Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wopwop onnea uuteen kotiin! Voimia ja pikaista paranemista sairastelijoille.

Täällä saatiin 4v synttärit juhlittua :-) Harmi vaan kun useampi vieras tuli flunssasena niin tietää, että parin päivän päästä täälläkin valuu taas räkä..

Onnea wopwop uuteen kotiin! :) Ja paljon paranemisvoimia sairastupiin! Kannattaa muuten antibioottikuurien yhteyteen pyytää Precosa-resepti (tai sit ostaa ilman reseptiä, en muista saako siitä Kela-korvausta), meillä on toiminut tolla pienemmällä ihan mahtavasti antibioottiripulin ehkäisijänä!

Poodle pitääpä pistää toi precosa korvan taa, tuskin tässä (siis ainakaan meillä) on tarvetta antibioottiin, onneksi (kopkop) ! On vaan niin pirun sitkee räkätauti et ei tosikaan:( mulla ei tässä oikein mitään muuta kun älytön yskä ja nenä ajoittain tukossa, Sannilla nenä vuotaa ja köhii, nukkuu yöt kyl todella hyvin (kopkop), ruoka ei oikein maistu mut se nyt saattaa johtua noista hampaiden aluista, juo kyl! Muksu3 alkaa olla terveiden kirjoissa (1,5 viikkoa siihen meni:o) ja muksut 1&2 vasta aloittelee miehen kanssa... Huoh! Pitkä on nakki:(

Mä ostin viime viikolla tuota Precosaa. Esikoiselle aloitettiin tänään uus antibioottikuuri :( ja nyt sit Elisalleki annan tuota precosaa. Ainakaan ei viime viikkoisesta menny vatsa sekaisin Alisalla

Minähän kyll yötä vasten annan muutenki maidon joukossa maitohappobakteerit

Minä syötän kaikille kolmelle lapsukaiselle maitohappobakteereja. Eikä kyllä ikinä oo ollu antibioottiripulia, eikä muutenkaan mitään mahatauteja. Tiedä sitten onko nuo maitohappibakteerit auttaneet vai mikä..

Pikaista paranemista kaikille sairastelijoille!

WopWop onnea uuteen kotiin! :) En muista olinko jo onnitellut... :p

Meillä menee kans tällä hetkellä maitohappobakteerit kaikille paitsi miehelle (se ei koskaan muista napsia mitää ylimääräistä ja lukuisten yritysten jälkeen oon vaan lakannut tuputtamasta :D ). Toivottavasti Äippä vältytte kuureilta, nyt on vissiin ollu paljon liikkeellä sitkeää flunssaa :(

Jaiks, poika kiipesi tänään ensimmäistä kertaa yhdessä silmänräpäyksessä tuolille! Hetkeksi kun käänsi selän, niin hetken päästä istua naureskeli tuolin päällä. Pitäis silmät olla selässäkin. :nailbiting:

Muistaakseni siitä on melkein kuukausi kun kerroin, että poikaa vaivasi paha ummetus. Ulosteen muoto ei ole vieläkään muuttunut, kakkaa yleensä yön aikana, ja vaipassa on muutamia hyvin pieniä ja kovia kikkareita. Kipuhuutoa-/itkua ei onneksi ole enää ollu. Nestettä oon lisännyt ruokiin, luumua olen antanut sekä mallasuutetta, mutta ei auta. Oisko vielä jotain mitä voisi kokeilla? En hirveän huolissani ole ollut juurikin sen takia kun huutoa/itkua ei ole ollut, mutta onko pidemmän päälle hyvä että ulosteesta huomaa, ettei kakka vieläkään normaalia ole? Kannattaisiko neuvolaan soittaa ja kysyä? Välillä koittaa pinnistää naama punaisena ja ähkii, mutta mitään ei tule, tai hyvällä tuurilla muutama kova kikkare. Mutta ei enää pinnistämisen yhteydessä huuda.

Maitohappobakteerit tuli mieleen et niitä voisit kokeilla? Tai kun näät et kakattaa niin potalle? Siihen olis helpompi tehä kun vaippaan... Mut kannattaa soitella neuvolaan jos niillä olis esim joku lääke mikä tois pidempi aikasen helpotuksen! Tai sit se on vaan sen pikkusen mahan tapa toimia, tolla meidän esikolla on edelleen kiinteitä (ei enää kovia mut sitä oli alle vuoden iässä) papanoita...
Ja tohon kiipeilyyn, onneksi ei olla vielä sitä tajuttu! Sehän tästä vielä puuttuis;)

Oliko/onko kellääm teillä kävelytyolia? Koetteko että olisi hyödyllinen? :) (ainakin vie tilaa ja vaatii tilaa :D )

Vesipitoisia kasviksia raasteina? Sais nestettä menemään enemmän ja kasviksissa kuituja :)

Kävelytuoleja ei fysioterapeutit missään tapauksessa suosittele ja en kyllä itsekään keksi mitä moisella vempeleellä tekee :)

Jemina meillä on, varmaan pari kertaa viikossa neiti sillä kurvailee. Se on ollu siitä hyvä että jos kiukuttaa, niin siinä tykkää olla. Ja esim nyt kun kiipeilee joka paikkaan, niin laittaa siihen, niin pystyy käymään rauhassa vessassa ettei tarvii pelätä että toinen kaatuu tms. Tuo on kavereilta saatu, uutena en ois ostanu. Ja kaverin lapsi ainakin kävelee ja juoksee normaalisti vaikka jotkut maalaileekin kauhukuvia seinille ko laitteessa :D

No ne selkävaivat voi ilmetä vasta aikuisena. Ihan työtään ne fyssarit tekevät ja eivät siitä saa rahaa, että turhaan mustamaalaisivat sittereitä, hyppykiikkuja, kävelytuoleja yms :D

Veikkaan että suurinosa suomalaisista ei kävelis jos nää kaikki olis kiellettyjä, mutta tietysti jos niissä koko ajan lasta pitäisi niin sit ilmenisikin ongelmia. Mutta jos maalaisjärkeä käyttää ja pitää lasta sillon tällön näissä vekottimissa, niin en usko että niistä on mitään haittaa, mutta tuskinpa mitään hyötyäkään. Tää on taas näitä asioita mistä ollaan sataa eri mieltä, niinkuin esim. imetys/perhepeti/potalle opettaminen/istuttaminen yms :) Mutta ite oon sitä mieltä, että en oo saanu tuolla käytöllä tyttäreni selkää pilattua!

Kyllä, nämä on justiin niitä mielipideasioita :) Eihän se periaatteessa mun persettä kaivele, vaikka joku nukuttais lastaan kävelytuolissa, mutta moni kun ei edes tiedä, että voisi vempeleestä jtn haittaa olla... Ja mulla siis on paska selkä, yliliikkuvat nivelet, eri mittaiset jalat, että jotain kokemusta on jatkuvista kivuista ja asentohoidosta, ei siksikään kiinnosta mikään, jolla voi aiheuttaa pitkäaikaista haittaa.

Meillä on kävely tuoli, kyseinen laitos on siis meillä ollu käytössä esikosta lähtien. On oikeastaan vaan sillon käytössä kun siivoan niin Sanni saa teputtaa mun perässä:D on tykätty ja varmaan on käytössä seuraavallakin jos se siinä tykkää olla...

Joo, eiköhän lyhytaikainen sillottainen käyttö ole ihan ok.

Takaisin