Kauniita unia, oman kullan kuvia

Meillä vaihdetaan kakkavaippa heti kun se huomataan ja koska pikkumies ei juurikaan harrasta yökakkailua, niin kakat ei kauaa ehdi vaipassa hautua. Muutoin vaippa vaihdetaan päivisin heräämisen jälkeen. Jos on ihan kauhea nälkä silloin, niin voi syödä vähän, niin saa pahimman nälän ohi, sitten vaipanvaihto ja ruokailu jatkuu. Joskus ottaa vielä vähän huikkaa ennen nukahtamista. Öisin pissavaippa vaihdetaan kerran, koska muutoin tulisi yli. Jätkä syö niin paljon, että puolessa välissä yötä vaippa on jo ihan täynnä. Vaipanvaihto hoidetaan pimeässä ja poju nukahtaa sen jälkeen ihan hyvin.

Me yleensä herätään siihen kun poitsu vääntää yöllä köntsät housuun. Sen verta kaveri ähisee ja/tai pöräyttää sellaisen äänen kera, ettei siihen voi olla heräämättä. Vaihdan heti tai jos kello on sen verran, että poika heräis kohta syömään niin odottelen sen aikaa (tyyliin jonkun max puoli tuntia). Ite aattelen kans niin ettei oo kiva kakat housussa nukkua ja jos tulis toinen iso töräytys heti perään, niin ne kakathan on kohta niskassa asti... Mä vaihdan kello kahden kakat (ei aina tuu) ja mies kello viiden kakat (tää puolestaan on aika vakio).

Mä vaihdan kakkavaipan yöllä sit kun sen huomaan. Nykyään ei oo kyl enää kakannu öisin ninen oo vaippaakaan siy vaihtanu. Alkuun kakkas yölläkin joka syötöllä. Viljol iho ärsyyntyi aika nopeesti jos kakka pääs olee iholla joten senkin takia vaippaa vaihdoin.

Nykyään en siis vaippaan eew kurkkaa yöllä, ellei törise tai viljo oo levoton.

Meillä poika tekee kakat kerran päivässä tai jos ehtii vaihtaa sen ekan kakkavaipan liian nopeasti, niin saattaa tulla toiseenkin, mutta yhdeksi kakkauskerraksi tuon lasken. Ja kun se on tullut päivällä, tietää, ettei yöllä tule. Ja muutoinkin kyllä haistan kakat tosi herkästi ja lähinnä vain tarkistan vaippaan kurkkaamalla, että vieläkö tulee, vai olisiko jo kaikki vaipassa.

Mäkin siis päivisin tarkistan joka syötöllä vähintään mutta aamuyön lyhyemmillä pätkillä vaan jos kuulen että on kakannu ja sit pidempien unien jälkeen katon. Kun joskus tulis jotain ennakoitavaa kakkarutiiniin. Meillä aamupäivällä kolme täyttä vaipallista neljän tunnin aikana

Meillä ei kakita yöllä. 1-2 kakkaa tulee päivässä, aamulla 8-10 ja illasta 6-8. Yöllä yleensä tulee silti kerran vaihettua vaippa kun pissiä tulee aika runsaasti. Vaihan mahollisimman nopeesti ennen syömistä, yleensä vähän ehtii hermostua, mut rauhottuu tissille heti. Tissittelyn jälkeen ei voi kuvitellakkaa vaihtavansa kun toinen herää siihen ihan täysin ja alkais leikkimään..

Mä katson yöllä joka kerta ennen ruokaa vaipan. Kakat vaihdan ennen joka syöttöä jos on housuissa, hämärässä puhumatta ja turhaa vauvaa virkistämättä varikolta sänkyyn ja tissi suuhun niin lamppu sammuu.
Pissavaipan vaihdan vain jos on monta pissaa vaipassa muuten odotan aamuun.
Oma tissiäinen ei jätä epäselväksi jos on epämukava olo märän tai kakkavaipan takia eikä rauhoitu nukkumaan joten ilmoittaa ihanasti että joku on vielä pielessä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä vaihdan yöllä vaipan vaan jos siellä haisee kakka tai likka ei rauhotu, muuten mennään aamuun asti samalla vaipalla.
Päivällä on sitten ihan eri meininki. Likka huutaa jos vaipassa on pienetkin kakat.

Meillä yöllä toimitaan samoin ku mju :) ennen syöttää vaihdetaan vaippa oli pissa tai kakka. Rinseli onnsen verta rinseli ettei suostu nukkuu jos vaippa täynnä pissaa saati sitte kakkaa:) oon nauranu miehelle monesti et sitä varmaa ahistais pieni hernekki patjan alla :D

Huomenna täytyy ottaa pinniksestä äp laatikko pois ja saa tyttö alkaa nukkuu ihan oikeessa sängyssä:) koko ajan saa olla siirtelemässä ku on kiinni laatikon seinissä ja sit niitä hakkaa :) kauhee ku toi aika juoksee... :o vastahan se näytti nii pieneltä tohon laatikkoon :)

Meillä on tiheän imun kausi. Aika hirveä yö takana, olin illalla valmiiksi todella väsynyt ja vauva heräili alkuyöstä alle kahden tunnin välein syömään ja aamuyöstä jo tunnin välein. Muuten onneksi suostui nukkumaan äp-laatikossa, meidän sänky on nimittäin melko ahdas kolmelle (140 cm leveä). Miehellä on tänään viimeinen isyyslomapäivä, niin sain sentään aamulla nukuttua ne tunnin pätkät ilman että vauvan uniähinät häiritsi. Olin noustuani niiiin huonolla tuulella ettei mitään rajaa (ja yöllä toki myös mutta siitä ei sentään kärsinyt kukaan muu kuin minä), mutta onneksi kahvi ja aamiainen paransi tilannetta melkoisesti. Mutta joo, niitä kahden yösyötön öitä odotellessa...

Meillä 160 leveä sänky ja me tytöt otetaan aamuisin koko leveyden eestä ilo irti ku isukki lähtee töihin. :p Tyttö nukkuu yöt sängyssään, mut aamu yöstä/aamulla otan viereen :)

Mä vaihdan ekan vaipan yleesä aamuyöstä 3-4 kun yleensä on kakka ja Leo ei asetu muute nukkumaan takas. Pissavaippaa en vaihtele öisin, meil herätään pojan toimesta viim. 6-7 seurustelemaan.. Yleesä vaippa on vaihdettu puolenyön maissa ennen yöunia kuitenki.

Meille on pientä rytmiä alkanu tulee nyt.. Käy pidemmille päiväunille 12-13 väliin ja nukkuu sen 2-3h jopa meidän sängyssä äitin paikalla.. Ihanaa kun viime viikkoon asti ei ollu mitään toivoo tehdä jotai muuta kun olla maitobaarina :D viikonloppuna nukkui lauantaina jopa 2x tommosen pidemmän pätkän. Sunnuntaina jopa sain ulos vaunuihin nukkumaan kun kävin tarpeeks pitkän lenkin tekemässä.

Mä otan kans aamusta/aamuyöstä beben viekkuun, kun alkaa uniki oleen sen verran katkonaista, ni ei tarvii sit koko ajan olla nousemassa kattoon, että mikä on.

Meillä on melko säännöllinen rytmi: illalla n. 22 - 01 otetaan parit vajaan tunnin nokoset nopeilla syötöillä ja sit valvotaan loppua kohti vähemmän pirteenä 04 - 06 asti, nukutaan yhdellä tai kahdella syötöllä 14 - 15:een ja sit taas valvotaan kymmeneen parilla vajaan tunnin tirsoilla. Onneks oon yöllä saanut nukuttua niitä välejä, kun mikään ei neitiä potuta. En tiiä yhtään mitä se tekee silloin.

Jos lähetään jonnekin niitten 04 - 14 "yöunien" aikaan, nukutaan mitä pystytään vaunuissa/sylissä mutta max tunnin pätkiä ja tissilläkäynti.

Jee jee.

Viime yönä päätin että paskat, helpompi jaksaa, kun lähen likan rytmiin enkä yritä mitään "nukus nyt" ja "valvos nyt" -peliä. Katotaan uusiks sit kellojen käännön jälkeen.

Ja infernaaliset raivarit, jos on pimeetä sen yön valvomisjakson aikana. Ottaishan se itteekin päähän, jos ei väsytä eikä nää mitään!

Jotta mikään ei menis kuten elokuvissa, _tänään_ tyttö on nukkunut 22:sta tähän (02) nopeilla heräämisillä tunnin välein, kun mua ei nyt sit nukuta, nukuttuani sen kanssa iltapäivään. Nukkumisen määrä meidän residenssissä vaikuttaa olevan vakio: 0,75 x nukkujien määrä. (Poislukien kissan, joka on lakannut välittämästä vauvan itkusta viikolla 2.)

Tulipas epähuomiossa avautuminen :)

Edit: kello puol kuus, tytär heräämässä ekalle ruokapaussille yhden jälkeen. Arvatkaa, oonko nukkunut!?

Muokattu viimeksi:
Veka tais viime yönä valmistautua siihen, että on iso poika jo kun tänään (muutama minuutti sitten) täytti 8 viikkoa!! Jäbä nimittäin nukku 23.30-5.00 yhtäsoittoa :joyful: Äiti kyllä sitte havahtu jo 3.30 odottelemaan että eikös se nyt herääkään :grin

Takaisin