Jurputusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos, ihanat. Teki ihan oikeasti hyvää purkaa tuota tilannetta. Saatiin lopulta puhuttua ja illalla oltiin sovussa kuin sopulit ja sovintoseksi kruunasi kuivan kaudenkin! Hihii. [:)]

Ihanaa Maiza, että kaikki järjestyi! Ja siis sovintoseksi on ihan parasta... [:)]

Täällä muuttu hyvä päivä paskaks ihan omasta tyhmyydestä! Ja nyt kiukkuttelen itselleni [:@][;)] 
Ei pitäny loppuviikkoon olla töitä, mutta tietenki töistä soitettiin, että ottaisinko huomiseks ja lauantaiks vuorot.. Ei siinä perjantais oikeestaan mitään mutta tuo lauantai![:@] 
Vuoro olis 10-16 eli vie kokonaan tuon keskipäivän. Mies sitten lähtee ennen klo16 peliin ja sieltä toiseen peliin eli saapuu kotia 21-22 aikaan. Joten yhteistä aikaa ei taaskaan ole.
 Sitten laskin vielä ylittyykö opintotuen tuloraja kun tuli nuo työvuorot niin tietysti menee yli n.30eurolla. Ja pienekin ylitys niin joutuu tuen (224€) palauttaa siltä kuulta. Tietysti jos toiselta kuulta on jääny tulorajan alle niin tasoittaa, mutta viime kuussaki jäi jopa 25€ alle 660€. Ja loppuvuodeks on kuulemma listassa enemmän työvuoroja.
Kai se on vaa haettava suklaata kaupasta ja murjotettava sitä syöden, jos helpottais.

Jurputusta, kiukkua, ärinää jne.

Marraskuun murmutuksissa oli keskustelua Toisten ihmisten huonosta käyttäytymisestä.

Olen itsekin joutunut dorkien, moukkien ja idioottien vihan/huolimattomuuden kohteeksi. Muutama esimerkki:

1. Apteekissa, (hain niitä super hyper extra kalliita klexane-ruiskuja). Olen juuri kassalla, KUN about 60-vuotias MUMMO KIILAA MUN ETEEN TÖYTÄISTEN KASSILLA MUA. JUMA***TA! ja kaiken kukkuraksi ostaa YHDEN PAKETIN (alle 5€) Buranaa. (Mulla lääkkeet maksaa n. 80€)

Ok, ihmisillä on erilaisia vaivoja joihin auttaa erihintaiset lääkkeet, mutta kun itsellä on jo hankalaa tuo kävely/liikkuminen ja ärsyttää suunnattomasti vielä se piikittely, ja rahaakin uppoaa omaisuus noihin ruiskuihin, niin sitten sellainen vetreä GRRRRRR mummeli menee ja tuuppaa ohi Vaikka Näkee Selvästi, että olin siinä ennen sitä. Niin se kyllä pistää vihaksi. [:@]

2. Kaupan kassa. Omaa tyhmyyttäni en ottanut ostoskärryjä, vaan korin jonka olin sitten ladannut täyteen tarvikkeita, mm. maitoa, riisiä, kahvia, vichyä yms. Ja menen kassalle. Ennen minua siinä on n. 5-6 nuorta ehkä about sellaisia 16-18 vuotiaita tyttöjä ja poikia kauheassa ryhmässä. AINOASTAAN YHDELLÄ heistä on ostoksia. Ja sekin on paketti pikkusikareita. Nuoret eivät tajua väistää/ mennä odottamaan kassan päähän kaveriaan, vaan norkoilevat kaikki siinä. Minä isoine mahoineni ja selkäsärkyineni kori täynnä painavia tavaroita, odotan kärsivällisesti euroopan, ehkä koko maailman hitaimman kassan työskentelyä ja nuorten norkoilua, ennenkuin räjähdän. [&:]

Aloin latomaan raivolla tavaroita kassalle, jonka jälkeen ihme ja kumma nuoret väistivät nopeasti.  Ja pääsin kuin pääsinkin maksuvaiheeseen.

Ja myös valottomat autot käy hermoon ihan 250%:sti. (siis kuskit, ketkä eivät pidä valoja päällä).

Tulipas purnausta, mutta kyllä helpotti! [:D]

Itteä kiukuttaa jo tää oma tilanne, että paikat ei kestä ja on tuskaisaa...
Mutta ihan kun ei olis riittäny, kuuli tossa tunti sitten isältäni että äitini on sairaalan osastolla
sisällä...[:-][&o][8|] Otettu tarkkailuun yöksi, tullu aamulla jo hullua huimausta ja ei tiedetä mistä johtuu.
Tämän takia otettu osastolle sisälle ja tehdään lisää tutkimuksia.
Oon ihan rikki ja pelkään täällä... Ihan pahimmat kuten aivokasvain on jo laskettu pois,
mutta jos olis joku pikku juttu niin tuskimpa se siellä osastollakaan olis.
Että tuskin mistään hartiajumista on kyse...

Oma psyykkinen jaksaminen heikoilla muutenkin ja nyt tämä...
Huomenna viisaampi.

Nuu_ : Kovasti voimia sinne! Toivottvasti ei olisi mitään vakavaa ja äitisi olisi kunnossa! [&:]

Tosiaan tuo ihmisten kassakäyttäytyminen on kyllä välillä niin törkeä että ittellä nousee höyry päästä! [:@] Itse, valitettavasti, työskentelen kassalla. Ja voin sanoa, että useamman asiakkaan kohdalla meinannu kämmi palaa ja pahasti. Ihmiset ei muuta ajattelle ku omaa etuaan ja itseään. Kassalle on hyvä purkaa vitutus, yks asiakas jopa kehtas sanoa että siitähän teille maksetaan tota paskaa palkkaa. [:@][:@][:@] 
Huoh, tälleki päivälle tuli työvuoro ja eilisestä asti olen asiaa murehtinu, yrittäny hokea ettei ole enää kuin kaks kuukautta. Sitten toivottavasti voisin jo äitiysloman jälkeen tehdä jotain lähihoitajan työtä.
Jep, mutta yritetään mennä positiivisín mielin eteenpäin.

Ikävä kuulla äidistäsi, toivotaan, että ei mitään vakavaa ja kaikki menee parhain päin!

Olen itsekin ollut kassana ja tiedän kyllä millaisia aasiakkaita on olemassa. Hermostuin vaan siihen kokonaisuuteen, niihin nuoriin ja sitten siihen myyjään, vaikka vikahan oli minussa, kun en niitä ostoskärryjä alun perinkään ottanut [:D] no, tästä viisastuneena, teen jatkossa toisin.

Kiukkusena vaan harvoin tajuaa,että moka/syy/vika on itsessä.

Piitzu: Ymmärrän! [:)] Tässä tilassa kun nuo hermot voivat vielä olla erittäin lyhyet. [;)] Itsellä tuntuu, että tänään saattaa kyllä napsahtaa todella herkästi, toivotaan ettei kassalleni tule aasiakkaita [;)]

Nuu_ toivotaan, etä äidilläsi ei todeta mitään vakavaa ja pikaista toipumista hänelle!! Huimaus voi tietty johtua niin hirveän monesta asiasta. Itsellä on Menieren tauti, joka aiheuttaa joskus aivan karmivaa huippausta ja ties mitä muuta kökköä. Ei ole vaarallinen, mutta ikävä sairaus.

Piitzu: [:@][:@][:@] Argh, hirveää käytöstä muilta ihmisiltä. Tavallaan ei ole kiva, että kassa saa osansa, mutta ethä toisaalta mun mielestä ollut syypää muiden sikamaiseen käytökseen. Olen itse vuosia ollut asiakaspalvelussa ja kokenut sitä sun tätä. Joskus itse sitten kun on pinna kireellä ärähtänyt tms. niin olen pahoitellut ihan vilpittömästi. Aina tepsii, kyllä asiakaspalvelussa oleva ymmärtää kun hänelle ilmaistaan, että sori, taitaa mulla olla paha päivä tms.

Kyllä se on kumma, miten raskaana oleva nainen voikin aiheuttaa närää muissa ihmisissä. Tungetaan samoista ovista, ei anneta bussissa paikkaa, ei väistetä. Ja jos näin tehdäänkin, niin vihainen katse perään. On meitä moneen.

[:@][:@][:@][:@] Että mulla menee hermot!!

Tuntuu,että miestä saa monta kertaa pyytää/käskeä/uhkailla,että mitään tapahtuu kotona. Töissä kyllä pyöritetään monta tuhatta asiaa sujuvasti, mutta jos pitäs kotona vaihtaa talvirenkaat tai korjata pesukoneen napissa oleva häiriö niin ei varmasti onnistu. Saa kotona menettää hermot ja romahtaakkin,ennen kun mitään tapahtuu.

Kelan paperitkin roikkuu,kun mies haluaa että yhessä täytetään ja ikinä ei kerkeä [:@][:@][:@][:@][:(][:(][:(]

Täällä ottaa nuppiin ja lujaa.
Kärähdin sitten sokereista, kaks arvoa meni yli.
Eli suklaat ja muut herkut on nyt pannassa.
Perkule, mähän elän herkuille.
[:(][:(][:(]

Voi ei Nuu_, mä NIIIIIN ymmärrän. Vaikka mulla vaan paastoarvo ja sekin rajalla, niin en kehtaa syödä herkkuja, vaikka tekisiihan perkuleesti mieli.

maiza mulla oli paasto alle ja muut kaks yli, ja useempaa yksikköä... Että täytyy tosissaan muuttaa syömisiä.
Ottaa vaan superisti nuppiin kun oon liki liikuntakyvytön ja usein tosi kauheissa kivuissa ja muutenkin. Että kun haluisin niin nauttia tästä raskaudesta ja tää hankaloittaa taas sitä, mun kroppa ei vaan tykkää olla raskaana. Kaikki maholliset vaivat kun tuntuu tulevan... Ja minä kun olen niiiin jouluihminen ja jouluunhan kuuluu mässäys. Noh, eipä tässä silti ole kuin se kolme kuukautta jäljellä...

Nuu_: toivottavasti olet lukenut mun kommentin siellä Raskausdiabetes-keskustelussa. Ymmärrän NIIN hyvin toi sun fiilikset - vaikka en niin liikuntakyvytön olekaan. Mutta oikeesti, se ei ole niin pahaa loppupeleissä. Lautasmalli, ja kaikki hiilarit täysjyväisinä. Leivän päälle tuplasti juustoja, jätä jugurtit pois. Makean himoon tee kotitekoista rahkaa (rahkassa ei ole hiilareita), eli rahka + flora vispi + hedelmiä/marjoja + makeutusainetta - niin, eli korvaa sokru Canderelilla!!

Muista että tämä on väliaikaista - mutta myös kuten tämä terapeutti sanoi, tämä on mahdollisuus! Koska jos on todettu raskausdiabetes niin on myös 50-60% suurempi todennäköisyys saada kakkostyypin diabetes, ellei muuta ruokavaliota....

Tsemppiä! Ja IIIIIIIIISSSSSSSSSSOOOOOOOOOO hali!

Pakko avautua tänne, eli tiedossa on valivalia ja pelkkää omaa (.). I'm sorry.[&o]

Narahdin siis tuossa äskettäin sokerirasituksessa. Noo, ei siinä mitään. Osasin odottaa. Sokereita oon nyt mittaillu ja katsonut tarkemmin mitä suuhuni laitan. Suht hyviä tuloksia olen saanut, mutta muutaman ylityksen jälkeen olivat neuvolassa sitä mieltä, että laittavat lähetteen äitipolille. Katsotaan mitä siellä sanotaan.

Toinen asia: mulla oli alkusyksystä suolistossa tulehdus, johon sain lääkityksen (vanha vaiva uusiutui). Lääkitys auttoi alkuun, mutta nyt on jonkin aikaa ollu taas maha ihan sekaisin ja verta ulosteen seassa [&:] (sori vaan tälläsista kakka-jutuista!).
Gastronpolilla päättivät sitten vaihtaa lääkettä ja tiukentaa entisestään mun ruokavaliota!! NOUUU!! Nyt en sais syödä MITÄÄN sokereita, ei hiilihappojuomia, ei rasvaista ruokaa. Mitä halavattua mä tässä syön, kun taustalla on jo valmiiks raskausdiabetes ja keliakia?! Voi v***u mä sanon! [:@]
Kyllä meni itkuksi tänään, kun tuon päivällä kuulin . [:(]

mad voi ei ! rutistus ! josko ne jotain muuta keksis, toi on kyllä ihan kamalaa [:(]

MaD: voi eih! Tuo kuullostaa kyllä aika ikävältä kidutukselta [:(] [:(] [:(] Toivottavasti saat keskustella jonkun järkevän ravitsemusterapeutin kanssa joka osaa ottaa huomioon sekä nuo sokerijutut että suolistojuttu. Juuri käyneen keskustelun oppineena voin lohduttaa että mielestäni tuo sokeripuoli ei ole niin kauhea loppupeleissä. Ja sokeririippuvuus on vähän kun tupakointi, kestää että pääsee eroon, mutta homma helpottuu päivä päivältä, kunhan vaan on tiukkana juuri esim karkkien ja suklaan suhteen.

ISO VOIMAHALI!!

Kiitos ihanat rutistuksista! Ihan tuli tippa linssiin.

Ehkäpä tämä tästä. Kunhan nyt toivun alkujärkytyksestä ja totun tuohon sokerittomuuteen (se on siis meikäläisellä tässä varmaan pahin homma).

Vauvan parasta tässä loppupeleissä vain ajatellaan.

voi vee, että nyt jurpututtaa [:@] eilinen päivä meni lähes aamusta iltaan kiukutellessa! Kaikesta mahdollisesta!! Esim mies lähtee ens perjantaina työpaikan pikkujouluihin riikaan pe-su ja mutkin tietty kutsuttiin mukaan.. En saanut lääkäriltä lupaa lähteä ja ymmärrän tietty sen hyvin, mut kiukuttaa vaan kun joudun oleen viikonlopun yksin.. Mies tietty lähtee siis yksin, kun kerran sauma on lähteä vielä reissuun ennen pienen syntymää.. Hyväksyn senkin, mut ajatus yksin olosta ja nukkumisesta on aiheuttanut jo monen monet itkut ja kiukut! [>:] Tääkin aamu alko päin peetä [:@] meillä on miehen lapset nyt vkl meillä ja ollaan sovittu naapurin pojan kans, että meille EI saa tulla pimpotteleen aamulla ennen kymmentä ovikelloa, kun yleensä joku vielä uinuu siihen aikaan.. Aiemmin tää naapurin lapsi saatto tulla jo puol ysin jälkeen pimpotteleen [8|] Sen jälkeen kun asiallisesti jututin tätä lasta ja sovittiin yhdessä säännöistä, ei tää poika oo noudattanu tätä meidän "sääntöä" kertaakaan.. Vaan hän sitkeesti tulee pimpotteleen puol kympin aikaan ovikelloa.. Tänä aamuna muistutin jälleen asiasta, niinkuin muulloinkin kun näin käy.. Ja kyllä! Tiedän, että lapset on vain lapsia, mut silti kiukuttaa!!!!!! Täytyy ilmeisesti käydä tän lapsen vanhempien kans joku keskustelu aiheesta, kun ei näy menevän muuten perille [:@] Niinkuin ei esim sekään, et meillä ei esim kävellä kengät jalassa sisällä yms yms.. Toivottavasti tosta vanhempien kans puhumisesta olis apua [8|] No niin.. Toivottavasti tää kiukku tästä laantuu, ettei mee tääkin päivä tiuskiessa ja itkiessä..

Takaisin