Kauniita unia, oman kullan kuvia

Täällä itketään joka yö 19-03 (saatetaan välissä nukkua joku pätkä) ja mikään ei auta, viikon jo jatkunut sama :(

Jaksamista eka97, voin vaan kuvitella miten raastavaa kuunnella jatkuvaa itkua jos mikään ei auta :/

Jaksamista noiden yöitkujen kanssa sitä kyllä tarvitaan.

Viljolla alkanu yskä, joten ite oon yöllä heränny jokaiseen pieneenkin äännähdykseen tarkistaakseni et kaikki ok. :-(

Meillä edelleen huudetaan yöt. Välissä oli jo pari vähemmän huudollista iltaa/yötä ja nyt se alko taas. Alkaa tän mamman pää hajoon kohta unenpuutteen ja tuon huudon takia :dead:

Kyllä mäkin vähän kateellisena luen muiden öistä! Meillä ei kylläkään huudeta mutta tankkauksia on niin usein, että en pyst laskuissa mukana. Nukkumaan käydään klo 22 ja eka pätkä voi olla 2-3 tuntia. Sen jälkeen välit vaan lyhenee ja n klo 4-5 alkaen lähinnä vain tissitellään ja torkutaan. Vauva nukkuu vieressä joten saan ihan kohtuullisesti itse nukuttua mutta olisihan toi 2-3 tankkausta yössä aika luxusta! Mutta huonomminkin vois olla! ;-)

Knyttet voihan olla että siellä on nyt tiheän imun kausi menossa ja kohta taas helpottaa ?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Knyttet, meillä välit piteni selvästi ihan vaan laittamalla vauva omaan sänkyynsä yöksi niin ei ollut maidon haju jatkuvasti nenässä.

Mmm, mä koitin tota kans viime yönä...sain kyllä nukutettua ja laitettua omaan sänkyyn, mutta,nukkui siellä Max 30min. Kolme kertaa jaksoin ja sit väsyin ite ja otin vauvan viereen. Ehkä tänään yritän uusilla voimilla :-)

Meilläkin on ihan itestään syöntivälit yöllä pidentyneet n 3h. Kainalossa tuo nukkuu kun ei oo kauheesti haitannut. Nyt oon ite nukkunu tosi huonosti kun viljon yskä on niin ikävän kuulosta etten taida oikeen uskaltaa syvään nukahtaa. No toivottavasti alkais kohta helpottaa, kun pienen yskää on kauheeta kuunnella.

Viljo on myös ruvennu valvomaan illalla 21-24. Ite oisin monesti valmis aiemmin nukkumaan, mut kaveri vaan jumppailee ja tapittaa silmät suurina.

Jaksamista tosissaan itkevien vauvojen kanssa. Se on kyllä raskasta.

Meidän iso pikkumies muutti eilen äp-laatikosta pinnasänkyyn nukkumaan :) ei meinannu enää sopii laatikkoon, kun huitoi ja potki reunoja jo jatkuvasti ja piti asettelemalla asetella mötkyukko sinne, että sopi. Kuusviikkoseksi asti siis laatikossa nukkui... Pieneltähän tuo ukkeli näyttää pinniksessä edelleenkin, mutta aivan yhtä tyytyväisenä nukkui unipussissaan. Nukkumaan klo 22, syötöt klo 2 (+ vaipanvaihto ja lisäsyöttö) ja klo 6. Heräsi sit klo 8.

Meidän poika tänään 6 vkoa. Aika vakio rytmi on jo muodostunut nukkumisiin. Päivät menee edelleen parin- kolmen tunnin unijaksoissa, joiden välillä syödään ja seurustellaan, sitten klo 18 aloitetaan pidempi valveillaolojakso, jota me vanhemmat kyllä vielä vähän autetaan. Saa torkahdella hetkeksi jos on hyvin väsynyt, mutta muutoin yritetään seurustella ja leikkiä. Lopuksi iltapesulle suihkuun tai kylpyyn, missä kaveri voisi lillua vaikka kuinka kauan. Sitten maitotankkausta päälle ja vielä vähän lyhyitä torkkuja. Puoli kymmenen - kymmenen maissa nukahtaa viimeistään ja päätyy omaan pinnasänkyynsä. Ensimmäinen herätys 1.30 - 2 paikkeilla, jolloin syö ja vaihdetaan vaippa. Sylissä hetken rauhoittelu ja sitten jatkaa tyytyväisenä unia omassa sängyssään. Seuraava tankaus sitten aiemman tankkauksen päättymisestä riippuen siinä 5 -6 kieppeillä. Tällöin yleensä päätyy jatkamaan unia kainalossani, koska uni ei enää ole niin syvää eikä kaveri niin väsynyt, vaan rupeaa punkemaan paukkuja ja ne sitten vähän kitisyttävät. Kainaloon saan otettua pojan niin, että jalat sojottavat ylöspäin, mikä tuntuu auttavan asiaa ja nukkuu sitten paremmin. Omassa sängyssään paukuttelu saattaisi aiheuttaa semmoisen kitinän, että herää siihen itsekin. Sitten 7-8 aikaan herätään vaihtamaan päivävaatteet, otetaan vähän maitoa ja kaveri jatkaa unia äidin päästessä aamupalalle. Ja tuolla tuo nyt parvekkeella vielä nukkuu. Kohtapuoleen alkaa todennäköisesti heräilemään ja sitten vähän taas tunnin päästä ruokailun jälkeen simahtaa.

Täytyy kyllä sanoa, että jos näin jatkuu, niin helpolla päästään. Ei ole univelkaa, kaveri on hyväntuulinen ja isosiskonkin mustasukkaisuuspuuskat alkavat olla poissa. Eilen mamma pääsi ekaa kertaa noin seitsemään viikkoon taas treenaamaan ja ai että kun tuntuu hyvältä, kun on lihakset kipeinä. Nyt kun vielä saisi ne viimeviikkoiset säät takaisin, niin mikäpä tässä olisi ollessa.

Musta tuntuu että aina kun kuvittelee tietävänsä miten tää nukkuu, heittää kaikki rytmit kuperkeikkaa. Täytyy siis vaan elää päivä kerrallaan ja siinä ryrmissä mikä milloinkin sattuu olemaan :-) yleensä jaksaa olla valveilla pari tuntia. Iltaisin koitetaan kans vähän valvottaa pidempään.

Vaihdatteko kakkavaipat yöllä heti kun pörisee, ennen tai jälkeen syötön? Mä oon nyt vaihtanut heti eli useimmiten syötön jälkeen. Siihenhän tyttö herää ja alkaa uus tissittely. Ei sinänsä haittaa mutta kun jonain öinä päräyttää uudet kakat heti perään niin ollaan taas vaihdettu ja herätty ja...

Mä oon ehkä ihan kauhee, mutta mä en vaihda vaippaa öisin jos ei nyt ihan jäätävä töräys tule. Eli yleensä en. Vaippa on aamuisin tosi täys. Oon usein ajatellut että pitäis vaippa vaihtaa mutta kun uni maistuu niin mukavalle...jos vaihtaisin, en ainakaan nukkuvalle vaihtais mutta voi olla että en sit enää seuraavalla syötöllä muistas että vaippaa tarttis vaihtaa...

Ei meidän jäbä suostu nukkumaan kakkasessa vaipassa. Kyllä mä vaihdan heti. Eilen se kakka tuli aamupäivällä ku poika oli sitterissä ja oli niin iso toimitus että ei vaippa riittäny... En mä itekään nukkuis paskat housussa.

Mä vaihdan ennen syöttöä. Mutta toki ku meillä välillä herätetään äiti puolen tunnin välein niin en joka kerta tarkista

Emmääkään vaihda yöllä vaippaa.. Ja niin kauan ku tyttöö ei häiritte ni ei häiritte äitiäkä:) meillä tyttö nukahtaa heti syötyään ni en rupee vaippaa vaihtaa enää:) meilläkään ei oo minkään moista rytmiä. Sen verra et pisimmät unet ajottuu onneks yöhön:) muuten mennään tytön ehdoilla.

Takaisin