• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voih apua!!!! Iski tajuntaan, tammikuussa pitää meidän vauva ilmoittaa esikouluun:,( voih apua, tyhjän pesän syndroomaa pukkaa:D
Entä jos mä en halua että se on jo noin iso? Entä jos mä haluan että se (tai siis nää kaikki) pysyy aina mun pikkusina? Miksi nää kasvaa näin nopeasti? Kaiho ja alakulo iski... Sori:p

Äippä tsemppiä tutittomuuteen! Toivottavasti pääsisitte mahdollisimman vähällä. :)

Kiitos kannustuksesta, taas vaan on poika kuumeessa :( kolmas kerta kuukauden sisään. Tällä kertaa ilmeisesti hampaat. Tai toivon, ettei ole flunssa tulossa. Synttärijuhlatkin meni äidin sylissä lepäillessä melkein kokonaan :( Raasu.

Mä taas odotan, että poika kasvaa, on niin mielenkiintoista seurata millainen tyyppi tuosta kehkeytyy :) En oo oikein vauvaihminen, niinku jotku muutkaan täällä ei. Vaikka olishan se toinen vauva ihana... ;)

Meillä lähtis toka jo eskariin syksyllä... Kauhulla odotan mitä se tuo tullessaan, esikoisen eskari vesitti melko hyvin siihenastisen kasvatuksen :( Ihanaahan se tosiaan on kun muksut kasvavat ja oppivat uutta, yhdessä touhuaminenkin on hieman mielekkäämpää! Ikävin puoli on just tuo, että ulkopuoliset vaikuttavat elämään yhä enemmän ja ennen itsestäänselvät asiat eivät enää sellaisia olekaan...

Vuosi on onneksi mennyt todella nopeasti! Mulle vauvavuosi ei ole ikinä ollut mtn nautintoa ja sen vaan lusii läpi :D Pakkohan se on vaan läpi käydä, kun siinä sitä luodaan pohja koko tulevaisuudelle :)

Mulla on aika ristiriitaset fiilikset ton vauva-ajan suhteen. Vastasyntynyt on ihana, se tuoksu ja tuhina ja kun toinen on niin pieni, että lumoutuu vaikka useammaks tunniksi vain kattelemaan tuhisevaa kääröä. Mutta mä inhoan sitä aikaa kun ei ole vielä minkäänlaista rytmiä ja yöheräilyt + perus mahavaivat mitä yleensä ilmenee ensimmäisten kuukausien aikana. On niin väsynyt ja turhautunut olo jos ei kunnolla pysty helpottamaan pienen oloa. Mä aloin nauttimaan oikeasti kunnolla vasta silloin, kun pikkuhiljaa alkoi rytmiä löytyä, kun alkoi väsymys väistymään. Mutta silti tuota vauva-aikaa ei vaihtaisi mihinkään. ❤️

Nykyään nautin täysillä kun pojalla alkaa oma luonne tulla esille, ja ymmärrystä on jonkin verran puolin ja toisin. Sekä voi leikkiä toisen kanssa ja ottaa arjen askareisiin mukaan. :) Haluaisin pitää pojan ikuisesti yhtä pienenä kuin nyt on, vaikka tiedän ettei se mahdollista ole :( Raastavaa kun kasvaa niin nopeasti...

Tytsy toivottavasti ei pikkuiselle flunssa iske ja toivottavasti kuume menee nopeasti ohi.

Äippä kasvaahan nuo liian nopeaa isoiksi. Toivottavasti teillä lähtee eskari syksyllä mukavasti käyntiin :)

Äitylix4 toivotaan... Mietityttää vaan se kun tyttö on niin ujo, herkkä ja hitaasti lämpenevä... Noh jospa se tulis siellä kuorestaan ulos enempi! Äitiä jännää tämäkin enempi ku tyttöä:p
Mä kyl tykkään vauva ajastakin, raskaus ajasta en niinkään :D
Toka yö ilman tuttia ja herättiin "vaan" 3 kertaa, edistystä ;)

Äippä, meidän esikoisen eskarissa oli yks todella ujo tyttö, itki joka aamu ja äitinsä oli ekat viikot mukana. Sitten kun alkujännityksestä oli päässyt, sujui eskari ihan mallikkaasti ja sai paljon kavereita :) Kyllä ne ujoimmatkin otetaan mukaan porukkaan, jos on osaava lto! Eiköhän se ihan hyvin suju kuitenkin.

Oih kiitos warheart, huojensi mieltä:) tytöt on kyl käynyt kerhossa yksin ja siellä on kyl sujunut ihan kivasti... Tälleen koulukiusattuna ajattelee vaan et joutuu silmätikuksi tms mut jospa se tosiaan tulis ulos kuorestaan ja kaikki menis eskarissakin hyvin:) Omat kokemukset vaan kummittelee tajunnassa...

Mä tykkään kanssa vauva ajasta. Ei ole häirinnyt, ettei ole rytmiä ja joutuu valvomaan enemmän. Ehkä kuitenkin vaikutusta sillä että on ollut kaikki helppoja vauvoja. Vois olla erilainen mielipide, jos joutuis paljon valvomaan tai olisi jatkuvasti itkuinen.

Äippä, tuo kans itseä pelotta, että lapsia aletaan kiusaamaan, vaikka eivät ujoja olekaan. Esikoista ollaan jo koulussa jätetty leikeistä pois ja puhuttu ilkeästi, mut sen siitä saa kun muuttaa paskalle alueelle :( Ollaan yritetty muistuttaa, et ei tytössä mtn vikaa ole, vaan se vika on aina kiusaajassa... Paljon se on kiinni siitä, että milaisia vanhempia on ryhmäläisillä ja kuinka ovat kiinnostuneita puuttumaan asioihin, jos jostain syystä ilmenisi kiusaamista. Eskari onneksi on vielä melko leikinomaista oppimista ja ei paljoa eroa kerhosta/päiväkodista :)

Meillä ei ole ollut raskasta kuin esikoisen vauva-aika, moniallergisen refluksivauvan kanssa eläminen ilman unta oli melko perseestä... Toka nukkui täysiä öitä 2kk ikäisestä ja edelleen menee illalla nukkumaan ja herää aamulla tyytyväisenä :D Tämä kolmas nukkui kans kunnolla lähes vastasyntyneestä ja rytmi oli alusta asti, mutta nyt sitten nelisen kuukautta mennyt huonommilla unilla. En tiedä mikä siitä vauva-ajasta edes tekee sitten niin raivostuttavaa, ehkä se vauvan avuttomuus ja luonteettomuus? Vaikka onhan jokainen vauva erilainen ja omiansa tietysti rakastaa :)

Tänään oli tytön 1v neuvola :) Kasvaa ja kehittyy hyvin. MPR-rokote tökättiinkin jo nyt, koska oli viitosrokote loppunut kokonaan. Kuun lopussa voidaan sitten käydä tökkäämässä seuraava piikki. Kaikki ohjeet mitä tuli, onkin meillä jo käytössä, eli säännöllinen ruokarytmi, monipuolinen ruokavalio, pottatreenit, sama ruoka koko porukalle jne... Seuraava neuvola sitten virallisesti 1,5v iässä. Tuolloin meidän neitokaisesta on tullut jo isosisko o.O

Tälleen useamman äitinä nää neuvolat on vähän vanhan toistoa, mut kiva kuulla miten kasvaa tms... Ajatella kun Sanni on 1.5 v siitä on just tulossa isosisko ja esikko täyttämässä 6-v, omg:p

Takaisin