Joulumassut, syyskuun höpinät

Niin ne vaan viikot kaikilla kasvaa ja h-hetki lähenee..hurjan jännää...
 
Täällä ollaan ihan pökkelönä..jalat jäykkänä ja selkä vielä jäykempänä...heräsin taas yksi aamuyö ihan unenpöpperössä ja olin kuulemma huudellut ja etsiskellyt jalkojani [:D] Noh, on ne ainakin toistaiseksi ihan paikoillaan..vaikka joskus sängystä noustessa tuntuu, että ne repeytyvät irti.
Ulkona aivan ihana syyssää..tällaisia mä rakastan...auringon paistetta,mutta silti jo sitä syksyn kirpeyttä. Harmi vaan kun mun kävelylenkit ovat nykyään roskikselle ja takasin.
Eilen käytiin asioilla ja ostettiin samalla vauvakamaa..amme, tumput, ihana nallekorvainen pörröhattu ja pörröpuku..niitä on taas täällä itkua tuherrellen hypistelty.
Äitiyspakkauksesta ei edelleenkään mitään..vaikka oisko siitä nyt 6viikkoa kun paperit kelaan vei...[:@][:@][:@][&o]
 
Amppu ja hoopoliko olivat joutuneet kotihoitoon..paljon jaksamisia ja hyviä vointeja molemmille!
 
Paulamaijalle tervetuloa sydämellisesti joukkoomme...mistäs päin sitä kirjoitellaan?
 
Ninoskalle kovasti parantavia mietteitä täältä suunnalta. Ja vispipuurosta on tullut myös minun suurinta herkkua..eilen juuri tein taas täydentävän satsin jääkaappiin..voisin syödä sitä monta lautasellista päivässä. NAM[:)] Ja omenapiirakkaa tekis niin mieli..kukahan sellaisen jaksais mulle vääntää..
 
Nyt täytyy mennä syömään paahtoleipää appelsiinimarmeladilla ja teetä kyytipojaksi..(kyllä mä terveellisiäkin juttuja syön[:D])
 
Voikaahan kaikki hyvin ja muistetaanhan ottaa jo rauhallisesti näillä viikoilla!
 
Moi mammat,

Tervetuloa Paulamaija[:D]

Olin lähdössä aamulla neuvolaan kun sieltä joku täti soitti ja perui aikani, terkkari vissiin sairaana. No mitäpäs sinne turhia meniskään, oonhan jo 2 kertaa raskauden aikana terkkarilla käyny[:D] Ottaa kyllä päähän tuo touhu, mutta onneksi täältä saa tukea kun sieltä ei saa!!!

Sikainfluenssasta sen verran että tämä sikainfluenssahan poikkeaa aika paljon tavan influenssasta (ei oireiltaan) sillä tavalla että tämä tauti on nimenomaan rankka nuorile aikuisille kun taas tavallinen influenssa vanhuksille. SannaKoo taisit puhua siitä että jos influenssarokotteen ottaa kerran niin se jotenkin huonontaa oman elimistön toimintaa, mutta tämä ei kyllä tietojeni mukaan pidä paikkansa. Se pitää että jos tänä vuonna otat influenssarokotteen niin sen teho ei riitä seuraavan vuoden kausi-influenssaan ja tämä taas johtuu siitä että influenssavirus on niin katala että se osaa muuntautua. Rokote tavallista kausi-influenssaa vastaan kehitetään joka vuosi uudelleen edellisen vuoden viruksen mukaan ja toivotaan ettei se oli kovin hirmuisesti muuntautunu, tästä johtuu että rokote ei anna 100 % suojaa koska ei pystytä täysin ennakoimaan tulevan kauden viruksen muotoa. (huom. tarkennan viellä että nyt puhun kausi-influenssasta, näitä sekoitetaan paljon). Sikainfluenssassa oireet ovat hyvin samankaltaiset mutta tosiaan sen riskiryhmät ovat erilaiset kun kausi-influenssassa (nuoret aikuiset, raskaanaolevat, keuhkosairaat). Tällä hetkellähän suomeen epidemia ei ole vielä täysin rantautunut, mutta se voi tulla aika nopeastikkin (toivon ettei 3 viikkoon, kun olen vielä töissä ja viruksiahan apteekissa sitten pyörii aika reippaasti). Raskaanaolevat ei ilmeisesti sairastu helpommin tautiin, mutta oireet ovat rajummat, riski joutua tehohoitoon tai kuolla on n. 4 kertaa suurempi kun tavan tallaajalla (mutta en nyt muista kuinka suuri tuo riski muuten on). Nimenomaan näiden jälkitautien suhteen me ollaan riskissä, niin kun se on jo tullutkin esiin. Rokote ei tietojeni mukaan (ja taisi tuossa sairaanhoitajan sähköpostissakin olla niin) sisällä eläviä viruksia, tämä sikainfluenssahan on nyt vasta median kautta tullut tietoisuuteen mutta kyllä se on ollut olemassa jo useita vuosia (muistan 3 vuotta sitten kun olin eräässä mikrobilääkekoulutuksessa niin infektiolääkäri puhui jo sillon sikainfluenssasta) joten varmasti myös rokotetta on alettu kehittää jo aikaa sitten vähän pienemmässä mittakaavassa. Tässä tämmöstä paatosta, toivottavasti jollekkin  jotain apua ja toivottavasti ei ainakaan sekoita ketään tai kenenkään ajatuksia! Itse aioin siis ehdottomasti ottaa rokotteen!

Ja vielä alkoholista sen verran, että tutkimukset joita itse olen lukenut kertovat että alkoholi menee suoraan muuttumattomana äidistä lapseen raskausaikana(istukka ei sitä suodata) ja lapsen maksa oppii hajottamaan alkoholia 3 vuoden iässä, mutta niin kun tässä on tullutkin esille niin ei todennäköisesti haittaa muutamasta annoksesta ole. Kaikki taplaa tyylillään, vai miten se meni...[:D]
 
Heipodei!
 
Täällä kärvistellään tajuttomissa pimppaluu- / nivuskivuissa.
Käveleminen on yhtä tuskaa ja eilen en ilman itkua päässy sohvalta ylös.
Varmaan jotain tekemistä oli myös sillä et menin suoraan töistä lätkämatsiin jossa kipusin portaita ihan tosissaan.
 
Kävin eilen rutiinikäynnin neuvolalekurissa ja täytyy sanoa etten kyllä oo ihan tyytyväinen mun lekuriin.
Se on tosiaan mun omalääkäri, semmonen n.30v nainen jolla hirveesti asiaa mut ei oikeesti mitään "oikeeta asiaa".
Se unohtelee asioita kokoajan ku niin hirvee vauhti päällä.
Noh, hemppa mulla oli 136 eli nousussa on vaikka en oo lisärautaakaan ottanu, ihan monivitamiineilla menny [:)]
Kaikki muutkin arvot oli hyvät ja paino noussu 400g viikossa.
Sisätutkimusta se lekuri ei saanu tehtyä, jännitin kuulemma liikaa vaikka tein hengitysharjotuksia.
Noh, se sitten sormipelillä kokeili niin kohtu kuulemma napakka ja kiinni. Liekö riittää diagnoosiksi????
Se ei muutenkaan mitenkään kommentoinu mun rajuja kipuja, sanoi vaan että nyt kasvuviikot menossa vauvalla ja
se tekee nivuset erityisen kipeäksi yleensä.
Toinen joka ärsyttää, se ei saanu sf-mittaa otettua niin että se näyttäis mitää järkevää ja joudun menemään
SOKERIRASITUKSEN (joo, passitti myös siihen vaikka sokrut oli kesäkuussa kunnossa) jälkeen kokeneelle
hoitajalle ottaa sf-mitan.
Tekis mieli melkeen yksityiselle puolelle mennä tarkistaa et kaikki kunnossa.
Mitä mieltä ootta naiseni?
 
Niin ja sokerirasituksen litkuista.... Ite oon sen nyt kaks kertaa käyny vuoden sisään
(voi juma, kolmas kerta tulee vielä tälle vuodelle)
ja kummallaki kerralla, eri paikoissa on litkua juotu "kokispullosta" joka sihahtaa auki ku korkin aukasee.
Se on jopa hyvää, just niinku jotai lidlin limpparia!
 
Ja sitten itsekeskeisyydestä teihin! [;)]
 
maarinen: voi että oli ihana kuvaus viini-illasta miehen kanssa <3
Tuli oikeen syvä huokaus ja näen koko tilanteen sieluni silmillä! Oot ihan asian ytimessä, just tuota mä kaipaan!!
nii ja onnea dieetin onnistumisesta! ei muutako tsemppiä jatkoon...
 
PaulaMaija: ihanaa, meille kyllä mahtuu aina lisää porukkaa ja mielellään lisää kokemuksia kuullaan!!
 
tuosta alkokeskustelusta vielä : siis oon mä käyny kamujen kanssa baarissa ja lähinnä juonu
alkoholittomia drinkkejä. Nyt en oo viime aikoina käyny, jotenki arastaa ne tuijotukset kun vielä masu kasvanu rajusti.
Oli jännä tilanne ku olin kaupassa masu pystyssä viime viikolla ja mies soitti et "voitko tuoda sikspäkin".
No minähän lastasin sen sinne kärryyn ja voi jumalauta sitä ihmisten tuijotusta!!
Olis tehny mieli laittaa lappu kaulaan et "nää kaljat on mun miehelle".
Toisaalta ihan hyvä että pidetään huolta mutta niih... semmonen yks mummoki oikeen seuras mua et mitä muuta ostan...
ja nyt täytyy sanoa et itse en sortunu pahoihin katseisiin enkä tuijotukseen ravintolassa missä eukko veti viiniä [8|]
 
Amppu: mistä tommosia toppeja saa? nettiosotetta kehiin! [:D]
 
oho mikä romaani taas tuli! Määpä lähen röitä tekemään taas, tai sen mitä kykenen...
 
Aijoo, täällä oli pakkasta aamulla ja sai ihan tosissaan rapata ikkunoita jäästä [:@]
 
 
 
 
 
Ohhoh. Täällähä oli taas tullu hirveesti juttuu. On vähä ollu kans ongelmia kirjautumisen kanssa ni ei oo päässy kirjottelee.
Pieni raekuuro tähä välii.. Jee, talvi tulloo! ja sitä myötä joulukuu [:)]

Mistähä kaikesta olitte nyt taas kerinny kirjottelee.
Ite oon Yhden lasillisen kuoharia juonu juhlan kunniaks siellä omissa häissä. Muute ei kyllä oo tiukkaa tehnykkää.
Ruvennu kyllä jo vähä kaupassa tekee miel ko ukko ottaa kaljan tai kaks ni itekki tekis mieli saunanjälkeiseks jotai ottaa. :/ Kuulukohan tähä vaiheesee ko kaikilla tuntus olevan sama? :D Taitaa muutekii ruveta täs vaihees ikävöimää jo kaikkee mitä pysty/sai ei-isomahasena tekemää/tehä..

Nii ja PaulaMaija tervetulemast, itekkin näitä myöhäisheränneitä :)

Sokerirasiruksessa miulla oli kans kirkasta aika kirpsakanÖllön makusta litkua kannusta.. ei ollu hyvää mutta alas meni. ja muutekaa ei ollu onneks huono olo.

Amppu saako tiedustella että mistä oot tilannu ne topit? Ite yrittäny semmosia etiskellä mut ei oo oikee tahtonu löytyy..

Sikarokotteesta kahen vaiheilla. Mies sano että Et ota sitä. Ite oon ollu samaa mieltä etten todellakaa taho sitä. Nyt taas miettii uuestaa ko luki sen Dizan jutun. Ota tästä nyt sitte selvää..
"Meille on kerrottu että lääkefirmat ovat työskennelleet kuumeisesti
viime huhtikuusta alkaen kehittääkseen rokotteen tuolloin Meksikossa
löydettyyn “uuteen” H1N1-virukseen. Voidaan esittää kysymys: Kuinka
sitten Baxter International teki patenttihakemuksen H1N1-rokotteelle
jo 28.08.2008?
Patentti vahvistettiin maaliskuussa 2009, kuukautta ennen viruksen
“löytymistä” Meksikossa, ja patenttihakemus dokumentoitiin 7 kuukautta
ennen kuin tämä “uusi virus” virallisesti löydettiin?" : http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/Lapsen-terveys/Vaarallinen-H1N1-rokote/
Tuntuu vähä et koko homma on täyttä ******. [:@]  Vihastuttaa koko homma..
Onkoha sitte taas mikä mahollisuus saaha keuhkokuume jos sitä ei enne oo ollu?

No mutta. En jaksa kauheesti vaivata päätäni koko asialla. Pesen käet hyvi aina ku käyn jossai enkä isoissa ihmisjoukoissa pyörikkää.

Ilosempaa asiaan. Mies kuuli eilenillalla ekaa kertaa vaavin sydämensykkeen masun päältä [:)] Sitte naputti sormella miu masuu samaa tahtii ja sano "Saat siekii vähä tuntumaa siitä pulssista" [:D] hihhih.. 25krt/10s häne laskelmien mukaa :D Ompa kiva ni hää saa kuunnella aina jos tuntuu ettei pikkune oo liikuskellu pitkää aikaa. Onkos muilla kuunneltu jo sydämensykkeitä?

Sairaalaanlähtökassista meillä enemmä tuo ukko hermoilee että "Pitäs jo pakata että on sit valmiina, laitetaa ees vauvanvaatteet sinne!" Emmie vielä jaksais, en taho et pikkune vielä tuloo ulos ni ei sillo mittää pakkailla :D Voisha sen tietysti pistää valmiiks, mitäpä haittaakaa siitä ois. Mut oottelen kyllä viel enstiistain kontrollikäyntii asti. Sitte voin pakata ko tiietää taas kohdunkaulan tilanne.

Ja sunnuntaina jo 30vko täynnä. Jihuu [:D]

Pikkune potkii kamalasti kaikille hyviä vointeja ja ihania syysiltoja alkoholittomien kera! [:D]
 
[:D] Pakko pyörähtää Hoopolille kertomassa, että kyllähän tuo vispipuuro herukoista tulee samalla tavalla...
Itse keitin punaherukkaa ja puolukkaa sekaisin ja aikani niitä keiteltyäni vedin mehut siivilän läpi, ja tein siitä mehusta sitten, kun en halunnut noita "herukan kuoria" mukaan...joskus oon tehnyt ihan ilman siivilöintiä ja kyllähän niistä niitä "kantoja" sinne puuroon tuleepi, mutta olen syönyt kuitenkin...
Kannattaa kokeilla myös mansikkapuuroa tai aprikoosipuuroa samalla tavalla, nam...[:)]

Otan myös kantaa tuohon alkoholipolitiikkaan sen verran, että itse en ole juonut mitään koko aikana...mutta nyt huomaan kuinka himottaisi jopa olut jota en ole pahemmin tykännyt juoda.
Kun sais edes yhren oluen...mutta en kykene juomaan yhtäkään niin kauan kun pikkuinen saa siitä osansa...
Voi sitä haavekuvaa kun kylmän huurteisen SAA ja VOI ottaa sitten joskus...kaikki aikanaan...
Nyt on ilmeisen selvästi kuitenkin se vaihe kun kaikki "kielletty"kiinnostaisi ja himottaisi...ja sitä kiinnittää enempi huomiota siihen kuinka muut tekee ja saa....
Mutta kyllä sitä aikanaan on itsekkin saanut ja tulee vielä aika kun voi...mutta tämän odotuksen palkinto on kaiken odotuksen arvoinen, ja mitäpä ei antaisi tai mistäpä ei luopuisi tämän onnen eteen...[;)]
 
Nam-nam-nam Ninoska.. tulee vesi kielelle. Kiitti! Nyt tiedän, mitä mun mies tekee töistä tullessaan... [:D] Pakkasen punaherukat saa kyytiä!!
 
Ah, ihania juttuja tullu vaikka miltä suunnalta! Tekis mieli vastata kaikille erikseen jotakin, mutta siinä menis kyllä ikä ja (vielä jäljellä olevakin) terveys [:)]
 
Lohduttava lukea, että muillakin on selvästi näitä kaipuita siihen mitä nyt just ei saa tehdä. Vaikka kaikilla varmasti sama fiilis, ku mulla ja esim. Maarisella: Mistään hinnasta ei vaihtaisi pois! Mut kyllä maistuu tällekin odottajalle sitten synnytyksen jälkeen noiden juomien lisäksi esimerkiksi kunnon brie- tai camembert-juusto ja SUSHI!! Tosin oon käyny pari kertaa kasvis-mammasushilla, se on yllättävän hyvää, kun kuitenkin saa makuyhdistelmän wasabi-soija-inkivääri suuhunsa!
 
Hih, taisit SannaKoo käyttää sanaa "etelä", kun kerroit että teiltä saatavana sieltä kaikenlaisa juomia. Mun sijaintiin verrattuna olet kyllä kovinkin pohjoisessa, sillä asustan Etelä-Euroopassa, Välimeren alueella [:D] Täällä vaan jostain syystä ei oo alkoholittomia tarjolla, tai siis tietty vaikka mitä mehuja sun muita, mut esim. alkoholitonta kaljaa en oo löytäny mistään vaikka maha tanassa oon jokaisesta baarista kysäissyt. Soodavesi sitruunalla on saanu sit kelvata, vaikka yhteensä raskauden aikana 4-5 kertaa oon punkkulasin pohjallisen pihvin kanssa siemaillutkin.
 
Täällä muuten kanssa odotetaan äitiyspakkausta kuin kuuta nousevaa - mulla vähän eri tilanne tosiaan, mutta tilaamisesta on kuulemma kulunut jo neljä viikkoa ja vanhempien käynti täällä lähestyy ja pelkään et paketti tulee vasta sen jälkeen! Ovat tosiaan luvanneet lahjaksi ostaa mulle äitiyspaketin, kun en Suomen sosiaaliturvan piiriin kuulu.
 
Vielä sokerilitkusta: meikäläisen oli sellasta sitruunankeltaista mutta hapotonta. Ja sitruunalta se tosiaan maistuikin.
 
Loppuun vielä vointivalitus: Mulla muuten kaikki hyvin, nivuskivutkin aikalailla kadonneet ja olo kovin normaalin oloinen mut kävely aiheuttaa suorastaan jatkuvaa paineentunnetta alavatsassa. Tuntuu et ekat kakskyt metriä menee hyvin ja sitte se alkaa. Ei satu eikä mun mielestä edelleenkään varsinaisesti supista mutta selvää epämiellyttävää paineentunnetta kyllä on, joka johtaa tosta alavatsalta aina tonne ihan alapäähän asti. Loppuu tasan heti ku oon taas istumassa ja kotona jaksan puuhastella ihan hyvin. Kellään mitään samanlaista? En vieläkään tosiaan luonnehtis tätä supistukseks, ainakaan sen perusteella mitä oon lukenu ja kuullu et miltä se tuntuu.
 
Ai niin ja tervetuloa mun puolesta vaan myös PaulaMaija ja muillekin vielä totean, et mähän olen vähän niinku kuokkavieras täällä, kun LA on niukasti ens vuoden puolella (vaihdellu 2. ja 5. päivän välillä). Mutkun tänne vaan jotenkin kotiutuu heti niin kivasti, eikä muut palstat enää sen jälkeen kiinnosta. Kiva et saan olla mukana, kiitos te ihanat naiset!
 
Iloista iltaa kaikille!
 
Argh! Tänne kirjautuminen on ollut tänään hermoja raastavan vaikeaa! Taidan lopettaa kokonaan uloskirjautumisen jokaisen istunnon jälkeen.... hm. Miten teillä muilla?

Voi,Marianna! Missä päin Välimeren kaukorantoja sinä pohjoismaista vauvamasuasi keikuttet? Ei siellä varmaan raekuuroja. Niitä meillä täällä pimeässä pohjolassa ensimmäistä päivää. Auton jäätynyt tuulilasi tuli taas tänä vuonna yllätyksenä! No,ne glögi-hetket lähestyy!

Kerroin miehelleni, että täällä muutkin jo kaipailevat ihmisten pariin ja aikuisten promillihin kiinni pikkuhiljaa. Arvatkaa mitä tämä ainaniinviisas ukkoni keksi vastata? No: raskaus on tullut meille jo niin arkipäiväksi, että olemme löytämässä omat  vanhat normaalit kuviomme. Että kaikki energia ei enää menekään vauvan hyvinvoinnista huolehtimiseen! Hitsin viksua! Että me ollaan tosiaan tulossa äidiksi ja vauva on oma itsenäinen persoona tuolla sylin syvyyksissä. Että isällä on vauvaan myös suhde ja me voidaan hyvin tässä raskaudessa aikuisena ihmisenä! Jeeeeeee! Haluan SIIS VAIKKA MITÄ. MINULLE, MINULLE, MINULLE!

Terhituuli! Minulta on toivo menny valtion äitiyspakkaukseen. Hemmetti! Miten ne luulee, että jaksan viittä vaille synnytystä pestä kaikki muksun vermeet? Päätöstä äippärahoista niinikään saa odottaa. Olen ilmottanut hyvissä ajoin, että jään 50p varhennetulle. Yrittäjänä ei ole vara jättää töitä tekemättä.Ja siis jos tuo päätös vielä viivästyy ja tilille ei kilise valuttaa, niin täällä loppuu rahat! Ajattelin muutenkin laitta firman siesomaan äippäloman ajaksi. Enkä ole tosiaan jaksanut enää aikoihin ottaa mitään vaativia varauksia vastaan. Sanonko  suoraan, että P**KA. Tulipahan purnattua!

Hoopolille ja muillekin raskaushepaamisista kärsiville. Tuolla vau-kirjan sivulla, viikkolle (kai)33 sanottiin imelästi ETTÄ: Nyt äiti valmistautuu tunneryöppyineen vauvan tuloon. Itsehillintä on kovasti koetuksella. No on, on.
Tuota lukiessakin piti itkeä tärskyttää ja kimittää miehelle, että täällä sanotaan näin ja näin. Hän siihen: "kuule rakas, sinähän pidät jo muutenkin niin paljon sisälläsi!" Voi veljet. Mun naama on ihan pahkuroilla ja silmät turvonneet tästä päivittäisestä itkemisestä. Ripsiväriä pitää kauppaan lähtiessä sutia kolme kerrosta ja eyelinerillä reilusti viivaa, että ihmiset näkis minulla olevan silmät päässä.

Hei,tuosta KALJAN ostoreissusta. (kukas siellä ylhäällä nyt kirjoittikaan aiheesta....) No näin minä: Survoin itseni  kesällä nättiin mustaan tiukkaan teepaitaan, kun vielä mahduin siihen. Rinnanpäällä neonvihreä printti,vähän kirjaimet kireällä "sohvaperuna liikeessä". Navanseutu nätisti näkyvissä, pulleine vatsoineni ALKOON, siskolle pöytäviinin hakuun. Jep! Siskon autistinen 16v poika mukana.Minä ja hän.Siinä se hiippaili varpaillaan viinihylyjen välissä ja kädet viuhkuen posmotti omian, omassa pikku maailmassaan.
Kiltisti. JA kassalla tämä autisti herää tähän maailmaan. Hikisesti kasvavat viikset ylähuulen päällä ja möreä miehenääni. Se tuijottaa kassantätiä, taputtaa mun vatsaa ja ilmoitta varsin kuuluvast: "VÄiski-tyttö syntyy joulukuussa, tulee suuuuuuret juhlat!" Minulla pysähtyy käsi lompakoon ja kassatädin silmät säälivät. On tuo nainen ennekin viinaa juonut! Klups. Kovin oli pitkät liukuportaat sieltä ostarilta autolle...

Amppu. Sun kirjoituksesta kyllä näkee miten tylsää siellä on. Aloita joku tylsyys blogin pitäminen ja pistä osoite työpaikalle jakoon... Vihjaile siellä mitä hemmotteluja /herkkuja ym tekisi HIRVEÄSTI mieli.... Jaksamista!

Sannakoo. Saitko jo tulokset? Minä muistin soittaa omani. Ei ne paljon olleet pudonneet, mutta rajalla pysyneet. Ei ole enää hätää, kunhan muistaa pysyä ruodussa ja käydä vielä kerran kontrollissa. Hempan kanssa joudun nyt kuitenkin rautakuurille. Hb 109, ei ollut hurraamista! Tais tuo viimeinen työrupeama kuitenkin verottaa voimia!

Enkä minä osaa tätä kirjottamista lopettaa, ennenkun takapuoli on kokonaan puutunut.
Nyt se on! Varpaat vielä heiluu, mutta kantapäät lattiaa vasten ei enää tunnu omalta!

Jatkuu....
 
Heh, voisin puolestani sanoa, että AARRGGH, täältä ei osaa pysyä enää poissa ollenkaan! Onkohan täällä palstaa tähän palstaan liikaa addiktoituneille äideille?
 
Maarinen, en haluais vaikuttaa salaperäiseltä, mutta tein aiemmin päätöksen, että kun ulkosuomalaisten piirit on niin kovin pienet, niin enpä edes kerro maata missä asustan. Jotenkin on helpompi silloin tänne tilittää esimerkiksi valkovuotonsa määrästä tai "pimppaluun" kivuista (niinku joku nerokkaasti täällä luonnehti), kun voi olla varma, ettei kohta joku tuttu suomalainen hihkase, että mä bongasin sut (ja sun alapään ongelmas) tuolta vau-palstalta! Mut joo, raekuuroja ei oo toistaseks näkyny, tänäänkin tais mittari käväistä lähempänä 25 astetta!
 
Ja vielä lisää Maariselle: Sulla taitaa olla todella fiksu mies, aivan mahtavia kommentteja! Sehän on vain terveen merkki, että haluaa myös oman elämänsä jatkuvan, kuului siihen sitten punaviini, rääkkijumppa tai raaka kala. Jumpasta tulikin mieleen, että kirjotin aiemmin tänään lyhyesti Pranametrille mutta teksti katosi, joten uus yritys: Mulla on kanssa ihan hirvee hinku kunnon lenkille tai jumpalle. Oi, bodypump!! Tai steppitunti! Nää liikuntahimot pitää sitte muistaa sillon, kun saa taas lähteä jumpalle ja yhtäkkiä sohvalla tuntuukin olevan magneetin ominaisuuksia...
 
Leppoisaa iltaa, tytöt!
 
Addikti tai ei, täällä taas!

Kiitos Marianna rehellisestä vastauksestasi. Ja kerroin terveisesi miehelleni. Hän aikoi ottaa pari lasia valkoviiniä yömyssyksi, omaksi kunniakseen. Ja meidän iloksi. Jospa siis kohta kuulemme taas jotain mieltä ylentävää ja tärkeää raportoitavaa.

Aion upottaa sormeni rystysiä myöten siihen lasiin ja imeskellä itsellenikin pari tiedon murusta! Tai ainakin nuuhkaista...
 
Takaisin
Top