Kaksosodottajat

Onnea nellu hyvistä uutisista <3

Täällä aika matelee. Tuntuu, että rakenneultraan olisi ikuisuus (yli 3 viikkoa vielä). Aloitin vauvojen huoneen pienimuotoisen rempan, maalaan tehosteseinän vaaleanpunaiseksi. Yleisesti ottaen inhoan sitä, kun vauvoilla on joko v-sinistä tai v-punaista, mutta olen jotenkin hurahtanut vaaleanpunaiseen vauvahattaraan, eikä ulospääsyä näy :) Ja täytyyhän tytöillä olla tyttömäinen huone, camoon ;)

Täällä oli kauan odotettu rakenneultra eilen. Kaksi terveen oloista poikaa temmelsi mahassa <3
Ultra jouduttiin kolme kertaa keskeyttämään,kun selällä ollessa kohtu painoi aorttaa niin että meinasi taju lähteä useaan otteeseen. Kylmä hiki nousi,oksennus tuli kurkkuun ja ympäröivä maailma katos kokonaan. Onneksi oli ihana asiantunteva kätilö, joka sai rauhoitettua ja helpotettua oloa kylkityynyillä. Jännä juttu, ei mulla oo ollu mitään ongelmia selällään olon kanssa aiemmin.
Ja Hellu, mulla nyt 20+6 ja eilen eka kertaa todella hyvin tunsin liikkeet, tätä ennen vain arvailuja siitä, onkohan ne olleet niitä. Auttoi vähän, kun ultran jälkeen tiesi just missä poitsut majailee. Joten odottele rauhassa :)

Minuutin päästä on aika Naikkarilla ekaan erikoislääkärin kontrolliin, jännittää aivan järjettömästi <3

Hui kun jännää :) Tuu Zeni kertomaan sitten mitä käynti sisälsi!
Olikos sulla yhteinen istukka vai miksi käynti on näin aikaisilla viikoilla?
Mulla päällimmäinen fiilis tällä hetkellä on se, että aika matelee ja mitään ei tapahdu...

Pienillä näyttäisi olevan kaikki hyvin, hiukan kokoeroa (n. 3 päivän verran), mutta ei kuulemman tarvitse tästä olla huolissaan <3

Ja joo, yhteinen istukka ja suonikalvo niin siksi kontrollit kahden viikon välein :-)
Oli melko nopea käynti, mitattiin pään halkaisija, päänympärys, vartalon mitta ja reisiluun pituus, joista sitten katsottiin ovatko samankokoisia. Virtsarakot katsoi ja et lapsivettä on molemmilla sopivasti kun sehän on se mitä tässä erityisesti seurataan ettei toinen lähde kasvamaan toisen kustannuksella.
Hiukan tyttöjä veikkaili mahdollisesti tulevaksi, mutta vielä ei päätään löisi siitä pantiksi :-)

Ihania uutisia zenillä :) Oon vähän kateellinen noin tiheistä kontrolleista mut tarkemmin ajatellen taidan sittenkin ottaa pienen epävarmuuden ja pienempiä riskejä.

Täälläkin aika matelee, vielä 4 viikkoa ru:hun! Ne mahatuntemukset tais olla joitakin muita kun ei moneen päivään oo tuntunut mitään. Maha kyllä kasvaa vauhdilla ja töissä saan jo katseita mahan seudulle päivittäin, kun kaikki ei vielä (kai) tiedä. Anoppikin viikonloppuna kommentoi et ompa sievä pieni vatsa :D Itelle se tuntuu tietty jo ihan valtavalta kun on tottunut suht litteään vatsanseutuun. Ja pelottaa kuinka suureksi se vielä kasvaakaan :woot:

Mulla myös maha pomppasi ulos. Mun isä kysyi tänään et onko sulla jotain kerrottavaa. En ollut vielä kertonut mun vanhemmille enkä sisaruksille, kun sisareni laskettuaika meni viime perjantaina, mutta vielä vain antaa neiti itseään odotella. Olin ajatellut kertoa vasta sitten kun hänen vauvansa on syntynyt. Mun äitini tressaa nyt jo muutenkin ihan sikana mun sisareni synnytystä. No nyt mun isäni tietää ja hänkin sanoi ettei saa kertoa vielä äidille, kun on kuulma muutenkin kestämistä
Töissä olen miesvaltaisella alalla niin vielä ei ole kukaan uskaltanut kommentoida tuota kasvavaa mahaa.

Mä kävin tänään labroissa ja kilpirauhasarvot oli pepullaan. Viittaavat vahvasti liikatoimintaan. Onneksi huomenna on neuvolakäynti niin saan selvyyttä voiko arvot mennä vain raskauden piikkiin.

Heippa kaikille! Oletteko pystyneet olemaan töissä normaalisti? Minulla kesäkuussa paluu töihin ja epäilen kovasti kuntoani.. hoitotyötä teen.. hengästyn kovin helposti ja verenpaineet nousee. Ehkäpä lääkärin juttusille siis..

Mä olen nyt rv 20 ja ihan normaalisti käyn töissä. Enkä siis ole vielä raskaudesta töissä edes kertonut. Mäkin hengästyn helposti, sydän hakkaa välillä vimmatusti ja en saa tehoja irti samaan tyyliin kun aiemmin. Jos työpäivä on rankka, huomaa sen kyllä illalla takuuvarmasti olosta. Välillä myös huippaa.
Aion kertoa töissä rakenneultran jälkeen eli rv 22 ja se tarkoittaa myös sitä, että aion kieltäytyä vaarillisimmista ja rankimmista hommista. Alan pikkuhiljaa ottamaan rennommin ja rauhallisemmin, jotta jaksaisin mahdollisimman pitkään olla töissä. Yhtään ei kiinnostaisi jäädä saikulle...

Mulla nyt 21+3 ja nyt tämän ja ens viikon oon kesälomalla. Toinen parin viikon kesäloma on juhannusviikolta eteenpäin. Uskon, että sen loman jälkeen tuskin menen töihin. Tai toki varmasti käyn kokeilemassa,mutta viime viikolla jo työpäivän jäljeen huomasi kyllä tehneensä, kun joka paikkaa kolotti ja supistuksiakin tuli välillä. Nyt lomalla ollut paljon helpompaa, vaikka päivittäin oon kävelly n 10km. Töissäkin etukäteen oon varoitellut, että todnäk heinäkuussa oon poissa remmistä.

Tyhmä kysymys: miten kohtu sijoittuu kaksosraskaudessa? Eli voiko vauva olla selkeästi navan yläpuolella raskauden puolivälissä? Äsken kun kuuntelin sykkeitä, niin yhdet sykkeet löytyi yllättäen reippaasti navan yläpuolelta!

Hellu, mulla oli rakenneultrassa ylemmän pää lähes kylkiluiden yhtymäkohdassa kiinni, eli yllättävän korkealta voi syke löytyä!

Minustakin tuntui, että ultrattiin aika ylhäältä toista vauvaa. a vauva on edessä ja b vauva takana.

Poks 30+0 täällä :Heartblue hurjaa, että on jo näin pitkällä ja päästy tänne asti, toivotaan että muutaman viikon pojat viihtyy masussa. Kävin ultrassa perjantaina ja siellä kaikki oli hyvin. Molemmat nyt rt:ssa ja painoarviot A: 1510g ja B: 1400g. hyvän kokoisia jo :Heartblue kaulaa jäljellä 3,9cm, eli hyvä sekin. seuraava ultra 4vkon päähän, eli ei turhan usein vieläkään seurata..mutta näillä mennään :happy:

Onnea toivonkipinä! :Heartpink Hurjan pitkällä olet jo!

Poks 18+0! Sekin tuntuu jo tosi pitkältä, kun jostain syystä olen ajatellut että yli 18-lukuiset on jo "oikeasti" raskaana ja tietty se näkyykin jo :) viikossa maha pompsahtanut vakituiseen pömppöön ja onnitteluja tulee jo ilman juorujakin.

Aamulla käänsin kylkeä puolimaha-asennosta selälleen ja vasemmalla navan vieressä tuntui hento tumps - ihan varmasti protesti siitä että äsken oli ahdasta :D Luulisin jo tunnistavani hennot liikkeet vaikka niitä tuleekin harvakseltaan eikä tosiaan joka päivä. Vielä kun tietäisi miten päin tyypit on ja kummalla puolella :)

Mulla on nyt 19+4 ja täälläkin tuntuu, että ollaan jo oikeesti raskaana, eikä vaan "ihan alkuraskaudessa vasta". Mä olen tuntenut ihan pienenpieniä muljahduksia silloin tällöin, mutta en osaa sanoa onko ne vauvoista peräisin vai suolen toimintaa. Olisi ihanaa tuntea jo ihan kunnon potku :)
Kun olen kotidopplerilla kuunnellut sykkeitä, luulisin että mun vauvoista toinen on poikittain navan yläpuolella, aika lähellä ihoa ja toinen mahan alapuolella poikittain, aika syvällä jossain tuolla syövereissä.
Kovasti odotan rakenneultraa, joka on 6.6. Samana päivänä on myös kelaneuvola. Hankintojen tekeminen jatkuu sitten rakenneultran jälkeen, jolloin menen vaunuostoksille, jos kaikki on hyvin ultrassa :dummy1::dummy1:

Täälläkin on jo aivan raskaana olo :D vaikka viikkoja vasta 14+5. Iskias kipu vaivaa ja kävely ajoittain hankalaa.. uimahallissa oon käynyt jumppaamassa niin auttaa vähän. En taida päästä töihin :( ensimmäiset tavarat ostin vauvoille, petivaatteet molemmille :D hyviä vointeja kaikille :)

Takaisin