Jurputusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
rötkis no aika touhua... Että niinkin jakso ootella...
Ottaa kyllä kupoliin tommoset itteäkin. Ihme touhua..

Joo rötkis ihan perseestä!!!:/ Pakko sanoa, että ihan samaa mieltä olen kanssasi!

Sitten sitä omaa... suoraan sanoen vitutusta..! Ton viime neuvolakäynnin jälkeen en uskalla enää tehdä mitään. Päätä särkee jatkuvasti ja sydän tulee ajoittain jalkapöydästäkin ulos. Hakkaa niin tuhottomasti ja laittaa mut voimaan pahoin. Hempat, ja paineet on olleet aina kunnossa, samoin pissa. Silti pelko siitä raskausmyrkytyksestä hiipii jatkuvasti takaraivoon. Pikkuinen kuitenkin pärjäisi jo masun ulkopuolella, niin entä jos... kaikki ei ole masussa hyvin!? Mua niin vituttaa tää epätietoisuus ja kotona lusmuuminen, kun juuri olin päässyt vähän jaloittelemaan ulos ilman alavatsakipuja. Tekisi mieli kyllä vetää peitto korville ja puhelin kiinni emoticon nousta vasta kun tulee synnytyssupistuksia;)

Sofiaana: pikkasen sama tilanne, paitsi eri oireet. Mutta jos olet huolissasi niin soita äitiyspolille/synnytyssairaalaan. Ne voi tehdä kokeita ja tarkkailla sua ja istukan toimivuutta. Parempi niin kun että olet huolissasi koko ajan. Mulla on jo lähete, ja odotankin nyt että ne ottaa yhteyttä milloin menen sinne.

Synnärille soitettu ja siellä käyty. Vauvan sydänäänet oli hyvät ja paino"arvio" oli 2319g;) Määräsivät mulle Panacodeja, ja sanoivat, että jos ei niillä viimeistään helpota, niin sitten pitäisi mennä sinne hakemaan järeempiä lääkkeitä. Olisi kuulemma tärkeää saada katkaistua nyt päänsärkykierre.

Vierähti kyllä iso kivi harteilta, kun lääkärikin sanoi, että ei ole raskausmyrkytys, eikä todennäköisesti tulekaan. Päänsärky+pisteet+pahoinvointi voi johtua ihan muista syistä. Nooh.. sieltä saatu Panacod+Panadol-annostus ei eilen illalla auttanut ja päänsärky oli julmettu, mutta nyt aamulla ei kiristä enää niin paljonemoticon

Soitin just taas ä-polille. Ei ollut hirveen innoissaan ottaa vastaan. Ja nyt on paineet taas nousseet. Pari kolme mittausta nyt ja yläpaineet oli n 180 ja alapaineet 96-98. Lähete on heillä siellä systeemeissä, mutta koska on viikonloppu ei voinut sanoa että onko mulle tulossa toinen lääkärikäynti. Mullahan on sovittu jo 21.1 lääkärikäynti sen RD:n takia. Nainen pyysi nyt vaan seuraamaan jos alkaa alapaine nousta yli sen 100 jatkuvasti. Että morjens. En ymmärrä tätä - olen ymmärtänyt että on olemassa verikoe mitä vois ottaa josta vois lukea onko raskausmyrkytystä. Miks ne ei vaan ota multa sitä verikoetta????

Joka paikkaan sattuu ja särkee, mikään asento ei ole hyvä.
Nukkumisesta ei tule mitään ja menee hermo !!!

Kaiken lisäks jalat turvottaa koko ajan enemmän,
päänsärky ollut kolmatta päivää, ei lähde lääkkeillä...
Ja sitten verenpaineet lähteny kohoomaan.
Yläpaineet ok, mutta alapaineet nyt 95 luokkaa,
pitää seurata ja kattella josko joutuu polille soitteleen.

Niin kurja olo, että tekis mieli vaan käpertyä peiton alle ja itkeä.
Harmittaa kun vessassa käyminenkin on niin tuskaa kun liikkuminen sattuu, lonkat ja lantio huutaa ja koko kroppa lahoaa...

Huono päivä, eniten ottaa päähän kun just eilen sanoin että oompas ollu paremmalla päällä jo useempana päivänä, ilman ihme sekareita ja hormonihirviö kohtauksia, pah, kauan sitäkin sitten kesti.

Nyt tekis sitä tupakkaa niiiiiiiin mieli.
Jos vaikka kiukuttelis siitäkin,
voi ukko raukkaa, mitä sekin joutuu kestämään :D
Itekään tiiä pitäskö sitä itkeä vai nauraa, joten teen kumpaakin vuorotellen :DDDD

Nuu_: voi surku! Iso hali täältä, samoja probleemoita täällä. Polilla vaan pyysi tarkkailemaan että alapaine ei lähe paljon yli 100. Sitten piti lähtee tulemaan näytille.

Mulla on joku selkähermo nipistyksissä, juuri käytiin saunassa ja se vihlas niin pahasti. Voiko raskaana mennä vyöhyketerapiaan?

Nuu, muista että on vaan n 40 päivää jäljellä!!! Ja se että kun tunnet vaavim liikkuvan niin silloin unohtaa kaikki kivut. Ainakin mulla menee niin.

Tsemppiä Nuu_ ja Jenni74! Vyöhyketerapiaan voi ja kannattaa mennä raskaana. En ole itse käynyt, mutta olen kuullut että tekee hyvää just turvotukseen jne. Ja vauvan voi viedä, jos esim.vatsavaivoja.

(.) Harjoittelen hyvää vauhtia mitättömiä yöunia...Kädet on täysin sanoneet sopimuksensa irti ja eilen selkä. Yöt menee kivuissa, puuduksissa ja ähkiessä. 

Voi vee kun v*tuttaa! Ehkä viides v*tun aamu, kun herään miehen herätyskelloon! Eikä siinä mitään, mutta kun hän itse ei siihen herää. Torkku saattaa olla kaksikin tuntia päällä! V*tuttaa niin paljon! Kuitenkin yöt menee niin katkonaisesti, kun vähintään tunnin välein ramppaan vessassa tai on jonkinmoista oiretta, niin raskauskin alkaa tuntumaan kettumaiselta, kun lievitystä ei tule aamuissa, että saisi niitä sitten venyttää! Mua niin ottaa päähän, että taidan vetää vaan lenkkikamat päälle ja tarpoa apinanraivolla tuolla hangessa, vaikka kuinka lapsi syntyisi! Ja en! En todellakaan ilmoita miehelle, jos tulee synnärille lähtö, KOSKA OLEN LIIAN VÄSYNYT! Kaiken tämän lisäksi, mulle ei edes sanottu "heippa", ennen kuin lähdettiin töihin! Ei sanaakaan ennen kun ovi paukahti! Eikä sen jälkeen. Ikkunasta näky vaan auton punaiset takavalot!

Alan ekä pian hyperventiloimaan helvetti!

Kiitos..

emoticon

Sofiaana: Voi ei...Kuullostaa niin kurjalta. Ootko yrittänyt saada miestä hereille itse kun kuulet herätyskellon? Retuutat niin että varmasti nousee. Voi p*ska suoraan sanottuna. 

Täällä riita heti aamupalalla. Yöt menee niin katkonaisesti että alkaa olla aika rättipoikki. Mies kun on tullut mun jälkeen nukkumaan, heräileekin myöhemmin vasta kun olen keittänyt kahvit ja vienyt koiran. Jep.
Yritin kertoa unestani, jossa en saanut häntä hereille, kun synnytys käynnistyi....Viime yönä nimittäin heräsin kipeisiin supistuksiin muutamankin kerran ja ne taisi tulla uniinkin sitten. No, hän juuri ja juuri kuunteli ja alkoi sitten puhua omia juttujaan. Kotona luovaa työtä tekevä puoliso on ihan kiva juttu aina välillä. Viime aikoina ei.

Kylkikin on taas kipeytynyt, vaikka "pikkuinen" on laskeutunut, se kuitenkin kasvaa koko ajan, ei taida mahtua kunnolla tuonne vaan pyllyänsä tunkee mun kylkiluita päin. Ja näistä käsistä puhumattakaan. Voisin leikata sormet irti, eikä se edes tuntuisi missään, kun tuntoaistia ei ole.

emoticon

Tänään taitaa taas tulla itku-potku-raivari päivä emoticon

Miksei miehille tule minkäännäköstä "pesänrakennusviettiä"?!?!? Varmaan nyt kuukauden olen samoista asioista jankannut miehelle kun pitäis saada toi lastenhuone ojennukseen, mutta kun ei niin ei. Siellä on edelleen kaapit täynnä sen täysin turhia roinia (joita en itse kumminkaan uskalla heittää suoraan roskiin) ja vauvan kamat on sitten pölyyntymässä pitkin huonetta. Yksi hylly pitäisi koota sinne, itse en oikeesti siihen kykene, pinnis on siellä OSITTAIN koottuna, sekin painaa niin helkutisti etten sitäkään ite saa kuntoon. 

Näistä tosiaan jankattu jo ikuisuus miehelle, mutta eihän tuo tee muuta ku istuu koneella. Hoitopöydän sai sentään koottua kun tarpeeksi jaksoin valittaa.

Huoh, anteeksi TAAS valitus, kohta tulee kaveri kylään niin jatkan sille avautumista. Ilmeisesti en ole ainoa joka ajoittain hieman turhautuu mieheensä emoticon

Mun on niin pakko purkaa! Tekisi mieli repiä jokainen hius yksitellen päästä irti ja hakkaa nyrkkejä seinään!

TAAS yksi aamu takana, kun olen toisen herätyskelloon/kahden tunnin torkkuun herännyt. Noussut ja niellyt tappioni, ja sitten.. yritän toiselle toivottaa huomenia, niin ärähdetään vastaukseksi juuri ja juuri "HUOMENTA" takaisin ja painutaan töihin. Kiitos ihan v*tusti! Jään sitten kotiin, enkä saa unta, vaikka varmasti olisi tarvetta nukkua.

Noh. Mies tuli kotiin, ja heti pusuttelemaan ja halittelemaan. Sanoin, kuinka asia ottaa päähän, ja vastaukseksi saan, että "oon 3 minuuttia ollut kotona ja kuunnellut tota. ensi yön nukun alakerrassa"! Ja toi on sen ratkaisu! Meni ukko sitten yläkertaan ottamaan nokosia ennen illan treenejä. Niin paljon v*tuttaa, että annoin fiksuna tyttönä koston elää. Eli painelin perässä, sytytin valot "ei täällä nukuta silloin kun siihen olisi tarvetta", laitoin pyykkikoneen päälle, joka linkoaa hyvin makkarin seinään, ja jätin oman puhelimeni 2 minuutin torkku välein makkariin! Siellä on ja soi s**tana! Sota on alkanut!

Nyt sitten itkeä tuherran täällä alakerrassaemoticon Väsyttää ja ei jaksa näitä hormoneita!

Sofiaana: Kauheesti jaksamista sulle!!! mua oikee alkaa suututtamaan tommonen homma, kauheeta...oisin muuten tehnyt ihan saman mun miehelle tossa tilassa!!!

Tsiisus, Sofiaana, on sulla kestämistä. Mikä ihme tohon auttais, jos toinen ei edes tajua sen vertaa että voisi kuunnella ja yrittää tehdä asialle jotain?! 

[img]http://www.cosgan.de/images/smilie/boese/a037.gif[/img] 

insu ja Maiza: Kiitos olkapäistä:) Toi Maizan hymiö voisi ainakin auttaa:)

Zadaa.. Taisi kyllä auttaa munkin sotailu! Aamulla mies heräsi kelloonsa kuin tykinlaukaus ja itse nukahdin sitten sen jälkeen. Heräsin tosiaan vielä ennen kuin mies lähti töihin ja nousin sanomaan "aja varovasti, rakastan sua"-mantran. Nooh.. mies "teinkö taas jotain väärin, kun heräsit?".. "et.. heräsin pissahätään;)" Sitten takaisin nukkumaan ja nousinkin vasta 12.20!!!!!

Enää ei v*tuta!emoticon

Hyvä Sofiaana! Kannatti vähän sotailla ja näyttää mistä kana pissii! emoticon  emoticon

Sofiaana: Repesin sun sotailulle ihan kybällä!!! Hahaa, kosto on suloinen... emoticon emoticon emoticon . Meillä minä herätän miehen aina keskellä yötä, kun meen vessaan, enkä saa heti nukahdettua uudestaan. Mies on nyt jo toistakymmentä yötä nukkunut sohvalla... emoticon

Jotenkin tää raskaus on opettanut myös tietynlaista itsekkyyttä. Ikinä ei ole tullut otettua itseään näin hyvin huomioon. Ja toisaalta, on ihan positiivista tiputtaa ukkelia vähän maan tasalle välillä, vaikka kin se aiheuttaa itselle ajoittain hieman hulluhkoa oloa;)

Hyvä Sofiaana! Ihan totta, näinä aikoina jos koskaan, on oikeus oman navan huomioimiseen!

Takaisin