Kauniita unia, oman kullan kuvia

Osastolla pikkumies nukkui äiskän vieressä. Ekat, oiskohan ollu neljä yötä, nukuttiin perhepedissä kotosalla. Nyt sit vaavi nukkunu pääosin laatikossa ja oon imettäny öisin sängyllä. Välillä nukahdan imettäessä, mutta oon laittanu sängyn silleen turvallisesti, ettei vauva tipu jos on laidassa tai jos on keskellä, niin oon laittanu vartalotyynyn pikkusen ja miehen väliin (ihan miehen omasta pyynnöstä).

Pikkumies nukkuu 2-4 tunnin pätkiä öisin ja alkaa ähisemään kun ruokaa tekee mieli. Syönnin jälkeen simahtaa aina kuin saunalyhty. Joinakin öinä on ollu seurustelutuulella, mutta ei olla alettu juttelemaan takaisin ja kattovalot pidetään pois päältä (pikkunen pöytälamppu on lattialla, jos tarvii vähän valoa), niin on sit viimeistään vartissa nukahtanutkin kun on vähän kanniskellut tai silitellyt.

Ollaan nukuttu kyllä tosi hyvin yöt. Yhdet päikkärit on riittänyt äiskälle ja isukille joskus klo 15-18 välillä.
 
Meillä esikoinen nukkui perhepedissä ja mulla oli vakaa aikomus, että tämä vauva nukkuu omassa sängyssään, mutta... Vauva nukahtaa iltaisin tisille ja herää kun.siirrän omaan sänkyyn. Tätä en ymmärrä koska päivisin siirtyy heräämättä ilman ongelmia. Jos herää siirrettäessä, en ole keksinyt keinoa rauhoittaa häntä niin, että nukahtaisi uudestaan aloittamatta kauheaa huutokonserttia. Tutti meillä on käytössä mutta se ei tässä tilanteessa ole auttanut. Lisäks nukahdan öisin itse kun olen saanut vauvan tissille joten herään yleensä seuraavan kerran kun vauva kaipaa ruokaa ja jos heräänkin syöttöjen välissä en viitsi siirtää, kun en tiedä kauanko vauva on nukkunut. Joku toinen nukutuskeino tissin lisäks olis hyvä saada. Vinkkejä otetaan vastaan :-) niin ja vauva tosiaan ainakin vielä nukkuu yöt pääosin hyvin. Ehkä 2-3 syöttöä on yössä. Toivottavasti jatkuis samalla rytmillä :-)
 
Meillä on kaikki vähän viä hakusessa... huoh.. nyt tyttö on ruvennu oleen viä syöttöjen jälkee hereillä tunnin verran.. päivisin se on ihan kiva ,mutta öisin ei niin kiva. Joten öisin aika usein äiti ja tyttö siirtyy sohvalle nukkuu.. isi saa jäädä rauhassa sänkyyn:) Perhepeti olis ollu jees, mutta tuo mies nukkuu nii leveesti ja välillÄ jää itekki sen alle :)
 
Knyttet: minä en ite mistään vielä mitään tiedä, kun tämä ekakin vauveli mellastaa massussa vasta, mutta yksi mun kaveri jolla on 3 omaa tenavaa antoi mulle babyshowereilla joitain vinkkejä tuosta iltanukahtamisesta ja muustakin. Tää jäi mulle vaan mieleen, kun se sanoi että kun vauva on nukahtanut esim siihen rinnalle illalla, niin ei kannata siirtää sitä heti siitä omaan sänkyyn, vaan odotella n. 20min, niin se vauva pääsee jo syvempään uneen ja siirtää vasta sitten omaan sänkyynsä :) Voi olla että tämä juttu on jo yleisesti muilla tiedossa eikä toimi kaikilla, mutta mulle tuo oli uusi asia :)
 
Synnärillä neiti nukku siinä omassa "kärryssä" ja kotona ollaan nukuttu perhepedissä tyttö babynestissä meidän välissä. :) Tarkoitus oli et nukkuu omassa sängyssään laatikossa alusta asti, mut ei rauhottunu sinne ni otettiin sit viereen ja kivaa meistä on nukkuakki niin :joyful: Kokeillaan omaa sänkyä jossain vaiheessa uudestaan. :happy:
Syömään meillä herätään 3-4 tunnin välein (2 kertaa yössä) ja joskus pitää herättääkki syömään :) Kiltti rauhallinen tyttö meillä :dummy1:, ei turhia itke ja nukahtaa yöllä kyllä hyvin syönnin jälkeen :p
 
Meillä poika nukkuu mun vieressä, kun nukahdan imettäessä. Eikä oikeen poika rauhotu omaan sänkyyn. Noh saapahan tankata läheisyyttä kun päivällä joutuu huomion jakamaan esikoisen kanssa :-)
 
Naksu, kiitos tiedosta! Mä oon melko pian nukahtamisen jälkeen yrittänyt siirtoa. Täytyy siis vaan malttaa odottaa :-) jos edes ensimmäisen pätkän nukkuis omassa sängyssä! Yöllä en välttämättä pysy hereillä tuota 20min ;-)
 
Meillä mies nukkuu sohvalla kuorsaamassa, minä nukun makkarissa ja jäbä nukkuu makkarissa pinnasängyn suojassa kissoilta ja koirilta (meillä ei oo makkarissa ovea) Minä hoidan yövarikot. Mennään klo 22-23 nukkumaan ja esim viime yönä poika heräs 2.30 syömään ja vaipan vaihdolle (syö pullomaitoa) vähän kolmen jälkeen jatkettiin unia ja toinen varikko oli 5.30. Sitte klo 9 aikaan aamuvarikon heräs hoitamaan iskä ja otti pojan olkkariin niin minä sain nukkua itekseni vielä pari tuntia. Toimii ihan hyvin moinen systeemi meillä ja kaikki saa nukkua :smug:
 
Meillä kans mies nukkuu sohvalla ja mä nukun neidin kanssa. Neiti siis nukkuu mun vieressä. Pinnasänky on meijän sängyn vieressä, mut en oo viellä hannonu laittaa tyttöö siihen nukkuun. Meillä on siis kaikki nukkunu vieressä jo imetyksen helppouden kannaltakin :)
Tyttö herää öisin n. neljän tunnin välein ja sillon vaihdetaan vaippa ja sen jälkeen syödään. Mä taidan nukahtaa ite aina kesken syötön ja herään siihen et likka on tiputtanu tissin suusta.

Tohon et jos nukkuvaa vauvaa pitää siirtää toiseen paikkaan, niin tosiaan kannattaa antaa vauvan päästä siihen syvään uneen.
 
Pari päivää ku kotii päästiin ni meni vauvan kans samassa sängyssä, ku meinas kitistä jopa tunnin välein... mut nyt ku on tuo imetys alkanu sujumaan ni olkaan päästy ihan omaan sänkyyn asti :woot:

en tiiä kyllä mistä johtuu, mut joka ilta siinä 22-23 aikaan herää ja sitte jaksaa joskus jopa yö 3 asti hereillä... tisulle haluaa jopav30min välein ja lopulta nukahtaa tissille, mut sänkyynkö saa ni vartti pitää vielä yrittää syliin.... PUUUUUUH!!!!:dead: nää tiheet syötöt taitaa vähä sitte väännellä masussaki, et sellanen ihana kierre:sorry: ja kaikilla tuntuu olevan siihen oikea ratkasu, menköön neuvoinensa johki
 
Hellu ootko kokeillu cuplatonia?
Mun pitäis hakee tota cuplatonia itekkin, mut enpä oo jaksanu viellä apteekkiin asti mennä. Ja meillä kans välillä niin tiheeseen syötöt et mahaa vääntää jo sen takia.
 
Me ollaan kotiintulosta asti Cuplatonia käytetty + koliikkipulloa. Oiva ratkaisu meille ku herra on niin hätänen syöjä niin minimoidaan niitä vatsanpuruja sillai. Suosittelen kyllä lämpimästi sen Cuplaton-pullon ostamista... Nyt on sit rela-tippoja myös ja neuvolatäti toi tänään D-vitamiinitipat niin päästään neki aloittamaan. Tippoja joka lähtöön :grin
 
Yks mikä ainakin meillä auttaa tohon omaan sänkyyn siirtämiseen on se, että jo syöttöä varten laittaa vauvan alle lakanan ja nostaa sitten nukkuvan vauvan lakanoineen päivineen sänkyyn, niin lämpö säilyy. Meillä tää kikka on kyllä käytössä vain päivisin. Yöt mä ja vauva nukutaan sohvalla ja mies nukkuu makkarissa. Näin mentiin esikoisenkin kanssa alkuun.
 
Me on nukuttu vierekkäin day zerosta asti. Perhepeti oli tarkoituskin, mut mun pitää saada tuo peittokapalo kainaloon. Onpahan lyhyt syöttää, kahdesti yössä, kun avaa vaan kapalon ja lyö tissin suuhun.
Tämä sylkee tissin ulos ja rupee nukkumaan/valvomaan, kun on valmis, päivällä ja yöllä, niin en jää epävarmaksi ruokatauon pituudesta :)
 
Meillä nukutaan perhepedissä, kaikki neljä :D Esikko (2v) siis nukkuu edelleen meidän välissä, eikä mulla ollut oikeen mitään ajatusta siitä miten nukutaan kun vauva tulee... Ekana yönä nukutin vauvaa omaan sänkyyn joka oli meidän sängyn vieressä mut lopulta kun jouduin syöttämään vartin välein, kyllästyin ja nostin viereen, siihen sitten jäi :) Homma toimii nyt ainakin toistaseks kun vauva vie niin vähän tilaa. Hän siis nukkuu mun ja seinän välissä, esikko mun ja miehen välissä...
 
Takaisin
Top