Moikkeli kaikille!
Mä olen taas laiskamatoillut, enkä ole jaksanut kirjoitella vaikka taustalla olen lueskellutkin. Eiköhän nyt ole aika munkin päivitellä kuitenkin.
Meillä on kaikki täällä ihan jees. Muuton kanssa on melkein kaikki valmista, ollaan asuttu täällä jo viikon verran! Vauvanhuone saatiin lauantaina maalattua. Tosin pikkuvirheitä joudutaan siellä vielä korjailemaan, ja lattia asentamaan paikalleen, mutta muuten on sekin kammari siis melkein valmis! [:)]
Olen myös päässyt hakemaan pari sellaista ilmaispakettia, mitä kaupat jakaa täällä raskaana oleville. Niissä on pikku tuotenäytteitä ja sen sellaisia. Äitiyspakkauksen korvikkeina ne mulle toimivat, tosin eivät kyllä oikeasti aja samaa asiaa, kun sisältö on ihan erilainen. Ja vakuutusyhtiö lähetti lauantaina synnytykseen valmistautumisboxin. Se on sellainen laatikko, missä on tykötarpeet kotisynnytystä varten, jos ei satuttaiskaan ehtimään sairaalaan. Vähän järkytyin kun katselin sen lootan sisältöä, varsinkin aanelosen kokoiset terveyssiteet (tulevat kuulemma tarpeeseen!!) saivat mut melkein shokkiin.. [:D]
Tänään käytiin kätilön tykönä, ja kaikki näyttäis olevan ihan hyvin. Verenpaine oli edelleenkin matalahko, mikä kätilön mielestä oli hyvä juttu. Painoa on tullut taas hemmetisti lisää, ja tällä kertaa mä sainkin minisaarnan herkkujen syömisestä. No okei, olenkin kyllä sortunut syömään vaikka mitä herkkuja tosi paljon viimeaikoina. Ärsyttää vaan, kun tiedän että mies kyttää nyt mun syömisiä sitten koko ajan. Mutta mun ja vauvan parhaaksihan se vain on. Joten antaa toisen sitten kytätä. Kolmen viikon päästä menen taas sinne kätilölle, ja parin viikon päästä pitää kuulemma mennä verikokeisiin ottamaan rauta-arvot.
Tänään on vielä lisää jännää tiedossa, me mennään nimittäin illalla tutustumaan sairaalan synnytysosastoon! Hii! Kiva nähdä minkälaisiin tiloihin sitä päästään ponnistelemaan!
Marianna: No mä en ole varma tuosta sf-mitasta, kun en ehkä kuitenkaan ole tajunnut että mistä mihin se mitta otetaan. Tänään mittasin sen itse, ja tuntuu ihan valtavalta se lukema, se oli nimittäin
33cm! [:o]Mulla on kyllä tuota maharöllöä muutenkin tuossa, joten kai se sitten noin suuri voi olla. En kyllä yhtään oo tietoinen mistään käyristä sun muista, joten mulle tuo mitta ei kyllä sano yhtään mitään. (Paitsi äsken yritin googletella, ja löysin vaan kauhutarinoita liian suurista sf-mitoista...) Kyselin muuten just tänään kätilöltä kun kävin vastaanotolla, että miksi täällä ei mittailla sf-mittaa, ja hän sanoi että he mittaavat sen vain jos on syytä epäillä kasvuhäiriöitä. Eli kai mä voin sitten huokailla helpotuksesta, kun ei se nytkään mittanauhaa esiin kaivellut. :) Sanoi vielä että vauva on kasvanut hyvin. Mutta löysitkös sinä jo sen mittanauhan?
Pranametri ja muutkin suppareista kärsivät: tosi paljon tsemppiä! Mulla ei oo tullu yhtään supparia, jollei niitä alun vatsan kivuttomia jännittymisiä lasketa mukaan. Toivonkin, että en niitä oikeita vielä pitkiin aikoihin kokisi.
Hoopoli: Kiitti H1N1-infosta, ja paljon paranemisia, jos vielä flunssan kourissa kärvistelet! Ja
RK:lle sekä Ninoskalle myös tervehtymisiä!
Eevastiina, tervetuloa mukaan!
hennas: Meillä mies alkoi kanssa jutella ja kysellä, että koskas me tehdään toinen... Mä jouduin vähän toppuuttelemaan, että kunhan nyt saatais tää ensimmäinenkin turvassa maailmaan! [:D] Miehet on hassuja....
Zenna: Voi että, onpas sulla ollut ikävä kokemus lääkärillä! Mutta kuten Amppu sanoikin, seuraavalla kerralla luultavasti kehtaat jo sanoa että "ei kiitos kandeja mua ronkkimaan".
Amppu: oo, mä olen ehkä hiukkasen kateellinen tuosta siivoojasta! Mutta kyllä me kanssa ollaan suunniteltu, että meille palkataan kyllä siivooja jossain vaiheessa, mekin kun myös kovasti tykätään olla siistissä kodissa, mutta ollaan erittäin laiskoja siivoojia. [&o] Tosin täällä uudessa asunnossa mä olen jaksanut vähän enemmän touhuilla, keittiökin kun on ihanan avara ja helppo järjestellä edellisen asunnon keittiöön verrattuna. Siellä en kertakaikkiaan halunnut tehdä yhtään mitään.
Raskausarvista sen verran, että mulle ei ole vielä tullut kuin kaksi pientä punaista pistettä masuun. Ja ne huomattuani on rasvapurkki ollut käytössä entistä useammin! Mä niin toivon, että niitä arpia ei tulis enää lisää, kun siis niistä olen kärsinyt jo nuorempana kun lihoin yhdessä vaiheessa tosi paljon lyhyessä ajassa, ja niistä on ne himmeet valkoiset viirut jäljellä...
Niin, ja välilihan rasvausta olen minäkin suunnitellut. Weledalla ainakin on siihen tarkoitukseen oma tuotteensa:
Synnytykseen valmistautumisljy. Tiedättekö muita vastaavanlaisia tuotteita?
SannaKoo: Voi pöh, minkälainen neuvolalääkäri sulla on ollut!! [:'(] Oikea törppö! Toivottavasti saat tulevaisuudessa jonkin toisen henkilön tämän möhkylän tilalle, mä pidän sulle peukkua. *lohdutushali*
Pakko liittyä joulukeskusteluun vielä: mä myös rrrrakastan joulua, enkä malta odottaa että päästään sitä pikkuperheenä viettämään! Viime vuonna väsäsin itse kaikki laatikot, kun jouduin viettämään joulun täällä Hollannissa, ja ainakin ne reseptit on nyt sitten hyväksi havaitut. Tosin, jos kaikki menee niinkuin ollaan suunniteltu mun äiti tulee meille jouluksi (jee!!!), joten annan mielelläni äidin vääntää kaikki herkut, jos hän vain niin haluaa. [:)] Joulukoristelaatikonkin jätin jo hyllyn päälle niin, että se on sitten joulun lähestyessä helppo ottaa sieltä esille.
Mutta nyt mä lopetan tän, jaksoikohan kukaan tätä ees lukea, kun tuli niin paljon tekstiä...
Tervehdyksin,
Ailime