Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jemina, meillä esikoinen höpötti unissaan :) tai ei tuo aina unissaan ollut, mut puoliunessa nyt ainakin. Ja aloitti todella pienenä. Tyyppi oli sen reilu 2 vkoa, kun sai lempinimen karpo :D ja siis kova poika on höpöttämään vieläkin. Saa nähdä minkälainen satusetä on, kun oppii kunnolla puhumaan. Tyttö sen sijaan tuhisee ja kuorsaa... ei muita ääniä nukkuessaan.

Jemina meillä kans muksu#2&4 on unissaan papattajia, mut silleen vähän hassua kun varsinkin tää #2 ei sit hereillä ollessaan turhia selitä, unissaan räpättää senkin eestä:D nykyään ei enää haittaa tai häiritse yö unia kun (tähänkin) ollaan totuttu... Meillä ei oo siis koskaan hiljaista;)

Jemina, meillä poika saattaa alkaa keskellä yötä yhtäkkiä itkemään. Veikkaan, että painajaista näkee, kun itku alkaa yhtäkkiä, parkaisee muutaman kerran ja nukahtaa heti uudestaan. En ole mennyt pojan huoneeseen, vaan kuulostelen hetken miltä itku kuulostaa ja yltyykö, mutta itku loppuu yleensä jo ennen kuin pääsen sängystä ylös. :)

Huhheijaa näitä öitä! Millon sitä saa nukkua kunnon yöunet tai edes sen 4-5h putkeen...
Tyttö heräilee nykyään yöllä jopa 2h välein. Järkyttävää täyttä kurkkua huutoa, vartalo kaarella ja rimpuilee sylissä. Imetyksellä saa rauhoittumaan heti mut en halua siihenkään lähteä..
Viime yönä huuto alkoi jo 45min imetyksestä. En antanu tissiä, joten raivosi 75min jonka jälkeen nukahti. Mutta taas pariks tunniks vaan...huokaus! Tässä alkaa olee aika zombie-olo ja parisuhdekin ihan perseestä kun ei jaksa muuta kun kiukutella..

Ikuinen unelma ootteko antanut uusia kiinteitä? Oisko siellä jotain epäsopivaa? Meillä on just tollasta ku joku allergisoi. Itku alkaa yleensä 30-45 min syönnistä, vaikka söisi sillä kertaa vaan maitoa, mutta jos on parin päivän sisään syönyt jotain mikä ei sovi.

Ei oo mitään uutta ollut nyt. Tyttö syö lähes kaikkea. Epäilen hampaita ehkä osasyyksi...
Hattua täytyy nostaa niille jotka ekan lapsen jälkeen haluaa niitä lisää...

Ikuinenunelma johonkin taitaa koskea kun vetää itsensä kaarelle? Onko ollu kakka ongelmaa? Syökö muuten hyvin? Joskus kun hampaita puhkeamassa maha sattaa mennä sekasin ja ruoka ei maistu... Näin ainakin meillä... Sit tää uusien taitojen oppiminen vaikuttaa sinne uniin kans... Meidän eka oli tosi kiukkunen varsinkin öisin, syy tälle löyty siitä kun mä olin NIIIIN väsynyt ja stressaantunut että ei muksu tuntenut oloaan turvalliseksi, vaikka häntä halin ja pussailin (enkä koskaan satuttanut!!!!). Sain sit viikon vapaan, olin yksin kotona nukuin,nukuin ja nukuin!!! Sain ladata akut ja lapsen kotiin tultua oltiin ihan eri perhe... Voisiko tällainen olla mahdollista teillä? Nykyäänkin huomaa jos mä stressaan niin lapset uhmaa/huutaa enempi... Voimia!!! ❤️

IkuinenUnelma, paljon voimia ja tsemppiä! Hienoa, että sait yhden yön vapaata, toivottavasti nukuit hyvin. :)

Sain nukuttua! Vain yksi imetysherätys klo4. Mut aamulla sain nukkua niin pitkään kun halusin. Mies hoiti tytön aamutoimet yms :) Tänään on ollut paljon parempi päivä. Pää tuntuu joten kirkkaammalta! Ja mikä parasta, saan nukkua koko loppuviikon vierashuoneessa. Mies hoitaa yöt <3

Ihanaa kun saat levätä ikuinenunelma :) sitte jaksaa taas iha eritavalla! Meilläki alko pikkuselle uni maistua öisin paremmin ku mummi hoiti yhden yön ja ite käytiin viihteellä ja nukuttii sit sohvalla. Tyttö oli nukkkunu hyvin ja nukahtanu hyvin ilman tissiä. Ja nyt nukahtanu vahingossa jo pari kertaa ilman äitiä!! :) ja nukkuu pidempää pätkää kun ennen sai väh. kahen tunnin välein herätä. Eli kannatti lähtä näkee kavereita! Vaikka eka en meinannu lähtee.kyllä se varmasti helpottaa teilläkin ikuinenunelma! :)

kuinka monella käytössä kantoreppu?? ite testasin manducaa tänää mut alaselkä ja hartiat meni kipeeksi. Säädöt pielessä vai liian painava kyytiläinen n.10kg?!?

Iannuli, eiköhän ne lihakset vaan kipeytyny oudokseltaan, jos et oo ennen kantanu :) Jatka vaan ja ne tottuu ja opit laittaan säästötkin itselle parhaiten. Mä käytän Manducaa monta kertaa viikossa. Ihan paras ollu meillä. Mä pidän ristissä olkaimet. Poika painaa nyt jotain 9 kg.

Pitkästä aikaa lueskelin teidän juttuja. Keillä kaikilla on jo seuraava vauva tulollaan? :) Täällä itse kuumeilen, kierto alkoi ja min.18kk ikäeroon tähdätään, joten kohta päästään kokeilemaan.

Meidän poitsu täytti just 8kk ja konttaa ja karhukävelee hirveetä kyytiä! Eilen nousi itse pystyyn ekaa kertaa. Ihana seurata kun on niin touhukas tapaus :)

Takaisin