Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle avioliitto lähinnä juridinen sopimus, sekä tietysti samalla yhdistetään yhteisellä sukunimellä. Ite ehdoton olin vain, että yhtäkään äpärälasta en tähän maailmaan saata, et naimisissa oltava ennen lapsia :D Ekalla kierroksella otin miehen nimen, mut sit eron jälkeen mä ja lapset otettiin mun sukunimi takasin. Nyt kun nykyisen kanssa naimisiin mentiin, niin pidettiin mun sukunimi kaikilla. Maistraatissa mentiin salaa naimisiin ja ajateltiin sit ekaa kymppiä vasta juhlia yhdessä :)

Mun etunimet on yhteensä 17 kirjainta ja koska en halunnut luopua omasta sukunimestä otin molenmat eli ööh... 16 kirjainta lisää :) nyt vähän kaduttaa toi nimen raapustaminen, vaik toki etunimi on vaan 8 kirjaiminen, toinen nimi sen 9. Tää on esim koulussa jo aika läppä tää mun nimi ja sen pituus :D :D

Mä oon 3kk jo miettinyt ja mulla on enää 2kk jäljellä aikaa :D iiiiiik. Jännittää hitokseen ne häät.. en haluis olla huomion keskipisteenä

Jemina, tosiaan vaan nautit! Onhan se sun tuleva mieskin valokeilassa ja samoin teidän kaunis tytär ;) voih että, kohta sä(kin) rouvastut, onnea siitä:)<3

Ehkä tuo on vähän sama kuin mitä mulla oli aikanaan. Mies lähti armeijaan pari viikkoa ensitreffien jälkeen. Oltiin ihan umpirakastuneita ja riuduttiin koko puoli vuotta :D ja sitten kun armeija loppui, olinkin ihan yhtäkkiä tosi rikki ja kärsin jotenkin siitä uudesta tilanteesta tosi kovasti. Tuli vaan semmonen käsittämätön ahdistus mitä en ymmärtänyt. Meni se sitten ohi lopulta :)

Et ehkä toi on vähän samaa, et ns elämä muuttuu (vaikkei se niin paljon muutukkaan) ja se jännittää eikä sitä ehkä osaa etukäteen miettiä kunnolla ja jännittää vaan lisää.

Oletko puhunut miehelle miltä tuo nimiasia susta tuntuu? Onhan sulla vielä aikaa päättää, nimihän ilmoitetaan kun kuulutukset haetaan.

Oi voi. Meitin poika sitte vuorostaan kipeenä :(
Yskää ollut muutama päivä ja eilen illalla kuumekki nousi 37.5 aamulla sitte soitin lääkäriin ja lääkärissä kun mitattiin ni kuume oli 38.3.
No korvatulehdushan se siellä ja antibiotit ja kuumetta alentavaa. Jospa tää tästä pikkuhiljaa ohi menis.
Ihan hirveetä vaan kuunnella ku poika yskii nii että meinaa oksennus tulla :(

Nuppu siis nimi pitää tietää jo kun täyttää esteettömyys todistuksen :o siitä olinkin nii yllättynyt.. oon koko pvän taas miettinyt asiaa. Ja soitin jopa maistraattiin kysyäkseni että jos vaihtaisim sen myöhemmin nii onko sillo vielä ilmaista.. ni ei tietystikkää ole.. huah. En kyllä tajua itseänikää että miksi teen tästä näin ison asian?! Oon aina pitänyt itsestään selvänä että otan mieheni nime mutta miksi se ei olekkaan enää selvää :D

Kyl meillä se nimi pistettiin papereihin vasta maistraatissa, et siihen asti oli aikaa miettiä. Tiedä sit onko kirkollisissa jutuissa eri meininki?

No näköjää on.. ja huh tota vauvaa. Ei kelpaa kuin äiti taas... ja oppinu oikein tollei rääky itkemään että saisi tahtonsa läpi..

Juu jemina täälläkin on siis aivan älytön äitin vauva, tänään olin poissa pari tuntia ja ei mitään ongelmaa, samoin tein kun mut näki heti kädet ilmassa ja niin raastavaa itkua et "äiti hylkäsit mut, ettäs kehtaat", sylissä halus vaan istuskella muutaman tunnin sylissä ja halia... Toisaalta tosi ihanaa että lapselleen tärkeä mut toisaalta niin raastavaa kun välillä kukaan muu ei kelpaa ei edes isä...

Juuri noin äippä :D mä pelkään että entä jos tää vaihe jatkuu vielä 3kk päästä kun on ne häät? Miten voidaan viettää hääyö tai lähteä pidennetylle vloppu miehen kaa Häämatkalle....

Kyllä Sannille kelpaa muukin hoitaja mut sillon mun pitää olla kaukana;)! Toivotaan että pääsette miehen kaa nauttimaan toisistanne:) Oli suunnitelmissa et mies olis ottanut muksut hoitaakseen aamulla ja mä oisin nukkunut vielä hetken... p*skanmarjat, Sanni näki että mä olin sängyssä ja alotti sen sydäntä raastavan äppää(äiti) huudon, täällä sitä kahvia liptetään silmät ristissä ja tyttö(t) kattoo tyytyväisenä pontsoo(pikku2)... hitto kun sais tän beben ulos ja mun vireus tason takasin, tämä äippä on väsy o.O noh kohta penskat pihalle jos vaikka sais päikkärit;)

Kysymys kokeneemmille. Sain yllättäen tulospalkkiota töistä, n 300 e. Pitääkö mun nyt sitten ilmoittaa tuo raha kelaan hoitolisän takia? Samoin jos mies tekeekin ylitöitä joku kk ja saa vähän extraa, pitääkö ne joka kerta ilmottaa sinne? Kuulostaa kauheen vaivalloiselta...

Nuppu tosta tulospalkkiosta ilmoittaisin tai siis omista oon ilmoittanut, mut miehen ylitöitä en oo ilmoittanut...

Voithan sä kysästä samalla kun ilmoitat että tulee palkkiota että mitä ovat mieltä miehes satunnaista ylitöistä jos kamalasti mietityttää:)

Takaisin