Pisces:
täh?
Kyllä niiden päätösten pitäis tulla ihan normiajassa ja todellakin ennen kun lapsi on syntynyt. Tai ainakin palkkatyössä käyvällä tilanne on tää, en ymmärrä miksi se menisi toisin opiskelijalla/työttömällä jne... Eihän siihen oo mitään syytä, että tota päätöstä sinne asti lykättäis! Kyllä niiden pitää etukäteen se summa osata sanoa ihan sentilleen, kyse on kuitenkin toimeentulosta.
Tosin: itse laitoin hakemukset heti vuoden ekana arkipäivänä, ja nyt kaksi viikkoa myöhemmin hakemus on yhä ihan samassa tilassa. Eli kirjattu systeemiin, mutta mitään päätöksiä ei ole kuulunut tai näkynyt vielä. On se kiva, että täällä pääkaupungissa kaikki toimii vähän tolleen... noh, viiveellä. Eli odotella joutuu, mutta eihän noilla nyt mikään kiire olekaan vielä.
Paitsi että olen varma, että sieltä hakemuksesta puuttui joku rasti jostain täysin triviaalista ja merkityksettömästä paikasta, ja sen sijaan että joku sieltä soittaisi ja tarkistaisi asian (puhelinnumeronhan ne vaatii kuitenkin), niin hakemus laitetaan joskus parin viikon päästä kakkosluokan postissa mulle ja sit saan alottaa tän rumban alusta... Tuli joskus opiskeluaikoina ihan pari kertaa kirottua samaa asiaa. Ja ongelmana ei ole oma huolimattomuus, vaan se, että ei niistä kaavakkeista vaan ymmärrä oikein mitään! Ja sinne jos soittaa ja kysyy neuvoa, niin väärin saattavat neuvoa - näinkin on käynyt.
Noh, se siitä kelavalituksesta tänään! :D