Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Säikähdyksellä selvittiin tänään kun poika kaatusi ja löi ylähampaansa kaakelilattiaan. Verta alkoi valua sekä iso mustelma tuli hampaan juureen, aamulla hammas oli selkeästi kipeä kun syöminenkään ei onnistunut, huutoa ja kitinää vaan. Päästiin hammashoitolaan tarkistuttamaan hammas ja kaikki oli hyvin! :) hammas voi kipuilla mutta parantuu itsekseen, ens viikolla varmuuden vuoksi kontrolliaika missä katsotaan, että on varmasti parantunut. :)

Talvitintti hyvä et pikku hampulit on kunnossa:) täällä taitaa lähes tulkoon viikottain olla jollain vekki huulessa, kun ei ne jalat vaan kanna ja noiden isompien tilanne nopeus on mitä on... Välillä tuntuu et noi on poikia kun kattoon noiden menoa, varsinkin toi einiinpikku2 :banghead:

Eipä tuo kohellus taida sukupuolisidonnaista olla :) Meillä ollut nuo "sukupuoliroolit" vähän sekaisin, mutta kyllä tuo eskarin paska nollas hyvin neutraalin kasvattamisen ja meidän ennen kaikkien kanssa kaikkea leikkineestä tytöstä kuoriutui semmonen angstaava pikkuprinsessa, että tosissaan saa töitä tehdä ja perusteluja hakea erinäisille mielipiteille :D

Mua niin huvittaa nää meidän likat, toi eka on siis just tommonen angstaava prinsessa (hitto, se pelkää banaani kärpäsiä ja kaikkea siitä ylöspäin) toi 2 on sit poika tyttö joka kiipeilee puissa, repii koiraa hännästä ja jatkuvasti mudassa jahtaamassa sammakoita, matoja tms, toi 3 on semmoinen pikkunen taivaanrannan maalari joka on sit tahtomattaan mukana koheltamassa ja yleensä se johon sattuu ja sit on tää meidän Sanni joka kovin haluis olla isompien mukana mut kun ei vielä pääse niin lujaa:rolleyes: kaikki niin omanlaisia pikku pirpanoita:)

Ei juma ;D ei oo ees mahdollista. Mies oli vaihtamassa tytölle yökkäriä ja hoksasin että tutti jäi olkkariin ja lähdin vauhdikkaasti hakemaan sitä ni potkasin pikkuvarpaan miehen jalansyrjään ja mun varvas murtu o_O mitä hittoa! Ehdin vielä vitsailla et oikeesti yhen kerran multa vielä murtuu tuo varvas ku aina sitä kolhin. Aika pian lakkas naurattavamasta se vitsi. En pysty kävelee tolla yhtään, huomisesta tulee hauska päivä.

Nonni... Nyt se meidänkin pieni tippui sängystä :( Otin aamuyöllä viereen nukkumaan, kun oli niin rauhaton. Mies lähti aamulla töihin ja kasasi peittoa ja tyynyä esteeksi omalle puolelleen. Niin ja herätti mut. Nukuin sitten tyytyväisenä muka luullen, että mä samalla vahdin lasta. Tyyppi oli kaikessa hiljaisuudessa herännyt ja lähtenyt esteryömimään kohti isänsä yöpöytää. Havahduin hereille kolinaan. Poika alkoi lattialla itkeä, mutta rauhoittui aikalailla heti syliin. Ja alkoi hetken päästä naureskelemaan, juttelemaan ja ryömimään. Ja söi tissiäkin sitten. säikähdyksellä siis ehkä selvittiin. Hyvä juttu silti, että tänään sattuu olemaan lääkärineuvola, niin voivat siellä vielä tarkistaa. Mutta voi itku kun säikähdin...

Voi ei Nuppu, pikaista parantumista varpaalle! Mää nuijin kans varpaitani millon mihinkin, mutta vielä en oo onnistunu murtamaan.

Toivottavasti Airam ei lääkärissäkään ilmene mitään, ainakin kuulostais ettei oo pahemmin käyny :) Nää alkaa oleen jo melkoisia vipeltäjiä... Mua aina pelottaa, et tyttö humpsahtaa meidän sängystä pinnasänkyyn ku se reuna on oikeen lempipaikka nousta seisoon ja hytkymään :O Muutenki pää kolisee millon mihinkin kun nuo seisomisharjoitukset on kuuminta hottia ja isosisko vielä säätää siinä "auttamassa", vaikka kui yrittäis kieltää >_<

Ei näitä paljoa peitot ja tyynyt enää taida pidätellä... Meillä toi sivuvaunu edelleen koettu hyväksi ja turvalliseksi, ens vuonna sit lastensänky jos vauva siirtyy sivuvaunuun, saas nähdä :)

Toivottavasti nuppu varvas paranee pian! Air4m kuullostaa siltä, että selvisitte säikähdyksellä, mutta hyvä että lääkärineuvola sattuu just samalle päivälle.
Täälläkin neidit on ihan eriluonteisia. Esikko on just kans tollainen prinsessa, joka pelkää kaikkea. Se myös on hirveä herkkis. Kakkonenkin on kyllä prinsessa, mutta sellainen joka on aina menossa ja jolle sattuu ja tapahtuu. Ja tämä ärsyttää siskoaan tahallaan kun on huomannut kuinka herkkä toinen raasu on.
Saa nähdä tuleeko pikkumiehestä prinssi vai isänsä kaavailema suuri metsienmies :-D

Nuppu tsemppiä, toivottavasti varvas paranee pian!

Air4M, onneksi taisitte säikähdyksellä selvitä! On nämä pikkuiset aika sitkeitä sissejä, ei ihan pienestä rikki mene, vaikka yleensä pienestä lapsesta niin luullaan. :)

Onneks isäntä sattu olemaan tänään iltavuorossa niin läksi hakee mulle keppejä kun oon ihan liikuntakyvytön. Pakko vissiin kanniskella sit vauvaa kantorepussa tai jotain. Kyllä veetuttaa ja hävettää ;D

Voi kauhee noita putoamisia aina! Onneks selvisitte säikähdyksellä. Täytyy itekin vissiin luopua jo siitä viimesestä unipätkästä jonka vauva on nukkunu vieressä.

Ja perhana, kompastuisi leluun ja varvas sai taas osumaa. Autsista!

Jotain muutakin piti kommentoida mutta unohtu jo.

Tytsy, meillä on 5 päivän viikko ja 8-15 eli ihan ns täyttä päivää. Saatiin paikka ihan kunnalliselta puolelta ja tosiaan perhepäivähoito. Laitoin hakemuksen muistaakseni jo helmikuussa :D

Huh, nyt istun dödässä ja menos hakemaan lapsia. Ihan käsittämättömän rankkaa... mitenköhän täst kuunaan selviää. Onneksi koulussa oon pystynyt keskittyy vaan kouluun :)

Itsekin miettinyt tota kun töihin lähden et miten sitä jaksaa... Kuitenkin kotona odottaa kotityöt sun muut, lasten hoidosta/koulusta haku sunmuu aktiviteetti... Hoppua pitää!
Mitä ccix opiskelet? Mä oon miettinyt kans kouluun lähtöä, kun keksis mitä haluaa isona tehä... Onko kellään mitään käsitystä jos on kokonaan opiskelia miten noi kelan(sossu) tuki asiat menee? Sehän se vähän ratkaisee et lähdenkö koko päiväsesti opiskelemaan vai sit joku oppi sopimus? Mua kiinnostas toi psykologin/ sairaanhoitajan koulutus mut ne ei oo oppisopimus koulutuksia... Tai sit alkuun lähihoitajaksi ja myöhemmin sit jatkaa opiskeluja...

Oltiin tänään pojan kanssa kuluttamassa aikaa keskustassa, ja ei voi muuta kuin ihmetellä joidenkin ihmisten asenteita! Pysähdyin erääseen kahvilaan tarjoamaan pojalle maitoa (korviketta siis käytetään), ja siinä kun poika tyytyväisenä tuttipullosta joi, käveli eräs vanhempi mies meidän ohi ja meidän kohdalla kuulutti kovaan ääneen; "Eikö sua likka hävetä yleisellä paikalla mainostaa, että juotat lapsellesi tollaista paskaa? Lapsi raukka kun ei äidinmaitoa saa!" Olin niin hämmentynyt ja tyrmistynyt etten saanut sanaa suustani, ja mulle imetyksen tyssääminen oli niin kova paikka, että itkua sain nieleskellä miehen sanomisten jälkeen. Onneksi eräs vanhempi rouva alkoi puolustamaan minua, ja kahvilan työntekijä kävi pahoittelemassa ja kannusti, että rauhassa saa syöttää lapsen.

On se kumma kun julkisilla paikoilla imettäviä äitejä kritisoidaan ja ilmeisesti pulloruokittuja lapsia, eikö mikään ole joillekin ihmisille hyvä? Ei vauva/lapsi katso aikaa tai paikkaa kun nälkä iskee, eikö pääasia ole, että lapsi saa ravintonsa silloin kun sitä tarvitsee? Kyllä jälkeenpäin mietittynä suoraan sanottuna v*tuttaa, mutta antaa toisten sanomisten mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En aio jättäytyä neljän seinän sisälle siinä pelossa, että pojan pulloruokintaa halveksutaan yleisellä paikalla. :)

Takaisin