Kantamisen apuvälineet

Meillä tulee Manducassa pituus vastaan ja vähän jos on enemmän vaatetta päällä esim. ulkoilua varten niin siihen vauvatukeen ei vaan muksu mahdu eikä sovi. Iso puoli on sopiva sitten kun se osa, joka tulee pepun alle menee vähintän polvitaipeesta polvitaipeeseen eli paino ei jää jaloille vaan tulee leveälle alueelle eikä lapsen jalat "sojota" kantajan kylkiä pitkin. Tai näin mä oon ymmärtäny, korjatkaa jos meni mettään.
 
Manduca vasta postissa tulossa. Saapa nähdä palautanko samantien, ku en jaksa liinaakaan laittaa päälle, ku harvoin. Vauva viihtyy hyvin lattialla ja sehän vain lisääntyy. Joissain tilanteissa vois tietty olla ihan hyvä kesällä, mutta kuin lie kuuma eli tuleeko pidettyä vauvaa siinä kovinkaan paljoa. Kesällä tuntuis, että laittais mieluummin vauvan vaunuihin, ku on siellä kuiteski suojassa auringolta.
 
Tuosta auringosta tuli mieleen, että mites tuo jatkuva kamala tuuli? Haluaisi tytön kanssa Manducaa treenata ulkona kun sisällä ei viihdy senkään vertaa, mutta aina tuulee niin, että saa kauppaankin mennessä laittaa kunnon tuulisuojat kaukaloon.. Aina ajattelee, että se tuuli ottaa vauvaa henkeen (niinkuin itsellä) tai se tulee kipeäksi siitä..
 
Meillä ainakin sukellusrefleksi niin voimakas likalla ettei voi yhtään pitää tuulessa, salpaa hengityksen heti. Hankalaa kun ei voi kulettaa missään muualla kun vaunuissa ja ne on ton liikkuvaisen esikon kanssa vähän rajoittavat.
 
Meillä stokke osoittautui hyväksi ostoksesksi. Poika kiikkuu kyydissä ihan mieluusti, kiva kun pääsee välillä metsä polulle lenkittää koiria. Käydään paljon koirien kanssa maastossa ja frisbeegolfaa nii siihen reppu on mainio. Vielä kun oppii kannattelee varmasti päätään niin voidaan kääntää naama menosuuntaan nii viihtyy vielä paremmin.:happy:
 
Rakastuin trikoiseenkantoliinaan! Voikun olisi ollut ihan alusta asti meillä semmoinen! Saahan tuolla tietty kantaa 13kg asti, mutta kun poika on jo kohta 8kg :D Älyttömän kevyt kantaa ja niin helppo kun saa sidottua päälle valmiiksi. Poika nukahti heti liinaan <3 Tulee vaan pikkasen hiki sen kanssa :D
 
Joo toi hikoilu on trikooliinan kanssa ehkä ainut negatiivinen.. just miettinyt että pydtyykö sitä kesällä käyttämään ollenkaan? Ehkä pitäis ennen helteitä investoida kudottuun liinaan, todennäköisesti rengasliina tai sit sellanen valmis "pussi", on vähän pihalla noiden termien kanssa :)
 
Meidän 2,5-vuotias tyttö ei paina vieläkään 13 kiloa. :) Painonnousu hidastuu vähitellen. Varmasti ehtii siis liinaa käyttää. :) Minäki tykkään kyllä liinasta, mutta sen sitominen valmiiksi tahtoo jäädä. Hiki siinä kyllä tulee ja etenkin iho ihoa vasten saa hikikarpalot valumaan. Liinaillessa riittää vähempi vaatetus. Mulla tahtoo olla muutenki ongelmana, että puen vauvan liian lämpimästi.
 
Katsoin omasta neuvolakortista ja mä olen ollut 1,5vuotiaana vähän vajaa 13 kg.. :D ja tää poitsu menee mun sen aikasista mitoista ainakin vielä ohi :)
 
Kävin tänään neiti Stokessa lähikaupassa ja hyvin sujui, äidin pieni rakas katseli ihan ihmeessään ympärilleen :Heartpink
 
Lähikauppaan ja kyläilemään lyhyiden matkojen päähän mennään aina liinaillen. Nykyään käytän eniten neliöliinaa kun se on niin helppo eikä ole tuota kuumuusongelmaa. Nyt kun säät on lämmenneet niin vaatetuskin on helpompi miettiä liinailuun sopivaksi. Mielelläni lähtisin kaupungillekin pelkän liinan kanssa, mut ärsyttää kun bussista pitää maksaa jos kulkee ilman vaunuja. Eihän tuo suuri summa ole mut ihan periaatteesta kismittää.
 
Te keillä on tuo Stokken reppu, ni onko se kuuma itselle?
Mua ehkä kiinnostais hankkia sellanen, mut en tykkää kuumasta (esim normireppu kesällä, ei!).
 
Miten olette ratkaisseet tuon kirkkaus"ongelman" ulkoillessa vain repun/liinan kanssa? Meillä tytöllä tuntuu ottavan kirkkaalla päivällä silmiin auton istuimessakin vaikka kuomu pitää varjossa.. Kantorepussa kun ei sitä aurinkosuojaakaan ole niin en ole uskaltanut lähteä vielä pihalle sen kanssa..
 
Sumppi, me hankittiin juuri tuosta syystä se cool malli, kun sen materiaali on hengittävämpää. Mutta en osaa vielä sanoa kuinka kuuma se on.
 
Mekin hankittiin aurinkolasit poitsulle, eivät kyllä ole vielä päässä olleet, muutakun kokeilussa :)
 
Oltiin tänään ensimmäistä kertaa ulkona uuden manducan kanssa. Poika nukahti 10min päästä lähdöstä. Kun nukahti pidennettiin selkäpaneeli avaamalla se vetoketju. Pojalla oli puuvillainen kypärämyssy ja collegehaalarin huppu. Meillä ei ainakaan paistanut aurinko silmiin kaikkien noiden alle. Tietty isänsä takin kaulus suojasi lisää.
 
Niin ja pienennettiin selkäpaneelia pienemmäksi huivilla siitä linkkien kohdalta. Ei jalkojen tarvinnut olla niin leveällä
 
Takaisin
Top