Mä kävin lähi-Prismassa ostoksilla, ja katsoin samalla joululahjaa, kun siellä oli kaikki lelut –20%. Ostin sen piirrustustaulun ja olin ajatellut jotain muutakin, mutta aloin tuntea itseni ihan natsiksi kun katsoin niitä leluja. Suurin osa ihan krääsää mikä menee hetkessä rikki, ja sitten Disneyn tiukasti sukupuolinormitettua kamaa. Ärsytti koko tämä maailma, kulutushysteria ja pinkkihöttö johon pikkutytöt upotetaan syntymästä saakka.
Tyttö ei vielä osaa pelata mitään, joten pelien kanssa saa vielä odottaa ensi vuoteen. Pienempien lelut ovat liian pieniä ja seuraavat menisivät heti rikki eikä tyttö osaisi niillä leikkiä. Siitä väliltä tuolla ei ollut oikein mitään. Ja kun mietin mitä tuo leikkii, niin tällä hetkellä sen suosikkiasia on huomioliivi. Sitten tykkää kovasti pukea tilanteeseen sopimattomia vaatteita, mm. villasukat käteen, pipo sisällä, meidän kengät jalkaan, uimapuku kaikkien vaatteiden päälle jne. Varsinaisista leluista tärkeitä ovat lähinnä pehmopuput, mutta niitä on jo nyt liikaa. Tyttö tykkää myös synttärilahjaksi saadusta ikean teltasta, mutta niitä riittää yksi. Pallot ja nukenvaunut on myös kova juttu, mutta niitäkin on jo tarpeeksi.
Mä haluaisin itse sen parkkitalon, kun en saanut sitä lapsena, mutta en usko että tyttö vielä tajuaisi sen idea, joten saa sekin odottaa oikeaa hetkeä. Mä luulen että ostan sille jotain kirjoja ja käyn vielä keskustassa katsomassa jos löytyisi jotain lohikäärmejuttuja. Saatan myös ostaa jonkun uuden vaatteen vaikka aina ajattelinkin että sellainen on tylsää, mutta kun tuo tyyppi tuntuu niistä aina ilahtuvan niin voipi unohtaa omat periaatteensa.