Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna kokeilen jos kääntäisin sannin meno suuntaan, jos siitä ois apua! Suapa nähä:)
Jemina meidän muksu2lla (kohta 4v) on 3 kummia, mun veli, siskon mies ja mun silloinen paraskaveri (nainen) ja hän jaksoi olla lapsen elämässä mukana 1,5 vuotta kunnes suoraan ilmoitti että ei enää halua olla kummi tai mun kaverikaan... Odotettiin silloin meidän 3 lasta, hän sanoi syyksi ajan puutteen, erinlaisen elämän tilanteen ja sen kun mulla ei oo enää hänelle aikaa (eli ei ollu aikaa enää bilettää ja mennä) vaikka hänelle soittelen useamman kerran viikossa, enkä puhuakseni lapsista ja raskaudesta vaan että mitä hälle kuuluu ja miten hänen (sekavaan) parisuhteeseen kuuluu tai vaan ihan niitä näitä... Ei hän juurikaan kysellyt mitä kummilapselle kuuluu tms:( noh tämä on hänen päätöksensä ja se on ihan ok mun puolesta, ei väkisin! Vaikka kyllähän toi tuntu todella pahalle kun toinen pistää välit poikki mut se oli hänen päätös ja sillä mennään... Ei oo enää kuulunu mitään pitkään aikaan, yhteisen tuttavan mukaan oli käynyt pikaseen naimisissa itseään 20 vuotta vanhemman miehen kanssa, leikkinyt äiti puolta, eronnut ja nykyään opiskelee ja elää sitä villiä sinkku elämää, mitä tuli itsekin harrastettua "ikuisuus" sitten... Hänelle kaikkea parasta toivon ja olishan se kiva jos hän haluais meihin taas tutustua, aika näyttää... voimia siis jemina sinne teidän tilanteeseen, onneksi pikku prinsessalla tuntuu kuitenkin olevan pari kummia ketkä hänestä välittää, oikeasti välittä! Se on kullan arvoista:)

Heti helpotti kun sai avautua :D oon vaan ihan kihissyt raivosta että kuinka voi olla noin välinpitämätön. Tänään poistin hänen nron etten suutuksissa lähetä jotain mitä sitten kadun myöhemmin. Mut musta on silti jotenkin tekopyhää vaivautua edes synttäreille jos ei muutenkaan kiinnosta. Ymmärrän toki että on eri elämäntilanteet mut ei sekää ihan oikeesti ole töissä 24/7.. nooo katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Sääli jos äitiys erottaa meidät. Nimittäi n tätä en vaihtaisi :)

Itse aikanaan jonkinsortin työuupumuksen kokeneena voisin ajatella, että jos sillä kummilla on oikeasti kova stressi työstä ja muusta omassa elämässä, niin sellaisessa olotilassa ei edes tajua mistään muusta, kun paahtaa vaan, kunnes keho sanoo stop. Oikeiden ystävien kanssa jaksaa kumman kauan panostaa yksipuolisestikin tai tulee luonnollisia taukoja elämäntilanteiden takia ja sitten taas kuitenkin "palataan yhteen". Ei piä luovuttaa, olis mun ohje ja ainakin varovaisesti sanoisi, miltä itsestä tuntuu, ehkä toinen ei tajua? En mäkään lapsettomana tajunnut, miten vahvasti kaiken muun edelle tämä lapsi menee tässä kohtaa.

Onko moni saanut jo 1-vuotis rokotteet? Onko tullut oireita ja millasia? Meillä siirtyi ne alkuvuoteen, mutta valmiiksi jännittää millanen reaktio :eek: kun on kuullut paljon sitä, että tulee kipeeksi niistä.

Hansu ei oo vielä saanu, meillä oli muistaakseni 8pv neuvola ja saa sit, samat reaktiot niistä tulee kun aikasemmistakin... Ku eikös ne oo ne tehosteet niin saattaa olla et ei tuu mitään;)

Onnea vuoden täyttäneille! :) Jemina jaksamisia kummin kanssa! Kerro suoraan miltä susta tuntuu ja annat toiselle aikaa sulatella asiaa. Mä kysyin silloin alussa mun kaverilta suoraan, että jaksaako tai onko aikaa/kiinnostusta varmasti kummin hommaan, kun itseä alkoi epäilyttään kerkeekö niiltä omilta kiireiltään olla neidin elämässä mukana.

Meillä neuvola 8.12. ja tuolloin tuikataan vitosen tehoste, MPR jätetään sit keväämmälle. Ikinä en ole antanut laittaa kahta rokotetta samalla kerralla, mahdolliset vakavatkin reaktiot saadaan sitten rajattua tiettyyn rokotteeseen ja helpompi päättää sitten jatkorokottamisesta.

Hansu meille tuikattiin tänään kaksi rokotusta. Ja myöhemmin haetaan vielä yksi puuttuva rokote. Tuun kertomaan myöhemmin tuliko reaktioita.

Niin ja Äippä, kaksi on tehosteita, mutta MPR on nyt ekaa kertaa annettava. MPR ei kuulemma anna nyt oireita, vaan siitä saattaa tulla 5-12pv kuluttua, jotain punaista ihottumaa ja lievää kuumetta, näin minulle tänään neuvolassa sanottiin.

Ja vielä Jemina tsemppiä sinne ja toivottavasti kummi ja lapsi saisivat hyvät välit edes myöhemmin. Kerro ihmeessä kummille miltä sinusta tuntuu.

Niin ja Äippä, kaksi on tehosteita, mutta MPR on nyt ekaa kertaa annettava. MPR ei kuulemma anna nyt oireita, vaan siitä saattaa tulla 5-12pv kuluttua, jotain punaista ihottumaa ja lievää kuumetta, näin minulle tänään neuvolassa sanottiin.

Hihii viides lapsi tulossa ja tässäkin asiassa opin jotain uutta:D kiitti äitylix4! Meillä ei enää 1-v rokotteet oo juurikaan mitään tehny, pientä kitinää vaan....

Onnea synttärisankareille! Isoja jo nämä meidän pienet..
Jemina, voimia kummin kanssa. Meillä ei kummit hirveästi ole mukana lasten elämässä. Pari kertaa vuodessa näkevät lapsia. Poikkeuksena minun sisko ja veli joita näkevät useammin. Pojan toinen kummipariskunta eivät ole käyneet ristiäisten jälkeen vaikka asutaan kuitenkin samalla paikkakunnalla.. toisilla ei kummius näemmä merkitse mitään, mutta itse en jaksa siitä stressata.

Siis mähän olen soittanut ja sanonut että haluaisin että olisi enemmä tekemisissä niin tähän totesi että 'mun pitää nyt mennä' ja vielä tosiaan koitin että me voidaa mennä hänen luo jos hän ei ehdi tänne! Niin ei. Eli tietää kyllä miltä musta tuntuu... Kiitos kaikille kommenteista! Auttaa kummasti olotilaa :)

Meillä oltiin kipeenä rokotusten jäljiltä yli 2 viikkoo, välissä oli muutama hyvä päivä. Kuume 2 kertaa 39. Eka vkl oli vielä suht ok kuumeesta huolimatta, mut MPR vissiin toi muitakin kipuja ja mahakin oli kipeänä taas pitkästä aikaa öisin :/ Ja kun siihen lisää vielä hampaidentulosärkyä, niin vähän on väsynyt mamma täällä. Nyt takana 2 normaalia hyvää yötä, olo kummasti parempi!

Tytsy jaiks, kuulostaapa kurjalta. :sad001 Toivottavasti teillä yöt paranee niin saisi äitikin levättyä. Tsemppiä!

Toivottavasti teillä on Tytsy nyt sairastelut kunnolla ohi!

Meillä pienin muutti lastenhuoneeseen nukkumaan ja ensimmäistä kertaa vuoteen voitiin miehen kans hengailla kunnolla olohuoneessa. Viimeiset puoli vuotta on kökötetty joka ilta miehen levyhuoneessa, eikä oo ees telkkua voitu kunnolla kattoa, ettei herätetä vauvaa... Nyt on olkkarissa "vaan" meidän sänky ja mää oon niin jännitystäpinöissään, etten osaa ees nukkua :D On nämä muutokset aina hankalia...äitille :'D

Me otettiin viime yönä sannilta yö tuti pois ja voi juma mikä yö, yhtä huutoa:/ pakkohan tääkin on loppuun viiä kun kerran aloitettiin, mut huoh kun väsyttää:/ jospa oppis tutittomaks nopsaan!

Takaisin