Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on seinässä semmonen ikean lokerikko missä pitäisi lelukorien olla päivän päätteeksi mut harvoin ne sinne asti yltää nii oon ajatellu et siitä tekis nukkekodin, ostais vaan nukke kodinkalusteet ja jos/kun ei enää se kiinnosta niin pakkaa vaan ne kalusteet pois... Siinä olis sit tolle 6 vuotiaalle, mut sit noi 3? En tiiä, piru kun on vaikeeta! Varmaan jotain kotileikkeihin... Kun niitä noi tykkää leikkiä... Tai sit tosiaan jotain pelejä, kirjoja tms... Toisaalta ei huvittas ostaa mitään leluja kun niitä kuitenkin tulee älyttömän paljon!!!!!

Jemina, onnea pienelle uudesta opitusta taidosta. :)

Meillä ei onneksi kellojen siirtäminen vaikuttanut mitenkään, herää normaalisti 9.30 - 10.30

Hmm 1wee lahja on vielä ihan kysymysmerkkinä. Miehen tuntien veikkaan, että käy ostamassa jotain (turhankin) suurta ja näyttävää... Jos on pojan kanssa kahdestaan lähtenyt kaupoille, ovat tulleet kotiin mukanaan mm. pieni pallomeri sekä sähkökäyttöinen mönkijä, äiti on sitten "nalkuttanut". :p

Täällä myös vähän lunta maassa, jee! :)

Mä odotan todella, että kasvaisi noi isommat vielä vähäsen, niin pääsis kesälläkin pitkille pyöräretkille ja talvella tietty jaksaisivat luistella ja hiihtää kauemmin kuin vartin :D Pelit on kans mukavaa ajanvietettä silloin kun pennut jaksavat keskittyä..

Kimble on meidän perheen lemppari! Sitä tykkää noi pelata;) mä tykkään scrabblesta mut ei sitä noiden kaa voi pelata, vielä... Miehen kaa tulee pelattua muutaman kerran kk;) tykkään!

Niin kellojen siirto... Ei näin normaaliaikaan siirtyessä pahemmin vaikuta, miehellä alkoi aamuvuoroviikko sopivasti ja viiden herätykset. Pienin heräsi maanantaina joskus viiden jälkeen, eilen kuuden aikaan ja tänään normaalisti puol seiskan aikaan :) Keväällä se helvetti sit on taas irti, yleensä menee rytmi 2-3h päin persettä ja mulle iskee useamman päivän migreeni. Voitais kyllä luopua tuosta raivostuttavasta ha täysin hyödyttömästä tavasta. Paitsi saadaanhan sillä heikkosydämisiä karsittua keväisin sydänjohtausten myötä, heh heh...

Meillä kans kipale lemppari! Kohta ei näe nopan silmälukua kun se muovikupu kulunut ihan naarmuille :D Miehen kans pelaillaan lähinnä tietopeli, mut löytyy tuolta pelihyllystä muutakin. Boggle on mukava ja tietty perinteiset othello ja shakki :)

Meilläkin noita pelejä älytön määrä, "aikuisten" pelejä taitaa olla suurin osa, mut onneksi noi kasvaa niin pääsee niidenkin kaa pelaamaan noita mihin tarvii vähän enempi älliä;) pelit on kyl hauskaa yhteistä tekemistä... Suosittelen kaikille;) haballa on ihan perheen pienimmillekin kivoja ja helppoja pelejä, vinkvink ;)

Meillä poikien suosikkipeli on afrikan tähti ja angry birds uno. Miehen kanssa tykätään pelata mexican train- peliä.
Joululahjat on iso kysymysmerkki, pienin ei onneksi mitään vielä ymmärrä :)
Jotain pientä ostetaan, isommat pojat saa esittää toiveen, muuten ostetaan pääosin jotain tarpeellista.
Tänä vuonna tullaan joulu viettämään pohjoisessa, Muonion lähellä, siskon luona. Muuten ihanaa mutta ajomatka sinne hirvittää...

Me vietettiin jo synttärit, yhteissynttärit siis. Virallisestihan 1vee tulee mittariin 17.pvä. lahjaksi tuli muutama pehmolelu, vauvanukke, vaatteita, kirjoja, brion palikoita, duploja, palapelejä... autoistahan toi neiti tykkää kovasti, veli opettaa :D

Mun mielestä tää yksi vee on hankala ikä, kun lapsi ei selkeesti vielä osoita kiinnostusta johonkin tiettyyn. Mut joo... hirvee läjä taas krääsää tuli viikonloppuna :D

Muoks! Isoveli sai lahjaksi lullabrites pehmolelu/yövalon. Oli aika liikkis kun poika herkistyi niistä unilauluista.

Meilläkään ei oo kävelytuolia... ei oo ollut tarvetta. Taaperokärryllä on lähdetty kruisailee heti kun vaan on opittu seisomaan :)

WopWop tsemppiä tulevaan tilanteeseen! Onko sulla kavereita tai perheenjäseniä ketkä vois auttaa? Tai vastaavasti jos joku miehen puolelta voisi auttaa teitä? Muuttorumba on aika veemäistä jos ei tarpeeks apukäsiä ole, toivottavasti saatte apua jostain!

No siis äitillä on sairaslomaa ni pääsee onneks tulemaan tänne vähän auttamaan. Ja sitte yritän jos tuo sisko pääsis tulemaan... saa ny nähä miten sen työvuorot menee.. muuten ei hirveemmin kavereita täällä päin oo ku kaikki asuu tuolla pkseudulla.. ääh. Kyllä tää tästä!! :) kiitos tsempeistä!

Ollaanko me jotenkin outoja, kun vähän puhuttiin, et tarviiko meidän itse pojalle mitään ostaa, kun sukulaiset kuitenkin ostaa vaikka ja mitä? Jotain käytännöllistä olis kiva saada ja leluissa pitkäikäistä.

Mutta mitä ihmettä vajaa 2 vee kummitytölle?

Tytsy, eikai siinä mitään outoa ole, jokainen perhe toimii omalla tavallaan. :) Mun kummipoika täyttää tällä viikolla 2v ja kriiseilen mitä ihmettä ostaisin hänelle synttärilahjaksi. :nailbiting:

Takaisin