Kaksosodottajat

Suht hyvin täälläkin :) sairaslomalla joudun olemaan, ei tule töistä mitään, alaselkä kipuilee jos rehkin liikaa. Lääkäri määräsi felden kipugeeliä ja se kyllä auttaa! Maha on kasvanut hyvin ja ehkäpä jotain pientä kuplintaa olen tuntenut :) nyt rv 15+4. Painoa on tullut n. Kolme kiloa. Rakennetulta aikaaa odottelen, menee varmasti tämän kuun loppuun. Tänään haen vauvoille kaukalot autoon, muutamia vaatteita olen ostanut :) isoimmat hankinnat sitten lopussa.

Täälläkin voidaan hyvin. Kesälomalla oon nyt kaks viikkoa ollut, maanantaina töihin. Selkeästi helpompaa ollut lomalla, selkäkivut vähentyneet eikä supistuksiakaan juuri oo ollut. Saa nähdä kauanko töissä vielä jaksaa.
Maanantaina kontrolliultra, nopeampaa kuin "yleensä" kokoeron takia, vaikkakin di-diraskaus. Nyt22+5. Kovasti pojat potkivat, toinen varsinkin. Vilkkaammalla vielä istulla takana, joten jatkuvasti tuntuu liikkeitä, kun itse on paikallaan <3

Onneksi viime viikko on takana ja hengissä selvisin. Se on jännä mihin kaikkeen sitä pystyy venymään jos oikein tulee pakko.

Töissä olen vielä jaksanut kaiken muun lisäksi. Melkein tuntuu että töihin kun menee niin pääsee lepäämään Täällä tontilla olisi vielä vaikka mitä tehtävää, tuntuu vain että tunnit loppuu vuorokaudessa kesken. Myös lapset ovat nyt oikutelleet kun en ole ehtinyt olla kunnolla heidän kanssaan. Onneksi mummu on auttanut, vei isomman tänäänkin metsäretkelle ja puistoilemaan. Pienempi on flunssassa ja tuntuu tarvitsevan erittäin paljon syliä. Miehestä ei juuri nyt ole paljoa apua kun itsekin toipilaana leikkauksen jäljiltä.

Vielä pitäisi malttaa viikko niin päästään kurkkaamaan pikkuisia, saa nähdä saataisiinko jo nyt arviota sukupuolista vai pitääkö malttaa odottaa rakenneultraan asti...

Hienosti selvitty, annn! Mä aloin ihan selkeesti puolenvälin ylitettyäni huomaamaan, että poweria ei vaan yksinkertaisesti riitä asioihin samalla tavalla kun alkuraskaudessa. Puhumattakaan ajasta ennen raskautta. Töissä tahti on hidastunut ja kotonakin täytyy töiden lomassa ottaa lepohetkiä.
Mulla oli eilen piiiitkästä aikaa migreeni. En tiedä mistä se nyt tuli, kun viimeksi sitä oli ihan alkuraskaudessa. Harmillista.
Huomenna mulla on sitten jännä päivä, rakenneultra ja kelaneuvola. Ultraa odotan kauhulla, vaikka onkin ihanaa päästä näkemään vauvoja. Toivottavasti kaikki olisi hyvin <3

Tsemppiä Hellu huomiseen :-) Mulla huomenna kontrolli Naikkarilla, jännittävää, toivotaan et vauvat kasvaa tasaisesti eikä mitään ongelmia oo ilmaantunut <3

Tsemppiä hellulle rakenneultraan ja zenille tsekkaukseen! Jännä päivä :)

Ootpa tosiaan ollut ahkera annn!

Lauantai-yönä alkoi melko voimakas kiristys oikealla munasarjan kohdalla ja jatkui noin vuorokauden. Alkuun kehittelin jo kauhukuvia valtavasta kystasta munasarjassa mutta ehkä se johtuikin vain kiinnikkeiden venymisestä. Ylös noustessa ja muuten liikkuessa kiristi aika pahasti ja vessassa käynti oli tuskaa... Onneksi se meni ohi, muuten olisin jo tänään paniikissa tunkemassa ultraan repeävän kystan takia.

Vauvat potkii ihanasti jo lähes aina istumaan tai pitkälleen asettumisen jälkeen ja rauhoittaa kummasti mieltä :) Rakenneultraan kaksi viikkoa ja rupes taas pelottaan jos jotain onkin pielessä. Mä niin haluan nää vauvat terveinä ja hyvinvoivina syliin!!

Voi että kun tuntisi jo potkuja <3 ostin koti doplerin, sekin rauhottaa kun kuulee äänet :) aikaisemmin oli puhetta vaunuista ja olin ajatellut että ostamme ne emmaljunga viikingit, vaan jostain palstoilta bongasin Carena (ent. Brio) Gotland sisarrusrattaat kahdella kuomullisella vaunukopalla, vaikutti ominaisuuksiltaan tosi hyviltä ja näytti myös hyviltä, sekä n. 800€ halvemmat!! Lekmer myy Suomessa näitä. Tosiaan vaunukoppaa ei tarvitse kun sen 7kk niin ehkä päädyn näihin carena tupliin :) oon hieman yrittänyt purkaa ostoslistaa ja kummasti helpottaa 800€ vähemmän rahanmenoa :D tänään menen raskausajan hierontaan , jos auttaisi kipuihin. Hyviä vointeja kaikille :)

Äitipolikontrolli rv 18+5 takana ja pienillä neitokaisilla kaikki hyvin <3
Painoarviot A 226g ja B 224g, molemmat tällä hetkellä masussa poikittain <3
Seuraava käynti 1,5vko päästä rakenneultra :-)

Rakenneultra ohi. Ja kaikki aivan täydellisen hyvin!
A vauva oli rauhallisempi, söi peukkua ja nukkui suurimman osan aikaa. Paino 422 g.
B vauva oli sähikäinen, temppuili ja potki. Paino 427 g.
Eli ihan samoissa mitoissa tytöt kasvaa ja kaikki oli hyvin. Katsottiin mun pyynnöstä kohdun kaulankin tilanne, ja se oli kiinni ja 4,5 cm pitkä eli oikein hyvä. Olo on aivan järjettömän helpottunut :)

Rakenneultra ohi. Ja kaikki aivan täydellisen hyvin!
A vauva oli rauhallisempi, söi peukkua ja nukkui suurimman osan aikaa. Paino 422 g.
B vauva oli sähikäinen, temppuili ja potki. Paino 427 g.
Eli ihan samoissa mitoissa tytöt kasvaa ja kaikki oli hyvin. Katsottiin mun pyynnöstä kohdun kaulankin tilanne, ja se oli kiinni ja 4,5 cm pitkä eli oikein hyvä. Olo on aivan järjettömän helpottunut :)

Ihanaa <3

Neuvolassa kysyttiin monikkovalmennuksesta haluammeko osallistua, menemme toki :) entäs te? Kysyttiin myös kotipalvelun tarvetta :D en kyllä osannut sanoa vielä mitään, kuulemma saa jos tuntuu tarvetta. Näkee sitten millaiset vauvat ovat riittääkö omat kädet. Tyttäret on jo sen verran isoja, että ehkä pärjään miehen kanssa :)

Meilläpäin monikkoyhdistys järjestää noita valmennuksia ja kevään viimeinen valmennus meni jo. Seuraava on vasta syksyllä, jolloin olen jo todennäköisesti poksahtanut. Eli taitaa jäädä multa väliin.
Kotipalvelun aion ehdottomasti hyödyntää!

Mä yritän ehtiä syksyn ekaan monikkovalmennukseen kunhan ne aikataulut vaan tulis, ilmeisesti elo-syyskuussa joten hiukan kiire tulee meillekin...
Ja nyt oon yrittänyt kääntää ajatukseni siihen suuntaan, että otan kaiken tarjotun avun vastaan :-)

Se varmaan käytännössä olisi siivous apua, vauvan syöttö tms apua? Täytyy vähän kysellä tarkemmin, mies pitää isyyslomat todennäköisesti myöhemmin opiskelujen takia, eli saattaisi lisäkäsi olla tarpeeen.. on vain niin tottunut aina kaiken tekemään ja hoitamaan itse eli tilanne on erikoinen :D

Mä en tiiä vielä valmennuksista, mut toivottavasti pääsisi monikkoryhmään! Varmasti normiryhmistäkin on iloa mut olis kiva saada lisätietoja esim. synnytyksen jälkeisestä elämästä ja miten sitä pärjää.

Ajattelin myös ottaa selvää kotipalvelusta ja hyödyntää sit jos siltä tuntuu. Mies on jäämässä ainakin aluksi kotiin yhdessä mutta riippuu sit miten alkaa arki rullaamaan että pitääkö koko loman heti vai jemmaako.

Mulla alkoi tällä viikolla inhat harjoitussupistukset :( Töissä kun kyykistelee, kumartelee tai nostaa jotain niin vähän ajan päästä kohtu riehaantuu. Soitin iltapäivällä neuvolaan et pitäiskö olla huolissaan ja olis kyllä kirjoittanut loppuviikon saikkua mut en ottanut kun ajattelin kokeilla huomenna vielä tuleeko niitä jos otan rauhallisesti. Voin siis käyttää kesänuoria noihin hommiin jos vaan ilkeis (pitää muka tehdä kaikki ite). Ne ei oo tuntunut kipeiltä mutta en myöskään tykkää supisteluista kun pelkään et ne avaa paikkoja aivan liian aikaisin.

Vauvat hyörii onneksi rauhoittavasti niin ehkä kestän rakenneultraan asti kun äippäpolilla ne ei ainakaan heti ottanut tarkistukseen.

Ihania uutisia teillä kaikilla❤️

Meillä neuvola suositteli että kun vauvat syntyvät niin silloin ottaisimme kotipalvelun apua vastaan. Esim hoitaja katsoo vauvoja tai auttaa pyykkihuollossa ja minä ehdin silloin leikkiä "isompien" 2v ja 3v kanssa. Toivon etteivät he tuntisi olevansa ulkopuolisia. Viimeksi otin tytön 1v 4kk heti vauvanhoitoon mukaan, hän sai valita vauvalle vaatteita jos tuli vahinkoja, hakea vaippoja, antaa tuttia yms. Nytkin olen päättänyt että jos lapset haluavat auttaa niin saavat osallistua heti vauvanhoitoon. Positiivista: ei tule ehkä kilpailua kumpi saa auttaa vauvan kanssa kun vauvoja tulee kaksi.Tietysti vauvat vievät alkuu lähes kaiken aikani, mutta olen päättänyt että pidän kiinni tytön kanssa kahden keskisestä ajasta. Näin olen pitänyt nytkin ja olen myös pojalle antanut omaa "äitiaikaa" tytön ollessa kerhossa. Olen myös käynyt vuorotellen yhden lapsen kanssa uimassa.

Uskon että otamme kaiken mahdollisen avun vastaan. Toivon vain että pikkuiset viihtyisivät mahdollisimman pitkää mahassa. Jos syntyvät ennen rv32 on edessä matka Taysiin. Kai siitäkin jotenkin selvittäisiin, mutta olisi se helpompaa olla samalla paikkakunnalla muun perheen kanssa.

Mut sai äsken kipupolin lääkäri huolestumaan ihan sikana. Mun kilpirauhasarvot ja pitkäaikainen crp ovat ihan pepullaan siis normaalisti arvon on olleet ok eikä mulla ole mitään vikaa kilpirauhasarvot. Ja hän pyysi pikaista 1-5 pv sisää konsultaatiota edroligian polilta ja äitiyspolilta. Hän on kovin huolissaan miten vauvat voivat. Mulla on maanantaina kontrolli-ultra sovittuna äippäpolilla, mut en tiedä miten mun pää kestää sinne.

Takaisin