K-18 toiminta ja uusi raskaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyumin, kuvittelen haluavani toisen sitten joskus, mutta ymmärrän sua kyllä hyvin. No itse en kykenisi aborttiin, eli jos toinen päättäisi tulla niin tulisihan se... Mutta mä näen nykyään painajaisia raskaana olemisesta. Tällä hetkellä huomaan ajoittain ajattelevani että riittäähän tämä yksikin, vaikka aina ajattelin kahta, mutta luulen että mieli saattaa muuttua. Mutta jos ei muutu niin yhdellä mennään.

Tuli mieleen tarina lapsien määrästä, jonka kuulin joskus. Jänis irvaili leijonalle, että miksi sulla on vain kolme pentua, kun jäniksellä oli joku kuusitoista. Leijona totesi että joo, mulla on vaan kolme pentua, mutta ne ovatkin leijonia, ja väläytti hampaitaan... Niin että sanotaanko meidän kohdalla, että laatu korvaa määrän? :wink

Hankalaahan se tulis olemaan, kun tietää oman päänsä höttöisyyden.. Mutta joskus on ajateltava järjellä, ei tunteella :P Halusin raskauden aikana vielä itsekkin kahta, ja vielä mahdollisimman pienillä väleillä, mutta tuo raskausaika ja nää sen jälkeiset viikot on kyllä kääntäneet pään aika tehokkaasti...

Hahhah, sovitaan näin :laughing002

Onks muilla tikatuilla ollut sitä, että iho on ollut tosi kiree parantumisen jälkeen? Mä totesin sen olevan syynä siihen helskutin kipuun, joka niin tehokkaasti on estänyt lähentelyt. :/

Piti kommentoida tähän jo ajat sitten, mutta se jäi... Eli mulla eka kerta synnytyksen jälkeen tuntui todella kirjaimellisesti ekalta kerralta. Ajattelin jo, että tikkasiko ne vahingossa mestat umpeen :D Tuntui siis tosi kiristävältä ja ikävältä ja ajattelin että tässäkö tää nyt sitten oli. Sinnikkäästi vaan jatkettiin "harjoittelua" ja nyt touhu tuntuu jo kokolailla normaalilta. Arvelen että todellinen syy mulla tuohon tunteeseen oli/on kuivat limakalvot, mikä on kuulemma tosi yleistä synnytyksen jälkeen ja helpottaa ajan myötä.

Synnytyksesta nyt jotain 2,5 kk ja hommat sujuvat nykyisin ihan kuin ei olisi koskaan synnyttanytkaan. Ihan nyt vain tiedoksi kaikille. :rolleyes:

Minä synnytin ihan alakautta ja repeämiä ei tullut, niin kolme päivää synnytyksestä olisin ollut valmis vällyjen väliin, mutta mies halusi vielä odottaa, en ymmärrä miksi :D Viikko synnytyksestä vihdoin suostui antamaa eikä tehnyt yhtään pahaa, päinvastoin :) Tämä siis nyt viimeisellä kerralla, sitä edellisellä kerralla joutui 2 viikkoa odottamaan :)

Synnytyksesta 3 kuukautta ja menkat eivat vielakaan ole alkaneet. Tein varmuuden vuoksi raskaustestin ja odotetusti se oli negatiivinen (olemme olleetkin tosi varovaisia). Imetyksen jouduin lopettamaan jo kuukausi sitten ja kuvittelin, etta menkat alkaisivat viimeistaan silloin kun imetys on ohi. Ilmeisesti ei.
Mikahan mua vaivaa? Vaihdevuodet? :grin Toisaalta ei kylla haittaisi nekaan, kun on se lapsikin jo tekaistu... :grin

Ei ole mullakaan vielä menkat alkaneet, johtuisko sitten tuosta imetyksestä. Ei kyllä yhtään haittaa, että ovat vielä pysyneet pois. Jännä nähdä vaikuttaako synnytys, tuleeko menkkakipuja tms.

Joillakin ainakin on runsaammat menkat synnytyksen jälkeen. Mä harkitsen hankkivani kuukupin, jos näin on asia, ei ennenkään mitenkään helpot ja kivuttomat oo ollu.. -.-

Minulla alkoi jo kuukausi sitten ja kuukuppi on taas käytössä. Täytyy kyllä sanoa että kuukuppi on paras keksintö minkä tiedän. Sen kanssa elo tuntuu ihan siltä kun ei kuukautisia olisikaan. Olen siis käyttänyt sitä jo pari vuotta, alkuun sen käytön opettelun myötä muutamia pieniä sotkuja sai aikaan mutta vähemmän kuin siteiden yms. kanssa. Voin suositella.

Minulla ei ole koskaan ollut menkkakipuja ja olen päässyt niiden kanssa muutenkin tosi helpolla. Sillä tässä jänskään tuleeko muutosta ja minkälaista.

Mullahan alkoi menkat tosiaan vajaa viikko sitten eli n. 3,5 kk synnytyksestä. Kun kerroin tästä yhdelle kaverille niin hän totesi että NYTKÖ JO? Itsekin olin ajatellut että siinä voi vierähtää vaikka puoli vuotta ennen kuin ne alkaa. Ja ajattelin myös että ne alkaa ehkä vasta kun on lopettanut imetyksen (tai siis kun maidontulo lakkaa). No, näköjään näillä asioilla ei olekaan mitään tekemistä keskenään, ainakaan mun kohdalla. Menkat ei ole olleet mitenkään erityisen kivuliaat mutta aika runsaat ja jatkuvat edelleen. Aloitin myös ne minipillerit ja niissähän voi olla sivuvaikutuksena tiputteluvuotoa eli voihan se olla että nää menkat ei lopu koskaaaaaan... Olisin kyllä ihan hyvin pärjännyt ilman niitä vielä tovin ;)

Minulla alkoi esikoisen syntymästä 8 kk:n päästä kuukautiset ja osittain imetin vielä silloin. Nyt toivon kanssa pitkää paussia niistä vaivoista kun minullakin on todella kipeät, kuin olisi kerran kuussa synnyttämässä :/
Täällä muuten kanssa vannoutunut kuukupin käyttäjä! :)

Silloin muuten kun kuukautiset alkoivat esikoisen jälkeen, olin todella kipeä sisuksista, en kärsinyt edes kävellä tai yhtään mitään muutakaan mikä aiheutti tärähtelyä...luulin jopa olevani raskaana ja tuli käytyä ihan gynegologilla kun sitä kesti viikkoja ja paheni vaan. Kertomani perusteella gynegologi halusi sulkea kohdun ulkoisen raskauden pois, mitä onneksi ei ollut mutta sain selityksen tulevista kuukautisista ja niinhän ne sitten seuraavall viikolla alkoivatkin. :)

Jotenkin koko petihommat ovat saaneet uusia negatiivisia ulottuvuuksia, kun oikeasti pelkaa raskaaksituloa. En ma aikaisemmin ole pelannyt. Ennen raskaaksitulon yrittamista kaytettiin ehkaisya, mutta ajattelin kuitenkin, etta jos vahinko kay, niin se tulee jos on tullakseen, ollaanhan tassa jo naimisissakin...
Sitten yritettiin tulla raskaaksi, ei ongelmia.
Raskaana ollessa, ei ongelmia.
Nyt sitten kauhistuttaa ajatus Uudesta Raskaudesta heti peraan... En ole koskaan kammonnut raskaaksituloa niin paljon kuin nyt. :mad: Siina menis kaikki kuviot ja suunnitelmat hevonkuuseen... o_O

Hah, muutamaa pv vaille 4 kk ja vihdoin täälläkin heiluteltiin peittoja. Pitkään on tosissaan mennyt, mut alkaa hiljalleen tuntuun paikat palautuun, jopa laskeuma.
Menkat ei oo tullu, syynä mahdollisesti päivisin 1 h ja öisin 2,5 h välein syövä tyttöseni. Siispä olin sillei, et älä ny murehdi siitä kumista. Eikä muutenkaan ois tarvinnu, kun tyttö alkoi strategisesti yöpalahuutonsa just sopivasti.. Birth control by not wannabe big sister..
Nyt on päätetty, et sit aletaan yrittään, ku tytsy on 6 kk, kun haluisin suuresti täysimettää.. Tietysti nyt ovulaation palautuminen pikkuisen vaikuttaa. :D Mut jos tulee 2 viivaa aiemmin, ni ei haittaa. Tyttäreni saa sit opetella silkkaritisseihin. (Tuttipullo).
Ottaen huomioon, mikä koetus tää on ollu parisuhteelle (miehelleni), niin taakka tuntui pudonneen hartioilta, kun pystyin kestään kivun jo kiljumatta, ja varmasti koko ajan helpottaa. :)
Menikö liian intiimiksi? :smiley-ashamed008:sick009 Ekskjuusmii!

Muokattu viimeksi:
Se siis helpotti, kun hetken puri huulta, mutta alku aina vaikeaa. ;) Tähän saakka oon ollu sillei 'stop stop, ei onnistu'. Ja itkua ja murjotusta. :S

Eniten mua jarkyttaa, etta joku lokakuisista puhuu jo plussaamisista ja uudesta vauvasta. :eek: Siis vastahan me synnytettiin! Olet kylla rohkea nainen Lady Murmeliini. :)

En nyt taas halua mitenkään täällä ylistää, mutta mulle synnytys on tehnyt nimenomaan hyvää tällä k-18 osastolla. Luin jo raskausaikana naisista, joilla synnytyksen jälkeen seksi olisi jopa parempaa ja nauroin suorastaan ääneen. Mutta ei, totta se on! Yleensä finaaliin saattamiseen tarvittiin sentään jotain muuta, kuin sisäänulos, mutta nyt pelkkä tuokin riittää :eek:

Eipä sillä, yhtiömme kiittää, mutta kertokaa nyt joku muukin positiivisista vaikutuksista hei!

Takaisin