Jurputusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Utu: Julkinen terveydenhuolto on suoraan sanottuna niin perseestä! Ite kans totesin tänää, että siirryn yksityisen puoleen seuraavaksi.

Pakko avautua, anteeksi jo etukäteen! Mulla on ollu marraskuusta lähtien neljä poskiontelotulehdusta, noin parin kuukauden välein aina. Nyt iski taas toissa päivänä hirviä flunssa ja poskiontelot tuntuu ihan tukkosilta ja saan hirviät leuka-ja hammassäryt. Tänää soitin tk:n, että kattoo noi poskiontelot.. No sieltä löyty kystaa tai polyyppi sen ultralaitteen mukaan! Sairaanhoitaja sano vaan, että enpä tiiä mitä tässä nyt pitäis tehdä, ootappas käyn katsomassa tuolta ja lähti jonnekin ja tuli n. 10 min päästä takas ja käski käyttää nenäkannua ja tunkee sumutetta nokkaan! Mä oikeesti haluan, että noille tehää jotain muutakin, kun käsketään vaan kestää kipua ja koittaa jos jotku suihkeet auttas, vaikka todellakin tiedän ettei ne auta mitään! Yritän viikonlopun kestää ja jos ei yhtää helpota, niin soitan maanantaina yksityiselle, jospa niillä ois jotain haluja auttaa! Nytkin vaan kuume noussu kahdesta edellisestä päivästä.

Pakko avautua hiukan täällä kun mies ei ymmärrä, yleisin kommentti tuntuu samantapaisiin avautumisiini olevan jotain tyyliin "on se vaikiaa olla nainen..." tai jotain vastaavaa.

Ottaa niin päähän eräs kaveri, jonka olen tuntenut reilu 10vuotta. Pari vuotta taakse päin, kun meille tuli isompi riita, (kaikki kiitos hänen kihlatulleen) sinä aikana kun emme olleet juurikaan väleissä, hän "korvasi" minut jollain hempukalla, johonka tutustui jossain baarijonossa. Ja siitä asti on ollut hänen kanssaan niiiiiin hyvää pataa että voi jessus, ja kutsunut ennemmin hänet kaikkiin pippaloihin, shoppailukierroksille ynnä muualle, mihin olemme ennen yhdessä menneet.
Itse en tule toimeen tämän hempukan kanssa ollenkaan, ei vain kemiat pelaa, ei niin millään.

Ja toisekseen, tämä samainen kaverini on menossa naimisiin ensi vuonna. Ja hänhän on tosiaan ollut kihloissa miehensä kanssa jo jonkin aikaa. Mutta, jostain ihmeen syystä heidän täytyi pitää jotkut ihmeen juhlat, joissa tämä mies kosi häntä, toisen kerran. Ja juhliin oli kutsuttu melko pitkälle kaikki muut kaverit, paitsi minut, myös tämä hempukka. Minun ymmärrykseen ei millään mahdu, miksi täytyy kosia uudestaan, koska minun käsittääkseni kihlat on jo se lupaus avioliitosta. Ja miksi siitäkin piti tehdä "koko kansan tapahtuma".

Nyt on kiukun ja pettymyksen sekaisia tunteita!
Juuri kävin lukemassa työvoimatoimiston lausunnon päivärahoistani opiskelun takia. Miten voikaan mennä näin, että työkkäri katsoo täyspäiväiseksi opiskeluni (aikuispuolella ilta-monimuotona) ja tästä syystä evätään päivärahat ja sitten kelalta taas ei tukea heru kun heidän kriteereillään en ole täyspäiväinen opiskelija.. [:@] 

Tuntuu niin pahalta että joudun lopettamaan koulun, koska en mistään tukia saa. [&o][:(] Olin niin kovasti kuitenki tätä odottanu! Nyt ei meinaa itkusta tulla loppua, kuohuu ja pahasti! [:(]

Sitten otin tarjotun määräaikaisen nollatunti (työhön tarvittaessa kutsuttava) työsopimuksen vastaan, koska työkkäri olisi voinut evätä päivärahat myös sen takia etten työtä olisi ottanut vastaan. Enkä halunnut ottaa riskiä, että jäisin työttömäksi ilman tukia. [&o] Nyt sitte seuraavaan kahteen viikkoon ei ole töitä tarjolla. Ja tukiakaan ei tule, ellen koulua lopeta.

mmj: Tuo on kyllä niin järjetön systeemi, että ei anneta opiskella, jos ei opiskele täysipäiväisesti [:@] Kaikille kun se vaan ei ole mahdollista monestakaan syystä!! Tuo sun viimeinen lause tiivistää tämän älyttömän systeemin eli jos ei koulua lopeta, niin ei tukiakaan tule!![:@][:@]

Jaksamisia sinulle!

Kiitos utu! Koittanut olen pähkäillä mitä tekisin, ja varmaan sitte paras vaihtoehto on koulu lopettaa ja hakea uudestaan sinne ensi vuodeksi, olis vauva jo hieman vanhempi ja voisin sitte kotona opiskella ja hoitaa vauvaa. Saapahan edes päivärahaa, jos töitä ei ole.

[:@] Näin se hyvä päivä muuttui huonoksi! Pomo tuli äsken pitämään puhuttelua. Hohhoijaa. Se siitä ymmärryksestä. Minä teen parhaani jatkuvan pääkivun ja muiden oireiden ohella ja tuntuu ettei sitä arvosteta ollenkaan... JOs olet sairas mene sairaslomalle, sanoi toinen työntekijä. Sanoin etten ole sairas, olen raskaana.[&o]

jaiks just kun ajattelin että ei sitä tupakkahimoa tule enää. Niin jo on PERHANA nyt sitä tekis niin mieli vetästä muutamat röökit vaikka mitään stressiä ei ole tai kukaan ei ole pahoittanu mun mieltä. Ärsyttää viel ne ihmiset jotka tulee ohi ja polttaa tupakkaa siinä vieres!!!
Ja aina on niin lähellä etten menis kauppaan ja ostais askia röökiä :( pakko tyytyä kahviin.

Onko kukaan muu vielä murehtinut rahojen riitämättömyyttä?
Iso asuntolaina päällä ja vanhempainrahakauden jälkeen ei saa käytännössä yhtään rahaa.
Onko muksu pakko laittaa heti tarhaan ja lähteä taas tienaamaan? Mites te olette suorituneet, kellä on lapsia ennestään?
Lyhennysvapaitakaan ei huvittaisi ottaa.
Murehdinko turhaan? Jääkö rahaa enää kaukomatkailuun ja muuhun kivaan?

Kuulostaa varmasti tosi pinnaliselta, mutta ei ole tarkoitettu niin. Vauva on tietty tärkein asia maailmassa ja paljon ollaan valmiita muuttamaan entistä elämäämme. Lähinnä peruspärjääminen mietityttää.

Nyt yks ihminen auko päätään mulle ja se tais olla sille virhe nyt tekis niin mieli huutaa sille päin naamaa ja kyl tekis mieli vähän huitaista vähän kovemmallakin otteella!
Sain oikeen kunnon raivarit.. ja sen jälkee tuli myöskin itku :(. Mitä helvettiä se yks tyyppi ajattelee musta ja tulevasta vaavista!
En ees viitsis puhua kyseisen henkilön kans enää asiasta, sai mut niin pahalle mielelle.

ja lisää jurputusta koittakaa kestää. Sain taas kauheita painajaisia kuolemasta. Mua alkaa jo pelottaa ettei ne vaan käy toteen mikään niistä :( pois nuo unet multa.

Nyt ärsyttää kun miestä kutsuttiin risteilylle ja hyttiin ei mahtuis ku se.. Mut nyt tällä kertaa minä lähden mukaan vaikka väkisin. Hommaan perkele toisen hytin että minäkin pääsisin mukaan viimeks ollu risteilyllä 12-vuotiaana. Vaikka porukka siel ottaa viinaa ja tällei niin ei se mua haittaa kunha pääsis edes hitto pariks päiväks reissuun..ärinää ja purinaa... 

Toinen päivä sairaslomaa takana ja voi luoja että voi olla tylsää!!! Mies nukkuu kun oli yövuorossa, joten taidanpa rueta leffaa kattomaan....... onneksi huomenna on peli ja viikonloppuna pääsee miehen mummon luona käymään[:D] Aika vaan kuluis töissä niin paljon nopeammin......

Pienet on mullakin ongelmat, mutta jurputan, koska en malta odottaa rakenneultraa [:@] Mulle kaikki heti!

nyt alkaa ärsyttää kun pitää joka hetki päästä vessaan pissalle..
tänään ollu kun sellanen ravauspäivä että ei oo tosikaan. Mieski ihmettelee kun koko ajan pitää päästä pissalle. Uskalla lähteä mihinkään kun tietää että alkaa pissattaa tietenkin semmoisessa paikassa missä ei ole vessaa lähimailla.

Ketuttaa, kun taas tänään oksukohtaus ennen tenttiä -> en sitten mennyt tenttiin [:(]

V***TU [:@]

mouks. Ihan pakko laittaa huomautus, kun en näköjään osaa edes kirota kunnolla...kaksi tähteä pitäisi olla [8|]

Pissattaa ihan koko ajan, iiiihaaan koko ajan. Kurkku älyttömän kipeä, tylsä olo, mikään ei huvita, mitään en jaksa ja silti tylsistyttää. Rautatabletit pisti tietenkin vatsan jumiin. Närästää, vaikken söisi mitään. Mies ei tee kotitöitä jos sille ei huomauta ja sitten suuttuu kun huomauttaa. Tönkkö olo, en saa kenkiä jalkaan kunnolla, sormet ihan turvoksissa. Mihin tässä vielä ennen Helmikuuta joutuu?? [:o][:'(][:@]

[:@] [:@] [:@] Mä en jaksa odottaa rakenneultraa!!! Vielä viikko aikaa!!! Ei...jaksa...mulle...kaikki...heti...NYT!

Nyt alkaa hiukan nousta nuo pirunsarvet pystyyn! Siis mä en enää jaksa mun naapureita. Tää yö oli taas niistä mukavimmista kun toiset tulee baarista kotiin ja rupee puhuu niin kovaa ääneen että kuulee todellakin mitä siellä hiton baarissa on tapahtunu. Sen jälkee kun naapurit rauhoittui niin etsin sitä unta jälleen mutta ei sitä oikein näkyny pariin tuntii.

Ja kun heräs ja rupes syömää aamupalaa rauhassa kaikessa hiljaisuudessa niin jo perkele alkaa alakerran hevimies kuuntelemaan taas jälleen kerran musaa niin kovaa että bassot raikuu.. ei siinä mitään muuta kuin että tämähän on jo neljäs päivä samaa konserttia :D että ei tässä enää kovin paljoa naurata!!

Ja vielä yks naapuriki ärsyttää joka nalkuttaa nurmikoiden tallaamisesta :/ siis täähän on hyvä taloyhtiö onneks ei tartte asua täällä kauaa!

Voi itku. Hirveä riita miehen kanssa, itse tuli taas heiteltyä tavaroita (ei ketään päin!) ja mm.kallis puuteri hajalla. Piti tehdä töitä tänään heti kun pääsen luennolta klo 12, mutta sitten kävin kaupassa ja tein ruokaa ja sitten se jäi syömättä kun tuli tämä tilanne.

Voi helvetti mä sanon. Miten voikin välillä tuntua, ettei toinen tajua mistään mitään?! Olen taas muutaman päivän saanut yksinäni tyhjentää ja täyttää tiskikonetta ja pestä pyykkiä ja pedata sänkyä. Imurointi piti olla miehen homma viikonloppuna (tekemättä edelleen).. ja keittää aamukahvia ja tehdä ruokaa. Siis molemmilla äärimmäisen stressaava viikko käynnissä. Voi paska kun tuntuu siltä, että tuon idiootin työt on hänelle niin paljon tärkeämpiä kuin minun. Ihan kuin itse olisin jotenkin jaksavampi tekemään näitä halvatun kotitöitä. Hän kuitenkin päätti suuttua minulle kun en luennolta tultuani kesken ruoanlaiton jaksanut täysillä panostaa keskusteluun kanssansa. Olin tajuttoman nälkäinen ja kaksi yötä nukkunut tosi huonosti. Ja yksi kehtaa suuttua kun en sillä sekunnilla heittäydy intensiiviseen juttutuokioon. Kyllä sapetti! Ja sapettaa edelleen, päivä vaan menee eteenpäin ja deadline painaa päälle. Olisikin vielä jotain palikkahommaa, mutta luovaa työtä tehdessä sitä toivoisi olevansa jotenkin vireessä. Apua, nyt on paha mieli. [&o][&o][&o] [:@][:@][:@]

Takaisin