Kertominen

Meillä taas anoppi ei suostunut käydä sen asuinpaikas kattoo meille käytettyjä vaunuja, kun manaili kokoajan keskenmenolla vaikka oli jo tosi hyvät viikot rv 17. Ois säästetty 900e vaunuissakin. Tilasimpa uudet sit lällislää! Nytpä ei saa tietää varhaisilla viikoilla ollenkaan, ite kerjäs ekan kohdilla jo sitä.

Meillä ollaan myös päätetty olla kertomatta ennen kuin ollaan "turvallisilla vesillä ". Toisaalta itteläni semmonen fiilis et ois ihana kertoo mut sit toisaalta ennen kun koskaan ei tiedä jos raskaus meneekin kesken. Apua mitä tekis?.

Me päätettiin miehen kanssa että kerrotaan tuleville mummuille äitienpäivänä. Jollain "mummo" t-paidalla tai vastaavalla, toiselle mummolle ensimmäinen lapsenlapsi ☺

Muokattu viimeksi:
Parhaalle kaverille kerroin heti. Kenellekään muulle en vielä oo kertonut.
Valkulle pitäis kertoa, kun harrastan kontaktilajia ja parin viikon päästä pitäis olla pelaamassa. En viitsisi pelistä jäädä pois sanomatta sen enempää syytä kenellekään, kun tähän asti oon sanonut pelaavani. Esimiehelle tekis mieli kertoa. Hirveesti töissä suunnitellaan kaikkea loppuvuoteen ja mua tarvitaan niissä.
En kuitenkaan vielä viittis kertoa asiasta. Mietityttää vaan, että jos onkin kohdunulkopuolinen tai tulee keskenmeno? :wideyed::confused: Varmastikin yritetään muuten odottaa sinne ensimmäiseen ultraan asti ja ollaan ns. turvallisilla vesillä

Me aiotaan kertoa vasta np-ultran jälkeen. Tai no, katsoo pysyykö se isommilta lapsilta salassa siihen asti kun on tää paha olo.. Mutta vanhemmille ja mun siskoille yms sitten vasta.. Pari kaveria kyllä tietää jo.

Me ollaan kerrottu mun äidille, siskolle ja mummolle pari päivää sitten. Ollaan oltu heidän luonaan kyläilemässä ja olisi ollut vaikeaa pitää se salassa tän pahoinvoinnin takia. Ja jos menisi kesken, niin heidän kanssaan kävisin myös sitä läpi. Muutoin odotellaan nyt eka sitä varhaisultraa ja katsotaan sen jälkeen jos kerrotaan ystäville tms.

Muutamalle kaverille olen kertonut. Tekisi kyllä mieli kertoa ihan kaikille, mutta yritän malttaa 12 viikolle saakka.Saa nähä kuinka käy

Hih. Eilen tuli kerrottua omalle ja miehen äidille :D Valmentajallekin kerroin eilen, ei sitten ihmettele miks oon omituinen treeneissä sun muuta :D äideille kerrottiin juurikin sen takia, että jos käy jotain niin on joku kenen kanssa puhua asiasta :)

Meillä ei vielä tiedä kukaan muu, ku mä ja mies (ja kissa :) ). Eilen meinas lipsahtaa, ku näin äidin pitkästä aikaa, mut onneks sain pidetty kieleni kurissa :D Kovasti yritän, ettei kerrottais ennen viimistä kolmannesta. En vaan halua mitään hyysäämistä.
Ja jotenkin tuntuu, et yritän alitajuisesti suojella muita mahdollisilta huonoilta uutisilta.
Ehkä sitten on pakko kertoo, kun alkaa näkyy, mut aika pitkälle voin vedota lihavuuteeni ;)

Me kerrotaan perheelle ja tuttaville vasta kun tiedän, että kaikki on ok.

Viimeksi olin just kertonu koko suvulle, töissä jossa ruvettiin miettimään tuuraajia, asiasta huusin Fbssä jne. Oli melkoinen henkinen urakka viikko siitä eteenpäin päivittää, että ei mitään - unohtakaa ja älkää kysykö mitään jos nähdään koska en pysty asiasta puhumaan.

Tällä kertaa pysyn hiljaa :coldfeet:

Tänään tein cb digital viikkonäytöllä ja ruutuun tuli raskaana 1-2 viikkoa :) joten soitin siskolle ja kerroin, ja kerroin ystävälle joka on myös yllätys-raskaana. Äidilleni voi olla että haluan kertoa jossain vaiheessa ennen np-ultraa. Esimiehelleni kerron ennen np-ultraa koska olemme työporukan kanssa menossa tyhy-risteilylle ja viimeksi esimies oli tilannut samppanja aamiaisen ja viiniä ruoan kanssa, joten reiluuden vuoksi haluan että hän saa tietää ennen muita työntekijöitä. Viimeksi kerroin myös aika aikaisin esimiehelle, varoituksella että voi mennä kesken tms. Mutta muut (sukulaiset, kaverit, työporukka jne) saavat tietää np-ultran jälkeen tai jopa rakenneultran jälkeen.

Mä kerron ultrakuvalla 28päivä. Iskälle ennen ultraa kylläkin. Ja äiti, isosisko ja pikkusisko tietää nyt :)

Nyt tais mennä piloille mun "kerron vasta viimeisellä kolmanneksella". Äiti ja sisko päätti, et ne järjestää mulle ja mun miehelle leffaillan. Ok, ei mitään pahaa. Mutta kun tiedän niiden tarjoavan kuoharia (voisin kyllä vedota kuskin rooliin :) ), ja sinihome- ja tuorejuustoa. Ja mä en ikinä ole kieltäytynyt niistä, niin ne arvaa :/ Nyt vasta menossa 5+5, ni olis kiva pitää salassa vähän pidempään.

Kukkis jos ehdottaisit itse uutta menua? :wink Tyyliin, että "Ois kiva kokeilla jotai uutta vaikka hedelmälautasta?":rolleyes: Tai meksikolaista tex-mex iltaa? Tai jotai tollasta missä ei ois kiellettyjä aineksia :)

Toi on hyvä idea :) En kyl kauheen hyvin tiedä noita kiellettyjä aineita :/ Mut kai tässäkin ihan maalaisjärjellä pärjää :D

Mie linkkailin yhen sivuston tuonne ruokavalio-osioon eviran listasta. :) Ainakin nuo kaikki teidän leffailtaan kuuluvat ainekset on kiellettyjä. Aura juustoo voi tietty syödä, kunhan se kuumennetaan esim. pizzassa.

Mä paljastin eilen yhdelle ystävälle, kun se laittoi viestiä ja kyseli jos lähdettäisiin vuoden alusta reissuun. En ole yhtään sellaista "no katellaan"-tyyppiä, joten kerroin sitten suoraan että mahdollisesti oon silloin äitiyslomalla, että jos ei ainakaan vielä buukata mitään :D

Sanoin äidil, et jättää juustot pois, ku mun mies ei oikeen välitä niistä. Meni läpi :D Nyt on yks huoli vähemmän :) Oon niin ilonen, ettei mulla oo huomattavissa olevii oireita. Vähä turvotusta löytyy, mut veikkaan sen johtuvan enemmän parin päivän herkuttelusta.

Takaisin