarvi lähtee kuskaa poikaa tonne tuuleen...
Meillä siis toinen uudempi auto hajos (ei käynnisty) ja ukko mun autolla töissä....
 
Minun mies pitää juhannuksesta eteenpäin viikon ja sit heinäkuun lopusta syyskuun puolelle seuraava loma. Hälläkin siis isävapaita käytettävänä kesälomien lisäksi. :)
 
Tyyne on kans päässy jo monet kerrat ihmettelemään tonne maahan, ei tulis kuulookaan et jäis vaunuihin ku sisko leikkii hiekkalaatikolla, siitä tulis vaan iso poru :) Tyyne on myös tullu siihen tulokseen et ulkona karhukävely on helpompaa ku konttaus, ei pääse kivet pistelemään polvia.
 
Peukut pystyyn Simbun puolesta!

Mä voin vaan haaveilla että mun mies pystyisi lomailemaan kesällä....yrittäjä, jolla kesä sesonkiaikaa ja työntekijät lomailevat joten häällä kiirettä pitää. Mutta mä olen niin tottunut siihen että mua ei haittaa. Kyllä hän kuitenkin pidennettyjä vk.loppuja pitää, niin päästään reissaamaan Suomen huvipuistoja läpi esikoisen riemuksi :) Ja kaikki muu aika yritetään pakertaa pihan kimpussa että saataisiin se tänä kesänä vähän parempaan malliin.
 
Tais mun kultanen saada ekan kunnon flunssansa.. tai kattoo ny mihin kehittyy. Alkoi eilen yskimään ja nenä valui vettä.. valui kurkkuun kokoajan nii yökkien yski. Annoin panadolia ja pönkäsin tyynyistä hyvän nojan itselleni ja poika nukkui mun rinnalla sitten vatsallaan... melkein koko yön näin. Pari kertaa heräs yskimään ja nenä valui kovasti. Onneks loppuyön nukkui vieressä tai tississä kiinni, niin itekin sai nukuttua vähän.. nyt se jatkaa uniaan pieni kulta tuolla.. Toivon, et nukkuis nyt vaa nii paljon ku unta riittää.. se tervehdyttää. :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä taas alkaa flunssa vihdoin olla ohi, melkein kaksi viikkoa sitä on nyt podettu. Tyttö on alkanut flunssan aikana nukkumaan hyvin, 11 tuntia yössä ja parit 1-2 tunnin päikkärit. En tiedä johtuuko flunssasta, vai onko muuten vaan päässyt nukkumisen makuun, vihdoin. :hello2

Ihanaa, nyt alkaa taas helteet! :cool01
 
Tuossa toi ny leikkii ja touhuaa... söi hyvällä halulla aamupalan ja tissimaitoa. Nenä valuu ja vähä yskii ja aivastelee, mut ei oo kuumetta. Saa nähdä, paheneeko vai meneeks vaa nuhana hissukseen ohi. Mulle saattaa kerran vuodessa tulla just tuollainen nuha, et yskin, aivastelen ja nenä valuu. Sitä kestää vuorokauden ja sit räkä sitkistyy ja menee ohi alle viikossa... toivottavasti poika selvii yhtä helpolla.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä neiti on jo muutamia kertoja ollut kipeä, mutta vasta nyt oli sellainen flunssa että nenä oli tosi tukossa. Se on kurjaa noin pienelle. Nyt meidän neiti alkaa onneksi tervehtyä mutta kröhäinen yskä häntä vielä vaivaa. Hän on onneksi jo tosi pirtsakka ja nukkuu yöt hyvin kun tukkoisuus ei vaivaa enää kovin. Eilen tarkastettiin lääkärikäynnin yhteydessä myös korvat ja ne olivat onneksi kunnossa. Yksi korvatulehduskin kun tytöllä on kerinnyt jo olemaan. Mutta onneksi kun ilmat taas lämpenevät, eivät pöpötkään kiusaa niin paljon kuin syksy ja talvikaudella :)
 
Annoin eilen ventolinee pojalle ku kuulosti siltä ettei henkee saa ja yöllä yski tosi paljon... Tänää en oo antanu lääkettä ku kuulostaa jo paljo paremmalle mitä eilen... Ruoka maistuu niinku normaalisti ja touhuaa/leikkii/kiipeilee ympäri kämppää :) Mä jo pelkäsin et tästä tulee vuosisadan kamalin flunssa.... *koputtaa puuta*
 
Takaisin
Top