Meille kaverin sisko tekee valkoisen sokerimassa kakun, jonka päälle tulee vaaleanpunaisia ruusuja ja vaalean violetit tennarit :) teki mun valmistujaisiinkin kakun, joka hieno ja hyvän makuinen
Ku osaiski ite mut ku on ihan käsi tämmösissä. Mieleen tuli et sulattais suklaata (suklaakakku tulossa), antais hetken jäähtyä ja sit painais vauvan jalan kuvan siihen suklaaseen.. Onnistuiskohan..
Pystyiskö niitä hyödyntämään jotenkin niitä kun saa sillä "tussilla" kirjoittaa sellaisiin valkosiin syötäviin kakun päällisiin arkkeihin, vaikka karamellivärillä painais sellaiseen jalan? En tiedä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin...
No mietin tuota kuvaakin mutta vähän epäilyttäisi syödä vauvan naama :D tuosta toisesta en ole kuullutkaan.. Onkohan se samaa materiaalia kuin se syötävä kuvakin.. Vois kai myös sokerimassan kaulita ohueksi ja siihen elintarvikevärillä (ehkä sekoitettuna jugurttiin) painaa sen jalan.. Hmm... En oo sokerimassaa ikinä käyttänyt, jos valmiin tuotoksen pitää jääkaapissa, pysyykö siis pehmeänä?
En sokerimassasta tiedä mut toi mihin ite voi piirtää on tosiaan samaa materiaalia kuin noi kuvatkin... Vois kai noihin kuviinkin kuvata vaikka varpaat? Ettei naamaa tartte syödä? :D
Esikoisen kastejuhla oli viime huhtikuussa kirkossa ja vieraita taisi olla peräti nelisenkymmentä (6 kummia sekä lähimpiä sukulaisia ja ystäviä). Nyt kutsutaan kaikki jotka viimeksi pääsivät paikalle ja samana vuonna syntyneille kultasille poikuleille samoja kummeja kysytty :) Viimeksi leivoin suklaa- ja juustokakut sekä oli kaksi voileipäkakkua ja kermakakkuakin. Suklaakakkuun sulatin muoteilla suklaaperhosia kakunpäälliseksi ja kermakakuissa oli pikkuauto ja tossut sokerimassasta. Juustokakuissa oli syötäviä ruusukoristeita. Tarjoilussa oli myös mm. keksejä, nameja sekä kinkkupiirakoita, lohileivoksia ja makaronisalaattia jolloin kauempaakin kasteeseen matkanneet saivat mahat täyteen :) Nyt mietitty karjalanpiirakoita tarjolle. Kasteen suorittaa sama pastori kuin viimeksi joka on aivan huippuveikko ja taitava kitaristi. Meillä tosiaan tuleva kaste samalla toimivalla kaavalla kuin viimeksi ja edellisestä kasteesta säästetty siniset pöytäliinatkin kun tuolloin tiedettiin jo toista kullannuppua odoteltavan :)
Eli kokeiltiin sitten toista keinoa vielä painaa sitä jalankuvaa suklaaseen. Iso sydämen muotoinen piparimuotti leivinpaperille ja sulaa maitosuklaata siihen n 0,5 cm kerros. Jääkaappiin kovettumaan. Kun kovaa, sulatettiin valkosuklaata tilkka, jäähdytettiin se ja sudittiin pullasutilla sitä vauvan jalkaan ja painettiin maitosuklaasydämelle. Hienosti onnistui :) problem solved
Ihana kakku! Ja toi Nupun koristeluidea tosi kivan kuuloinen. Meillä ensi su ristiäiset ja tekis mieli kokeilla samaa, kun kakunkoristelupuoli vielä auki. Tai sitten hommaan kaupasta jonkun valmiin koristeen. Mun sisko hoitaa tarjoilut ristiäisiin enkä oo itse jaksanut ees hirveesti miettiä niitä vaan annoin siskolle suht vapaat kädet.
Mä en hirveästi pidä ristiäisistä ylipäätänsä. Ihanaa kyllä että tyttö saa vihdoin nimen, mutta muuten se on mun mielestä ärsyttävä "pönötys"tilaisuus.
Pidän paljon enemmän vähemmän virallisista tilaisuuksista.
Lisäksi mulla ei oo mitään tietoa mitä laitan päälle koska en todellakaan mahdu vanhoihin mekkoihini. Tilasin netistä useamman sovitukseen ja vaikka otin reilumpia kokoja niin silti olivat suht pinkeitä nekin, meinas tulla itku.. Ehkä naurettavan pinnallinen ongelma jonkun mielestä mutta en vaan oo yhtään sinut tän hetkisen vartaloni kanssa! Ahdistaa sekin että siellä toki tullaan ottamaan valokuvia enkä rehellisesti sanottuna haluais esiintyä yhdessäkään valokuvassa.
Kiitos hormonien ni oon kun mikäkin angstaava teinityttö tän asian suhteen :D olisko ok että äiti ottaa ennen ristiäisiä pari lasia viiniä rentoutuakseen? :D tai olisiko muita vinkkejä miten säilytän viimeiset mielenrauhani rippeet siihen asti että ristiäiset on ohi?
Ennika täällä hieman samanlaiset huolenaiheet, nimittäin oma pukeutuminen ristiäisiin. Eipä mahdu omat mekot päälle ja vaikka löytyisi kaapista joku, joka mahtuisikin, niin ne eivät istu, ovat liian tiukkia.... :/
Epätoivohan tässä iskee kun pitäisi kuvissa näyttää hyvältä.
just toi mekko mietityttää..ei haluaisi mitään rumaa imetyskolttua laittaa mut olemassa olevat jotka mahtuu kyllä ei ole ns. "tissit tiskiin"-versioita...hmpf.
Mulla kanssa oli stressi tuon pukeutumisen suhteen. Ostin jakun, jonka ajattelin yhdistää imetystoppiin ja hameeseen, mutta meninkin sitten olkaimettoalla mustalla trikoomekolla ja jakulla. Problem solved. Mulla kanssa vanhat mekot joko passeleita tai isoja, mutta imetysmahdollisuutta niissä ei oikein ollut.
Meillä on kastejuhla vadta 27.2.... Ollaanko viimeset?! Nimi annettiin jo joululuussa, kun siinä on se 2kk aikaa. Miehen sisko ja mun äiti varmaan leipoo baakkelssit pöytään. Itse tykkään ihan rehellisestä tavismansikkakermakakusta... Mutta annoin kälylle luvan leipoa muutakin mieleistään. Onneksi hän tykkää leipoa. Lupasi myös huolehti pöydän kattauksesta.
Me kutsutaan 45 henkee plus lapset! Tosin kaikki ei ehkä tuu. Tämä on meidän eka ja ainoo laps, niin juhlitaan nyt sitten kunnolla! :) kastetilaisuus on kirkossa, sen jlkn ruoka ja kahvit meillä kotona.