Kauniita unia, oman kullan kuvia

Ihmeen kivuttomasti nukahti alle 10 minuutissa. Eilen sai seistä pinniksen vieressä puol tuntia ja heräs yöllä kaks kertaa. On se hyvä että pidän hoitovapaata ku heppu päätti aloittaa yöheräilyt just ku mulla on äippäloma loppumassa :dead::grin Ens viikko enää ja sitte mä jään talvilomalle :joyful:
 
Sofie nukkui pitkästä aikaa omassa sängyssään 4 h pätkän 3-5 välillä aamulla itkeskeli ja piereskeli että taisi massua vääntää mietin cuplatonin aloittamista uudelleen


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä menin eilen kymmeneltä nukkumaan. No kattelin vielä puoliltaöin kelloo ja mietin että ei kannata nukahtaa enää ku Veka herää kuiteki kohta maidolle. No puol kaks se sit heräs.
 
Haha, kuulostaa tutulta, Mashnu ja Happy! Sen kerran kun vauva nukkuu, mä valvon ja ihmettelen, että mitä nyt?
 
Meillä nukutaan kyllä päikkäreitä ja yöunia, mutta molempia niin kovin rikkonaisesti. Luin uusimmasta kaksplussasta miten sairaalan unikoulu toimii, ja.., saattaapi olla että koulutusvaihe 2 alkaa suht pian. :)
 
Haihtui aamuun unihiekan taika.. eikä nukuttu enää kahteksaan. Matto veettiin maman jalkojen alta tylysti kello viis... ei tarvii enää olla huolissaan ainakaan!
 
Hyi! Jos se herää viideltä, monelta sen päikkärit on? Sillon kun muut herää?
 
Heräämisestä menee 2 tuntia ekoihin päikkäreihin joten kyllä, tytöt usein heräilee kun roo lähtee nukkumaan. Mieskään ei käytä herätyskelloa kun luottaa pikku kukkujaan. Mulla on ihan pöhnä olo kun juon kahvit jo ennen kuutta, meen kasin aikoihin tämän kans tuutimaan ja kymmeneltä kun herätään niin onkin vähän ding dong-feelis..
 
Unikoulu, vaihe 2, aloitettu. (Eka vaihe toimi pari viikkoa, sitten alkoi eroahdistus ja jatkuva heräily. Nyt on pahin ahdistus lähtenyt)

Lopputulos? Kello on puol kahdeksan, mä oon ollut 20min hereillä ja kuunnellut pienen unituhinaa. En uskalla nousta sängystä etten herätä. Mutta siis mä en oo varmaan kertaakaan tän 9kk aikana herännyt ennen tuota pientä nyyttiä!!!

Metodina tällä kertaa: isi vierashuoneeseen, äiti nukkuu pinniksen vieressä sängyssään tulpat korvissa. Nukkumaan laitoin 20:30. Kaksi kertaa pieni heräsi itkemään, jonkin aikaa itkettyään jatkoi uniaan itsekseen. Kolmannella kerralla katsoin kelloa: 5:30, annoin maitoa ja hänhän jatkoi uniaan. Ja siis vielä unet jatkuu kun yleensä herätään ennen seiskaa. Tätä metodia kyllä takuulla jatketaan. :)
 
Nyt ollaan isin kanssa molemmat nukuttu pari yötä vierashuoneessa. Ja siis viime yönä meidän neiti oli yksinään makuuhuoneessa 20-07!!!! Pari kertaa heräsi itkemään hetkeksi, mutta nukahti aina itsekseen uudestaan. Ja siis maitoa sai tuolloin kasilta ennen iltaunia (söi myös koko iltapuuron, taisi vauvauinti saada nälkäiseksi), ja seuraavan kerran aamulla seiskalta. (edelliset pari yötä annoin maitoa neljältä tai viideltä)

Jatketaan varmaan vielä viikko tms. tätä vierashuone-evakkoa, jos saataisiin tuo nukkumaan vielä heräilemättä/itkemättä, tai ainakin lyhennettyä itkuja vielä entisestään, mutta tää oli niiiiiin oikea ratkaisu!
 
Huoh viljo alkoi nyt rellestää iltaisin ja öisin. Kiipeilee ja mönkii ja pyörii ja hyörii ja jos yrittääkin jättää yksin niin alkaa huuto. Viimeyönä kekkuloi illalla n 2h ja yöllä toiset 2h. Mä sitten nousin pirtsakkana seiskalta isomman kanssa.
 
Meillä on sama juttu. Yksin ei voi jättää tai alkaa jäätävä huuto ja nukkumaanmeno on sitä että noustaan koko ajan istumaan. Ainoa keino on antaa sit vaan valvoa hiukan enempi. Eilen annettiin juoda iltavelli olkkarin lattialla meidän seurassa ja sitte ku alko silmä luppaamaan pullollisen jälkeen niin iskä kantoi sänkyyn ja sitte nukahti samointein. Se oli joskus klo 21.30 ja ekan kerran tuo heräs klo kahden maissa. Onneks ainaki toistaseks on piisannu ku yöllä antaa maitoa ni jäbä juo sen ja sammuu samantien uudestaan.
 
Täällä kans 2 tuntia pelattiin sängyssä "nuku - enpäs nuku" tänään. Ei mitään hätää, ei vissiin vaan väsyttänyt. Normaalisti toi on ihan tilt 3 tuntia valvottuaan (iltaisin venyttää neljään), nyt vielä 5,5 tunnin kohdalla juttelee seinille, purututille, mun varpaille...
 
Ne venyy ja venyy ne hereilläoloajat. Jäbä nukku eilen päivällä ennen kerhoa, heräs 13.30. No seuraavan kerran suostu pitämään silmiä kiinni (ku vahingossa autossa kauppareissulla nukahti) klo 19 maissa... Saa olla helisemässä harva se päivä kun ei tuo suostu ymmärtämään että se on nukkuminen se juttu joka helpottaa sitä kiukkuista oloa. Mikäs sen ihanampaa ku väsyneenä raivoava taapero joka istuu pinnasängyn pohjalla ja huutaa taulu punaisena väsymystään mutta ei suostu nukkumaan...
 
Meillä on nyt pari päivää ollu ihan kiva rytmi:

Ke: aamuherätys 8.45, päikkärit 11.30-14.15 yöunille 20.45
To: aamuherätys 8.15 päikkärit 11.30-13.45 yöunille 20.30

Vielä kun sais sen heräämään vähän aikasemmin niin että sais sen myös vähän aikasemmin nukkuu.. Aikasemmin Leevin yöunet oli noin 10h mutta nyt on ollu sellasta 11-11,5h.. Onko näillä joku tietty ikä juttu nyt että ne tarvii enemmän unta öisin?
 
En tiiä, ei meijän tyttö ainakaan tarvii unta enemmän. Ihan hyvin jaksoi klo 2-3 kynsiä nukkuvaa isimiestä niin että isomies tiuski yöllä. Mietin että kärttyisyys johtui ikävästä herätyksestä mutta aamulla se esitteli roon tekemiä naarmuja. Yritin olla nauramatta.
 
Takaisin
Top