Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeks että tuun tänne välihuutelemaan..
Meillä 6 hammasta. 2 alhaalla ja 4 ylhäällä. Tuli aikalailla kaikki peräkkäin siinä 9kk täytettyään. Ei oo nyt viimiseen muutamaan kuukauteen tullut yhtään lisää.

Meillä ollaan taas varmaan ainoita joilla ei vielä(kään) kävellä..huoh.. Onko enää ketään muuta täällä??? Epäilen.. :D
Osaa siis periaatteessa kyllä kävellä ja onkin kävellyt jo jonkun aika ilman tukee, mut osaa lähtee vaan sillai et joku sen "lähettää" kävelemään valmiiks seisoma-asennosta. Ei siis osaa itse lähtee omatoimisesti kävelee mistään pöydän/sohvan vierestä. Lattialta ei osaa ollenkaan nousta itse seisoma-asentoon, saatikka lähtee kävelee siitä. Ei vaan jotenkin uskallus riitä lähtee kävelee, mielummin konttaa.. No, ehkäpä sit teini-iässä..ehkä. Jotenki ois vaan niin paljon helpompaa ku osais kävellä. Vois ulkonakin olla enempi kun sais siellä köpötellä menemään..nyt se on vaan sellasta tylsää rattaissa tai maassa istuskelua se ulkona oleminen.

Ja meillä ei edes päästä alas vielä joka paikasta jos siis nousee jotain sohvaa tms. vasten seisomaan niin ei osaa kaikista paikoista vielä itse lasketua edes alas..ja ikää kohta 1v.3kk.. Onko kellään enää näin "alkeellista" vai ollaanko me ainoita jolla junnataan näin alkutekijöissään vielä? :D Sohvan vierestä osaa tulla ilman auttamista alas mut sit tv-tason luota joka on paljon matalampi, ei uskalla laskeutua alas :D Jää siihen kitisee ku ei pääse alas.. Tai jos vaikka nousee seisomaan omaa syöttötuolia vasten niin ei pääse siitäkään laskeutuu itse alas.

Onko kellään enää tällasta vai ollaanko ainoita??

Kimallus, meillä kyullä kiipeillään ja tullaan alas nätisti, seistään ilman tukea ja kävellään ihan pienen tuen kanssa, mutta itsenäisyä kävelyä ei vielä meillä oo. Kaikki ajallaan :) meillä neiti kyllä ottaa askeleen tai pari, mutta on kovin arka tässä asiassa ja sen vuoksi ei varman lähde vielä kunnolla kävelemään :)

Meilläkään kävellä vaan juostaan:p kiivetä osaa mut alastulo ei oikein oo siitä kauniimasta päästä kun tulee pää edellä... edelleen:/

Pojalla on tällä hetkellä 10 hammasta ja 2 hammasta on puskemassa tällä hetkellä ylös.

Ei meilläkään itsenäisesti kävellä. Tukea vasten ja käsistä taluttaen tepsuttaa hienosti, mutta aristelee lähteä itsekseen kävelemään. Toiveissa olisi, että ennen toukokuuta lähtisi kävelemään. :)
Kiivetä osaa hienosti sekä tulla peppu edellä alas. :)

Talvitintti, meinasitko muuten hommata tupla rattaat? (Joo eihän tää tänne kuulu, mut tuli vaan tosta kävelystä mieleen;))

Meillä 4 hammasta, vähän aikaa sitten pukkas noi kaksi ylhäälle ja ei näytä toistaiseksi lisää olevan tulossa.

Täällä on juostu jo yli kaks kk :) nyt harjoitellaan kovasti takaperin menoa :) 8 hammasta (6 tuli kesällä, 2 tammikuussa), ikenet siihen malliin turvoksissa ja puremishalut kohdillaan, että lisää pukkaa hitaasti, mutta varmasti.

Vinkkejä mitä illalla kannattaa antaa ruuaksi, ettei heräis yöllä syömään tissiä? Ennen seiskaa menee puuroo maidolla ja n viideltä päivällinen. Selvästi on yöllä nälkä, koska sama homma vaikka olisin poissa. Menee jo seiskan jälkeen nukkuun ja kasilta pitäis nousta aamulla.

Talvitintti, meinasitko muuten hommata tupla rattaat? (Joo eihän tää tänne kuulu, mut tuli vaan tosta kävelystä mieleen;))

Joo aiotaan hommata. :) En usko että vielä toukokuussa/kesällä jaksais kovin pitkiä matkoja seisomalaudalla seisoskella, etenkin kun poika tykkää kovasti (ainakin vielä) istua rattaissa ja katella ympärilleen. :) Pitäis kohta alkaa metsästämään käteviä tupliksia jotka menis näppärästi kasaan, ei veisi hirveesti tilaa ja mitkä olis mahdollisimman kevyet työntää. :nailbiting:

Mä oon vähän kahdenvaiheilla et hommataanko me tuplat,toisaalta Sanni on syksyllä (kerhot ja eskari juoksut alkaa) et jaksaako se seistä niin pitkään kun tilanne vaatisi... No pitää katsella kesällä tilannetta:)

Muistakaa, että yhtenä vaihtoehtona myös vauva liinaan/reppuun ja taapero rattaisiin ;) Jos ei siis tupliksia haluaisi ostaa.

Juu mulla on kans toi liina et sillä mennään kesä, mietin vaan tota syksyä kun on yhtä juoksua paikasta toiseen... viihtyykö vaavi vielä Kiinassa vielä sillon...

Vai kiinaan se äippä lähettää vauvansa ;)
Me ostettiin emmaljungan tuplat, ootan ihan innoissani että pääsen niitä lykkimään ihanaan kevät ilmaan! :)

Eipä niistä vauvoista etukäteen tiedä, esikoinen tykkäs kovasti liinassa olemisesta kun taas pikku2 ei tykänny yhtään ei liinasta eikä repusta. Kolmonen taas viihtyy ihan hyvin.

Hyvin taas tullu ilmoitukset viesteistä... Pari sivua luettavaa :)

Meillä ei vielä kävellä itse, kädestä pitäen kyllä kävelee ja itse nousee kyllä seisomaan keskellä lattiaa. Osaa kiivetä ja tulla omatoimisesti alas.

Tytsy, varmaan jtn rasvapitoista yöksi, rasvahan pitää nälkää hyvin. Tai sit jtn mikä sulaa heikosti, eli liukenemattomat kuidut, jotka vielä turpoavat mahassa. Meillä yleensä joko turkkilaista tai tavallista maustamatonta jukurttia ja marjoja, keitettyä/paistettua kananmunaa, leipä voilla+kermajuustolla+kasviksilla tai sit ihan puuroa reilulla voisilmällä. Nukkumaan menee ennen kasia ja puol seittemän aamulla yleensä viimeistään heräilee :)

Meille tuli emmaljungan double vikingit tupliksi, ei tulis liinan/manducan kans lenkkeilystä mtn... Mies tekee kuitenkin kahta vuoroa ja en todellakaan jätä lenkkeilemättä :D Edellinen parivaljakko istui välillä pitkät juoksulenkit juoksurattaissa 3- ja 5-vuotiaina, et kyl noillekin tuplille varmasti kilsoja tulee... Keväisin muutenkin teiden sulettua saattaa sata kilsaa viikossa tulla huomaamatta kun talvi tullut himmailtua :P Manducassa ja kantoliinassa sit täytyy kanniskella noi pienemmät kun johonkin luontopoluille tms lähtee koko porukalla :)

Laitan tänne yleisellekin puolelle: miten lopettaa imetys? Kerrasta poikki vai asteittain imetyskertoja vähentäen? Meillä siis toiveissa toinen vauva ja terveyskeskuslääkäri oli sitä mieltä että imetys saattaa voimakkaasti ehkäistä raskautumista, joten sen lopettamista kannattaisi harkita. Vaikka siis imetyskertoja vuorokaudessa vain se kolme... Lisäksi painoa pitää tiputtaa, eikä lääkinnällisiin apukeinoihin yleisesti tartuta ennen kuin yritystä takana 12kk. En siis saanut vielä lääkettä enkä edes sitä ultraa, jota varten lähdin alunperin lääkäriin! Täytyy labrojen jälkeen (jotka nekin vasta 6.3.) vaatia sitä ultraa, ihan naurettavaa touhua!

Takaisin