Kaksoset tulossa?

Ihanaa kissama, että kaikki meni hyvin. Jännittää jo niin kovasti tuo oma koitos, että kiva aina lukea näitä hyvin menneitä juttuja!
 
Mitenkäs täällä voidaan. 36+2 on mulla viikot tällä hetkellä. A neiti kääntyi pt ja sitä enää odotellaan jos ehtisi vielä kääntyä takaisin ettei vaan tarvisi leikkailla
 
Onnea Kissama!!! ❤️
Mitenkäs täällä voidaan.

Mulla alkoi maanantaina oikea arki, kun mies meni puolen vuoden lomailun jälkeen takas töihin :sad001 oon tässä yrittänyt ettiä kaikkia vaihtoehtoja miten saisin jonkun katsomaan edes osaa lapsista kun on jonkun toisen neuvola tai kun mun pitää käydä hammaslääkärissä tms, mutta kunta antais vaan sellaista palvelua joka on joka viikko esim tunti/viikko, mutta en tarvis niin paljon, vaan välillä tunti viikossa riittää ja välillä tarviin vähintään 3h/viikko.. MLL on yks vaihtoehto, mut kalliimpi kuin kunnan palvelusetelit, ja kaikkialla tuppaa olemaan tuo heinäkuu lomaa, niin on hieman hankalaa yrittää järjestää mitään :shifty:

Mitäs muille kuuluilee??? :)
 
Minä liityn vähän viime tingassa keskusteluun, nyt vasta löysin ketjun. Identtiset pojat tulossa, laskettu aika 16.8. (joillain muillakin taisi olla samoihin aikoihin?), tosin eilen ultrassa lääkäri ilmoitti että synnytys käynnistetään jo pari viikkoa ennen laskettua aikaa elleivät pojat lähde syntymään jo ennen sitä. Eipä ole enää pitkä aika! Nyt siis 33+2 ja poikien arveltiin painavan 2 kg kappale.
 
Meidän pienet identtiset pojat syntyi helpon ja nopean synnytyksen jälkeen. Kokoeroa oli n. 400 g, eikä ainakaan vielä mitään ongelmia ole tullut vastaan. Nyt odotellaan, milloin päästään kotiutumaan. Ompahan huojentunut olo, kun kaikki meni hyvin ja pojat on terveitä. Rv 36+2 syntyi, piti käynnistää edellisenä päivänä, mutta synnärillä oli ruuhkaa, eikä pojilla hätää, niin päätettiin siirtää seuraavalle päivälle. Aikaisin aamulla sitten menikin spontaanisti vedet ja muutaman tunnin jälkeen oli pojat maailmassa.
 
Oi onnea onnea! Täällä kuulemma käynnistellään viimeistään parin viikon päästä jos eivät päätä syntyä itsekseen tai ei tule muuta käyntiä sairaalaan, eli jaksaa jaksaa :). Nyt rv 35+3.
 
Tämän viikon olen sairaslomalla. On sen verta kipeät pukamat että ei kärsi pitkiä aikoja seistä. Lisäksi on ollut sellaista viiltävää alavatsakipua ja jonkin verran supistellut. Selvisi että on emätintulehdus. Sehän voi aiheuttaa kipuja ja supistuksia. Mulla ei vaan ollut mitään oireita mitkä ois viitannut tulehdukseen. Runsasta valkovuotoa on ollut alusta lähtien mikä nyt kuuluukin raskauteen. Tiedä sitten kuinka pitkään tulehdus on ollut päällä. Jokunen vuosi sitten oli tulehdus ja siitä oli selvät oireet.

22+5
 
Meillä tulee kirput kohta kaks viikkoa ja hyvin kasvavat. Oppivat heti syömään hyvin ja siirryttiin jo parin päivän lisämaitojen jälkeen täysimetykseen, joka on kyllä tehnyt tästä arjesta helppoa, kun ei tartte pumppailla ja pullojen kanssa pelata. Kolmen tunnin välein syövät, muuten nukkuvat. Nyt odotellaan, että saavat 3 kg täyteen, niin pääsee ulkoilemaan. Ihania ovat ja vielä ainakin tosi helppoja!
 
Ihanaa että teillä Tinna arki lähtenyt hyvin pienten kanssa :) Imetätkö sä heitä yhtä aikaa vai erikseen?
 
Meille syntyivät 14.7. rv 37+1 pienet poika (2130g&45cm) ja tyttö (2520g&45cm). Vielä ollaan sairaalassa, painot lähtivät tänä aamuna jo onneksi nousuun ja yöllä viimein nousi myös maito, eli suurien lisämaitomäärien lisäksi saadaan syöttää omaa ja vauvojen ollessa virkeitä myös harjoitella kunnolla imetystä :). Toivottavasti kotiin päin päästään lähipäivinä.
 
Onnea Yxvaan. Siitä se vauva-arki alkaa!! Vähän vielä pienemmät kuin meidän tirppanat. Eikö näytäkin valtavilta ne muiden täysaikaiset yksikkövauvat
 
Todellakin, varsinkin ne 4+ kiloiset. On näissä totuttelua kun esikoinen painoi 3,5kg.
 
taidan itekkin liittyä tänne keskustelee kun vihdoin löysin jonkun kaksosten ryhmän :) eli oon 19 vuotias äiti jo ens kuussa vuoden täyttävälle pikku tytölle :Heartred ja nyt meille on tulossa kaksoset LA 26.1.2017 syntymäpäivänäni, mutta epäilen, että syntyy joulukuun lopussa tai tammikuun alussa ja näin sanoivat neuvolastakin:) eli tällä hetkellä on. Rv 12+6 menossa ja maanantaina oli np-ultra ja kaikki oli hyvin, mutta sain uuden ultra ajan rv 16 elokuulle kun B vauvasta ei saatu kunnon mittoja otettua ja tarkistetaan, että kasvaa normaalisti kun A vauva vastasi 12+6 ja B n.12+0 ja varmistellaan ettei A vauva vie B vauvan ravintoa tai jotain? (jos oikein käsitin) mutta olen kyllä ihan positiivisilla mielin, että kaikki on hyvin :):Heartred
 
Tervetuloa julia97 joukkoon! :) Tänne ei juuri uusia ole tullut.

Onko sulle tulossa identtiset kaksoset?

Miten teillä muilla kasvoi kohdupohjan korkeus? Mulla on nyt rv 24+6 mitta 28cm ja 4 viikkoa siiten oli 26cm. Käyrä lähtenyt aavistuksen alasuuntaan. En tiedä pitäiskö huolestua.
 
Nokun en nyt muista miten se identtisyys juttu meni tähän hätään mutta siis tilanne on kai se että molemmat vauvat ovat ns omissa mökeissään eli omat lapsivedet ja jne, mutta jos oikein lääkärin myminästä kuulin että napanuorat olisi yhteen sointuvat niin onko se nyt identtiset vai miten :D
 
Takaisin
Top