Mulle raskaus selvisi viime itsenäisyyspäivänä, kaverin luona illallisella juotu lasillinen punkkua kihahti päähän niin pahasti, etten yhden lasillisen jälkeen uskaltanut ajaa autoa. Tuossa vaiheessa viikkoja oli vain 2-3 ja kotona tehty testikin näytti vielä negatiivistä!!
Joku hetki siitä eteenpäin join työpaikan pikkujouluissa yhden ravintolalasillisen viiniä, ettei raskaus vielä paljastuisi, tutkin kyllä etukäteen, millaisia haittoja siitä yhdestä lasillisista voisi olla. Hiemanko tuli paheksuvia katseita siltä työkaverilta, joka oli raskauden arvannut!!! Melkoisen turhaa sekin raskauden piilottelu oli, parin viikon päästä alkoi niin järjetön pahoinvointi, ettei töissäkään voinut enää salata...
Myöhemmin raskausaikana otin muutaman kulauksen viiniä miehen lasista, enempää ei tehnyt mieli ja alkoholittomat siiderit vaan on niin ällömakeita, ainakin ne joita olin maistanut. Ja jos itse en ois pitänyt nollalinjaa, jois mies kyllä siitä huolehtinut, vaikka itse ei vähentänyt omaa kulutustaan ollenkaan. Ihan loppuraskaudesta jotkin alkoholit vaan tuoksuivat hyvälle ja join sitten teelusikallisen kermlikööriä yksissä häissä, sen maun takia ja hyvää oli!
Imettäessä oon juonut sitä kaupan alkoholitonta jota myydään mehuhyllyssä 1,5l pulloissa, mutta ei sitäkään paljoa + pikkujouluissa kaksi annosta alkoholia, minkä jälkeen pitikin päätä selvittää pari tuntia, että uskalsi ajaa kotiin autolla!! Hyvin nollalinja on tiputtanut alkoholin sietokykyä, kun ihan pieni määrä kihahtaa päähän.