Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on kävelytuoli, mutta en osaa sanoa onko siitä ollut hyötyä vai ei. Aika vähän poikaa siinä pidetään, viihtyy maximissaan 5min ja ei päivittäin käytetä. Nykyään poika tykkää enempi työnnellä kävelytuolia ja kävellä sen kanssa. :)

Lattareissa vauvat käyttää aika paljonkin noita kävelytuoleja, ja luulen kyllä että suomessa on paljon enemmän selkävaivaisia kun siellä.

Meilläkin on kävelytuoli. Mutta harvemmin tuo poika siinä on. Joskus haluaa mennä sillä mutta menee joku 5min kerrallaan! :)

Nyt tulee vähän omanapailua. Musta tuntuu siltä että nyt on niin paljon tehävää ja en saa mitään aikaseks. Huoh. Ens viikolla miehen polvilekkaus ja sen jälkee kaks viikkoa pitää olla makuu asennossa ja jalka ylhäällä. No ei siinä mitään mutta ku pitäs pakata nää tavarat ja roudaa loppu kuusta uutee kämppään, joudun käymään kaupassa kävellen koska en omista ajokorttia,hoidan pojan yksin,plus ruuat, siivoukset yms. Äääääh. Miten mä tuun jaksamaan!? Tosta pakkaamisesta ei tosiaan tuu mitään ku tuo poitsu pyörii jaloissa... Ei yhtää huonompaa saumaa toi leikkaus tuu... ehkä mä joteni selviin...

WopWop tsemppiä tulevaan tilanteeseen! Onko sulla kavereita tai perheenjäseniä ketkä vois auttaa? Tai vastaavasti jos joku miehen puolelta voisi auttaa teitä? Muuttorumba on aika veemäistä jos ei tarpeeks apukäsiä ole, toivottavasti saatte apua jostain!

Wop tsempit miehelle leikkaukseen, ja sulle varsinkin kun aika homman joudut tekemään! Voimia❤️ Toivottavasti saisit jostain apua!

Meillä oli esikoisella kävelytuoli lähinnä semmoisessa "kun se on pakko johonkin vähäksi aikaa pistää"-käytössä. Toimi silloin ihan hyvin :) Tää kuopus sitten lähtökohtaisesti inhoskin koko kapistusta niin myytiin pois tilaa viemästä. Jos jotain pitää saada tehtyä niin ipana istuu sit syöttötuolissa ja syö muroja :D

Sen on oppinu (teoriassa, käytännössä olen tosi huono), et apua kannattaa aina pyytää, kun tuntuu että ei jaksa. Ja silleen konkreettisesti, tyyliin voisitko tulla ti kahdeks tunniks jeesiin siinä ja tässä. Usein apua saa, kun se on antajalle selkeää ja helppoa :) Mulla kaverit tarjoo apua aina, kun valitan väsymystä, mut en vaan jotenkin osaa siihen tarttua, kun aattelen että on vaivaa. Vaikka yleensä kun auttaa muita, saa itse enemmän (hyvää mieltä).

Ei meilläkään kävelytuolia, kun siitä ei muuta hyötyä olisi kuin vapauttaa äidin aikaa. Ja lapselle vaan haittaa lopulta. Ei pääse luonnollisesti lihakset kehittymään. Mä pistän pojan pinnasänkyyn, jos on pakko jotain hetken tehdä, missä se ei voi olla mukana. Siivotessa se leikkii imurilla onneksi innoissaan :) Mut tuskin ihan lyhyistä ajoista mitään haittaa on. Brion kävelykärry on kova juttu :) Ja nyt aletaan käveleen jo ihan ilman mitään huoneesta toiseen <3

Voimia Wopowop, ei varmasti oo helppo tilanne! Jos läheiset ei pysty paljoa auttaan, niin MLL:lta saa edullisesti lapsenvahteja. Meillä kävi ihan vasta hoitaja kun tuntui, että pitää alkaa totuttaan tuota pienempääkin siihen, että joku muu kuin äiti tai isi hoitaa :)

Toi MLL, saako sieltä vaikka ihan työpäivänkin ajaksi tai niin, että hakis lapsen hoidosta? Jos tulee joku pakkotilanne...

Paljonkohan muuten tutun perheen lukiolaiselle kuuluisi maksaa palkkaa, jos se hoitaa joskus lasta? Ja eikös jonkun tietyn määrän voi maksaa ilman, että tarvii mitään työnantajamaksuja tms.?

Me varmaan ostetaan lahjaksi autoja ja muumitamburiini :D Tyttö tykkää kovasti päristellä veljensä autoilla, niin ajateltiin omia sitten lahjaksi. Kaikkea käyttää rumpuna, niin tamburiini siihen tarkoitukseen, oikeat rummut sit myöhemmin :p

Tosi kiva kun kelloja taas siirrettiin. Meillä neiti herää kuudelta viimeistään. Kai se on vaan pakko itekin sit kömpiä viimestään kympiltä sänkyyn. Ei vaan ehtis niin aikasin..

Mä tilasin yksvee lahjaksi ebaystä keinuhevosen, sellasen tosi aidon näköisen. Löytyy satula ja suitsetkin. En mitenkään ole aivopesemässä tytärtäni hevosharrastukseen:p Saas nähdä kelpaako keinuhevonen, kun on jo pariin otteeseen päässy ponin selkään istumaan:)

Jemina me ostetaan sannille semmonen perässä vedettävä brion puulelu:) sama 1-v lahja kun muillakin;) mitäköhän sitä ostais joululahjaksi? Niinku yleisesti kaikille? Ideoita tytöille ikähaitarissa 1-6v?

Meillä on ollu joululahjaksi (tai sit yksveelahjaksi) odottamassa jo iso duplosetti. Molemmat tytöt tykkää legoista, joten niitä ei koskaan voi olla liikaa ;)

Kyllä sieltä MLL:lta saa ihan useammaksikin tunniksi hoitajan, arkena tai viikonloppuna ja jopa iltamyöhäiseksikin. On vaan hyvä kysellä ajoissa, jos tietää tarpeesta. Me tosin saatiin ihan päivän varoitusajallakin. Itse olin aikanaan hoitaja ja kerrankin olin kipeää lasta hoitamassa vanhemman työpäivän ajan. Sitä en tiedä, voiko hoitaja hakea päiväkodista. Kannattaa soittaa ja kysyä :)

Varmaan riippuu ihan lapsesta, että mistä tykkää :) Meillä joululahjoista mieluisimmat ovat yleensä olleet yöpuku kun saa heti päälle, piirustuskamat, pelit. Viime vuonna tyttö 6v sai nukkekodin, mutta melko nopeasti kiinnostus lopahti ja onkin nyt vaatehuoneessa odottelemassa josko sitä intoa joskus tulisi :D Nyt on toivelistalla tytöllä (7v) mikroskooppi ja kasvikirja, pojalla (5v) kaukoputki.

Takaisin