Tuurilla tulee nykyään yhteensä unipätkistä joku 5-6h unta jos torkun vauva tissillä, yleensä semmonen 3h on yön unisaldo :D Nukun sit joskus tulevaisuudessa, nyt mennään näillä unilla...
Vesirokkoon ei meillä oteta rokotteita, kuten ei nuhaan tai mahatautiinkaan. Sit tietysti vesirokkoon otettava rokote jos sitä ei lapsena saa sairastettua, aikuiselta herkemmin vie hengen.
Mun mielestä jokainen perhe päättäköön itse miten perhevapaansa käyttää, ei ne isät pakolla kotiin jää, se kun ei perheen taloutta mihinkään muuta. Sit äidit töihin, ööö, mihin töihin? Ellei ole paikka odottamassa, niin työttömiä edelleen on enemmän kuin vapaita työpaikkoja, joten ei ihan niin yksiselitteinen juttu... Ja sitten tämä naisten asema työmarkkinoilla? No ei se perhevapaiden pakkojakaminen vanhempien kesken muuta sitä tosiasiaa, että äiti se on raskaana, synnyttää ja mahdollisesti imettää. Voisko olla sit niin, että miehetkin saavat sitten enemmän pätkäsopimusta, jos olis oikeasti pelko siitä, että miehetkin jäisivät enemmän kotiin lapsia hoitamaan? No oishan se sitä tasa-arvoa sitten :D
Mun periaatteisiin kuuluu hoitaa lapset itse, nythän se on mahdollista sinne asti ku nuorin täyttää kolme ja sen jälkeen sitten omakustanteisesti täysin. Haluan tarjota muksuille omia arvoja vastaavaa kasvatusta, hyvää ja laadukasta ruokaa, rutiinit, turvallista arkea... Se ei päiväkodissa toteutuisi kovinkaan isolta osalta, joten meidän menot yms mitoitettu sen mukaan, että mä olen kotona hoitamassa kodin ja lapset, mies käy töissä. Kamala katsella näitä keskusteluja kuin pitäs kaikki 1,5v lähtien saada laadukkaan varhaiskasvatuksen piiriin! V***u jep! Sinne vaan koneiston jatkeeksi ja karsitaan kaikki eriävät mielipiteet alusta asti niin saadaan kuuliaisia kansalaisia

Mikä resurssipula siellä sit onkaan, jos jo nyt päiväkodit pursuaa täynnä, ei ole riittävästi hoitajia jne...
Tuossa semmonen pintaraapaisu :D Pakko sitä lisääntymistä kuitenkin jollain tapaa tukea, nythän syntyvyys on jo negatiivinen, joten perheiden itsemääräämisoikeutta rajaamalla ei varmaan ainakaan saada syntyvyyttä nousuun..