Kauniita unia, oman kullan kuvia

Täällä myös 5 viikkoinen poju nukkui viime yönä 23:00-5:30. On nyt jo pidemmän aikaa ottanut yöllä 5-6 tunnin yöunet, kunhan vaan saa ensiksi mahansa ihan täyteen siis ihan piripintaan. Tietää aina, että nyt alkaa iltatankkaus kun myöhään iltapäivällä/illalla on todella marunen ja vaatii tissiä koko ajan. Sitten kun saa vielä kunnon ryypyn lisämaitoa pullosta ja saa röyhtäytettyä todella miehekkäästi, niin heittäytyy ihan letkumakkaraksi olkapäälle. :grin Ei heilu enää mikään raaja vaan saa kantaa sänkyynsä nukkumaan. Aamulla onkin sitten ihan tikkana pystyssä ja tänä aamuna sai äiti herätä puolta tuntia aikaisemmin hieman lypsämään tisseistä enimmät maidot talteen, kun siitähän raivarit syntyy kun on suu/naama täynnä maitoa ennen kuin kerkeää edes nielaisemaan. :)

Haha. Tunnistan itseni tosta odottelemaan heräämisestä :D
Meillä ideaaliyöt menee niin että 20 maissa aletaan puuhasteleen iltapesuja ja laitetaan tyttö pullon kanssa isän syliin syömään jotta äiti pääsee suihkuun. 21 maissa sänkyyn jossa täytetään tyttö vielä tissillä täyteen. Yleensä herää sitten 01-02 välissä ekan kerran. Loppuyö onkin sitten tähän asti mennyt tissitellessä mutta nyt päätin yrittää nukuttaa tehokkaammin omaan sänkyyn ja syöttää max 2 tunnin välein. Viime yönä onnistuikin ja söi 02, 05 ja 07. Tämä vaati noin triljoona tutin nostoa suuhun ja tassun rinnan päälle about puolet ajasta. Mutta kumminkin. Eikä tuo pötkylä kyllä sitten seiskan jälkeen enää nukkunut. Viis veisas äidin kauneusunista. Ja ähäkutti, nukkuu nyt sylissä klo 9. Mua ei tietenkään väsytä...

Pitikin mennä kehuskelemaan kuinka poika nukkuu pitkiä pätkiä klo 22 alkaen... Nyt on parina iltana näyttänyt siltä, että simahtaa kymmenen maissa mutta heti kun on siirretty sänkyyn niin tuijottaakin aivan silmät suurina! Toissapäivänä nukahti 00:30 ja eilen vasta klo 2:00! Hohhoijakkaa... Tissiä piti antaa pari tuntia ennen klo kahta, aina kun laitoin takas petiin niin alkoi huuto. Ja yhdet kakatkin pöräytti siinä sit. Kyllä mä jo mietin, et missä on hätäuloskäynti ja laskin eräät kerrat kymmeneen... Kello 2 luovutin ja otin pojan viereen nukkumaan isoon sänkyyn. Isukki oli siirtynyt jo yhden aikaan sohvalle, kun viideltä aamulla jo herätys. Mut kyllä me siitä sit selvittiin, nukuttiin vaan pitempään aamulla :)

Mulle kävi just noin, että kun kehuin niillä kahen syötön öillä niin fuuuck!!!! Tirppa veti multa maton alta, pyyhkii mulla lattiaa, 10-0 Tirpalle, Mama go home... Minä en oman mielenterveyden takia ala laskemaan tunneissa mitä on nukuttu ja mitä ei.. Se on vähän ja se näkyy mun naamassa :rolleyes:

Me jatketaan sänkyyn menoa 21-22 aikaan kun rinsessa on ollut hereillä n tunnin sen iltatorkkujen jälkeen 18-20 :)
Ei se aina ole väsynyt ja jos ei ole teen iltatoimet pitkän kaavan mukaan käyn pimentämässä makkarin ennenkuin otan vauvan mukaan ja puhumatta kävellään makkariin saatan syliin nostaessa suukottaa tukkaa ja sanoa nyt lähdetään nukkumaan ja sänkyyn päästessä tissi suuhun ja nukahtaa usein tissi suussa ellei masu kiusaa.
Selkeästi äidin tyttö kun uni ja ruoka maittaa :)
Mulla tai mun tisseillä taitaa olla tiheän imun kausi kun mä herään lähes parin tunnin välein siihen että tissit on aivan täynnä pinkeät ja muhkuraiset ja lähes toivon että vave heräisi syömään :)
Äitin lellari nukkuu vieläkin kainalossa mietitään sitä pinnistä myöhemmin on muutenkin sylin tarpeessa enemmän kun masua kipristää niin annetaan nyt sitten kahmalokaupalla läheisyyttä ja turvaa.
3 herätystä taisi olla viime yönä 2/6 ja 8 lta. Joista 2 johti vaipan vaihtoon isot pissat ja 3 tissikertaa. Kuuden jälkeen en enää vaihtanut kun tiesin että kohta herätään.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä saan kiittää yläkerran ukkoo ku soi meille helpon ja hyvä unisen tytön.. <3 uskallan väittää että melkein joka yö ollaan menty yhellä syötöllä. Suunnilleen että syötän nukkumaan joskus 22-00 välillä. Tyttö herää syömään 04-06 ja sit herätään aamuun ja syödään 07-09 siittä ollaanki hereillä pitempi pätkä.. :)

Meillä yön rytmiks on nyt vakiintunut, että nukkumaan klo 21-22. Sit heräillään syömään parin tunnin välein. Klo 4-6 valvotaan, lähinnä siis on tissillä ja sit nukutaan 6-7. Vähän pitempiä unipätkiä kaipaia tämä mamma...

N. 22:30-0:45 unta. Sit kuivitus ja tankkaus. Neiti jäi pitämään isälleen seuraa kun ei heti nukahtanu, jossain kohtaa tuli (joo ihan iteksee ;) ) välipalalle ja isi otti taas mukaan. Sit herätti vaille kuus jolloin otin viereen (ja tietty söi). Puol kasilta söi ja nukku nyt tähän vaille yheksään. Nopsa kuivitus ja syöpöttely niin voi taas nukkua :D (isi jätettiin nukkumaan kun hoiteli yöllä).

Ajattelin, että jo eilen illalla joudun perumaan sanani hyvistä yöunista. :grin Poika nukahti 15:15 vaunuun, jolloin kävin tunnin kävelyreissun. Poitsu jäi vielä nukkumaan vaunuihin takaterassille noin kolmeksi tunniksi. Kun neljä tuntia nukkumista pihalla tuli täyteen, niin kävin hakemassa nukkuvan pojun syömään, mutta eipä malttanut herätä sitten millään. Annoin nukkua sitten sohvalla samalla kun tiskasin astiat ja odottelin. Tunnin sohvalla nukkumisen jälkeen heräsi ja alkoi vaatia ruokatarjoilua. Söi ensiksi toisen tissin ja käytiin vaihtamassa kuivat alle. Sitten sai vielä toisen tissin. Ajattelin, että nyt meni yöunet pilalle kun nukkui noin kauan pihalla kun yleensä päivällä ottaa max. kahden tunnin torkkuja. No poitsu sai taas syötyä ja röyhtäistyä, niin simahti noin puolen yön aikoihin.

Aamulla heräsin viiden maissa ja poika jatkaa vielä uniaan. :eek: No heräsi sitten viimein puoli kuuden maissa kun äippä jo rupesi epäilemään onko muru sairas vai miksi uni niin maittaa. Tissittelyn jälkeen sitten turautti kurat housuihin, niin että äippä sai juosta vaipanvaihtoon ennen kuin on vaatteet sotkussa. No poitsu järjesti sitten ylimääräisen ohjelmanumeron turauttamalla myös hoitoalusta päällisen täyteen. Kun kysyin punnertamisen jälkeen, joka paikka kakkaa täynnä, että joko sait kaikki ulos, niin jätkä päästi vielä kunnon mojovan pierun. Sitten niin iloisesti hymyillen ruvettiin katselemaan ympärillä olevia kuvia ja rupattelemaan niille kun äiti sai laittaa pesukoneen pyörimään. :p

Voi taivas ku on ihana yö takana :goodnight rinseli alko nukkuu 21 ja heräs syömään 03.45 ja seuraavan kerran 05 :joyful: isukki meni 06 töihin ni hoiti sit ennen töihin lähtöä vaipan vaihdon ja syötön, sai äiti jatkaa unia :p sit me herättiin tytön kans 08 aamutoimille :grin

Meillä alkaa olla jonkunlaista rytmiä havaittavissa! Ei nyt ehkä muuten, mutta yöllä ja päivällä on selkeesti eroa. Yölläkin syödään parin tunnin välein, mutta aika hyvin menee kaavalla vaippa + imetys sohvalla pimeässä (pimeys lähinnä sen takia että saisin itse nopeammin uudelleen unta) + äp-laatikkoon nukkumaan. Monesti rauhoittelen vielä pitämällä kättä vauvan rinna päällä, laatikko kun on ihan meidän sängyn vieressä niin yllän sinne makuultani. Eli yöllä ei valvoskella, herätyksiä toki on mutta ne on aika tehokkaasti vaan huoltotoimenpiteitä. Päivällä jaksetaan sit valvoakin välillä. Mulla toki herätykset tuntuu, mutta onneksi lähinnä siinä että pää käy hitaalla, päivisin ei pahemmin väsytä ja mieliala pysyy hyvänä :)

Meillä oli poitsun kans eilen rankka päivä. Kyläiltiin ja oli sit niitä huonohkoja uutisia, joista kirjoitinkin jo jonnekin. Ei oo vieläkään tilanne selvillä, mut huonolta näyttää...

Simahdettiin pojan kans jo vähän ennen ysiä. Sanoin muka miehelle, että tulee herättää mut iltakympiltä, jos nukahdan. Hehe, JOS nukahdan. Mies oli tullu mulle puhumaan, että kello on 22 jne... Olin kattonu ihan ihmeissään ja vastannutkin jotain, mutta ei oo mitään muistikuvaa. Hieman vissiin väsytti :grin no en siis tosiaankaan heränny.

Poitsu rytmi on tosiaan vaihtunu. Syö klo 20. Nukahtaa klo 21. Tissiä klo 00, 03, 06, 10. Nyt ollaan päästy jo sängystä sohvan puolelle ja veti taas tissii, edellinen setti jäi vähän kesken vissiin.. Ihan hyviä jo noi kolmen tai neljän tunnin välit syönneissä, ehtii itekin nukkua kunnon pätkiä :)

Mua kiinnostaisi tietää millä keinoilla ootte saaneet vauvanne nukkumaan? Meillä poju ei nukahda kuin rinnalle, vaunulenkillä ja autoon. Mikään muu ei auta! Kaikki hyppyyttelyt ja jumppapallolla heiluminen ja laulaminen kokeiltu mutta ei. Vain rinnalle nukahtaa. Tuttava kertoi että heillä vauva nukahtaa kun antaa illalla korviketta mutta meidän poju ei tainnutu silläkään. Päiväunia nukutaan todella harvoin, kaveri kolme viikkoa vanha ja tuntuu että tiheän imemisen kausi on ollut koko tän ajan.

Takaisin