Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä Sannilla tosiaan ihana tukka :)
Meillä muutama vaalee haiven päässä. Nyt on hieman tullut niihin pituutta, mutta melkoisen kaljulta yhä näyttää :)

Ninnde tervetuloa mukaan :)

Nuppu, pikaista paranemista sinne! Mä olen yötä vasten antanut Panadolia ja hyvin on kipeydestä huolimatta yöt nukkunut. :)

Joo kyllä nyt selkeästi iltaa kohti meni itkuisemmaksi niin annoin panadolia. Tää onkin eka kerta kun tyttö on ihan oikeasti kipeenä :(

Voi ei, flunssat ei kyllä kivoja varsinkaa pikkusilla :/ Meilläki oli flunssaa kun poika oli vähä yli 2kk vanha, ei onneks sillon lämpöö tullu ollenkaa, mutta paaaaljon räkää ja kova yskä.

Mekin käytettiin tota valkosipulia murskattuna muutama kynsi vessapaperin sisälle ja teipattii pinnasängyn päätyyn. Lisäksi nenäfriida (ihan huippu!)sekä sen kanssa käytettynä keittoliosta vai mitähän olikaa. Ja sitte kun itse kävin kuumassa suihkussa, niin poika kanssa kylppäriin ja ovi kiinni, niin tuntui että se lämmin höyrykin auttoi.

Tsemppiä flunssa taistoon!

Voimia sairastelijoille!

Tääll kamala yö takana. Saatiin kyll buranan avustuksella nukuttua. Elisa-vauva alkoi ennen nukkumaanmenoa ihan yhtäkkiä huutamaan suoraa kipuhuutoa. Annoin lääkkeen ja sain sylissä hyssytettyä ja tissitettyä uneen. Nukuttiin ja aamuyöstä sama homma. Eka syö tissit tyhjäksi ja sit levottomasti pyörii. Ja sitten sama kipuitku :( ainoa mikä auttaa on kohoasento ja heijaus sylissä. Annoin sit taas lääkettä ja odottelin että saa nukahdettua kunnolla. Nyt heräämisen jälkeen taas kipuitkua mutta rauhoittui. Nyt silmät vetistää niin että vaikutti että haittaa näköä eikä ollut hyvä pitää silmiä auki.

Voiko toi olla vaan että hampaita tulee vai? :(

Voihan tuo hampaista johtua, mutta mites korvatulehdus? Aristaako jos painat tuosta korvannipukan takaa/alta?

Täällä kanssa huono yö takana. Veikkaan että hampaita tehään täälläkin. Kaks hammasta tullu jo vajaa 2 kk sitte, mutta sillon ei ollu näin pahoja öitä. Nyt poitsu istuskeli itkien ja kiljuen monta kertaa yössä, ei auttanu maito tai hyssyttely. Makuultaan ei suostunut hetkeekään olemaan ennen nukahtamista. Panadolia annoin illalla ja uudestaan yöllä 3 aikaan ja nukahtikin helposti sen jälkeen, kunnes 6 aikaan oli taas huutamassa. Hampaiden tekoa veikkaan sen takia kun puri mun kättä, tunki tuttia väärin päin suuhun ja järsi peittoa ja pehmolelujaan. Sängyn päädyn nostostakaan mitään hyötyä kun tuo nukkuu poikittain. Voi olla että päiväunet maistuu tänään (molemmille) paremmin.

Haroo kyll korvaa koko ajan. Pitääpä yrittää päästä lääkärille. Ei vaan oo mitään flunssaa ollut tms :/ yöllä mietinkin korvatulehdusta mutta nyt en edes muistanut.

Meilläkään ei makuullaan suostuttu olemaan. Piti olla nukahtanu ihan täysin.

Voihan korvatulehdus olla ilman flunssaakin. Meillä tokalla muksulla ollut kaksikin korvatulehdusta niin, et on vaan muuten lääkärissä käydessä huomattu, tiedä sitten kuinka useasti ollut huomaamatta...

Meillä ei oo vielä hampaita ollenkaa (ikenet alhaalla ihan vaaleet ja pinkeet ollu jo kauan), syöny kans sormia, tuttia niin monippäin ku vaan pystyy, pehmolelu lampaan jalka tai käsi koko ajan suussa tai iha mikä vaa muuki lelu käy. Ja tätä siis tehny jo monta kuukautta.

Noh tossa n. Kk sitten oli yö että heräiltiin 1h välein (normisti herää n.2kertaa) no se oli vaan se yks yö ja meni tissittelyllä ohitte.
No nyt sitte oli alkuviikosta yö kun herättii 15min välein, eli suoraan sanottuna ei nukuttu. Päätin sitte yöllä antaa särkylääkettä, niin saatiin nukkua aamuun asti! Seuraavaksi yöksi annoin jo etukäteen särkylääkettä, nyt taas nukutaan normi yöt. Päivisin kitisee myös jatkuvasti. Mutta olen myös olettanu että hampaita tekee :banghead::confused013

Kovasti korvatulehdukselta kuulostaa. Mä oon kokeillu sillee että varovasti vedän korvalehdestä korvakäytävän suoraksi niin yleensä sillon reagoi siihen kipuun istuessakin. Tosin varmasti paljon riippuu lapsesta. Edellinen lapsi mulla aina hampaiden yhteydessä haro korviaan yöt ja huusi. Koskaan ei löytynyt tulehdusta silti että monenlaista on kyllä. Kannattaa silti näyttämässä käydä jos tuntuu siltä. Inhottava se kipu on.

Nyt se nukahti taas tissille. Ei tykkää ku korvia painaa mutta eipä oo koskaan tykänny korvien käsittelystä. Pitää käydä näyttää

Kylläpä tuntuu monella olevan yöt jotain muuta kuin nukkumista:( me mukaan lukien, mä väitän et meille tulee hampaita.... Mut saini kandee kyl käydä lekurilla, ihan varuiks! Jaksamista kaikille kipuilijoille ja yökukkujille❤️

Taitaa olla "syysflunssaa" liikenteessä... Meillä tosiaan esikoisella vielä kamala yskä, keskimmäinen vähän äkäisempi ja itkuisempi ollut, nuorimmainen nyt itkeskellyt kolme yötä ja todella räkäinen ja yskäinen :( Toivottavasti ite säästyisi, meinaa tää oksentelu vetää muutenkin jo piippuun...

Tääll onneksi ruoka maistuu. Tyttöjen herkku on munakas :)

Voi että, voimaa kaikille sairastelijoille! Se on tympeetä ku pienet on kipeenä :/ Meidän viime kevät oli aivan karsee, sairastettiin nii monta flunssaa että sekosin jo laskuissa, ja siihen päälle vielä kaikki mahdolliset enterorokosta korvatulehdukseen o.O Tosiaan toivon, ettei sama rumba ala ny syksyllä taas...

Uhmaa löytyy meidänkin esikoiselta, menihän tässä peräti puoli vuotta semmosissa suht seesteisissä merkeissä :D Tyttö on luonteeltaan niin voimakastahtoinen, että on vaa ollu pakko hyväksyä, että vähän kaikesta väännetään jatkuvasti... Nyt vaan suurin ongelma on ku muiluttaa tuota pienempää miten sattuu ku haluais "hoitaa". Ja sit ku ei saa hoitaa nii alkaa potkimaan ja läpsimään -_-' Ei auta puhuminen, jäähyt, laatuajat tai mikään... Harmittaa kun esikoinen osaa halutessaan kyllä olla tosi ihana ja huomaavainen, mutta nyt tuntuu että sillä on joku malttamattomuusvaihe menossa o.O Tsemppiä muillekin, jotka tässä uhmamiinakentässä luovii ;)

Meil kans niin voimakkaat luonteet noilla tytöillä (samoin mulla) et toi uhma on aivan kamalaa!!! Vieläkun tohon pistetään murkkuhormonit niin o-ou... Nämäkin kun osaavat olla kuin pieniä enkeleitä mut sitten kun uhmapuhuri iskee niin sit on enkelit kaukana:D jospa tää tästä, edes hetkeksi;)

Takaisin