Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon kanssa viimeisen päälle jouluihminen, mutta siitä aika tarkka, että joulukoristeita pistetään vasta joulukuussa, aikaisintaan marraskuun lopulla. Kuusi jos on niin ihan vasta ennen joulua. Selkeästi jouluiset valot vasta ehdottomasti joulukuussa. Joululauluja olen salaa kuunnellut jo marraskuussa ja glögiä&pipareita syönyt, mutta muut jouluruoat kuuluu ehdottomasti vain jouluun. Kaneli&sokeri riisipuurossa ja kinkussa ei ole jouluna hohtoa, jos niitä koko ajan syö. Näin meillä. Nyt olen fiilistellyt miettimällä joululahjoja ja askartelemalla kortteja sekä miettimällä pikkujouluja ja myyjäisiä, joita olen mukana järjestämässä.

Kuusiasia on muutenkin tänä vuonna nyt ollut mietinnässä... Miten tuon ikiliikkujan kanssa uskaltaa mitään kuusta pistää? Onko pakko ostaa muovikuusi vaikka ne niin mauttomia onkin? Senkin kanssa pitäisi tarkkaan miettiä, ettei pääse kaatumaan...

Hahaha :D En siis pistä kanelia ja sokeria kinkkuun! Vaan siis riisipuuro maustettuna ja kinkku on vaan joulun juttuja.

Air hahaa, mahtais olla maku elämys, kinkku kaneli-sokeri hunnulla:p
Mulle iskenyt aivan jörkky joulu fiilis, meillä ei kyl vielä kuusta oo mut tommoisia pieniä havupuska istutuksia on on keittiössä ja olkkarissa! Oikea kuusi kyl meille tulee, pitää vaan kattoa että ei tyttö revi sitä päälleen;) me ollaan tä joulu meidän sukujen kaa mökillä joten kotona ei varsinaista joulua olla joten nyt fiilistellään;) kun on tota luntakin:D

Metsäläinen sitä vaan uutta pullaa uuniin jos siltä tunnustaa;) jotenkin taas tuntuu et raskaana olevia naisia ja vauvoja on joka puolella! Mistä ne aina ilmestyy kun itsekin siinä samassa tilassa:p

Meillä pienet muovikuuset led-valoin. Tuovat mukavaa piristystä pimeään :) Mulle joulu on ennen kaikkea talven ja pimeyden juhla, johon saa valoa sitten kynttilöin ja koristein. Kinkkua syödään vaan jouluna, ei ihan perse kestä ostaa useampaa kun melkeen satasta on nuo pienimmätkin luomukinkut :D

Tänne myös kova joulufiilis iskeny! :greet008 Oon jo miettinyt pääni puhki mitä kaikkea joulukoristeita ostan kaupoista. :p Meille luultavasti tekokuusi tulee, oikean kuusen haluan sitten kunhan poika ja tuleva kevätvauva ovat isompia. Valkoinen tekokuusi jostain syystä houkuttelee enemmän kuin perus vihreä, mies onneksi lupasi että joku päivä käy sellaisen hakemassa jos välttämättä haluan. :) Siihen sitten kuusenkoristeita niin hyvä on! :santa

Mä olisin ostanut mustan kuusen, mut tyydyin sit tuohon valkoiseen ja mustiin koristeisiin :D Meillä keskimmäinen muksuista halusi vihreän kuusen, esikoinen halusi myös valkoisen. Mä edelleen haaveilen omasta talosta ja pihakuusesta, jonka voisi sitten koristella syksyn hämärtyessä <3

Jemina on hyvissä ajoin liikenteessä joulun suhteen. ihanaa! :D Joku täällä oli viime vuonnakin muistaakseni hyvissä ajoin joulutunnelmissa kuusineen kaikkineen. olitko se viimw vuonnakin sinä Jemina?

Kääks. me käytiin eilen kattoon tuttavaperheen kaksosia.. siis ihan pikkuvauvoja. eipä ehkä vähän iskeny vauvakuume!!! voi ei!
Joo taisin olla minä :D tää nyt vaan lähti vähän lapasesta.. ei mulla ikinä aitoa kuusta ole ollu marraskuun alussa. Ei oo varmaan neulasiakaan jouluaattona :D mutta on tää huumaava tuoksu ♡ ja oli tosi herkullista kinkkua. Varmaan huomenna koristellaan kuusi :)

Oon kans jouluihminen mutta mä kans pihtailen joulukoristeitten ja valojen kans vähintään marraskuun puoleen väliin :)

Jaa-a... pitää varmaan jossain kohtaa varovasti tiedustella mitä se isäntä uusista perheenjäsenistä tuumais kun aiempi puhe vähän ollu että yksi piisais. mutta itesta alkanu tuntuun että olis mukava jos pojalla olis sisarus ettei ihan yksin olis isossa maailmassa. noo... katellaan

Täällä kans yksi jouluintoilija. Verhot laitan marraskuussa, mutta kaikki muu ilmaantuu sitten joulukuun alussa. Muovikuusi n. viikkoa ennen joulua. Oikeaa kuusta ei voida laittaa kun esikoinen allerginen :-( Jouluruoka syödään pikku-jouluissa ja sitten aattona.. nam.. onneksi joulu on kohta niin pääsee herkuttelemaan!
Saitko air4m yösyötöt lopetettua?

1. Ekana jouluna (neiti 11kk) kasvoille ja käsiin tuli kunnolla ihottumaa. Sen jälkeen ei olla laitettu sisälle kuusta, mutta molemmissa mummuloissa on kuuset. Ei tarvitse kauaa olla kylässä kun neiti menee tukkoon ja alkaa räkä valua..

Kyllä saatiin! Kiitos kysymästä, Äityli! Menikin yllättävän helposti. Siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan ja samalla jätin yötissittelyt. Ekana kahtena yönä heräsi pari kertaa itkemään ja kävimme miehen kanssa vuoroon rauhoittelemassa takaisin uneen. Miehelle riitti, että kävi ovella kääntymässä tai vähän silitteli, mä sain hytkyttää 30-60min, että nukahti. Kyllä se maidon haju selkeästi vaikutti. Kolmantena yönä (viikonloppuna) sovittiin, että mies hoitaa koko yön ja poika heräsi vasta aamulla kuuden aikaan! Me sen sijaan herättiin ihmettelemään pojan nukkumista neljän aikaan :D Sen jälkeen herännyt kerran yössä ja mies käynyt vähän silittelemässä. Hyvin kivuttomasti siis mennyt tähän asti. Aah, että on ollut ihanaa nukkua!!!

Air hienoa että teillä on mennyt noin hyvin yö syöttöjen suhteen:) meillä otettiin aika kiitettävästi takapakkia ton räkätaudin/hampaiden tulon kanssa mut jospa sannikin nukkuis ja olis tutiton ja pulloton toukokuuhun mennessä;)

Air4m kuullostaapa helpolta! Täälläkin hieman suunnitteilla, että jätettäis yötissi pois kunhan selvitään flunssasta ja hampaiden tulossa. Ylös pukkaa kerralla 4 hammasta niin pari yötä on nyt ollut aivan katastrofeja. Sit tosiaan flunssa siihen päälle niin alkaa olemaan melko äkänen pikkuherra.

Äityli86 pikaista paranemista täältäkin:) me just kotiuduttiin influenssa piikältä, piru kun on käsi kipeenä o.O noh kohta juoksemaan 2 isompaa kerhoon, onhan taas päivä :D luntakin tullu ihan älyttömästi, ihanaa[emoji173]️

Onko teillä tullut ummetusta siinä vaiheessa, kun ruokaa alkaa menemään enemmän? Onko se helpottanut itsellään? Täälläkin huudettiin kakkaa tuossa pari päivää ja kovalla on ollut kohta pari viikkoa vähän väliä, mut nyt on ruokamäärätkin noussut aika paljon.

Ei oo umpeen menneet mut toi kakka on menny kovemmaksi... Nyt toi enempi tavan maito (tai sit hampaat) pistänyt maksun löysemmäks:/

Meillä myös ummetusta, mut ei kyl huuda onneks mahaansa. Kakka lähtee kulkemaan luumusoseella meillä. Annan syödä koko purkillisen välipalaks jos vaan haluaa. :)

Takaisin