Käsitöitä ja itsetehtyä vauvoille

Elämäni eka tuunattu vaippa! Vasemmalla alkuperäinen, tuollaiseen siis ompelin joustopuuvillan päälle. Onnistui paremmin kuin oisin uskaltanut ikinä toivoa!!! :hello2

Nyt mä tuunaan kyllä kaikki imse vimset!!!!:grin:grin
 

Liitteet

  • 1426606010830.jpg
    1426606010830.jpg
    704.8 KB · Katsottu: 66
Noissa myssyn ohjeissa lukee, että kappale ommellaan sit yhteen. Ihan neulalla ja samalla langalla vai tavallisesti vai onko tollaisissa neuloksissa joku eri yhteenompelutapa? :smiley-ashamed008
Sanon nyt, vaikka ehkä onkin ajatuksissa, että pienelle kannattaa koittaa tehdä mahdollisimman litteä sauma. Riippuu myssyn neuloksesta, mutta ehkä tekisin itse oikealta puolelta. Noihin ainaoikein-kypärämyssyihin yleensä koitan mukailla niitä nurjia silmukoita.
 
Mietin just kans et eikös myssyssä ole ainaoikeaa neulosta :) Nurjaa vaan jotenkin haastavampi mukaella kuin oikeaa. Onneks tosiaan Googlettamalla oon löytänyt tosi selkeitä kuvallisia ohjeita miten kannattaa tehdä.
 
Mä en tiedä kuinka oikeaoppisesti tuota olen tehnyt, mutta lähinnä vaan kuljettanut lankaa nurjasta rivistä toiseen, ja pistänyt yhteen vaan "lenkillä" siitä nurjan kohdalta. Ei kuitenkaan tarvitse mitään kovin vahvaa saumaa, kunhan on tiiviisti. Lopputuloksena siis vähän kuin kaunokirjoitus e:tä toisensa perään, niinkuin joskus kirjoittamista harjoitellessa... (Tää varmaan selventää tooooosi paljon! :hilarious: )
 
Kai siinä on tyyli vapaa. Ei oo oikeeta eikä väärää tapaa. Tietty jos on kovin paksu sauma se voi painaa. Mut eiks noi oo pehmeitä lankoja noi vauvalangat!!
 
Hei, kun te ootte niin näppäriä, niin olisiko jollakulla aikaa tai viitseliäisyyttä ohjeistaa, että kuinka saisin tällaisen pöllöpeiton tehtyä? Tarvisin siis ohjeistuksen tuohon pöllökuvioon!

http://tantemaarit.blogspot.fi/2010/12/vauvanpeitto-babyteppe.html

Joo-o, vielä en oo ommellut ees myssyjä yhteen, aloitin jo tumppujen teon ja nyt mietin jo uusia juttuja. Se kappaleiden yhteenompelu kuulostaa tosi tylsältä, kiitos silti linkeistä, joista sain kyllä hyvät ohjeet. kai mä jossakin kohtaa saan kursittua ne kaksi tekemääni myssyä jo kasaan :p
 
Menni, niiden yhteenompelu on tylsää :D Itsekään saa ikinä mitään valmiiksi kun kaikki jää yhteenompelemista vaille tekemättä. Nyt oon yrittänyt saada valmiiksi kummipojalle neulottua hupparia... Mut kun se yhteenompelu :D

Ja tuossa pöllökuviossa näyttää olevan jonkin sortin palmikkoa. Mut sitä en osaa kyllä kuvasta päätellä et miten se on tehty.
 
Takaisin
Top