kärryt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miilo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hoo, itsellä ei ole kokemusta keinonahkaisista vaunuista, mutta tutulla on keinonahkaiset rattaat ja ovat olleet materiaaliltaan tosi hyvä valinta niin säänkeston kuin puhtaanapidonkin kannalta, vaikka väri on niinkin arka kuin valkoinen. Itse olen niitä kuolannut vierestä, ovat niin kivan näköisetkin ja ainakaan toistaiseksi eivät ole käytössä menneet miksikään[:)] Nuo tosin taisivat olla Emmaljungan rattaat, en osaa tuosta Hartasta toki sanoa.

Vaunut tilattu ja saatukin jo!! [:)]
http://www.villenkello.fi/shop/kauppa10/products.php?&action=show&id=4214&show=all
Tosi nopea toimitus, seuraavana päivänä lähtivät matkaan ja sitä seuraavana jo sai hakea matkahuollosta [:)] Olen tyytyväinen!! Kyllä kääntyy helposti ja kevyesti isoilla renkailla ja on talvivauvalle tilaa kopassa [:)]

Hartanin vaunuihin ihastuin myös minä, mutta lopulta hinta ja koppa teki valinnan helpoksi. Olisin myös halunnut sen valkoisen keinonahkaisen mallin, mutta parempaa tietoa ei siitä ole. Uskon kyllä että ne on laadukkaat vaunut ja laadukas myös kangas, kyllä niitä useemmassa liikkeessä sen verran kehuttiin, ja kyllä hintakin kertoo myös laadusta. Ite halusin kuitenkin kovan kopan, ja se oli tuossa mallissa jotenkin hassu.. [:D] Ja kuten sanoin, hintaa löytyy.... Muksutallissa tampereella oli 649e.

Nyt mäkin oon saanut vaunut hommattu (vielä kun ne tulis postista). Huusin huutonetistä emmaljunga twin ceroxit. Niissä on tuo heittoaisa, mikä oli mulle tärkeetä. Ja kun uusia emmaljunga tuplia ei heittoaisalla valmisteta. Tai siis valmistetaan sitä 360 mallia, mutta niissä on niin hirveen pienet eturenkaat. Ja täällä maalla on mun mielestä hyvä olla suuret renkaat sekä edessä että takana. Nyt tarttis viel hommata sellanen kantokoppa niihin vaunuihin. Oon kovasti tykästynyt tähän malliin. http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1031&toimittajaid=1
Mutta täytyy odottaa että vaunut saapuu niin sitten tiedän että mahtuuko se niihin. Huutonetistä onneksi näitäkin saa jo käytettynä. On meinaan aika tyyris vissiin ihan uutena. Harmivaan kun vielä ei oo tullut vastaan käytettynä tuota violetin väristä (johon oon tykästynyt). No onneks vielä on aikaa sellasta metsästää.

Jee, nyt on vaunut pistetty tilaukseen! Päädyttiin Hartan merkkiin, siinä oli niin näppärästi kaikki säätömekanismit käden ulottuvissa. Ei tarvi kumartua,painaa ja vetää että saa vaunut kasaan tai heittoaisan toiselle puolelle.
Tälläiset olisi tulossa meidän pikkuherralle.
http://online-cart.de/shop/system/detailimage?sessid=GglpW2cS8vyHX4tWUsHPVpifzjD3l8MlKnbX2d8rHGOAWE3paAtyYKLoc6TO1yOK&shop_param=cid%3D1%26aid%3D004-ha-001-10%26position%3Dposition1%26
Vielä lisäyksenä että meille tulee nelirenkaisena, siis ilmakennorenkailla, ei noilla kääntyvillä pyörillä.

Heips!
Kävimme eilen tutkimassa vaunutarjontaa netissä ja itse ihastuin Ora Taiga - malliin. Mieskin myönteli että kelpaa, kunhan nyt päästään kaupoille hiplaamaan. Meille on ennen ostopäätöstä tärkeää päästä kokeilemaan ihan omin käsin miltä tuote tuntuu. Mielellään hankimme kotimaista aina kun mahdollista, ja kun jälleenmyyjäkin löytyy ihan naapurikaupungista niin on sitten helppo mennä reklamoimaan jos jotain ongelmia tulee.
Heittoaisa, integroitu hyttysverkko ja kaikki neljä isoa rengasta plussaa valinnassa...ja se väri lime-musta, nam! Samaan sarjaan saa turvakaukalonkin eikä hintakaan päätä huimaa - vaunut verkkokaupassa 429€ ja kaukalo 99€ [;)]

Meijän vaunut saadaan toimitukseen syyskuun puolella, eli onneksi oltiin ajoissa tilaamassa :)

peukaloinen, meille tuli Oran Jovit. se on vähän yksinkertaisempi malli tosta Taigasta. tykkään kovasti!!! me ei sit otettu tota Taigaa kun meillä oli jo matkakärryt ja niihin kuuluva kaukalo. meillä kun on pakettiauto niin niin voidaan pitää vaikka molempia kärryjä matkassa jos siltä tuntuu. ja muutenkin halusin todella yksinkertaiset kärryt. ja se on kiva et ne on tosi hyvät juuri talvivauvalle, hyvät paksut kangasosat jotka suojaavat myös tuulelta ja pakkaselta. ja pitäähän suomalaista suosia [:D]

Meillä on myös Oran vaunut, tosin lienevät nykymalleihin verrattuna aika kivikautiset kun on esikolle hankittu lähes vuosikymmen sitten. Mutta koska ovat pysyneet todella hyväkuntoisina, en näe syytä ostaa uusia (vaikka välillä mieli tekisikin!) [:)] Rattaat pitää kyllä uusia kun menivät käyttökelvottomiksi ajan saatossa, joten ne olisivat vielä ostoslistalla.

Mekin saatiin vihdoin ja viimein hommattua vaunut: Emmaljungan city crossit. Me haluttiin neljä isoa pyörää, kun kyllä niillä pitää sitten päästä kaikissa olosuhteissa liikkumaan ja nuo vaunut tuntu tosi keveiltä työntää. Lisäksi ne mahtu sulavasti meidän autoon, mikä ei kaikkien vaunujen kanssa ollut ihan itsestään selvää. Ainoa miinus oli vaan hinta, maksoin siitä paketista jotain 840 euroo. Vähän kallista, mutta pitää vaikka lohduttautua sillä, että oon saanu niin paljo äitiysvaatteita, että siinä on tullut jo säästöä. Käytiin eilen jo koirien kanssa harjoittelemassa vaunuilua ja ainakin näin ilman vauvaa meni kivasti. Koirat hahmotti jotenkin itsestään sen, että niiden on tarkoitus kävellä siinä vaunun vierellä, eivätkä edes pyrkineet eteen. Tuntuu helpottavalta ettei tarvi enää katsella vaunuja!

Hyvä valinta Lella [:)] Täällä sama valinta aika pitkälle samojen vaatimusten kanssa. En ole vielä hakenut niitä mutta reilun viikon päästä pitäisi saada vaunut kotiin ja sit pääsee testailee [:)]

Lella muakin vähän hirvitti kun vaunujen hinnaks tuli se 800e. Mutta toisaalta halusin hyvät laadukkaat vaunut ja uutena. Ja kun on tiettyjä kriteerejä, mistä haluaa pitää kiinni, niin täytyy myös olla valmis niistä maksamaan.
Me ei olla vielä saatu vaunuja, ne tulee vasta syyskuussa, mutta tilauksessa on. Odotan niitä jo innolla!

Joo, kyllähän sitä tietty laadusta joutuu maksaa. Nyt kun vaunut on saatu onnellisesti kotiin, ollaan sen ongelman edessä, että mihinkäs ne sitten mahtuu. Meidän ulkovarasto on liian hankalasti, että sinne niitä vois laittaa (siis yleisesti ottaen, joten sisältä on löydyttävä niille tila), joten tällä hetkellä ne on "kissan huoneessa", mikä ratkaisuna tuntuu vähän arveluttavalta, ettei vaan kissa aattele, että onpa hänelle ostettu kiva pesä :) Meillä on tietty kissaverkko siinä paikallaan nyt. Mutta jotenkin meidän pitäis saada ratkaistua tämä eläinten nukkuminen uudella tavalla, mutten vaan oikeen keksi miten. Ja nythän alkais olla viimeiset hetket alkaa kouluttamaan niitä erilaisiin järjestelyihin, etteivät hoksaa, että johtuu vauvasta ja että tilanne olis jo täysin hyväksytty vauvan syntymään mennessä.

lella, mulla nukkui koirat sängyssä kun olin yksin. kun aloin seurustelemaan allergisen miehen kanssa suostuin eka siihen et koirat eivät enää päässeet sänkyyn. oppivat siihen todella nopeasti. sitten kun muutettiin ekaan yhteiseen kotiin niin sovittiin ettei koira (siinä vaiheessa enää yksi) enää saa ollenkaan tulla makkariin. se oppi sen tosi hienosti eikä edes aluksi yrittänyt tulla sinne. hyvin se menee! kissan kanssa voi tietenkin olla vaikeampaa. kaveri sai kyllä hyvin suihkupullolla koulutettua kissansa ettei se kiivennyt yläkertaan. ei uskaltanut raukka edes hoitopaikassa kulkea rappusissa kun luuli saavansa vesipesun [:D]

Ostin huuto.netistä v.2008 Teutonia Mistral merkkiset vaunut. Vaikuttavat tosi hyville ja mielestäni sain kohtuu hintaan, kun ihan priimakunnossa. Käytössähän sen sitten näkee mitä ominaisuuksia sitä edes tarvitsee. Noissa tuntuu löytyvän kaikki hienoudet. Mutta onhan sitä ennenkin pärjätty ilman kaikenmaailman heittoaisoja ja kääntyviä etupyöriä :)

Ostiko joku nämä vaunut? http://www.vaunula.fi/swing.htm
Olisin vain halunnut tietää millaiset ovat luonnossa? Onko hyvän tuntuiset?

Me käytiin viikonloppuna hakemassa käytetyt Emmaljungan duo edget. Ovat viis vuotta vanhat, mutta käyttö ei näy missään. Hoitolaukku, ratasosa ja kaikki hilavitkuttimet oli mukana ja hintaa tuli 200 ekeä. Renkaista ei ees näkyny et olis käytetty. Alkuun vähän harmitti ku olisin tietty uudet halunnu, mutta nyt ku nitä on tuossa eteisessä hiplallu niin ihan tyytyväinen oon [:)] Väri on musta ja kuomussa ja kopan yläreunassa on sini-harmaat ruudut.

Ihanaa! Meidänkin vaunut tuli viimein! [:)] Tai pyöriä odoteltiin yli kuukausi, vaunut oltais saatu kyllä heti mukaan, mutta päätettiin ottaa koko setti kerralla. Hommattiin Teutonian prestiget http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=414
ostettiin tosin viime vuoden malli, tai värissähän se ero vaan on. Lisäksi ostettiin samalla turvakaukalo ja siihen tarvittavat härpättimet, joilla kaukalon saa myös rattaisiin kiinni. Meillä kriteereinä olivat heittoaisa ja neljä isoa suoraan kulkevaa pyörää ja tietysti riittävän pieni koko kasaan taitettuna, jotta vaunut mahtuu meidän pieneen autoon. Olisin voinut hommata käytetytkin, mutta mies oli sitä mieltä, että meidän lapselle ei käytettyjä osteta. Sen mielestä niistä voi saada ties mitä tuberkuloosia! [:D][:D][:D] Todennäköisempää kyllä olisi, että toisin töistä kotiin jonkun pahemman taudinaiheuttajan, mistä se ei ole ollenkaan huolissaan[:)]

Me ollaan ooteltu meijän vaunuja jo ihan liian kauan!! ;P

Saisivat tulla jo! Mutta syyskuun alkuun kuulemma menee...

Ja me on alettu nyt vasta tosissaan miettimään vaunuja. Eilen käytiin "hiplaamassa" kaupassa eri vaihtoehtoja. Tämän hetken suosikki on Emmaljungan City Crossit. Voipi hyvin olla, että siihen valinnassa myös jäädään, kun vaikutti niin hyviltä meidän käyttöön. Mun mies tahtoi kevyet, "kun hän niitä nostelee ees taas".. Joopa joo.. Kukahan sen niitä nostelee ja minne loppupeleissä ja kummalla sitä voimaa on enemmän.. [;)]

Takaisin