kärryt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ja sit jos ulkomailta tilaa niin siihen tulee vielä tulli- ja alv.maksut päälle! 

Niin tulee, jos tilaa EU:n ulkopuolelta, mutta kyllä tuolta UK:sta saa tilattua ilman tullia ja alv:kin maksetaan lähtömaahan. Joskus saa noiden alvien kanssa olla tarkkana, kun hintoja ei aina ilmoiteta niin, että alvit sisältyvät ja alvit lisätään vasta laskuun. Akvaarioharrastuksessa olen paljon tilannut rompetta Eu:sta ja joskus ulkopuoleltakin jotain pientä. Monestikaan Suomesta vaan ei saa valveutuneen harrastajan tarvitsemaa tekniikkaa, enkä monesti tilaa tuotteita säästösyistä, joskus niistäkin. Kakki ebayn kautta tekemäni kaupat ovat sujuneet hyvin luotettavasti ja sujuvasti. Saksalaiset ovat vähän hitaita toimittajia.

itse oon ennenkin ostanut ebaysta ja oon töissä missä tullaan vietiin ja tuontiin niin tiedän että tuohon ei lisätä mitään kuluja. No täytyypä vielä miettiä tuleeko noi ostettua. Houkuttaa vaan kun oon etsinyt keltasävyisiä vaunuja ja niitä ei suomesta mistään saa. Tohon kaukalo juttuun lisäisin että telakka on todella hyvä olla olemassa. Paljon turvallisempi ja nopea laittaa kaukalo autoon. Maksaa kyllä paljon enenmmän kuin pelkkä kaukalo mikä kiinnitetään turvavöin kiinni. Meillä on maxi cosin kaukalo telakalla ja on todella näppärä.

mieheni osti minulle omasta mielestäni maailman ihaniman hoitolaukun lahjaksi. Oli kyllä todella tyyris, mutta sinne kyllä mahtuu sitten kahden lapsen tarvikkeet. Mukaan tuli myös tuttipussi, vaatepussi, hoitoalusta ja termopussi tuttipulloille. Taidan ottaa mukaan jo sitten sairaalakassiksi kun on niin ihana. [;)] Luonnossa vielä paremman näköinen kuin tässä linkissä. [:)]

http://www.beaba.com/flash/#/en_GB/products/details/33-64-Changing+bag+%5C%22Rock+n'baby%5C%22-Rock+n'baby+bag

Luomuleena Ihanaa ku saa jotain omannäköistään. Me täällä viel vaunuja katellaan, ku haluan just tietynlaiset :)

Mä laitoin just kyselyä yhteen liikkeeseen, kun löysin mun unelmakärryt melkein puolet halvempana - käytettynä tosin, mut näytti kuvassa ainakin tosi hyvä kuntoisilta.. ja oli vielä samaa väriä mitä olin katellut! ..ja siis ihan lastentarvikeliike myy, joten vois luulla ainakin olevan hyvässä kunnossa.

Voi kun olis hyvät - säästäis melkein pari sataa näissäkin :)) ?

hemuli74, just tilasin, ja sain, kengät enlannista ja jouduin maksamaan sekä alv:n että tullin!!! noin 300 euron ostoksista tuli noin 75 euroa lisää maksettavaksi kun hain ne tullista!

Luomuleenalla on kyllä magee hoitolaukku! [:)]

Ootteko minkä verran etsiny vaunuja joissa sais valita värin vähän laajemmasta valikoimasta..?? [8|] Mä niin haluisin vaaleanpuna-mustat vaunut mutta en oikein ole vielä löytäny... [8|]

Mistäs kaupoista ootte käyny katsemassa? Itse ajattelin viikonloppuna käydä tampereella ainakin vauvatalo johannassa vai mikä se nyt olikaan.. muita en juuri edes tietä... pitänee googlettaa sitäkin.. [8|]

http://www.vaunula.fi/f7_varit.htm
tuolla vaunulassa on ainakin tossa f7 mallissa (toki samoilta sivuilta löytyy muitakin malleja), ni mun mielestä aika kattava värivalikoima.
tilaavat uusia kärryjä n. kahden kuukauden välein, joten niitäkin joita ei tällä hetkellä enää ole, ni on tulossa kyllä.. pari ihanaa vaaleanpunastakin siellä mun mielestä on :)

Kylläpäs tulitikku kuulostaa erikoiselta. Jos koko UK kuuluu sekä EU:iin, sekä EU:n tulli- ja veroalueeseen, niin pitäisi olla ihan selkeä homma, ettei mistään kengistä (ei edes valmisteveron alainen tuote, kuten alkoholi ja tupakka) mene sen enempä tullia, kuin arvonlisäveroakaan, eikä myöskään valmisteveroa. Iso-Britanian Kanaalisaaret eivät kuulu EU:n veroalueeseen, joten alv menisi, mutta ei tullia. Onko sulla sitä pakettia tallessa, vois tarkastaa onko paketti lähetetty jostain muualta, kuin mihin kaupat on sovittu? Olisiko jollain käsitystä mistä tuo tullimaksu ja alv on voinut johtua, kun varsin selkeältä vaikuttaisi tullin sivuilla säädökset kapulakielisyydestään huolimatta? Vai enkö vaan ymmärrä lukemaani?  Eli tullin opas ulkomailta tilaaville http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/019_yksityish.pdf ja luettelo EU maista, sekä tulli- ja vero alueista http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/tulli_tutuksi/termit_selviksi/tulli_ja_veroalue/index.jsp

Vaatteissa ja kengissä on erityisen korkeat tullit, jos joutuu maksamaan. Kylläpä tuli sulle tulitikku kalliit kengät :( Tol rahal sais jo uudet vaunut ja kaukalon ihan Suomestakin. Olis kyl kiva saada selvyys tuohon, että mistä on mokomat maksut johtuneet, ettei tee kohta itse samaa virhettä perässä, kun aika matalaksi on minulla mennyt kynnys ulkomailta tilailuun.

Mä oon kanssa vähän ajoissa näiden kärryjen kans, mut löysin halvalla vuoden käytössä olleet vaunut
- just samaa merkkiä mitä oon katellutkin! ..ja värikin täsmää! Parin päivän päästä pitäis saapua matkahuoltoon ?

Mun mielestä ei kyllä voi sinäänsä olla liian aikaisessa kärryjen hankinnan suhteen jos kerran on päättänyt hankkia lapsia.. toisin sanoen, JOS tämä nyt menis kesken, niin kyllä mä yrittäisin uudestaan, eli ei ne vaunut hukkaan ois menny..

satu`: mä oon itte katellu tota mallia myös, mut puna-musta värinä! :) sit ku sun vaunut tulee, nii saat kertoa ootko tyytyväinen ja kannattaako munki tilata ton malliset vaunut :)

Aivan mageet kärryt [:D] Ite olen kans kattellu juuri noita! Mihi hintaan sait nuo jos saa udella? Miun pitää alkaa metästää kärryjä oikein kunnolla myös [:)]

189€ oli kärryt ja 20€ rahtikulut.. eli ei kyllä mun mielestä paha.
Uutena on tällä hetkellä tarjouksessa samassa paikassa 299€, mut just tuo väri loppunu minkä halusinkin.
Normaalihinta kärryille on 349€.. eli ihan hyvään hintaan mielestäni sain :)

Tosi hyvin kyllä :) Minä jatkan ettimistä, jos löytääsin kans edullisesti. Jotenki tykkään niin ostella kirppareilta kaikkee ja suosin kierrätystä, mut en ole viel hyviä löynny ku monet on niin kuluneita ollu. Mut enkö mä viel jotku ihanat löydä :)

Kantsii tarunen huuto.net:istä selailla kanssa.. siellä selailin jossain vaiheessa ja oli hyväkuntosen näkösiä kärryjä melko halvalla myynnissä! :)

Takaisin