Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mää ootan Äippä kans kauhulla murkkuikää :O Välillä huvittaa (ja raivostuttaa) ku ovat isänsä kanssa kumpikin semmosia säätäjiä, että mulla meinaa käpy palaa ihan tosissaan :D Mutta tässä pikku kaaoksessapa ne luonteet hioutuu vähän kaikilla ;)

Mä luotan siihen, kun pitää kakaroille selvät rajat ja kurin aina, säännöistä ei lipsuta, niin tuskin teininäkään tulee isompia ongelmia. Varmasti teinit testaavat rajoja, sehän kuuluu asiaan, mutta kai sen luulisi selkärangasta jo tulevan, että mammalle ei vittuilla! :D Opetetaan pennusta asti perustelemaan mielipiteet, ei riitä ikinä vain, että haluaa jtn. Tarvittaessa aikuisen on myös voitava perustella kantansa, tykkäsi lapsi vastauksesta tai ei. Lapset eivät päätä asioista ja heiltä ei kysellä, ellei aidosti haluta vastausta ja tyydytä siihen :)

Kysymys kodinhoidontuesta. Maksetaanko se kuukausiperusteisesti, siis esim 1.9.-30.9.? Eli jos vanhempainvapaa loppuu 11.9. Meneekö syyskuu ns hukkaan?

Ja toisaalta, jos lapsi täyttää 3 v 29.9. Niin sekin kk jää saamatta? :D. (Tuli vaan tämäkin mieleen tässä yhteydessä)

Maksetaan siitä lähtien kun alkaa oikeus kotihoidontukeen. Mulla viimeinen vanh.rahapäivä 21.8. ja siitä sit alkaa kotihoidontuki ja kuun lopussa tulee maksuun 22.8.-31.8.

Kunhan tulee täysi kk täyteen päivinä, niin maksetaan. Onko teistä joku kikkailut noilla hoitovapailla / osittaisilla hoitovapailla / isyysvapaalla jotenkin niin, että kaikki tuet tulis mahd hyvin? Meillä hoitokuviot vielä ihan auki :/

Kiitti tytöt.

Siis tilanne on se että mies jää siis nyt syyskuussa ensin isyysvapaalle ja sitten pitää lomia yms jouluun saakka. Isyyslomalta ei siis saa tukea mutta sen jälkeen kyllä. Nyt sillä ilmeni yksi koulutuspv lauantaille lokakuulle jolloin isyysvapaa on vielä päällä. Eli silloin ei saa töissä olla mutta jos isyysvapaan katkaisee siksi aikaa niin saa olla töissä mutta sitten hoitovapaa siirtyy..? Voikohan sen isyysvapaan katkaista vaan yhdeksi päiväksi?

Isyysvapaapätkiä saa olla vain 2 niiden ekojen 18 päivän jälkeen. Et jos pitää ihan kaikki siinä putkeen, nii pitäis olla ok. Jos olen ymmärtänyt oikein, ihan liian monimutkaisia noi säännöt.

Ei päästy tänään lääkäriin mutta silmän vuoto rauhoittui ja itkut loppunu. Huomasin että likan ripset taipuneet kulmasta silmäluomen myötäisesti silmäkulmaan ja sinne alle. Niitä ku sain sieltä ongittua nii silmä rauhoittui. Jotenkin pölö olo :/ no katotaan mitä yö tuo tullessaan..

Ei oo toi kakkonen oksentanut sit aamun, mut ei kyl ruokakaan maistu... Toivottavasti oli siinä ja kukaan muukaan ala oksentelemaan...

Toivottavasti selvisitte säikähdyksellä! Meilläkin arvotaan mahatautia, mulla hurahti viime yönä maha ihan nurinniskoin :S Nyt ei oo enää ollu mitään, mutta saa nähä tuleeko muille ja miten kestää ruokaa...

Äippä x4, hyvä jos tauti ei muille kierrä ja selviäisitte vähällä. Tsemppiä!

poodle, pikaista paranemista ja toivotaan, että muut säästyisivät!

Takaisin