K-18 toiminta ja uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muille tullut sellainen fiilis, että laittoikohan ne yhden tikin liikaa? Mua hiertää juuri siitä kohtaa mistä repesin ja mitä parsittiin kasaan, ja pientä verenvuotoakin on ollut yhdynnän jälkeen o_O Ihan kuin olisi neitsyt taas :laughing021

Tuosta Sarian kommentista, jotenkin tuntuu että olisi emätin olisi mullakin herkempi. Pitää testailla enemmän jos pitää paikkansa :happy112

Ja ei me mitään ehkäisyä käytetä, muuta kun keskeytettyä yhdyntää. I know, tosi varma ehkäisy- sillä mentiin kaksi vuotta ennen kuin me alettiin pelaamaan riskillä ja laskemaan VARMOJA PÄIVIÄ ja minä tohtorina en sitten osannut laskea niitäkään :laughing021 Nyt ei todellakaan lasketa mitään varmoja päiviä vaan mies saa itse hoitaa itsensä finaaliin johonkin muualle kun mun sisään. Hitto jos pamahdan paksuksi nyt niin en tiedä mitä teen o_O

Mulle ihan jokaikinen haukkui minipillerit ja otin ne hieman epäillen käyttööni, mutta täytyy sanoa, ettei parempaa ole koskaan ollutkaan! Ei mitään huonoa sanottavaa, jopa selän hieman huonoon kuntoon mennyt iho on taas palannut normaaliksi. Iso peukku siis mineille!!

Minullakin on iho parantunut, kun e-pillerit on otettu kayttoon. Tilasin talla kertaa online-apteekista hieman isomman satsin noita yasmin-pillereita (olen liian laiska mennakseni apteekkiin), eli jopa 6kk:n pakkaus(!) ja ne tuotiin kotiovelle saakka! :) Eli taalla kylla ehkaistaan ihan hampaat irvessa. :grin Ei kiitos uusille sinappipyllyille. :)

^Juu, ei tarvitse reseptia! Ma olen tilannut tuolta:
http://es.euroclinix.net/
Ennen maksua pitaa tayttaa kyselylomake, jossa on joitain ihan yksinkertaisia kysymyksia (esim. oletko raskaana? imetatko?) ja laittaa raksi ruutuun kohtaan "ymmarran, etteivat e-pillerit ole 100% varma ehkaisy" :grin
Tietty jostain apteekista voi loytaa paikan paalta halvemmalla samat pillerit, mutta ma nyt en jaksa juosta muutaman euron perassa.

Laitetaan ajatus muhimaan pillereistä, kiitos linkistä!

Ei ainakaan tähän hätään ole seuraavaa tulossa, onneksi. Menkat alkoi TAAS. Edellisistä todella runsaista on reilu 2 viikkoa o_O Toivottavasti kierto palautuu normaaliin piakkoin, vai onko niin että mun kroppa oikein kerjää samanlaista ruljanssia heti perään :laughing021

Tuntuu täälläkin, että emättimestä olisi tullut herkkis. :O Moneen kertaan on pitänyt sanoa miehelle, että sitten oikeasti tosi varovasti kun sattuu. Ensimmäiset menkat raskauden jälkeen oli jälkitarkastuksen jälkeen ja vasta nyt oli seuraavat! Pelkäsin, että on jotain vinossa, kun ei näy eikä kuulu, mutta nyt on todella helpottunut olo, kun taas näyttäytyivät. Huomenna olisi papa koe taas. Kauheasti on paksua vaalean kellertävää vuotoa, olisiko hiiva? Ei kuitenkaan kutise tai mitään sellaista, mutta saattaa tulla isoina "klimppeinä".. :(

Mulla on muuten menkkakivut hävinneet! Ennen raskautta olin koko päivän sängyssä ja söin kaikki kipulääkkeet mitä käden ulottuvilla oli. Nyt ei mitään! Paitsi paljon runsaampaa vuotoa, mutta ennemmin sitä kuin kipua josta meinaa taju lähteä.

No niin, täälläkin sitten vuodetaan.. Ei kylläkään menkat, vaan tuo kepillinen osapuoli sai paikat pikkuisen ratkeemaan.. Josko tästä eteenpäin ois sit helpompaa, en keksi muutakaan iloa. Ei heltskuta rallaa, tuli niin elävästi minuutit synnytyksen jälkeen de ja vu:na.:schocked028:sick009:BangHead
Epäilenpä, että kätilö oli innostunut muotoileen tuherosta entistä ehomman ja lykkeleen vähän ylimääräisiä tikkejä. Uskon kyllä, että sen hematooman takia se oli lievästi sanoen haastavaa. Onpahan "korjattu", mutta.. Ens kerralla taidan pyytää jättään tilaa vähän vanupuikkoa paksummallekin sisään pyrkijälle. :smiley-angry019

Jatketaan, mulla on kalvava epäilys, että kannattaisi käydä hakeen tikkuja aamujen iloksi. Saatan olla todella neuroottinen, mutta onhan kuitenkin minimaalinen mahdollisuus olemassa... Ehkä odotan vielä. :sign17:sign19
Jos ois jo tärpännyt, niin olisi todellinen one time wonder, eka kerta synnytyksen jlk, ei menkkoja ja siitä nyt pari hiljaista vkoa aikaa.. No ei sen enempää. Kuten sanottu, olen hieman neuroottinen.:think005 :confused013:confused004

Minulla ei ole vieläkään tullut menkkoja. Pari kertaa on mielessä käynyt, että mitäs jos...

Ens viikolla ukkeli täyttää 6kk! Ja se uus kuume kyllä kytee, mutta mutta.. Kun ei vielä puoleen vuoteen sais tulla ja tästä johtuen on päälle iskenyt ´kauhee raskaus pelko! :confused: K-18 hommat on täysin jäissä ja parisuhteellehan se ei tee todellakaan hyvää. On se tuo ihmismieli niin kummallinen.. Haluaa muttei todellakaan halua:anyone .. minipilleri resepti olis, mutta imetyksen kans ei haluais hormonaalista käyttää..

Mulle ainakin vakuuteltiin useamman lääkärin toimesta, ettei minipillereistä ole mitään haittaa imetykselle..

Juttelin ehkäisystä miehen kanssa, ei me kuulemma tarvita kun hän on niin varovainen o_O Hän voikin sitten jäädä koti-isäksi kahden pikku-apinan kanssa jos vahinko käy.

Ei sen puoleen, mua ei hormonaalinen ehkäisy kiinnosta eikä kondomien käyttö tunnetusti ole kovin luotettavaa parisuhteessa "joojoo, ihan kohta, oho, hups".

Me sovittiin, että huhtikuussa, kun tyttö on puolivuotias, alettais yrittään uutta, mikäli se hormonaalisesti ois mahdollista. Mut kun ei tietoisesti käytetä ehkäisyä, ollaan selvillä, että raskaus voi alkaa aiemminkin ja se olis ihan ok.
No nyt kun oon mielestäni oireiden perusteella joko raskaana tai totally fucked up, niin on iskenyt huoli tytöstäni ja miten uus raskaus menee ja entä jos se menee pieleen ja onnistuuko imetys, entä jos joudun vaikka sairaalaan jne jne.
Aamulla päikkäreihin heijastui jo creepyllä tavalla, kun näin ihan älyhirveetä painajaista ja heräsin itkien ja oon itkenyt koko päivän (no siis oon itkenyt jo muutaman päivän pienimmästäkin asiasta). Tyttö nukkui vieressäni ja heräsi samoja aikoja ja tuijotti vähän hämmästyneenä, kun vollotan ja halaan sitä ja soperran jotain.
Mies ei halunnut tänään lähtee kauppaan, mut huomenna mennään ja ostan testin ja teen sen ylihuomenna.. Miehelle en siis oo puhunu mitään, enkä puhukaan ees testin hankkimisesta, ellei tikkuun ilmesty kahta viivaa.
Mut just nyt voisin toistaa tän palstan ensi kirjoituksiani kuulumisiksi. :wtf

No meillä MIES on se, joka on vauvakuumeessa. Siinä on kanssa yks semmonen haihattelija, että oksat pois. Ei mitään tajua elämän reaaliteeteistä! :D

Kuukautisia ei ole vielä kuulunut. Imetyksiä päiväsaikaan edelleen tiheään parin tunnin välein ja yölläkin 1-2. Ehkä kohta hormonitoiminta palautuu, kun kiinteitä aletaan syömään tosissaan. Hiuksia lähtee täälläkin, välillä meinaa näppyjäkin tulla naamaan ja päänsäryt ovat palanneet (mitään noista ei ollut raskausaikana).

Eilen ne menkat sitten alkoivat ja mitään etukäteisvaroituksia ei tullut, kuten ei ollut ennen synnytystäkään. Mitään menkkakipuja ei edelleenkään.

Kuinka monella on nyt ollut käytössä minipillerit, millaisia kokemuksia? Itse olen syönyt niitä nyt 3 kk ja lopetan tähän paikkaan. Alku näytti lupaavalta; ekat menkat tuli, kestivät hieman normaalia pidempään ja seuraavat vasta 1,5 kk päästä. Ehdin jo ajatella että jos niitä ei nyt tulis ollenkaan kun on nuo pillerit. No, tuon jälkeen onkin sitten ollut jonkin sortin menkat suunnilleen parin viikon välein. Eli ei varsinaiset menkat, mutta useamman päivän sellaista ruskeaa vuotoa, jonain päivänä ihan veristäkin. Parempi vaihtoehto siis olla ilman noita pillereitä ja kärsiä ne kunnon menkat noin kerran kuussa, kuin vuotaa milloin sattuu. Ja pääseepähän sitten jotenkuten jyvälle siitä kierrosta jos se normalisoituisi muutamassa kuukaudessa. Mennään nyt sitten kumilla tai ilman, miten milloinkin ja katsotaan mitä tapahtuu tai on tapahtumatta :)

Meillä ei edellenkään ehkäisyä käytössä, paitsi se kuuluisa keskeytetty yhdyntä.. Mutta ei sen puoleen ettei meidän K-18 elämä ole mitenkään niin huikeaa että tässä joka päivä tarvitsisi jännittää tuleeko ne seuraavat menkat vai ei.

Takaisin