kärryt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniih.. nopeaa toimintaa oli kyllä - kärryt tuli tänään! [:)]

..ja voin kyllä melena suositella ainakin näin ilman vauvaa testailtuna ja pyöriteltyinä! On tosi tukevat ja liikkuu ainakin sisällä ja lautaterassilla tosi kevyesti. Renkaat on isot ja ainakin kestävän tuntuset - vaikkakin on siis jo käytetyt (olin vähän varautunu et saattais tarvita uusia renkaita).. näis mun kärryissä on siis noi luxus renkaat.. noista normaaleista pinna ilmakumeista en sit tiedä mimmoset on - mutta musta nää on paljolti kivemman näkösetkii [;)] näis (vuoden 2009 mallia) on lisäks vaunujen sisällä aivan ihana norsukuvio -on vaavillakin katottavaa siellä :) En sit tiedä mimmonen toi sisusta tossa tän vuoden mallissa on.. tai siis et onko siellä samaa kuviota.

On siis oikein hyvät! ..tyytyväinen olen, enkä malta millään odottaa marraskuuhun, et pääsis vaunuilemaan! :)

Ilman ohjeita noiden kokoaminen oli kyl aikamoista tappelua - mä oo tommosia kärryjä ikinä käyttäny ja ne tuli niinkun rattaiden muodossa.. eli piti muokata ne siis vauva-vaunuiks. Mä kun tunnetusti olen vielä oikein hyvä hermonen, ni lopputulos ensin olikin siis se, että haukuin ukko-paran kusipääks, kun ei tullut auttamaan mua, eikä päästäny mua koneelle katsomaan kärryjen kuvaa josko oisin saanu siitä osviittaa ja lähdinkin sitte ovet paukkuen lenkille koiran kans ja sit töihin. Olipas sit kiva olla töissä, kun tajusin kuinka hölmö oikein olin ja tuli niin paha mieli.. laitoin kyllä ukolle anteeks pyynnön viestinä, mut ei ees vastannu :< ..äsken kun tulin kotiin, ni katoin että jääkaappiin oli ilmestyny pussillinen raparperia, jota oon kinunnu jo monen monta viikkoa, kun on tehny niiiiin mieli. Arvatkaapa tuliko siitä vielä tuplasti pahempi mieli, kun toinen oli ollu vielä niin kiltti mulle ja mä vaan kilahtelen ja päästän suustani sammakoita.. [&:] ..joo, sori - vähän off-topic [:D]

Muoks.
Nii ja siis nyt kun tulin töistä ni sain kyllä kärryt kokoon, kun olin vähän rauhottunu ja mietin kunnolla mitä teen :D
Vielä jäi vaan mysteeriks, että kuljetetaanko vauvaa aluks niinkun siis siinä kopassa mikä tuli mukana vai jotenkin sen "ratasosan" päällä, missä on ne turvavaljaat ja kaikki? ..ja öööööh. tarvii ehkä kysyä joltain fiksummalta joka tulee käymään :D vähän vaikea näin netissä yrittää selittää mun outoja pohdintoja :D

Jos haluut saada tohon 299, ni kantsii tilaa ennenku haluamas väri loppuu. Myyvät kuulemma jäljellä olevat tähän hintaan ja sen jälkeen kun uusi erä tulee, ni ovat normaalihinnalla 349€. Ei tosin kovin kallis toi normaalihintakaan mun mielestä, mut onhan siinä kuitenkin se 50€ eroa.. jos haluu säästää :)

En ole vielä kovinkaan aktiivisesti miettinyt tätä vaunuasiaa, mutta ajattelinpa kuitenkin kysäistä jo nyt mielipiteitänne/ kokemuksianne kantokopista. Mitä eroa mahtaa olla pehmeällä ja kovalla kantokopalla, ja millä perustein kannattaisi jompi kumpi valita??

En tiedä mitä hyötyjä pehmeästä kopasta on vai onko laisinkaan, mutta kova koppa toimii ihan alussa vaikka matkasänkynä.

Kovakoppa on mun mielestä yleensä paljon tilavampi. Näin ollen kesällä se on viileempi kun on tilaa ja talvella mahtuu hyvin esim. lampaantalja alle. Ja jus toi nobodyn huomioiva asia toimii hyvin pienelle matkasänkynä tai ensisänkynä. Meidän esikko oli koliikki ja todella huono nukkuu hommattiin silloin huutonetistä 40e hintaan sellaset kakkos vaunut. Niis oli just sellanen kovakoppa. Pahimpina öinä esikoin sai nukkuu kun keinutteli niissä. Sai sitten itse makoilla omassa sängyssä ja toisella kädellä keinuttelin vaunuja sängyn vieressä. Meillä kun ei ollut kehtoa vaan pinnasänky, eikä tohdittu sen takia kehtoa ostaa.

Minulla ei ole kokemusta kopista, mutta olen lukenut, että pehmeä koppa on kätevä kaniskella vauvaa, jos ei saa kärryjä asunnon ovesta sisään. Esim. itse asun rivarissa, jossa portaat oven edessä, mutta kätevästi kylmä ulkovarasto portaiden alla. Koppa olisi myös säilytettävä sisällä, kun eihän sitä talvivauvaa voi kylmään koppaan laittaa. Olisiko nuo pehmeät kopat myös talvivauvalle paremmin topattuja, kun kopat on tarkoitettu myös käytettäväksi lämpöpussina rattaissa, jos pohjan irrottaa? Kylmyydestä noita nykyisiä vaunuja näytetään moitittavan. Onkohan noissa paljon siinä eroa, et minkä ikäiseksi mahtuu vauvaa niissä nukuttamaan?

Löysin viimeinkin juuri sellaiset rattaat kuin haluan!

http://www.vaunula.fi/swing.htm

Nuolla saa heilutella ja keinutella vauvaa vaikka kuinka. Tosi ihanat oli, joten varmaan sellaiset haluan hankkia. Onko kellään tietoa, miten vauvat on suhtautunu vaunuihin ja rattaisiin joita saa kunnolla keinutella ja heilutella?

oi vitsi miten nätit! ja tommosen samanlaiset mutta limet, mä haluun semmoset [8D]

luulis että pikkunen tykkäis keinua moneen suuntaan!

Alina, minäki meinaan limet hommata [:)] Ajattelin kanssa, et ne on tosi kätevät ku ei itte tarvi koko ajan liikkua ku voi välillä vain heilutella vaunujakin. Elikkäs luulis, että ne toimis tosi hyvin aluksi ku käy jossain kahviloissa ja kaupois nii saa vähä vaan vaunuja keinuttaa [:)]

No nyt jäi limet hommaamatta kun saatiin ilmaseks tuommoset Boran yhdistelmät :)

Ihan kätsyn oloiset, vähän ehkä jäykät kasata ja koota, mutta ei haittaa! (Kummatkin mummolat hommaa rattaat paikanpäälle ettei tartte kuljetella)
Ihan kivan värisetkin, sopii kummallekkin. Koppa on ainakin tilava! :)
On ollut yhdellä lapsella käytössä, joten melkein kuin uudet.
Saatiin myös Mobile pinnasänkyyn ja pussillinen vaatteita! Nyt pitäs äkkiä mennä ostamaan lipasto lapsoselle, että sais vaatteet sinne [:)] Taas tuli enemmän todeks koko raskaus!!

voi että mä niin haluisin jo tilata pojulle vaunut! ei vaan vielä oo millään vara!!

Onko kellään kokemusta bebetto merkin vaunuista?
Ite en edelleenkään ole mieleisiä löytänyt pelkän netin avulla, mutta josko sitä nyt loman ainaka kävis oikein kaupoilla etsimässä [:)]

Mistähän niitä sitten etsit... onko vinkkejä Tampere tai Hämeenlinna??? Vantaa??

http://strollersandprams.com/strollers/image/706/stroller.jpg

meillon nyt tollaset citycrossarit :) , niissä on siis kantokoppa. maksettii 300 euroa käytettynä (kallein sijoitus mitä vauvaan nyt kerralla varmaan tekee)...

Olivat kuin uudet!

laivastonsinistä ja beigeä<3, erittäin hyvät ja tukevat, suosittelen. Yhdistelmävaunut , joten menevät sitten pitkään...

Kokemuksia HARTAN topline S mallista???

Haluisin ehdottomasti kääntyvillä pyörillä olevat vaunut ja tuo malli on ihastuttanut [:)] Tosin hinta on vähän tyyris....
Mitä te ootte mieltä noista kääntyvistä, onko hintansa arvoiset? Tuntuvat maksavan aikas reilusti kun kuitenkin ns normirenkailla vaunuja sais 300e...... [8|]

Jahas, uusia vaihtoehtoja löydetty [:D]

Mitä mieltä olette: Akjax Viking tai Pireus Vesper -vaunuista? Hinta olis juuri kohdillaan ja muutoinkin ainakin vesperit oli hyvät kun niitä rullailin kaupassa [:D] Akjaxia katselin vaan netissä..

iines* En tiedä noista merkeistä mutta täältä löytyy ainakin edullisesti noita Pireus vaunuja. Ajattelin vaan että jos et oo huomannut. Tässä linkki. http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/categories.php?id=5

Siistin näköset menopelit musta ainakin. [:)]

Kävin juurikin tuolla katsomassa vaunuja ja sielä törmäsinkin noihin vespereihin! Mistään muualta ei tunnu niitä löytyvän enkä mä ainakaan löytäny kyseiselle valmistajalle edes nettisivuja... Mutta oli kyllä hyvän tuntuiset vaunut ja kevyet! Ainoa mikä vähän tökkii on se että pitää erikseen säilyttää ratas osa ja vaunukoppa... olisin niin halunnut pehmeän kantokopan.. Ja värikään ei ole vaaleanpuna-harmaa [:D] Toki nuo on todella pikkujuttuja kun muuten tuntuu olevan hyvät ja toimivat [:)]

Heips.
Nyt kun ollaan ihan tosissaan ruvettu katteleen noita vaunu vaihtoehtoja eteen tulivat Hartan merkkiset vaunut...Onko kokemuksia?
Ja erityisesti pisti silmään keininahka kuosilla. Vaunujen ulkopinnat olisi siis keinonahkaa, ei kangasta. Silmää miellytti kovasti mutta osaako kukaan sanoa millainen keinonahka on vaunumateriaalina. Mietityttää hieman että onko kestävä/ kannattava ostos, jos niihin päätyisi.
Ettei pinta sitten käytössä vaan kulu nopeasti tms...
Osaako kukaan auttaa ja kertoa kokemuksesta? Tai muutenkin mielipiteitä??

http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=3648&show=all

Tollaset tuli tilattua :)

Takaisin