Kesäkuu!

Meil ku seisotaan tuen kanssa niin välillä mätkähdetään pepun kautta naamaalle, välillä pelkästään pyllähdetään ja nyt on muutamia kertoja jopa ottanu sen verran tiukan otteen sohvan kankaista että pystyy laskeen ittensä istumaan :)
 
Kylläpäs on niin erilaisia ohjauksia ja sanoja eripuolilla suomea :rolleyes:
Tänään jätkä otti myös ensimmäiset askaleet tukea vasten. Siinä se viipotti tasoa pitkin menemään sivuttain.. Saas nähdä mitä tästä vielä tulee.. :grin
 
Meidän tyttö on ihan hirveä suttupytty syöttäessä ja vaikka joka kerta käytän ruokalappua, suttua tulee silti. Tyttö on myös kova huitomaan kun ruoka ei enää maistu. Tänään lensi koko hedelmäpilttipurkki lattialle kun oma silmä vähän herpaantui :) Myös sormiruuat saa kyytiä sitten kun ne eivät enää maistu!

Jäde kysyi, että miten muut toimii kun lapsi meinaa muksahtaa tuen varassa seisoessaan. Kyllä mä yritän vielä ottaa koppia, lapsi voi huonolla tuurilla loukata itsensä jos lyö päänsä maahan. Aina tietysti ei kerkeä ja kyllä meilläkin muutamat kunnon itkut on silloin tullut. Mutta kyllä ne onneksi pian muuttuvat vähän hallitummiksi alastuloiksi, kun kokemusta karttuu :)
 
Kyllä meidän tytöllä on pää kopissut lattiaan älyttömän monta kertaa... ei aina voi ehtiä ottamaan koppia! Mun mielestä ihan kaikelta ei tarvitsekaan suojella, siinähän sitä parhaiten oppii yrityksen ja erehdyksen kautta... :)

Meillä treenataan nyt ilman tukea seisomista. Osaa onneksi jo laskeutua hallitusti alas. :-D
 
Alkuksi kun poika alkoi nousta tukea vasten olin aina takana varmistamassa että ei käy pahemmin. Tietenkään aina ei kerenny kattoon perään ja silloin muksahtaa. Sitten kun pojalla oli jo enemmän tasapainoa niin on oppinu mätkähtään pyllylleen ja sitten se vahtiminen vähän helpottu, ainakin muksahtelun osilta :)
 
Takaisin
Top