Jurputusta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nuu_
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Tuli tällänen mieleen, parissakin odottajien LA-ketjuissa on ollut.
Eli saa jurputtaa mikä ikinäkään ottaa  päähän, katotaan mitä tulee[:D]

Tällä hetkellä mua ottaa päähän mun maha,
tai oikeastaan sen toimimattomuus.[:@][&:]
Mun maha on aina toiminut huonosti, siis harvemmin joka päivä.
Nyt tää raskaus on saanut mun mahan lakkoilemaan, toimii siis 4-5pvä
välein,silloinkin heikosti.
Nytkin iha hullu turvotus ja krampit ilmasta... Ei auta veden juonnit, ei kuidut...
MUR!
No, kaipa tää tästä...[:)]

Kuulostaa varsin tutulle! Maha alkaa olla jalkapallon kokoinen, mutta vauvalla ei varmasti ole asian kanssa vielä mitään tekemistä.. Kyllä se taitaa olla ihan sitä ihteään, mikä siellä tilaa vie [:@]
Huomenna on lääkäriaika ja ajattelin kysyä, et mitä tälle vaivalle voisi tehdä. En kuitenkaan haluaisi alkaa käyttää mitään laksatiiveja, jotka lopulta tuhoavat suolen oman toiminnan [&:]

Moikka,

HELMIÄINEN2011: Itse olen joutunut käyttämään joka raskaudessani vatsan toimintaa helpottavaa lääkettä.Yleensä tuossa keskiraskaudessa ovat alkaneet ummetus ja se on jatkunut noin 2-4 viikon ajan.Ja sen ajan olen käyttänyt päivittäin Levolacia.
Sitä voi käyttää pitemmänkin jakson ja se ei todellakaan lamaa oman suoliston toimintaa!!!
Se on ihan tutkittu juttu ja myöskin omakohtaisesti koettu juttu [:)].
Mutta sehän ei tietenkään ole mitään tujuimmasta päästä olevaa lääkettä,mutta mulla se on toiminut [:)]

Ei todellakaan kannata kärsiä ummetuksesta,jos sitä vain pystyy helpottamaan jollakin konstilla!Loppujen lopuksi,jos vatsa on toimimatta pitempiä aikoja,niin se ei tee hyvää suolistolle [&:].Ainakin sitten on vaarana tulla peräpukamat,jos ummetus vaivaa pitemmän aikaa [&:].
Eli rohkeesti vain laksatiivit käyttöön,jos ei kotikonstit enään auta [:)]
Tämä ummetus on jokaisen odottavan äidin painajainen ainakin jossakin vaiheessa raskautta tai sitten vasta synnytyksen jälkeen.

Yönsäde

Itellä meni ummetus jo niin pahaksi, että iski ihan järkyttävät vatsakrampit ja jopa oksensin sen takia mahan niin tyhjäksi kuin vain voi. Silmistä vaan valui vesi niiden kipujen takia. Eli todellakin suosittelen laksatiiveja!!!! Ite käytin joku kolmisen päivää ja sen jälkeen ei pariin viikkoon ole tarvinnut. Tosin sitten lisäsin ruokavalioon luumuja ja lisää kuituja. Tänään kyllä mietin, josko pitäs avittaa vähän kun ei taaskaan kakkaa kuulu. Tuskinpa se suolisto muutamasta päivästä vielä "totu" lääkkeisiin, eli oikeasti naiset, älkää kärsikö! Luumut ja mansikat yms. myös kehiin!

Joulukuisista tulin huolehtimaan teidän suolistoista [:D]

Mulla myös ihan normaalistikin ilman raskautta on hidas ruoansulatus, vatsan saa toimimaan vain tujulla kahvilla aamuisin... Nyt raskauden aikana ei meinaa edes se kahvi tehota, maha on kuin potkupallo iltaisin... oijoijoi. Ei pysty edes paljoa syömän, kun tuntuu ettei se ruoka sula ollenkaan, alkaa ahdistaan. Vaikka tosiaan ei edes syö paljoa, niin silti olo on ihan ummessa.

Plaah, mitähän se on myöhemmin raskauden aikana, jos nyt jo näin ihanaa...?

Kuulostaa NIIN tutulta. Minä myös olen kärsinyt huonosta vatsasta ja suolen toiminnasta jo ennen raskautta ja tämä raskaus vaan pahentaa asiaa. Mulla voi myös mennä päiviä (1-2) pv. jolloin ei tapahdu mitään.

Iltaisin sitten tulee sängyssä pelkkää ilmaa. (Jos ei siis tässä kohtaa ole jo romantiikka romuntunut, niin....... ) [8|]

Mutta siis, "kiva" ja kiva lukea, että muutkin kamppailevat samalla ongelmalla.

Eilen oli sitten neuvolalääkäri ja lääkäri neuvoi samoin kuin tekin. Eli jos ruokavalio on kunnossa (kuituja, vettä yms. tarpeeksi), niin vaihtoehdoksi jää laksatiivit.

Suositteli Agiolaxia.. Hain sitä apteekista, mutta kävin pharmacasta lukemassa tarkemman kuvauksen ja päätin kokeilla jotain muuta ensin. Seuraavalla reissulla tarttui mukaan Duphalac-jauhe, joka vaikutti sopivan hyvin myös pallomahoille.

Tänään maha toiminut edes vähän ja olo jo huomattavasti helpompi [:D]

mul on ollu kauheen kovaa kakkaa nyt viimesen viikon aikana että alkaa mennä hermot siihen. Vessassa käynnit on yhtä tuskaa aina kun on iso hätä!!!
Sit viel häiritsee tää nykynen asunto kun kaikki kuuluu läpi, toivottavasti löytyy pian uusi asunto ettei tarttis ruveta käyttää korvatulppia joka ikinen yö!!!

Tällä hetkellä mua ärsyttää, kun pitää väsätä tietsalla juttuja ja kone käy ihan kuumana. Eihän siinä mitään, mut sisälämpö on muutenkin kolmenkympin tienoilla. Toiseks ärsyttää, kun meil on vieraita ollut perjantai-illasta lähtien. Tänään ajattelin, että he lähtisivät ajoissa, mutta paskanmarjat. Vieläkin ovat täällä. Mä haluisin olla ihan ittekseni. Nyt tosin oon tehny konehommia koko päivän ja ollut tosi paska emäntä. Mut eipä mua kiinnosta seurata, kun miekkonen ja vieraat pelaa jotain konsolipeliä. ARGH!

Heippa!
Mua ärsyttää eniten meidän yläkerran ukko, joka huutaa, kiroilee ja uhkailee. Tätä sattui muutama vuosi sitten melkein joka ilta / yö. Poliisit haki ukkoa pois varmasti joka viikko. Valitin myös isännöitsijälle ja vaimo tuli juttelemaan minulle, oli oikein mukava. Nainen otti ukosta avioeron ja ukko muutti pois. Nyt ukko on ollut takaisin asuntoon n. 1/2 vuotta sitten. Ihan rauhakseen on ollut, oon ollu oikein ihmeissäni ja tyytyväinen... Nyt sitten toissapäivänä taas sellainen meno! Mua aina pelottaa et tekee vaimolleen tai niitten kissoille jotain. Jos meno jatkuu näin, meen sanomaan sen vaimolle et meille on tulossa vauva enkä halua et se saa pelätä ja kuunnella kiroilua yms.

Tähtiys: Jos meno jatkuu, niin kannattaa kyllä valitus tehä!

Me asutaan rivarissa ja seinänaapurina on sellainen vanha pariskunta, mies lähtee aina mökilleen ja se mummu jää kotiin ryyppäämään. Vähintään kaksi kertaa viikossa kuuluu hirviä märiseminen, huuto ja tuntuu et se tummu tuleee seinästä kohta läpi ku kaatuilee. Välillä makaa nokkospuskissa takapihallaan eikä tajua mistää mitää, hilluu yläosattomissa portailla.. Ambulanssia oon joutunu sille jo soittelemaan kaksikin kertaa. Lauantai-iltana taas kuulu hirviä elämä ja tuntuu et nää seinät on pahvia.. Mieski jo sano, vaikka ei helposti valittele, et kohta oikeesti pitää tehä tuosta valitus. Illan huutaa aina ja seuraavana päivänä tulee vastaan, niinku mitää ei ois tapahtunu, HUOH!

Täällä rupee ärsyttää työasiat! Tarjottiin jatkoa nykyisessä kesätyöpaikassa vuoden loppuun ja tänään kun hieman asioita selvittelin niin ei oikein paikka houkuttais!! Määräaikasessa työssä ei pysty itseään irtisanomaan, joten paikassa oltava viihdyn tai en. Sitten kysyin työtunneista niin 0 tunnin soppari tehtäs ja mitään varmuutta ei ole työtuntien määrästä [&:] Joten töitä on tai sitten ei ole, tiedä sitten mistä sitä rahaa kiskois.. [:@] Nyt on taas keskiviikkona meijän vuokra-asunnossa näyttö ja jos tää tästä menee kaupaks nii pitäis sitä asuntolainaaki miettiä, katotaan varmaa pankissa tosi hyvin jos on nollasopparil määräaikasena. [:o]

Mutta sitte on riski lähteä töitäkään ettii raskaana ja iltaopiskelijana. [&:] Kovin moni varmaa ota, ellein sitte kysele suoraan määräaikaseks, jos sais paremmat tunnit.

Täällä JURPPII myös.....

Tänään ÄPKL:llä käydessäni keskustelemassa aikaisemmasta veritulpasta selvisi, että neuvolan lääkäri oli kirjoittanut lähetteeseen, että minulla oli ollut SYVÄLASKIMOTUKOS.Luojan kiitos, mulla oli laukussa mukana sairaalan paperit kyseisestä tukoksesta ja selvisi samantien, että ei ollut syvä, vaan lihaksessa ja pinnassa. Outoa on se, että näytin nämä samaiset paperit tälle neuvolan lääkärille... No joo, selvisin ainakin "suuresta, laajasta tukostutkimuksesta", mihin tämä ÄPKL lääkäri oli mua aluksi pistämässä.

SItten, jurppii kyllä sekin, että joudun nyt kuitenkin pistämään itseeni koko loppuraskauden ajan ja 6 vkoa synnytyksen jälkeen niitä Klexane, ruiskuja.... YÖK! [:'(]

+ Että laskettiin miehen kanssa, että yksi ruisku maksaa n. 4,24€.... (Kiitos itselleni, että lopetin sen tupakoinnin, pääsen "tuhlaamaan" kyseiset rahat ruiskuihin...... Tosin, että kuvittelin, että voisin säästää ne johonkin kivempaan.

++ Meidän sormukset on vieläkin kaiverrettavana. Uskomatonta, että voi kestää niiiiin pitkään! Ehditään kohta mennä jo naimisiin, ennekuin kihlatkaan on tulleet.... Grrrh!

Kiitos, helpotti kummasti kun avautui. [:)]

Voiko aamu enää paremmin alkaa? [:@]

Heräsin siihen että kissamme taas raapi vaatekaapin ovea ja yritti varastaa sukkiani laatikosta, tekee sitä usein, varsinki kuivaustelineeltä käy napsimassa alas alushousut ja sukat, aargh [:@] Noustessa iski kauhea hedari, menin hakemaa aamupalaa ja yllätys jääkaappi oli ihan tyhjä, pari leipää löyty ja siihenki oli vaa juustoa päälle, en saa alas jos ei ole kurkkua. Sitte tuliki yökkimiskohtauksia ja kaikki hajut teki huonoa.. Mehuakaan ei ollut kuin yksi lasillinen, itsellä kun rahaa ei yllättäen taas ole niin kaupassa ei pääse käymään [&o] 

Leipiä syödessäni toinen kissamme meni sitten oksentamaan pussiruuan parvekkeelle, osittain kiipeilypuun päälle, tässä yökkimistilassa ei innostais korjailla. Pakko vaa yrittää ku tänään on asunnossamme taas näyttö niin täytyis muutenki siistiä, en vaa tiiä miten aika riittää ku pitäis ympäri kylääki juosta [:o] 

Jos huomenna olis hieman parempi päivä? Ainakaa töitä ei ole ja illasta oliski eka oppitunti. Joten huomista odotellessa!!

Piitzu:
Tuo pistäminen on kyllä inhottavaa. [:'(] Siskolla neljä lasta, kahdessa raskaudessa tullu syvä tukos ja kaikkien aikaan joutunu pistämään... Paljo se on se katto, että sitte ei tartte enää maksaa niistä pistoksia ite? Minua pelottaa, että kuitenki jotenki myös mulle periytyny se taipumus veritulppiin, koska mulla tai tällä tulppia saaneella siskolla ei kummallakaan oo sitä tekijää veressä. [:-] Toiselle siskolle ei oo kyllä tullu tulppia raskausaikana... Pitää varmaan ostaa tukisukat, kuhan ilmat tästä vähä viilenee. Ei se vissiin oo kovin todennäköstä, että mulleki tulppa tulis, mutta jalat silti kovassa tarkkailussa ja yritän liikkua mahdollisimman paljon.

Tsemppiä sinne ja voimia pistämiseen! Aluks varmaan vaikeeta, mutta siihenki taitaa tottua aika nopeesti, ku tulee rutiiniks.

mmj:
Ei kyllä mikään paras aamu sielläkään... [&o] [8|] Jaksamisia!

Mä jurputan tänne, niin en "pilaa" Elokuun höpötyksiä..[;)] Siis helvetti (anteeksi..) voiko tää närästys alkaa jo nyt???!!! Rv 15+3..Ja päänsärky, mitä ihmettä, eikö sen pitänyt alkaa mennä ohi näinä aikoina?! Ja mulla se vasta alkoi. Voi apua.
Viikko järkyttävää jomotusta yötä päivää ja tietenkin on sitten paha olo aamulla, kun ei nuku kunnolla. Mulla on siis migreeni- ja närästystaipumusta, mutta on tää kumma, että ei ole närästänyt KERTAAKAAN moneen kuukauteen ja nyt eilen se alkoi. Tuntui kuin olisi nyrkillä taottu rintakehää ja tulilientä päälle. auauauau. Ja tämä väsymys. Olin jo ihan fiiliksissä, kun luulin sen menneen ohi alun jälkeen, mutta hah. 10 tunnin yöunien lisäksi tunnin-parin päikkärit joka päivä. Voi höh. Kaipa tämä tästä ennen pitkää..Nyt taas ruokavalio remonttiin jne. Ja aikakin kulkee liian nopeasti tänään. Täytyy mennä, vaikkei jaksais mitään tehdä. [:@]

Maiza: Voi se!! Täällä kans pää ollu kipee jo yli viikon, johtuu kyllä varmaan tuosta verenpaineen noustakin! Ja en ihmettele vaikka verenpaine koholla, kun mulla on ihan hirviä stressi. Hittoko koko kesä ollu aikaa tehdä verkkokursseja, niin huomenna päättyy yks ja tänää alotin sen ja saan illan ja varmaan ens yönkin istua koneella! Ja närästyksestä, niin viime raskaudessa olin niin kusessa sen kans. Söin väkisin rennietä ja oksensin niitä tabuja ku olin jo niin kyllästyny niihin ja maistu ihan hirveelle! Nyt sitte tietyt syömiset alkaa närästään, esim toissa iltana söin yrttivoipatonkia ja seuraava yö oliki helvettiä! Ennen ekaa raskautta en ees tienny mitä närästys on! Nukun myös joka yö vähintää 9 h yöunet ja silti oon ihan tööt päivisin. Saa nähdä kun koulu alkaa reilun viikon päästä et miten sitä jaksaa. Tänää mä aherran näitten koulujuttujen kans ja huomenna aamulla lähdetään jo kuuden aikaan ajelemaan Helsinkiin (ihana reilun viiden tunnin ajomatka edessä)! Mies menee nyrkkeilysparreihinsa ja mä shoppaan päivän! [:)] Jotain positiivista tulossa etes.

Ai hitto miya, mä niin tunnistan ton tilanteen..! Voipi olla et se on stressiä mullakin mikä aiheuttaa tän. Eipä siinä mitään, tänään tuli sitten oksennettuakin kaksi kertaa oikein raivolla, vanhan kouluni vessan oveen ja lattialle kun en ehtinyt pytylle saakka. Tsemppiä sinne hommien tekoon ja nauti shoppailusta ihan olan takaa!!!! Kyllä me vielä paremmin voidaan. prkele. [:'(]

Voi ei, oksentelu tuohon päälle vielä, ei kuulosta yhtään kivalle! [:'(] Mä sain verkkokurssin alta pois ja nyt en mieti sitä enää yhtää, kunhan läpi menee! Ja kiitos, todellakin nautin huomisesta shoppailusta [;)] Mukavaa viikonloppua sinne, toivottavasti voit paremmin! Mä vaan valvon vielä, vaikka kello soi viideltä.. Hui, miten sitä jaksaa niin aikasin herätä ja päivän könytä!? [8|]

Nyt sieppas tuo julkinen terveydenhuolto!![:@][:@] Oon töiden vuoksi lähdössä Kreikkaan ja luettuani toksoplasmoosista monista lähteistä, joita lääkäritkin olivat kirjoittaneet, päätin, että haluan sen vasta-ainetestin ennen kuin lähden reissuun, jotta tiedän tilanteeni ennen reissua, jos reissun jälkeen ilmenee jotain oireita. Mulla on aikoinaan ollut kissoja monta vuotta, joten olen sen voinut jo sairastaa ja jos olen sen sairastanut, niin voisin vähän pienemmällä panikoinnilla lähteä reissuun ja syödä siellä normaalimmin (joo, voi jostakusta kuulostaa hysteeriseltä, mutta joudun muutenkin välttelemään mahani toiminnan kannalta joitain ruokia ja välillä toisen maan ruoat välillä tuottavat ongelmia mahani kanssa...[&:]).

No, yritin neuvolan kautta saada lähetettä labraan, joka ei ole mahdollista, vaan lähete pitää saada lääkäriltä. Neuvolalääkäri on tietenkin ollut pari viikkoa lomalla ja neuvolatätsä käski yrittämään työterveyden kautta. Työterveydessä kieltäytyivät hommasta, koska ei liity riittävästi työasioihin, vaikka työmatka onkin. Soitin takaisin neuvolaan ja käski yrittää yleislääkärille puhelinaikaa tk:sta. Yritin, mutta eivät kuulemma ota tällaisia juttuja, koska liittyvät raskauteen ja nämä asiat hoitaa neuvolalääkäri. Neuvolalääkärin olisin mahdollisesti saanut kiinni ensi viikolla maanantaina soittamalla ensin kunnan toiseen neuvolaan hoitajalle, joka olisi lääkäriltä kysynyt, voisiko kirjoittaa lähetettä labraan. Tämä ei kuulemma ole kuitenkaan varmaa, ehtiikö lääkäri hoitaa asiaa silloin... tämän jälkeen mulla palo hihat aivan täysin ja soitin yksityiselle lääkäriasemalle, josta sanottiin, että he voivat labran kautta hommata lähetteen, jos mitään muuta asiaa lääkärille ei ole ja labraan pääsen vajaan tunnin päästä vaan menemällä paikalle. Toki se ilo maksaa, mutta saanpa ainakin sen verikokeen teetettyä! Nyt vaan jotenkin niin hyvin huomasi sen, että jos on raskaana, niin millekään muulle lääkärille ei näköjään ole asiaa kuin neuvolalääkärille...hoh hoijaa![&:]

Jopas helpotti, kun sai vähän avautua! [:D][:D] Onkos joku päässyt taisteluitta halutessaan toksonäytteeseen ihan julkisella puolella? [:)] Mulla jäi tuo toksoplasmoosi kummittelemaan, kun luin jostain, että Kreikassa sen on sairastanut jopa 80% väestöstä, kun suomessa sama luku eri lähteissä on 10-20%. Ja joku oli tietävinään, että kreikkalaisen raskaanaolevat käyvät useamman kerran raskausaikana kyseisessä testissä, jos eivät ole sitä ennen raskautta sairastaneet...tiedä sitten, onko totta, mutta ajattelemaan laittoi ja äidinhuoli tuli pintaan ja testiin piti päästä! [;)]

Takaisin