Angelique80, mä ainakin ymmärsin ettei sun viestisi ollut kenellekään henkilökohtaisesti tarkoitettu, vaan omia mietteitä mitä pitääkin olla! :)
Meillä nukutaan vaihtelevasti kahdet päikkärit. Välillä vien pojan aamupäivisin sänkyynsä jos väsyneeltä vaikuttaa, toisinaan nukahtaa, toisinaan ei. Kuulostelen hetken aikaa, ja jos huuto vain yltyy ja kuulostaa siltä ettei halua nukkua niin en väkisin yritä, vaan haen pojan sängystä ja valvotaan siihen asti kunnes lounaan jälkeen on varsinaiset päikkärit.
Mun mielestä myös tuntuu, että nykyaikana lapset ei saa olla lapsia (enkä kaikkia tarkoita). Vielä kun itse olin 10v, leikin barbeilla ja hevosilla, käytin omaa mielikuvitusta ja keksin erilaisia leikkejä ja viihdykettä, niin ulkona kuin sisällä. Nykyään tuntuu, että melkein jokaisella 10 - vuotiaalla on iPhone (tai vastaava) nenän edessä kiinni ja tabletti mukana. Jotkut nykyajan lapset osaa jopa elektroniikkaa käyttää paremmin kuin minä! :D ymmärrän kyllä, että joskus vanhempi/vanhemmat ovat niin väsyneitä, että helpompi on vain tyrkätä se tabletti nenän eteen tai istuttaa lapsi tv:n ääreen, mutta toistuvasti kun niin tekee, siitä tulee helposti kierre. Kyllä minäkin välillä laitan pojalle lastenohjelmat/-laulut pyörimään esim. siksi aikaa kun siivoan tai valmistan ruuan, mutta siihen pyrin, ettei siitä tv:stä tule "toinen lapsenvahti". Haluan, että poika pysyy lapsena ja leikkimielisenä pitkään, lapsuus kun hujahtaa niin nopeasti ohi. Tv, kännykkä, tabletit ja läppärit säilyy, niitä kerkeää vanhemmalla iällä aivan tarpeeksi näprätä. :)
Tänään mies heräsi pojan kanssa ja hoiti aamutoimet, itse sain makoilla sängyssä pitkään ja lukea uutiset rauhassa. :) ihanaa oli myös kerrankin syödä aamupala rauhassa ilman, että koko ajan saa pomppia penkiltä pois katsomaan mitä pahuuksia pikkumies nyt tekee.

Aamutoimien jälkeen lähdettiin Ikeassa käymään ja hyvin meni reissu, poika oli automatka(t) nätisti ja tyytyväisenä rattaissa oleili kun shoppailtiin, mukaan tarttui taas vaikka ja mitä.
Ohhoh, tulipas pitkä viesti, jaksaakohan kukaan edes lukea...