Oltiin tänään pojan kanssa kuluttamassa aikaa keskustassa, ja ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten asenteita! Pysähdyin erääseen kahvilaan tarjoamaan pojalle maitoa (korviketta siis käytetään), ja siinä kun poika tyytyväisenä tuttipullosta joi, käveli eräs vanhempi mies meidän ohi ja meidän kohdalla kuulutti kovaan ääneen; "Eikö sua likka hävetä yleisellä paikalla mainostaa, että juotat lapsellesi tollaista paskaa? Lapsi raukka kun ei äidinmaitoa saa!" Olin niin hämmentynyt ja tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani, ja mulle imetyksen tyssääminen oli niin kova paikka, että itkua sain nieleskellä miehen sanomisten jälkeen. Onneksi eräs vanhempi rouva alkoi puolustamaan minua, ja kahvilan työntekijä kävi pahoittelemassa ja kannusti, että rauhassa saa syöttää lapsen.
On se kumma kun julkisilla paikoilla imettäviä äitejä kritisoidaan ja ilmeisesti pulloruokittuja lapsia, eikö mikään ole joillekin ihmisille hyvä? Ei vauva/lapsi katso aikaa tai paikkaa kun nälkä iskee, eikö pääasia ole, että lapsi saa ravintonsa silloin kun sitä tarvitsee? Kyllä jälkeenpäin mietittynä suoraan sanottuna v*tuttaa, mutta antaa toisten sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En aio jättäytyä neljän seinän sisälle siinä pelossa, että pojan pulloruokintaa halveksutaan yleisellä paikalla. :)