Joulukuun mammat 2015

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Esma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Faline tärppi onnea❤️ täällä yritys päällä, jospa tästä kierrosta tärppäis ;)
Pitäisköhän kohta perustaa uudelleen raskautuneiden palsta:D
Yritys/yrityksen suunnittelu taitaa olla aika monella ja muutama taitaa jo odotellakin...

Hyvä idea tuo, että tässä ketjussa olevat ketkä yrittävät/raskaana on olisi ketju missä höpötellä samojen mammojen kanssa. :) Vaikkei itsellä ajankohtainen aihe ole, mutta joskus tulevaisuudessa kun pikku kakkosen haluaa, niin ilomielin jatkaisi höpinöitä samassa porukassa. :)

Nyt täällä opittiin seisomaan tukea vasten, vähän kyllä hirvittää kuinka monta kertaa pää tulee osuttua lattiaan kun on niin kova meno pojalla. :nailbiting:

Hieman hymyilytti aamulla kun pojan kanssa herättiin ja mentiin vaippa vaihtamaan ja pukemaan vaatteet päälle, mies oli hoitanut pojan iltatoimet ja yöpuvun päälle pukenut vielä shortsit ja sukat, ja vaippakin oli väärinpäin laitettu. :grin Taisi miehellä vähän väsymys painaa... :)

Nonniin! Anteeks että kesti vastaa mutta tuli pieniä mutkia matkaan. Ja ei en ole raskaana. Höh.. no mutta syy miks kesti vastaa ni on se että mun silmässä on ollut niin raju tulehdus jonka oli aiheuttanut rakkula silmäluomen alla ja se oli sitten repiny tuon silmäluomen rikki. Ja en hetkeen oo tolla oikeen nähny mitään ni en edes yrittänyt lähtee kirjottelemaan teille :D nyt ollaan saatu tipat ja rasvat silmään ja alkaa pikkuhiljaa helpottaa.
Hyvää viikonlopun alkua kaikille :)

Wop, voihan himputti:p kylläpä kuulostaa ikävälle toi sun silmätulehdus mut onneksi on suunta jo parempaan! Pikaista paranemista❤️

Mun motto: muutaman kerran kun muksahtaa päälleen, niin oppii varovaisemmaksi :) täällä opittu aika hyvin jo tulee alaskin sieltä jaloilta ja useimmiten osaa tulla jalat edellä sohvaltakin alas, kun olen sitkeästi opettanut.

Jännä seurata teidän uusien odottajien/toivojien touhua, kannatan uutta aihetta meidän 2015 jouluisten alle :)

Lannuli mä käytän Manducaa päivittäin. Alkuun voi olla hieman kipeet, kun uudet lihakset joutuu töihin. Mulla ei tuu paikat kipeäksi ja neiti painaa noin 10kg. Säädöt kannattaa saada kohdalleen, muuten paikat kipeytyy sen takia.

Täälläkin kantoreppu on päivittäisessä käytössä. En kyllä pärjäisi ilman. Meillä on merkiltään babybjörn, eikä sillä ainakaan paikat kipeydy.
Saa nähdä miten tämän mamman käy.. pitäisi viikonloppu pärjätä ilman miestä kun se lähtee kisareissuun. En oo lapsien kanssa ollu aiemmin edes yhtä yötä keskenään. Mielenkiinnolla odotan miten lapset käyttäytyy yms kun isi ei ookaan kotona.
Hyvää viikonloppua kaikille!

Äityli86 hyvin teillä menee:) meillä mies jäi nyt lomalle mut sit kun tää lomaloppuu niin se lähtee 5päiväksi työreissuun ja itse kokenut yksin olon suht helpoksi kun tottuu olemaan yksin;)

Äityli86, varmasti pärjäät hyvin lasten kanssa. :) mä olen viimeiset 3kk ollut yksin (melkein joka) arkipäivä hoitamassa kotia ja poikaa kun mies tehnyt niin pitkää päivää, että kerkeää kotiin tulla nukkumaan 4 - 5h. Meillä tosin yksi lapsi, mutta etköhän hienosti pärjää. :) tsemppiä!

Mä en oo koskaan käyttänyt kantoreppua enkä pystyis sen kanssa tekemään mitään. Ensinnäkin jos pitäis olla niin että poika on edessä niin en näkis sen takaa mitään enkä pystyis tekemään mitään, koska en yletä pojan takaata. Mulla on ilmeisesti aika lyhyet kädet sen lisäksi että oon paksu. Just pystyn kantamaan poikaa. Selkäpuolella en pystyis pitämään koska pitää nähdä koko ajan poika.

Tytsy jep pitää taas huomenna koittaa :) jos koittais selkäpuolelle välillä reppua.

Äääks mulla ei oo vieläkään kuukautiset palannut..no ei kyl haittaa mut kai kohta..

Moi pitkästä aikaa. Oon käyny juttujanne lukemassa. Warhearthin raskautta vähän haikeena ajattelen ja muistelen alkuraskautta. Aika kultaa muistoja .

Minä oon hoitanu pojan 99% johtuen miehen keikkatyöstä ja opiskeluista ja alkoholin käytöstä. Tuo viimesin on mua ahistanut tosi paljon viime ajat. Hirvittää miten miehen isyysvapaa lokamarraskuussa onnistuu.... :/ Rahankäyttö ts pikkulainojen otto eivälttämättömiin asioihin ahdistaa ja hirvittää mua myös. Ja se että käyttää isommat palkat jo etukäteen eli ostaa velaksi aikeena maksaa sitten kun saa palkan... ihan sietämätöntä mun ajatusmaailmassa. Sori tää paatos tässä.

Nyt ollaan oltu mökkeilemässä kolmatta viikkoa ja hyvin on vauvan kanssa menny. Synkistä ajatuksista huolimatta oon koittanu nauttia ihanista säistä ja mökkitouhuista pojan kans. Eilen poika oppi ryömiin! Vetää käsillään ihtiään eteenpäin. Tähän asti on vaan sutinu paikallaa ja hakannu varpaitaan lattiaan. Ja viime yönä nukku klo 21-0730! Siis heräämättä! Tähän asti on sen kaks kertaa yössä heränny vaatiin evästä.

Meilläkin on jäänyt toi kantorepun käyttö jostain syystä aika vähälle. Ulkona oon muutaman kerran käyttänyt, mutta jotenkin rattailla lähtö tuntuu helpommalta. Mullakin meinaa tulla siinä selkä kipeäksi, mutta käytöllä voisi tottuakin.

Onnea metsäläinen uudelle ryömijälle ja kiva, että teillä on alettu nukkua paremmin :)Tsemppiä miehen ja tilanteen kanssa jaksamiseen! Jos yhtään lohduttaa niin meilläkin on aika kriisi ollut päällä. Miehellä ongelmia välillä perhe-elämään tottumisen kanssa ja toisinaan joutunut hoitaan paljon yksin. Terapiassakin käydään yhdessä, mut katotaan, kuinka käy.. Ei helppoja päätöksiä suuntaan tai toiseen!

Meillä on opittu taputtamaan:Heartred :hilarious:

Takaisin