Käsitöitä ja itsetehtyä vauvoille

Hei, kun te ootte niin näppäriä, niin olisiko jollakulla aikaa tai viitseliäisyyttä ohjeistaa, että kuinka saisin tällaisen pöllöpeiton tehtyä? Tarvisin siis ohjeistuksen tuohon pöllökuvioon!

http://tantemaarit.blogspot.fi/2010/12/vauvanpeitto-babyteppe.html

Joo-o, vielä en oo ommellut ees myssyjä yhteen, aloitin jo tumppujen teon ja nyt mietin jo uusia juttuja. Se kappaleiden yhteenompelu kuulostaa tosi tylsältä, kiitos silti linkeistä, joista sain kyllä hyvät ohjeet. kai mä jossakin kohtaa saan kursittua ne kaksi tekemääni myssyä jo kasaan :p
Viitattu Owls on tämä paita: http://www.ravelry.com/patterns/library/owls-2
Kuvio sinällään on simppeli palmikko: jos vaikka laskee (en anna takuuta, että laskin kerrokset oikein :p ) tuosta mallipeitosta, niin pöllössä on 8 silmukkaa (+ aina 2 nurjaa kummallakin puolen = 12s):
4 kerrosta nurjaa (ensimmäinen kerros nurjaa oikealla puolella, takaisin oikeaa nurjalla puolella, palmikonkierrot pitäisi osua työn oikealle puolelle)
2 kerrosta sileää
Palmikonkierrot, eli 2 apupuikolle taakse, kudo 2, kudo 2 apupuikolta, 2 apupuikolle eteen, kudo 2, kudo 2 apupuikolta.
7 kerrosta sileää
Palmikonkierrot
5 kerrosta sileää
Palmikonkierrot
2 kerrosta sileää
3 kerrosta nurjaa
Sileät ruudut välissä näyttäisi olevan ihan vaan sileää tuo 12s. Vähän muodostuu pystyraitaa, joten olisiko mahdollisesti käytetty jotain kierrettyjä silmukoita noissa kohdissa..?
 
Muokattu viimeksi:
Mä sain jonkun kuningasajatuksen alkaa virkkaaamaan tossuja vauvalle... Taustatietona se että en ole ylä-asteen jälkeen virkannut pätkääkään ja olikin vähän hakusessa aluksi kaikki termit että mikä on puolipylväs-silmukka jne.

Eilen itsepäisenä istuin viisi tuntia lähes putkeen ohjeiden edessä virkaten, purkaen ja aloittaen alusta varmaan 10 kertaa, kokeilin kahta eri ohjettakin mutta jossain kohdassa mulle tulee aina moka eikä onnistu millään vaikka seuraan ohjeita mielestäni tosi tarkasti. Onko vika mussa vai ohjeissa ,en tiedä mutta se ei ole viimeisissä vaiheissa sellainen kuin pitäisi vaikka alku menee hyvin.

Oon päättänyt että saan ne tossut tehtyä vaikka mikä olisi xD
 
Kiitos epp8!!! Mä en oo eläissäni palmikkoneulosta tehnyt, mutta pitää ootella vapaapäivään niin ehkä pääsee rauhassa kokeileen noilla sun ohjeilla :-)
 
Onhan nuo ja oli eilen saamani villasukatkin pikkuisille ovat ihan yli suloiset. :) Hoitajat kyselikin jo tuossa että mikä olis seuraava kudelma, taidan pyytää äitiä tuomaan mulle vähän lankaa lisää niin saan esikolle sen pipon tehtyä. :)
 
Tuo pöllöpeitto oli kyllä söpö. Voisi ottaa mallikerran siitä ja neuloa sen vaikka johonkin villapeitaan. :)

Ihania pipoja Jetsoni!
 
Harakraah, jos sulla on ihan ohje noihin monsterihousuihin, niin laita ihmeessä tännekin, aivan huiput!!! :)
 
Ompa vaan hieno pöytä! :)

Mun on ehkä pakko alkaa neuloa tämmösiä jatkuvalla syötöllä kun nyt kuvaan törmäsin: http://tinyurl.com/nauzj2g :biggrin
Harakraah, jos sulla on ihan ohje noihin monsterihousuihin, niin laita ihmeessä tännekin, aivan huiput!!! :)

Monsterihousujen ohje:
http://www.ravelry.com/patterns/library/monster-longies-monsterbukse

Ja mennille: palmikot on tosiaan ihan helppoja juttuja, sen kun vain tavallaan uudelleen järjestellään silmukat puikolla ennen kutomista. Apupuikon avulla helppo opetella, myöhemmin kun jutun hiffaa, niin onnistuu nämä pienet käännöt ilmankin (kunhan uskaltaa tiputtaa pari silmukkaa puikolta ja poimia ne takaisin :joyful: )
 
Ihania pipoja! ♥

Useiden tuntien hampaidenkiristysten jälkeen ja eri ohjeita kokeiltuani onnistuin viimein virkkaamaan vauvalle töppöset. Outoa on se että se viimein sitten onnistui englanninkielisillä ohjeilla ja loppuvaiheen soveltamisilla. Ennen torstai-iltaa en osannut virkata, hyvä että ketjusilmukoita osasin enää tehdä. Ja nyt kun se virkkaus on paremmin hanskassa niin sille ei meinaa tulla loppua ja uusia lankojakin tuli ostettua eri väreissä... Molemmat töppöset tehty, yksi iso "kenkätossu", toisesta pohja valmis ja vauvan "kesäpipo" virkattu...

Ne töppöset on vaan niin pienet että juuri ja juuri varmaan menee vastasyntyneelle..
 

Liitteet

  • 1900084_10204741751315887_7902377685933686895_n.jpg
    1900084_10204741751315887_7902377685933686895_n.jpg
    63.3 KB · Katsottu: 51
  • 11075269_10204724883414200_9041434558094771765_n.jpg
    11075269_10204724883414200_9041434558094771765_n.jpg
    93.8 KB · Katsottu: 53
Ihanat töppöset!!♡♡ ja pipokin! :)

Mä piirsin ensin sanomalehdelle sen vaipan kaavan, jonka mukaan leikkasin kankaasta sopivan kappaleen (ei saumavaroja). Kangas vaippaan nuppineuloilla kiinni ja surrur saumurilla ympäriinsä. Ei sen kummempaa. :)
 
Mä luulen et meidän vauvalle kelpaa ne valkoset imsevimset :wink
 
Minä surruuttelin tämmösen jättityynyn meidän pienelle kalamiehelle. Saatan tosin lainata sitä imetyshommiin, kun kaksosten kanssa tyynyjä saa varmaan olla melkoisen paljon. Kokonaispituus kalalla on 1,5m. Ohjeen olen ottanut semmosesta kirjasta kun Surrur tee oma marimekkosi. Olen ihan hurahtanut kyseiseen kirjaan. Nyt työn alla on pallorahi, jonka valmistuminen tosin saattaa kestää, kun en enää pysty istumaan.
 

Liitteet

  • 1427018780164.jpg
    1427018780164.jpg
    57.3 KB · Katsottu: 60
Sillä minäkin ne tuunasin. :grin Kelvollisia ne on sellaisenaankin, mutta tuohon tuunaamiseen ihan hurahti :love7 ja voin saada jopa hitusen enemmän rahaa kun myyn joskus eteenpäin :hilarious:
 
Takaisin
Top