Meillä ne muksun allergiatestit tuli tällä viikolla. Pakko päästä jonnekin nyt kirjoittelemaan tästä, kun allergialääkäri ei vielä ole soittanut tai tullut edes tietoa mikä päivä soittaisi. Ehkä tällä foorumilla uskaltaa nimimerkin turvin puhua, vaikka onkin toisen ihmisen terveysasia. Rajuiten koholla oli pistaasi (17.9 kun viitearvo alle 0.35) ja se kohtauksen aiheuttanut cashew oli 12.5 ja sen rekombinantti ( = se osa mikä kestää kuumennuksen ja sen ollessa koholla riski anafylaksiaan suurempi, jos olen oikein ymmärtänyt) oli yli 16. Pölytesteissä kaikki muut testatut oli vähän koholla (1.osia) paitsi pölypunkki ja ulkohome ei. Niissä rajuinta että koiran hilse oli 18. Meillä siis kaksi koiraa. Lapsi saa niistä näin karvanlähtöaikaan kyllä niiskuttelua, jos menee halimaan tai nuohoamaan koirien makuupaikat, että allergisuus ei tullut yllätyksenä. Jatkoseuraamukset vain huolettaa, lähteekö meiltä sitten koirat

lapsen vointi totta kai edellä,
ehdottomasti, mutta saanen itse tuntea surua kun nuo koirat on ollut mulle aika tärkeitä ja oon vanhemman niistä ottanut täysi-iän kynnyksellä eli kauan on yhdessä oltu... Jospa olisi noille omille karvakorville lääkärinkin mielestä tarpeeksi siedättynyt..
Mutta siis, nuo ruoka-allergiat

Mitähän nuo arvot nyt sitten meinaa... Meneeköhän meiltä kieltoon myös "saattaa sisältää" tuotteet. Mitähän hasselpähkinä tai muut puupähkinät, tai manteli. Jos niitä ei testata niin kuinka ikinä uskallan maistattaa niitä. Maapähkinää meillä syötiin suht säännöllisesti ennen kohtausta, oireetta, mutta kohtauksen jälkeen senkään antaminen vähän ahdistaa. Oliko muita allergisten vanhempia linjoilla? Mitä arvoja teillä on ollut ruoista, jotka olleet anafylaksian tai vakavan allergisen reaktion taustalla? En tiedä tullaanko toi meidän muksun kohtaus muuttamaan jälkikäteen anafylaksiaksi, sillä kotiuduttua tuli vielä se toinen oireaalto (oksennus, aivastelu, kasvojen punaiseksi lehahdus. Ensioireet välittömästi oli yskä, aivastus, niiskutus, kurkun kutina, kasvojen ihottuma, taipeiden ihottuma, silmät vetisti, koko pää kutisi yms..). Toisaalta selvittiin kohtauksesta ilman adrenaliinia. Mutta annoin myös antihistamiinin heti kun ymmärsin mitä tapahtuu, ja vähän isomman lapsen annoksella. Että se taisi ehtiä auttamaan siellä.
En tiiä, on vaan aika väsynyt olo ja nyt tulee vielä tällaista lisää kuormaa. Olo että eikö jo riittäisi vastoinkäymiset ja haasteet ja yllärimuuttujat yhdessä perheessä

mun ahdistusololle tämmöinen pikku pähkinäallergia on kans kivat bensat liekkeihin, jälleen uus hengenvaara lapsilla mitä pelätä..
Tänään sain vihdoin soitetuksi neuvolapsykalle. Oli hiihtolomalla joten ei vastausta

katotaan koska seuraavan kerran onnistun soittamisessa, tääkin otti 1,5 kk aikaa